Laiskalta(M.H @ Joulu. 01 2011,20:27) kirjoitti
![]()
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Toi on puhdas säätökysymys. Laittamalla 2-3K€ rahaa pyörän "säätöön", niin johan rupeaa kiukkuakin löytyyn!(grandi67 @ Joulu. 01 2011,20:37) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Hyvä sky(sky @ Joulu. 02 2011,17:48) kirjoitti
![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Toisia tarvii säätää parilla tonnilla että saa saman mitä muista vakiona![]()
1300cc Suzuki
Niin no joo... mutta joka vehkeeseen ei viitti moisia summia upottaa(Roadkill @ Joulu. 02 2011,18:13) kirjoitti
![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
tuli tässä talvi taas vastaan ja kyllä harmittaa, aloin tuossa ottamaan omasta rykkösestä mallia 2006 akkua irti, hokasinkin että ei oo ihan yksi kaksi mutteria irti ja sitten läks :/
Mietin että onko se paha jos pistän peiton alle kylmään talliini ja vain laturin johdoilla latailen välillä sitä siellä ?
Eli tyhjeneekö akku jos säilytän kylmässä ? :o
Tänks !
Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
Kawasaki Z1000 -08 14
Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
Ei pitäisi olla mitään ongelmaa jos vaan latailet pari kertaa täyteen. Kyllä se akku purkaa vaikka olisi kokonaan irtikin, tosin melko vähän. Perinteisellä laturilla ladattaessa (ei ctek ym. älylaturit) parasta akulle olisi ennen latausta purkailla sitä tahallisesti jonkin verran, esim 5 watin polttimolla ~2h olettaen tietysti että se on melko täysi.
-07 GSX-R 600, -09 YZF-R1, -10 GSX-R 750, -11 YZF-R1, GSX1300R -08,
Eipä tohon 05 malliseen taida aivan pari tonnii riittää(sky @ Joulu. 02 2011,17:48) kirjoitti
07-08 mallit on sitten erikseen.Niihin saa keskirekisteriinkin löylyä commanderilla. Yläpäässähän sitä voimaa kyllä on jo valmiiksi(07-08)![]()
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Belray exs 10w-50. ei siihen parempaa öljyä saa(Bardo @ Marras. 20 2011,10:28) kirjoitti
R1-07
Oon kuullut joskus väitteen että se pitäis lykätä pakastimeen...(jingis @ Joulu. 06 2011,14:54) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Miten se näissä siruavaimissa menee tuon vara-avaimen kanssa? Pitääkö se tilata joltain jammu-diileriltä ja itsellä koodailla jotenkin pyörän,vara-avaimen ja sen punaisen avaimen kanssa?
Juu, pyörä ja avaimet jammudiilerille. Oma pärrä menossa keväällä vara-avaimen uudelleen koodaukseen. En osaa sanoa, onnistuuko muualla kuin Yamaha Centerissä. Soittamalla paikalliseen valtuutettuun Yamaha-huoltoon kannattanee, jos ei Centeriä ole lähettyvillä. Yamaha Centerhän on Kone-Keskoa, eli kannatanee kysellä sieltäkin jos sellainen on lähellä, mutta Yamaha Centeriä ei.(Bardo @ Joulu. 31 2011,17:59) kirjoitti
Edit: Toisin sanoen, ei onnistu itse tekemänä, ellei tunne Jämähän Top Secret tekniikkaa avaimen uudelleen koodaamiseksi.
Semmonen kysymys Yamaha-asiantuntijoille, että kuinka helposti noilla 2010-mallin vakiovaimentimilla saa lisää mökää? Ajattelin, kun noi sliparit ei ole ihan ilmaisia, että saako sitä mökää halvemmalla/helpommalla modaamalla noita vakiopönttöjä?
