Sivu: 50 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40484950515260100 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1471:stä 1500:een 4024:sta
  1. #1471
    Siellä taitaa olla vielä kaksi ruuvia, ja kaksi kiinnikettä, jotka täytyy alapuolelta avata. Tankinkorkin reunoista suorat linjat eteenpäin ruuvit, ja vähän sivummalla kiinnikkeet. Mä en tiedä pääseekö putsariin ilman että irrottaa tankin. Eli katso manuaalista
    Yamaha R1 '06
  2. #1472
    Eikös toi muovi ole yhtä palaa tankin kanssa...eli nousee siinä mukana kun tankin etureunaa nostaa, näin ainakin uudemmissa...
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  3. #1473
  4. #1474
    Lainaa Juhis kirjoitti Katso viesti
    Jos jokun 04-06 R1 on rouheita slipareja vailla, niin multa löytyis Laserit.
    http://www.nettivaraosa.com/moottori...ikkeet/1568786
    On kyllä härskin näköiset pöntöt! Sakkoja pitäis antaa noista jo ulkonäkösyistä
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  5. #1475
    Ratavastaava vertzu:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2010
    Oulu
    MotOrg ry jäsen
    Minkä pituiset ketjut (eli montako lenkkiä) on vakioketjut R1:ssä vuosimalleilla 07-08? Ajattelin tilata vakiota pykälän pidemmät, jotta mahtuvat vähän muhkeemman profiiliset renkaatkin alla pyörimään hitsaamatta swingin saumaan

    Eräs saksalainen sivusto väittää, että 118 lenkkiä?
    Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  6. #1476
    Lainaa vertzu kirjoitti Katso viesti
    Minkä pituiset ketjut (eli montako lenkkiä) on vakioketjut R1:ssä vuosimalleilla 07-08? Ajattelin tilata vakiota pykälän pidemmät, jotta mahtuvat vähän muhkeemman profiiliset renkaatkin alla pyörimään hitsaamatta swingin saumaan

    Eräs saksalainen sivusto väittää, että 118 lenkkiä?
    Vakiot on 118 lenkkiä.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  7. #1477
    Ratavastaava vertzu:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2010
    Oulu
    MotOrg ry jäsen
    Minkälaisia sifteriratkaisuja olette tehneet 07-08 vuosimallin pyöriin. Tarkoitus olisi saada mahdollisimman edullisesti sifteri pyörään, käännetty vaihdekaavio löytyy pp-tuning tappisarjan myötä. Ilmeisesti cordonalta olisi tarjolla 259e hintaan pc3:een tuleva kiinni, joka pätkii bensansyöttöä, eikä täten tarvitse ignition modulea. PC3 siis löytyy, ei ole kiinni. Sytytystä pätkivä olisi ilmeisesti parempi/varmempi?
    Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  8. #1478
    Mulla on mystinen onkelma ton lootan kanssa. Välillä varsinkin pienemmillä kierroksilla ei meinaa saada vaihdettua vaihdetta alaspäin. Ei se kyllä vaihdu silloin ylöspäinkään... Kytkimen pitäis teoriassa irroittaa, koska vivun saa päästää aika lähellä vapaa asentoa, ennenkuin kytkin alkaa ottaa kiinni.

    Eli onko tuossa kytkinpakassa jotain vikaa, että se jää jumittaan, vaiko onko siellä mahdollisesti jotain vakavampaa vikaa esim haarukassa tms? Vika on siis satunnainen. Välillä toimii hyvin, mutta välillä jumittelee...
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  9. #1479
    Käytä enemmän voimaa vaihtuu se
  10. #1480
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Mulla on mystinen onkelma ton lootan kanssa. Välillä varsinkin pienemmillä kierroksilla ei meinaa saada vaihdettua vaihdetta alaspäin. Ei se kyllä vaihdu silloin ylöspäinkään... Kytkimen pitäis teoriassa irroittaa, koska vivun saa päästää aika lähellä vapaa asentoa, ennenkuin kytkin alkaa ottaa kiinni.

