Sattupa samaan aikaan tankin korkki kysynmystä,, eli jos tietoa kenellä olis korkkia v.2000 r1 ostaisin ,
kun oman kehikko napsahti poikki "pulttien välistä" ja rupes inhottavasti irvistää... Ahkeroida sit enenmän tän asian eteen kun saa pyörän ajoon eli ajokauden käyntiin!:0 vakuutus maksut tuli ja pyörä maalaamosta,, kangas paistaa renkaasta ,mut tallis on niitäkin nii joo ja kypäräkin sai vähän maalia ei oo enää kahta samanlaista!
yv tai hihasta repäsy siit tankin osasta eli korkista/kehikosta
29v
sähkömopo apupyörillä, italiet 50cc automaatti, kawa kx 80cc, honda cr 125,aprillia af1, ktm 125, honda cr 250r, kawa zr550,
yamaha r1
Kysytään viisaammilta... saakos lämpötila anturiin menevää liitintä mistään irrallisena ? vai täytyykö kuinka pitkäjohtosarja vaihtaa jos haluu uuden liittimen ? Mites onko haittaa jos vikakoodi 21 tulee ajon aikana, vaikuttaako flektin käynnistymiseen ym. ?
ja vuosimalli oli 2003
Tietoa käykö 2003 korkki 2000 vuotiseen R1?
29v
sähkömopo apupyörillä, italiet 50cc automaatti, kawa kx 80cc, honda cr 125,aprillia af1, ktm 125, honda cr 250r, kawa zr550,
yamaha r1
Ei saa yamahalta. Eli koko johtosarjan joutuu vaihtamaan, tossa ei ole erikseen etupään johtosarjaa. Mutta joltain kaupalliselta valmistajalta löytyy varmasti korvaava liitin. Se on sit eri asia kuinka helposti semmosen löytää.
Jos siinä anturissa on lattapäät, niin voit vaikka puristaa piuhoihin sopivat apikot tai jotain muuta soveltuvaa.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
29v
sähkömopo apupyörillä, italiet 50cc automaatti, kawa kx 80cc, honda cr 125,aprillia af1, ktm 125, honda cr 250r, kawa zr550,
yamaha r1
Eipä kestä! Sen verran on tullut noiden kanssa touhuttua että on joutunut monta juttua selvittämään.. Lisäksi eipä noiden tiimi- ja muiden mopokavereiden kanssa paljon muusta puhuta oluen ääressäNetissä on tota tietoa niin valtavasti että jos jonkun jutun sieltä olen saanut selville, niin miksi muidenkin pitäisi se sieltä joutua kaivamaan? Itsekin olen saanut täältä ja muilta voorumeilta valtavasti vinkkejä, niin pannaan tietoa kiertoon!
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Öljyn vaihto ja ruiskurunkojen synkkaus nyt ainaki, sekä tietysti liuta tarkistuksia. Ilmanputsarin vaihdon tarpeen arviointi on ton mallin huolto-ohjeessa näköjään jätetty huoltajan vastuulle. Mun oman mopon huolto-ohjeessa (05 R6) putsarin vaihto on samaan aikaan tulppien kanssa, eli 20 tkm, 40 tkm ja niin edelleen, ellei aiempaa tarvetta ilmene. Lataa service manual täältä ja kato ite. Periodic maintenance sivulta 3-1 alkaen. Se on toi 12 000 mi (19 000 km) sarake, koska huoltovälisuositus on suomessa ollu 10 tkm 6 tkm sijaan. Venttiilien säätö on kotimaisten suositusten mukaan 40 tkm kohdalla.
