-08 R1 takarengasvinkkiä kaipailen.
Uutta rengasta pitäisi keväällä asentaa ja vaihtoehtoina olen ajatellut Michelin Pilot Road 3 tai Michelin Pilot Power 2CT alta-alle. Ajoni on mutkapätkää, ajoa töihin, pientä tourinkia kyytiläisen kanssa. Eli melkolailla monipuolista ajoa muttei radalla.
Kumpaa rengasta suosittelette?
Hintaeroa renkaiden välillä n. 35 e (ei siis siitä kiinni).
Tuli tuommonen Durbhanin tekemä pieni takajarrusatula hifisteltyä.
Se on kumma juttu kun jotakin rupee säätämään niin sitten saa säätää loppuun saakka. Hommasin ISR:n jarrupääsylinterin ja kaveri tuo ruottin maalta viikon lopun lätkäottelureissulta tuliaisina ISR:n kytkinkahvan. No eihän toi jarrupääsylinteri sovi orkkis clipariin. No nyt nekin sitten pitää vaihtaa. No LSL:n cliparit on tulossa ja joutuhan niihin sitten ottamaan ohjausikaria vartenkin vielä erillisen kiinnityspannan.![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Eikö -07 ja -08 saa PC V:tä? Vain pc3 käy?
Onko tuo commanderin asennus ihan plug&Pray ei mitään kolvailuja ja johtojen katkomista?
Heh. Onkai se kun jo virittelyt mielessä vaikka ole ehtiny koko pyörällä edes ajaa. Mutta kuuluu harrastukseen.
E: Kylläpä siihen pitäisi tuo vitonenkin löytyä.http://www.powercommander.com/powerc...dl=117&yr=2007
Löytyykö suomesta ja mistä liikkeestä? Lambdakin varmaan joutaa nakata metsään, riittääkö pelkkä töpselin irroitus vai pitääkö hommata eliminaattori jostain. Y-haaraa ja sliparia onkin jo tulollaan.
Viimeksi muokannut: Bardo; 10.02.2012 klo 23:55.
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
En ota kantaa tuohon rinkulan merkkiin, mutta ehdottomasti sporttirengas! Jos haluat maksimiilon uudesta renkaasta, niin osta myös eteen samalla uusi. Kulunut etunen pilaa aina ajonautintoa uuden takarenkaan kanssa.
Suosittelisin ehkä jopa ostamaan 190/55R17 renkaa taakse. Tämä voi aiheuttaa sen, että huggeria joudutaan korottamaan aavistus prikkojen avulla.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Komppaan edellisiä, joskin 50-sarjaisena. Ihan vain siksi, että minun silmääni 55-sarja on ruma pallo. Jos sitä ei tarvitse välityksiä pidentämään tai ratapitoa optimoidakseen, niin mikä lie pointti. Toki muuten voit hankkia jännitystä elämääsi hankkimalla mahdollisimman liukkaan kumin niin taakse kuin eteenkin, mutta omalla logiikalla sporttipyörään pitää laittaa tahmeat renkaat. Muutama läheltäpititilanne aikanaan batlaxeilla riitti. Minulla oli rykkösessä takana viimeisenä juurikin PP2CT ja se oli vallan mainio kelissä kuin kelissä. Parempi kadulla kuin power race medium, joka ei pitänyt kylmässä/kylmänä.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Tuohon rengas keskusteluun annan minäkin kommenttini, sportti kumeja suosittelen vaikka et kuvittelisi niitä käyttävän ihan rajoille. Itsellä meni norjan reissulla rovaniemen kohdilla kumi ja paikallisesta liikkeestä ei alle löytynyt kun 50 sarjan road pilot 2, kyllä se nordkappiin ja sieltä kotiin alla pyöri mutta ei kehuja multa ainakaan saa. melko liukas oli tuntureiden mutka pätkillä. kotona tuli alle michelin power pure mitkä on ollut edessä ja takana siitä lähtien. ja tulee olemaan jatkossakin, syy lähinnä takakumin kuluminen, rengas on pysynyt "pyöreänä" paljon pitemmälle kun toiset kumit jotka on kulunut melko nopeesti kanteille.
DT125R-92 -> pitkä tauko -> R1-98 -> R1-09 -> lyhyt tauko -> R1-04 -> R6-02 -> pitkä tauko -> R1-09
Jos jollain löytyy nurkista ylimääräisenä vm. 2004-2006 alkuperäiset ja ehjät vilkut, niin tarjotkaapa mulle.
Muoks: Aikalisä. Täytyy tutkailla tarkemmin, että onnistuuko vakiovilkkujen kiinnitys pyörässä olevaan kilpitelineeseen, mikä on mallia "kyläsepän erikoinen".
Viimeksi muokannut: Hese; 19.02.2012 klo 10:31.
Jep, jos ei aja radalla niin noi semi-racing ja ns. katulailliset racing renkaat on syytä unohtaa kokonaan. Pitävät erittäin hyvin, kun tienpinta on kunnolla lämmin ja vedetään polvi maassa. Mutta märällä ja kylmällä asfaltilla ne ovat suorastaan hengenvaaralliset. Ne eivät yksinkertaisesti lämpene normiajossa, joten niistä ei löydy kunnon pitojakaan.
