“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kyllä se käyntiin lähtee lykkäämällä, useamman kerran saanut kokeilla kun ei millään saanut uutta akkua haettua. Sytytysvirtahan kuitenkin menee oikeeseen paikkaan kun avaimesta virrat kääntää päälle, mutta se ei vaan lähde starttia pyörittämään.
En kuitenkaan suosittele kellenkään tuota käynnistystapaa. On se sen verta painava tuo mopo että pari kertaa kun olet vauhtia ottanut ja yrittänyt käyntiin niin rupee kyllä jalat turtumaan ja siinä on sitten oma riskinsä olla nenällään, jos härveli ei käynnistykkään.![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Ei sitä jaksa rykkösen kanssa pitkään juosta. Autolla me on aina ruukattu nykästä mopotkin käyntiin, sopivan harakiri touhua parhaimmillaan...
Supermoto
Joo, en oo kokeilut rykkösellä mäkistarttia. Oletin että se estäisi kaiken muunkin starttaukseen tapahtuvan ohjauksen, eikä vain pelkkää starttimoottorin pyöritystä. Ei ne ruiskut ja sytytyksen ohjaus lähde itsekseen käyntiin. Mutta oletus on siis väärä
Kerran olen kyllä yrittänyt työntää er5:sta käyntiin, kun sen kuuluisa seisontajalan tappokytkin reistaili (oli siis todella paskainen) ja se jäi ainakin sillä kertaa työntämättä käyntiin.
Itse olen yleensä tyytynyt antamaan virtaa mopohin autosta, niin ei ole tarvinnut pelleillä![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Hei, kävin tuossa katsomassa rykköstä vm 2004 italian tuontia. Pyörässä ei toiminut nopeusmittari ja ajonesto vilkkutti ajossa elikkä siis ohitettu kuulemma tämä ruiskupäivityksen takia voiko näin olla? Olisko kova homma saada pelittämään taas normaalisti.
Viimeksi muokannut: HEKLER; 03.04.2013 klo 17:33.
Jättäisin ostamatta, ellet sitten saanu jonku super hyvän tarjouksen. Kuullostaa vähän veemäisilta vioilta korjata.
Mitä se myyjä sano nopeusmittarista? Jos siel on sensorissa tai johdotuksessa häikkää ni lienee helppo korjata. Pahimmassa tapauksessa joudut ostamaan uuden mittariston. Ebayssa pyörii hinnat käytettynä siinä 300$ kohilla. En tiedä onko toi ecu ja mittaristo keskenään jotenki syncattuna, eli tuleeko siinäki ongelmia?
Viimeksi muokannut: juhis_; 03.04.2013 klo 19:26.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Voit olla oikeassa.
Tongin tuota R1 -foorumia ja huomasin seuraavan:
http://www.r1-forum.com/forums/showt...26778&page=102
Quote:
Originally Posted by SySt
Re-flashing the ECU with the OEM/stock settings should make the immobilizer work again.
Incorrect. Once the ECU is flashed, the immobilizer is disabled forever. Even flashing it with the "stock" map will not re-enable it. If you want to get rid of the red blinky light on the dash simply unplug the immobilizer module (big black box on side of ignition cylinder) from the harness.
You can buy nice Yama key blanks on ebay for $1.50 and any key shop can duplicate your old one onto the new blank.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Apuva!Kävin tänään katsomassa yamaha r1 2004 ja siksi kysynkin nyt neuvoa.Eli pyörään oli ajettu jokin ohjelma/map ja nopeusmittari ei toiminut vaan tuli kierrosajat ja jotain öljyn tai muuta lämpötiloja nopeus näyttöön.Kyseessä tuonti pyörä käväsen ehkä katsomassa pyörää uusiks tankin alla on tieto mikä mappi siellä on sisällä.Pystyykö ton ohjelman resetoimaan että saa mittarin normiksi vai mitä sen kans tekis.![]()
Yamaha 1300 fjr exät
Suzuki hayabusa gen II
Kawasaki zx-10r
Honda super blackbird
Yamaha r1
Yamaha r1
kawasaki zx-9r
suzuki gsx-r 750
honda cbr 1000f
Jo siinä on vakio ecusta tehty uudelleen ohjelmoinnilla YEC ecu, joka toimii vakiosähköillä, niin siihen mittariin ei saa näkyviin muuta kuin mitä siinä nyt näkyy. Vakio johtosarjassa joutuu vaihtamaan muutaman pinnin paikkaa tuon ohjelmoinnin jäljiltä ja silloin mittaristossa ei näy ajettuja kilometrejä eikä nopeutta.