    Eli onko tuossa kytkinpakassa jotain vikaa, että se jää jumittaan, vaiko onko siellä mahdollisesti jotain vakavampaa vikaa esim haarukassa tms? Vika on siis satunnainen. Välillä toimii hyvin, mutta välillä jumittelee...
    Sattuuko sisällä olemaan Castrolin semisynteettistä kuraa?
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  11. #1481
    Lainaa grandi67 kirjoitti Katso viesti
    Sattuuko sisällä olemaan Castrolin semisynteettistä kuraa?
    Empä nyt muista oliko se sitä semisynteettistä kuraa, vaiko koko synteettistä kuraa
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  12. #1482
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Empä nyt muista oliko se sitä semisynteettistä kuraa, vaiko koko synteettistä kuraa
    Kokeilehan vaihtaa öljymerkki. Mulla castrol liimas kytkimen.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  13. #1483
    Joo. Kaivoin tuolta tiedon että "Power 1" on semisynteettinen ja Power 1 racing" on täyssynteettinen, eli kyllä se on sitä semikuraa...
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  14. #1484
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Joo. Kaivoin tuolta tiedon että "Power 1" on semisynteettinen ja Power 1 racing" on täyssynteettinen, eli kyllä se on sitä semikuraa...
    Toi power 1 racing ainakin omassa toiminut hyvin. Edit. Tosin käyttökin voi olla pikkusen erilaista
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  15. #1485
    Mikä ero tuossa Rykkösessä on Firebladeen. Ootteko ajanu kumpaakin.? Kiinnostais erot.
  16. #1486
    Lainaa Melekuttaja kirjoitti Katso viesti
    Mikä ero tuossa Rykkösessä on Firebladeen. Ootteko ajanu kumpaakin.? Kiinnostais erot.

    Nyt on kyllä sen verta laaja kysymys että laittaisitko vaikka mitä vuosimalleja meinaat?
  17. #1487
    Vielä siitä vaihteesta. Kun vaihde jumiutuu, niin poljin on kivikova, mitään ei tapahdu ja poljin ei tunnu hievahtavankaan vaikka kuinka polkee.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  18. #1488
    Lainaa Juhis kirjoitti Katso viesti
    Nyt on kyllä sen verta laaja kysymys että laittaisitko vaikka mitä vuosimalleja meinaat?
    2008
  19. #1489
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Vielä siitä vaihteesta. Kun vaihde jumiutuu, niin poljin on kivikova, mitään ei tapahdu ja poljin ei tunnu hievahtavankaan vaikka kuinka polkee.
    laitas motovillelle s.postia.

    Sen verran pahalta kuullostaa etten hirveesti mopolla ajelis ennenku vika on löytyny. Mutulla heittäisin et vaihteensiirtäjä takertelee.

    Ootko kerenny viel uusilla öljyillä kokeilemaan? Jos et niin valuta vanhat öljyt jonku siivilän läpi ja rukoile ettei tuu osia mukana.

    Vittumainen vika näin ajokauden "alkuun".