Yamaha TDR 250 -89
Suzuki DR 800 -94
Kawasaki ZRX 1100 -98
Honda VTR 1000 F -98
Yamaha FZS 1000 -03
Yamaha YZF-R1 -10
BMW F800GS -12
KTM 250 EXC-F -13
Yamaha FZS 1000 -05
KTM 990 Supermoto -08
Yamaha MT07 -13
Jos kansainvälinen kommunikointi onnistuu muutenkin, kuin käsimerkkien osalta niin, tässä joitakin viitteitä internetin ihmeelliseen maailmaan:(eriveto79 @ Tammi. 01 2012,21:31) kirjoitti
Tästä varmaan käy ilmi, miten pitäisi toimia:
http://www.r1-forum.com/forums/showthread.php?t=228577
Jotain kaupallisia tuotteita asiaa helpottamaan (?) näyttää olevan myös:
http://www.aandrmotorsport.com/store...._id=506
Kokemuksia ei modaamisesta ole itsellä eikä tuttavapiirissä.
Jos mun mielipidettä kysytään, niin itse säästäisin rahaa ja ostaisin aftermarket slip-on vaimentimet.
Näistä muunnelluista änkkäriestähän ei koskaan tiedä pysyykö ne ölinät desibelirajoitusten sisällä, ennenkuin jossakin ne testaa. Jos katukäyttöön tulossa, niin tovottavasti jossain muualla kuin poliisin mölyratsiassa.
oisko kellään tietoa mikä vois olla vikana kun -03 R1:ssä polttaa backup sulakkeen heti kun sitä tarjoaa siihen paikkaan. käsittääkseni tämä sulake vaikuttaa kellon, tripin ja vapaan vaihtovaloon? vähän oikosululta vaikuttais mutta ei mitään tietoa mikä johto vois olla ja minkä värinen..
Vikaa en osaa arvailla muuta, kuin että oikosululta vaikuttas, niinkuin jo itsekin totesit.(Tilleri @ Tammi. 02 2012,22:39) kirjoitti
En ole mikään ässä sähköasioissa, mutta jos tulkitsen oikein, kyseessä on punavihreä johto, joka lähtee sulakkeelta ja menee mittaristoon. Ks:
http://www.grandicki.se/Grandic....ing.jpg
Kuva on 2002 mallista, mutta '03:n pitäisi olla samanlainen.
Huoltomanuaalissa on parempilaatuinen kuva johdotuksista. Huoltomanuaalin löydät varmasti googlettamalla "Yamaha R1 2003 service manual".
Edit: linkki korjattu
kattelin mittaristolle menevät johot ja ite mittariston liittimenkin ja ei niissä mitään kummallista näkyny. vapaavalo palaa kokoajan, oli vaihde päällä tai ei. pitää vielä katella sulake askin vieressä oleva jonkinmoinen rele valkoisella liitinosalla, samoten kuin penkin alla oleva isompi rele. näissä tainnu olla hapettumia yleensä jotka vaikuttanu sulakkeiden käryämiseen.. tuskin tää viittaa mitenkään neutral switchiin?
Palaako se neutraalivalo, vaikka backup-sulake on kärähtänyt tai sitä ei ole paikallaan? Jos näin on niin tuskin se releboksin puolella se vika on, jostainhan sen täytyy saada plussaa, pelkkä maihin ottaminen ei varmaan riitä.
Mitä helv?? Täältähän on kadonnut mun kaikki eiliset postaukset...
Siispä laitan tähän uusiksi:
Eli hommasin -10 mallin ajamattomat rytkösen. Ja nyt kiinostaisi tietää muiden Yamaha kuskien sisäänajo metodeja. Netistä kyllä löytyy yhtä monta tapaa, kuin kirjoittajaakin. Mutta rykkösen omistajien omakohtaiset kokemukset kiinnostaa.![]()
Yamaha TDR 250 -89
Suzuki DR 800 -94
Kawasaki ZRX 1100 -98
Honda VTR 1000 F -98
Yamaha FZS 1000 -03
Yamaha YZF-R1 -10
BMW F800GS -12
KTM 250 EXC-F -13
Yamaha FZS 1000 -05
KTM 990 Supermoto -08
Yamaha MT07 -13
Jotain, jossain, silloin tällöin!
joo palaa valo silti ja kun jalustin on alhaalla niin valo ei pala ja kun nostaa pois ni syttyy ja ei palaudu vaikka sen vaihteen lykkää päälle. kaikki muut tuntuu toimivan niinkuin pitääkin.. pyörässä on joskus ollut varashälytin kiinni ja käsittääkseni tuo neutraalivalo on toiminut sen purkamisen jälkeenkin oikein, mutta trippi ja kello ei oo. alla kuvaa tuosta johto hässäkästä
![]()
Itse ajelin aika pitkälti kuten ohjekirjassa mainitaan sen ekan 1600km. sit uudet ölpät sisään ja normi ajoa.
elikkä karkeasti ottaen vältin kovia +10k kierroksia mutta pienemmillä kierroksilla kyllä kaasua käytin ihan reilusti jos tilanne "vaati".