Vakio eculla ja pinnien paikkoja muuttamalla saa näkymän jälleen normaaliksi.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Hmm...kuulostaa kittiecun ohjelmalta. Mulla tulee tuossa kilpurissa isoimmalla näyttöön muistaakseni jäähdytysnesteen lämpötilan ja sitten siinä ohessa jotain vähäpätösempää tietoa. Nopeusnäyttöä ei mittaristossa ei ole. Jos siellä on kittiecun ohjelma, en yhtään ihmettele tuota ajoneston puuttumistakaan.
Superbike #7
Mopo käy ja kukkuu.Kiitokset menee yllätys yllätys V:lle.
Meikäläinen kun on vaihdellut tuon sähkösarjan amerikan malliseksi niin siinäpä ei tarvinnutkaan siirrellä pinnejä ecun liittimestä. Ohje jonka mukaan tein oli EU-malleihin. Johtunee ajoneston puutteesta, jotta pinnit ovat hieman eri järjestyksessä. Ei ollut kummakaan kun vain zuputti ja ampu putkessa eilen kun yritin käyntiin.
Nyt sitten katellaan jostakin Sigman polkupyöränmittari näyttämään nopeutta.![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Hei
Ostin tuossa 2008 rytkösen ja nyt oon vaihtamassa ketjun ja rattaat. Osaako joku kertoa kuinka se eturattaan muovisuojan saa pois kun sen edessä menee vaihdevipu??
Viimeksi muokannut: juhis_; 06.04.2013 klo 01:34.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
No Juhis jo sanoi, mutta meneehän se vakiossakin kopan edestä. Välitanko menee vain rungon läpi.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Itekin pähkäilin pari minuuttia miten tuon välitangon saisi rungon välistä poistettua, sillä muuten ei ole tarpeeksi tilaa eturattaan muovikopan poistoon.
En vielä ole operaatiota tehnyt, koska ei ole vielä sopivaa vipuvartta löytynyt eturatasjumppaan, mutta onko siinä sitten joku niksi muutenkin kuin irrottamalla vaihteensiirtäjä akselista? Irroittamisen jälkeen kun ei ihan vetämällä taida lähteä kun taitaa jumittaa siihen rungon väliin.
ent. Yamaha R1 -08, Honda CB1000RA -11, Honda CR 125R -00, Kawasaki KX 80 -99, Honda XR 80R -00, Honda Monkey eKr.
Vamos MC Helsinki
Nyt on vipu irti mutta seuraava onki tuo eturatas ei meinaa millään lähtee aukeemaan tuo pultti. Onko siihenkin joku kikka?
Siel on lukitetta kierteissä. Jos se on edes etäisesti samaa tavaraa mitä mulla oli takalevyn pulteissa ni sun pitää antaa sille mutterille lämpöö ennen avaamista.
Onhan sulla momenttiavain sitku tulee aika laittaa se ratas takas läjään? 85Nm sanoo nollaseiskan manuaali eturattaan mutterille + tietysti uudet lukitteet kierteisiin ja rattaan sisäpinnalle kevyet rasvat.
Edit. Manuaali sanoo myös, että pitäis mutteri vaihtaa uuteen kun sen on kerran repiny irti. Kokeneemmat valaiskoon sen tarpeellisuudesta.
![]()
Viimeksi muokannut: juhis_; 06.04.2013 klo 13:28.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Kyllä meni rattaat hyvin paikoilleen. Homma ei oo silti vielä valmis kun kaikki ei mene niinkuin strömsöössä.Piti siis tilata vielä tommonen ketjutyökalu että saan nuo ketjut vielä kiinni.