    Sanoit tossa aiemmissa viesteissä, et vika on silloin tällöin. Millä operaatiolla se lähtee toimimaan taas normaalisti?
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  20. #1490
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Vielä siitä vaihteesta. Kun vaihde jumiutuu, niin poljin on kivikova, mitään ei tapahdu ja poljin ei tunnu hievahtavankaan vaikka kuinka polkee.
    Pienillä kierroksilla? ei kuitenkaan pienessä vauhdissa? omassa vanhemmassa rykkösessä (03) teki niin, että jos et polkenut ns. oikee vaihdetta sisään oikeassa vauhdissa, vaan valutit vaikka kolmosella tai nelosella siihen kymmeneen kilsaan tunnissa, joutui vaihteet vaihtamaan siten, että polki vaihteen alas, päästi kytkintä että nappasi vähän kiinni, ja taas polki vaihdetta alas ja kytkintä tuntumaan että naksahti. Kyseessä oli siis enemmänkin käyttövirhe. Sinun vikasin kuulostaa kuitenkin vakavammalta, kokeileppa aluksi heittää ihan viralliset yamalubet sisään jos auttaisi? Mitään varsinaisia vaihteiston tyyppivikoja ei rykkösissä vissiin ole 1999:n jälkeen ollut.
  21. #1491
    Lainaa Hurubaw kirjoitti Katso viesti
    Pienillä kierroksilla? ei kuitenkaan pienessä vauhdissa? omassa vanhemmassa rykkösessä (03) teki niin, että jos et polkenut ns. oikee vaihdetta sisään oikeassa vauhdissa, vaan valutit vaikka kolmosella tai nelosella siihen kymmeneen kilsaan tunnissa, joutui vaihteet vaihtamaan siten, että polki vaihteen alas, päästi kytkintä että nappasi vähän kiinni, ja taas polki vaihdetta alas ja kytkintä tuntumaan että naksahti. Kyseessä oli siis enemmänkin käyttövirhe. Sinun vikasin kuulostaa kuitenkin vakavammalta, kokeileppa aluksi heittää ihan viralliset yamalubet sisään jos auttaisi? Mitään varsinaisia vaihteiston tyyppivikoja ei rykkösissä vissiin ole 1999:n jälkeen ollut.
    Saatat olla oikeassa, että nämä kaksi asiaa liittyvät vahvasti toisiinsa... En nyt kyllä muista et tuota ongelmaa olisi ollut kovemmissa vauhdeissa. Toivon mukaan, se on toi GPS paska joka tuon ongelman aiheuttaa.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  22. #1492
    Lainaa Hurubaw kirjoitti Katso viesti
    Pienillä kierroksilla? ei kuitenkaan pienessä vauhdissa? omassa vanhemmassa rykkösessä (03) teki niin, että jos et polkenut ns. oikee vaihdetta sisään oikeassa vauhdissa, vaan valutit vaikka kolmosella tai nelosella siihen kymmeneen kilsaan tunnissa, joutui vaihteet vaihtamaan siten, että polki vaihteen alas, päästi kytkintä että nappasi vähän kiinni, ja taas polki vaihdetta alas ja kytkintä tuntumaan että naksahti. Kyseessä oli siis enemmänkin käyttövirhe. Sinun vikasin kuulostaa kuitenkin vakavammalta, kokeileppa aluksi heittää ihan viralliset yamalubet sisään jos auttaisi? Mitään varsinaisia vaihteiston tyyppivikoja ei rykkösissä vissiin ole 1999:n jälkeen ollut.

    Oma vastaava nollaseiska ei kyllä takertele Sky:n kuvailemalla tavalla. Jossain siis vikaa. Varsinki jos tää ominaisuus on tullu ihan uutena pyörään.

    Jos tuut esim valoihin ja pysähdyt isohko vaihde silmässä niin silloin täytyy välillä kytkimen kanssa irrotella et saa kelattuu vaihteen ykköselle. Tää lienee vähän sama kaikissa peleissä.

    Ikinä ei oo kyllä vauhdeissa(edes pienissä) vaihdepoljin "lukittunu" . Kuullostaa oudolta toi Sky:n tapaus.

    Toivotaan et homma selvii!
    Viimeksi muokannut: juhis_; 28.05.2013 klo 01:46.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  23. #1493
    Huhuh, kävin hakemassa frank nymanilta öljynsuodattimen ja ilmansuodattimen. HUH HUH! Olipa hinnakasta. Varsinkin ilmansuodatin 50.05€ Seuraavaksi juoksen ostamaan BMC Power filterin, joka maksaa reilu 70€

    Eivät myyneet öljynä ku motulia, joten yritän metsästää edelleen täyssynteettistä castrolia
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  24. #1494
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Motulissa ainakin käytetään tismalleen samaa korkkia. Voisko olla sitä?

    Edit. pieni googletus antaa vähän ristiriitasta tietoa. Castrolista tai Motulista ei oo puhettakaan.

    Ihan vitu sama toisaalta. Kunhan toimii
    Kävin moto-villessä jauhaan paskaa ja hakemaan perus yamalubet. Setä sano etteivät kerro yamaluben valmistajaa, mutta että senhän tietää, että ranskasta se tulee. Eli sikäli paljon mahdollista, jotta se on motul.