Eli sporttipyörään pitää olla pehmeät sporttirenkaat, jotka on tehty puhtaasti katuajoon. Ne lämpenevät kylmemmälläkin kelillä. Niiden ainoa haittapuoli on se, että ne tuppaa kulumaan nopeasi![]()
Toki rykkösellä voi ajella tourinkirenkaillakin, mutta silloin pyörää täytyy käsitellä niinkuin tourinkipyörää. Valitettavasti se voi kuitenkin rykkösen satulassa välillä unohtua ja sitten voi käydä kalpaten jos on tourinkikumit alla![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kiitos paljon rengaskyselyyni vastanneille
Suzuki SV1000S :n kanssa olin tyytyväinen Michelin Pilot Road 2 rengastukseen, mutta kyllä sitä mutkapätkää tulee tällä pyörällä enimmäksen etsittyä. Michelin Pilot Power 2CT laitetaan siis tilaukseen. Lähes uusi, vastaava on jo etusena.
Kiitos![]()
Moi meneekö yamaha R1 vm2000 katteet 1998 malliin (heittämällä)?
Yamaha 1300 fjr exät
Suzuki hayabusa gen II
Kawasaki zx-10r
Honda super blackbird
Yamaha r1
Yamaha r1
kawasaki zx-9r
suzuki gsx-r 750
honda cbr 1000f
Onko tietoa sopiiko Power Commander 2005 R1:sestä 2006:seen ??
Powercommander.com sivuilla 2004-2005 ja 2006 on omat asennusohjeet.. Tosin ne ovat samat vaan erit ylä- ja alatunnisteet... =)
Nyt tyhmä tarttis apua.
Minivilkkuja olisin laittamassa, eurobikeriltä ostin peitelevysarjan mutta onkohan tämä väärä sarja vai miten ihmeessä nämä kuuluu asentaa?
Onko yksi sarja kahdelle vilkulle vai neljälle?
Ei tämä kyllä istu mitenkään taakse, eteen saattaa mennäkin en ole vielä kokeillut.
Eikai nämä näin voi tulla?.
http://www.mc-scatter.com/vilkkujen-...a-p-52371.html
Tässä näyttäisi jo pyöreiltä nuo, kummastuttaa vain jos yksi pala tulee per vilkku ja se tulee kilpitelineen sisäpuolelle niin liimallako se pitää kiinnittää kun eihän vilkku sitä kiristä mihinkään?![]()
Terve!
Onko tämä ääni normaali kun laittaa virrat päälle?
http://youtu.be/Li_3ceTisYc
Eroaa vakiosta:
Akran kokoputki
PC
Speedohealer
T: Yamahan uusi omistaja.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Mulle tuli jostain maailmalta tismalleen nuo peitelevykilkkeet mitä sun linkitetyssä viimeisessä kuvassa, ja niitä laitettiin kaksi per vilkku. Eli yksi katteen "ulkopuolelle" ja toinen sisäpuolella, ja vilkku kiristi ne yhteen niin että katemuovi jäi peitelevyjen väliin. (Olipas hankalasti selitetty...)
Mutta aika rankasti siihen dremeliä jurrutettiin että "mallikohtaiset" peitelevyt mahtui paikoilleen, ei todellakaan ollut ihan plug 'n play.
Lis. mulla kokemusta vain etuvilkuista, taakse Herran Kellermannit laitettiin Herra Kellermannin omaan kilpitelineeseen, ilman virityksiä.
Yamaha R1 '06
En kehdannut ihan heti tylyttää, mutta sanotaan nyt sitten, että miksi vaihtaa takavilkkuja toisenlaisiin, jos säilyttää sen hetekan kuitenkin? Minä tilasin omaani kilpitelineen ebaysta (hoksaamatta, että jenkkikilpi on eri mallinen), mutta siitäkin muutaman dollarin härpäkkeestä aivan pätevä teline tuli. JOS siis hinta on se mikä ahdistaa. Ei tarvi sen jälkeen noiden härpäkkeiden kanssa takana kikkailla.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
vähän alkaa pikkuhiljaa poltteleen baanalla pääsy, vaikka tiedän että se on todella kylmää kyytiä näin keväällä... Näpit ja jalat umpijäässä!![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Kilpitelinekin kyllä olisi ja oli tarkoitus laittaakin, mutta jotekin kävi mielessä että tulee rumempi mitä alkup. kun johdot jää näkyviin ja kilpivalon jos laittaa niin sitten se vasta kötöstykseltä näyttääkin..
Tuollainen Dragracelta tilattu teline:
Sanoiskohan nuo pollarit mitään jos jättää kilpivalon laittamatta.Vai onko ehdottaa jotain hyvin istuvaa valoa tuollaiseen telineeseen?
Pollarit voi huomata kilpivalon puuttumisen tai sitten ei, minulle eivät ole koskaan sanoneet mitään ko. puutteesta. Toivottavasti heillä on tärkeämpääkin syynäämistä![]()
^^ ja jos oikein tarkkoja ollaan... Niin siellä pitää olla MYÖS se punainen heijastin, jotta se on laillinen![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kyllähän se vino takavalo alaspäinkin hiukan pimeässä valaisee. Tuo johtohomma on aika helppo ratkaista, minä en jaksanut. Tarpeeksi pitkät johdot vain vilkuilta, suoraan kilven takana yhteen ja kilpitelinettä nuollen tavaratilan pohjasta ylös. Vaikka putkittaa. Ei kyllä millään muotoa voi olla rumempi kuin orkkis. Toisaalta, jotkut tykkää pinaattikeitostakin.
En tiedä ketään, jolle olisi takaheijastimen puutteesta huomautettu ja jos olisikin, niin aiheuttaako seuraamuksia. Tuskin. Kilven lienee syytä näkyä pimeässä.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07