Kiitos
QUOTE=Waille;6269041]Öljyn vaihto ja ruiskurunkojen synkkaus nyt ainaki, sekä tietysti liuta tarkistuksia. Ilmanputsarin vaihdon tarpeen arviointi on ton mallin huolto-ohjeessa näköjään jätetty huoltajan vastuulle. Mun oman mopon huolto-ohjeessa (05 R6) putsarin vaihto on samaan aikaan tulppien kanssa, eli 20 tkm, 40 tkm ja niin edelleen, ellei aiempaa tarvetta ilmene. Lataa service manual täältä ja kato ite. Periodic maintenance sivulta 3-1 alkaen. Se on toi 12 000 mi (19 000 km) sarake, koska huoltovälisuositus on suomessa ollu 10 tkm 6 tkm sijaan. Venttiilien säätö on kotimaisten suositusten mukaan 40 tkm kohdalla.[/QUOTE]
TZR125
CBR 600F 98
ZX-10R 06
CB1000R 09
R1 09
Tuli viikonloppuna lyötyä pyörä tulille ensimmäistä kertaa talven remonttien jälkeen, ja vituikshan se meni. Vuotaa suihkuamalla jäähdytysnestettä venttiilikoppaan termostaatilta menevästä metalliputkesta. Eli siis kyseessä metalliputki, joka menee noin 3cm venttiilikopan sisään ja kiristetään yhdellä pultilla kiinni. Tiivisteenä o-rengas. Olen nyt 3 kertaa käyttänyt tuon saman paikan auki, nyt viimeisimmällä kerralla laitoin taas uuden o-renkaan ja tiivistesilikonia. Ei, kun vuotaa vieläkin.
Mikähän tuossa nyt mättää, onko jollain ollut samanlaista ongelmaa kasausvaiheessa ? Putkia menee kuitenkin 2kpl venttiilikoppaan ja toinen pitää, molemmat olleet auki.
Ja pyöränä 2003 RN09
1199S Panigale
Tuli nyt ostettua rykkönen -02. Mukana ei tule huolto-ohjelma kirjasta, joten oletteko vaihtaneet öljyt kuin tiuhaan? Tuossa service malualissa olisi, että 6-7 tkm ja jotkut puhuu 10tkm. Toki tulen vaihtamaan öljynsuodattimen aina ja ilmansuodattimenkin vähintään tarkistan ja puhdistan. Sitten ehkä hieman noob kysymys, kuten edellinenkin95 vai 98 tankkiin polttoaineeksi? Onko nämä 95-98 keskustelut foorumilaisten mielestä yliarvostettua, eli onko sillä mitään merkitystä kumpaa lyö tankkiin?
Oman (06) ohjeissa on että 6tkm olis öljyt, en sitä kyllä ole hirveen orjallisesti seurannu mutta ei ole yli 10tkm livetty kuitenkaan.
Polttoaineesta 98 aina kun mahdollista. Ei niinkään ehkä oktaanien takia mutta 95 on omaa enemmän viinaa ja sitä ei ole huomioitu vanhempien koneitten suunnittelussa.
Tehon saantiinkin toki vaikuttaa hieman mutta en sitä ole pyörissä huomannut, mutta oma auto ei kulje edes 120 95 kera kun 98 siivittää huimaaviin 140km/h nopeuksiintoki tuokin varmaa olis säädoissä korjattavissa.
Omistajan käsikirjat (täkäläisen ohjelman mukaiset) löytyvät englanniksi suoraan Yamahan sivuilta: http://www.yamaha-motor.eu/fi/servic...als/index.aspx
Suomeksi rahaa vastaan tiskiltä.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Hyvä linkki, tuoltahan toi suomessakin voimassa oleva huolto-ohjelma tosiaan näkyy. Eli siis 10 tkm huoltoväli toisin kuin niissä jenkki service manualeissa jostain syystä lukee. Ja kuten näkyy, niin öljynsuodattimen vaihtovälihän ohjelman mukaan on joka toisen öljynvaihdon yhteydessä, mutta kukin toki tekee senkin asian kanssa kuten parhaaksi näkee.
Vaikka noissa service manualeissa oleva huolto-ohjelma poikkeaakin hultoväliltään suomessa voimassa olevasta suosituksesta, niin ne on kyllä todella täynnä sellaista tärkeää tietoa eri huoltotoimenpiteiden suorittamisesta, mitä ei omistajan käsikirjasta ilmene.
Muistutan nyt vielä siltä varalta että joku ei sitä tienny, eli 98-01, 02-03 ja 04-06 mallien service manualit voi siis ladata täältä.
Ja kuten aiemmin sanoin, niin 07-08 mallin service manual taas on saatavilla tästä.
09-13 mallin service manualin puolestaan saa tästä.
Näistä on jo paljon apua. Tattis vaan avuliaille.