    Toinen mielenkiintoinen seikka on se että kuulemma yamaha vaatii nykyisin että kaikkiin takuunalaisiin pyöriin vaihdetaan valtuutetuissa huolloissa aina yamalubeöljyt. Mutta tämäkään ei päde kuulemma Frank Nymaniin. Hänelle on tullut yammuja joiden huoltohistoriasta on selvinnyt että takuunalaisiin pyöriin on lykätty motulia sisään
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  25. #1495
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Eivät myyneet öljynä ku motulia, joten yritän metsästää edelleen täyssynteettistä castrolia
    Siittä klik

    99e ja suodatin kaupanpäälle
    ZX-10R '06
    Exät: YZF-R1 '08, ZX-6R '03, Z1000 '03 Husqvarna TC 450 '04
  26. #1496
    Lainaa grandi67 kirjoitti Katso viesti
    Kokeilehan vaihtaa öljymerkki. Mulla castrol liimas kytkimen.
    Sama täällä.
    Supermoto
  27. #1497
    Laitoin nyt sisään semisynteettiset yamalubet. Katotaan kuinka käy. Ei toi ainakaan pahalta kuulostanut ku pihalla heitin kiepin. Eikä öljyjen seassakaan ollut yhtään mitään ihmeellistä
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  28. #1498
    Heitin n. 30 km lenkin pääväylillä. No, toimihan se ja jos oikein kuvittelee, niin saattoi mennä vaihteet pehmeämmin päälle

    Mutta... Välivapaa löytyi edelleen Ja näköjään paikallaan ollessa loota voi olla sellaisessa asennossa, ettei ykköstä saa silmään Ja kyllähän se kerran teki sen että ihan hitaissa vauhdeissa ei tykännyt ottaa ykköstä silmään, ennenkuin kytkintä käytti ylhäällä välissä.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  29. #1499
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Heitin n. 30 km lenkin pääväylillä. No, toimihan se ja jos oikein kuvittelee, niin saattoi mennä vaihteet pehmeämmin päälle

    Mutta... Välivapaa löytyi edelleen Ja näköjään paikallaan ollessa loota voi olla sellaisessa asennossa, ettei ykköstä saa silmään Ja kyllähän se kerran teki sen että ihan hitaissa vauhdeissa ei tykännyt ottaa ykköstä silmään, ennenkuin kytkintä käytti ylhäällä välissä.
    Ei oikein kuulosta normaalilta tuo toiminta.. Jos vaihdepoljin jää kovaksi, niin joko itse polkimen käyttämä vaihderumpu (tai sen mekanismit) tai sit siirtäjäpuoli jumittaa. Välivapaita tuosta laatikosta ei pitäisi määrätietoisella käytöllä löytyä..

    Kytkimen takaa löytyy shift shaft osat. Ne kannattais purkaa ja tarkastaa, myös väliakseli sattaa jumittaa, kun tulee yhtenä pötkönä lohkon läpi.. Shift shaftin viallinen tai väärin paikallan oleva keskitinjousi saattais aiheuttaa ko. vikaa? Jos se ei auta, niin vika on vaihderummussa tai siirtäjähaarukoissa. Niiden korjaamiseen tarvii ottaa sit jo motti pyödälle ja lohkot erilleen.. Ei sekään mikää ihmeellinen homma ole, mutta pikkusen työläs.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  30.  
  31. #1500
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Ei oikein kuulosta normaalilta tuo toiminta.. Jos vaihdepoljin jää kovaksi, niin joko itse polkimen käyttämä vaihderumpu (tai sen mekanismit) tai sit siirtäjäpuoli jumittaa. Välivapaita tuosta laatikosta ei pitäisi määrätietoisella käytöllä löytyä..

    Kytkimen takaa löytyy shift shaft osat. Ne kannattais purkaa ja tarkastaa, myös väliakseli sattaa jumittaa, kun tulee yhtenä pötkönä lohkon läpi.. Shift shaftin viallinen tai väärin paikallan oleva keskitinjousi saattais aiheuttaa ko. vikaa? Jos se ei auta, niin vika on vaihderummussa tai siirtäjähaarukoissa. Niiden korjaamiseen tarvii ottaa sit jo motti pyödälle ja lohkot erilleen.. Ei sekään mikää ihmeellinen homma ole, mutta pikkusen työläs.


    - T -
    No mikä nyt on määrätietoinen, mutta tuntuu aika monen rykkösestä löytyvän toi välivapaa. Varmaan johtuneen enimmäkseen veltosta jalankäytöstä
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Sivu: 50 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40484950515260100 ... ViimeinenViimeinen