Terve. Mikähän voisi olla syy naputukseen ja se kuuluu kannesta aika varmasti? Ääni on samanlainen kun venttiilissä olis paljon välystä. Kansi oli irti kun yhdessä venttiilissä oli liikaa välystä. Se oli kiilauran yläpuolelta lyhyempi kun muut ja näytti että olis ihan tehtaalta lähtösin ollu. Samalla tuli tukittua egr kanavat ja muutenkin puhdistettua koko kansi huolellisesti. Venttiilivälykset on tullu jo moneen kertaan mitattua ja on ok. Pyörä on vuosimallia 2005 ja ajettu 26tkm.
Olematta sen suurempi rytkösasiantuntija kehottaisin terkistamaan nokka-akseleiden kunnon. Samalla peruspannulla varustetusta fazerista (-08) meidän perheessä vaihdettiin molemmat nokka-akselit uusiksi samoissa metreissä, kun oli niin rujosti kulumaa ettei voinut enää olettaa säätöjen pysyvän paikallaan. Toki rytkösen nokat ovat eri arvoilla mutta joku suuri mysteerio oli pyöristänyt akselin nokat reilusti yli sallittujen toleranssien. Syy ei ollut huonoissa öljyissä, eikä liioin huollon laiminlyönneistä.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Pystysköhän se nyt tässä tapauksessa olemaan syyllinen, tuli kyllä katottua nokatkin samalla ja näytti ettei ole mitään kulumaa, mutta eihän sitä tietysti silmällä välttämättä erota.. edellinen naputus johtu siitä lyhyemmästä venttiilin päästä ja nyt kyllä tuntuu mysteeriseltä tämä. Ei kai se auta kun rueta kohta purkamaan konetta uudestaan. Alkaa vaan mielenkiinto olemaan aika lopussa..
Kato tarkasti ettei AIS:n letkuista mikään ole irti tai järjestelmä vuoda jostain. Joskus muinoin vanhemmassa rykkösessä oli AIS:n venttiililtä semmoinen rympätty liitin pettänyt ja kone kuulosti ihan kansivikaiselta.. Liitin takasin kiinni ja kalkatus loppui. Sieltä kantautui mukavasti venttiilikoneiston ääni vaimentamattomana ulos.
Jos kerran venttiilit ovat käyneet irti, välykset kunnossa ja visuaalilla ei löytynyt mitään niin ei siellä oikein muuta ääntävää asiaa ole kuin nokkaketjun kiristin, jonka kunnon varmasti myös tarkistit.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
1+1=2 ja opin ettei 04-06 rykkösen satulan kiinnikeruuveja kannata jättää kahdeksi tunniksi hallin lattialle. Noheva siivooja käynyt sillä välin ja lunastanut ne parempaan talteen.
Kysynkin siis, eihän kellään sattuisi noiden ruuvien kokoa/kierrettä olemaan hollilla?![]()
2015 bike - ??
Viimeksi muokannut: juhis_; 12.03.2014 klo 22:08.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Itse itselleni vastaten, minulla oli liian suuret o-renkaat välissä. Vanhoista käppänöistä kun ei saanut kunnollisia mittoja, eikä workshop manual kertonut mittoja, otin tönärillä mitat ja valitsin 20x3mm o-renkaat. Ilmeisesti ne eivät mahtuneet sitten istumaan kunnolla. Oikea koko on 18x2.5mm. Itse laitoin 19x2.5mm kun sellaiset oli würthin sarjassa ja hyvin pitää. Varmistukseksi laitoin vielä würthin silikon spezial 250 väliin. Toivottavasti on apua, jos joku painii saman ongelman kanssa![]()
1199S Panigale
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Viimeksi muokannut: juhis_; 13.03.2014 klo 00:13.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Tätä samaa vois kyllä kysyä tosta fz1 threadissakin mutta onko kellään tietoa minkälaiset (pituus) kaasuvaijerit ja kytkinvaijeri tossa mopetissa ois? Kun rn19 r1:sen faitterointi tässä kovaa vauhtia käynnissä ja crossitangolle ei noi ton mopon omat vakionarut taida ihan riittää, että kävisköhän sitten tosta yammun pystynaku mallista osia r1:seentodennäköisesti siinä olis vähän pidemmät noi vaijerit? Tänks.. Tai jos joku tietää varmuudella mistä mallista kävis heittämällä pidemmät tohon mun mopoon tai saako jostain valmiiksi tohon tarkoitettuja pidempiä
![]()
Yamaha R1 2007
-Piirrä katuun, älä seinään!
=====================
Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
Ex: KTM 625 SMC -04