Sisäänajon itse näen lähinnä pyörään tutustumisena sekä varmistuksena että kaikki pultit on tiukassa yms yms... esim mulla oli yammu center jättäny kliparit melkein irti, noin 100km jälkeen rupesin ihmettelemään kahvassa tuntuvaa välystä. Oli kliparin kiinnitysruuvi pyöriny jo lähelle tippumis tilannetta.
Ajele alkuun rauhallisesti pyörää seuraillen.
DT125R-92 -> pitkä tauko -> R1-98 -> R1-09 -> lyhyt tauko -> R1-04 -> R6-02 -> pitkä tauko -> R1-09
onko tietoa pitäskö vapaan valon palaa kun jalustin on laskettu vaikka vaihde on vapaalla? itsellä semmosta vikaa kun valo ei sammu oli vaihde päällä tai ei, mutta sammuu kun jalustimen laittaa alas. pyöränä siis r1 vm03.. mistä vois alkaa hakea vikaa?
Mites löytyykö kokemuksia noista Arrow:n alumiini slipareista 09-> malleista? Näyttäis olevan aika huokealla tuolla: http://www.accessoripista.com/
Eli alumiiniset sliparit 470eur+25eur postit eikä y-haarakaan ole mielestäni pahan hintainen (185eur)
Löytyykö kokemuksia edellä mainituista tuotteista tai ko. verkkokaupasta?
Yamaha TDR 250 -89
Suzuki DR 800 -94
Kawasaki ZRX 1100 -98
Honda VTR 1000 F -98
Yamaha FZS 1000 -03
Yamaha YZF-R1 -10
BMW F800GS -12
KTM 250 EXC-F -13
Yamaha FZS 1000 -05
KTM 990 Supermoto -08
Yamaha MT07 -13
Imukurkuista; prätkä on vm. -05 ja ajattelin kokeilla, että saisiko velocity stackseilla lisää potkua. Kumpaa arvon raati suosittelee - Factory Pro vai Graves? FP ilmeisesti tuo enemmän voimaa keskialueelle, kun Graves taas tasaisemmin sekä keskelle että ylös (mutta vähemmän keskialueelle kuin FP)?
Toiseksi, mulla on fillarissa ihan vakiovaimentajat ja ajattelin pitääkin ne. Mutta olisiko PC:stä (merkittävää) hyötyä stacksien kanssa? Miten käy F/A -suhteelle, tarvitaanko PC välttämättä?
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Se oli ihan vakava kysymys, mihin sulla ei ilmeisesti ole mitään annettavaa
Jos tähän käppyrään on uskominen, niin yhdistelmä FP stacksit + Akran putki (ei tietoa pelkkä slipari vai koko ränni) + PC tuo ihan hyvin lisää jerkkua koko alueelle. Ja pelkkä FP VEL-Y77-8989 näyttää tasoittavan 7000-8000 notkahdusta.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Heh, tottakai pitää olla skeptinen. Siinä on juuri se perimmäinen syys miksi täältä kyselen. Täällä kun on varmaan joku, joka on kokeillut homman ihan omassa fillarissaan.
BTW, aiemmassa linkissä ei ollut valmistajan mittaukset (tai sitä ei ainakaan kerrottu). Tässä FP:n oma propagandakuva.
Noh, stacksien kokeilu ei paljon maksa, joten jossain vaiheessa sitä tulee varmaan kokeiltua. Kerron sitten kokemukset. Dynokäppyröitä tosin on turha odotella.
^Todennäköisesti noista stackseista on hyötyä juuri jonkun tehoalueen kuopan pieneen tasoittamiseen. Kovin suurta eroa vakioon verrattuna niillä ei saa, jos ei samalla muuteta oleellisesti imutorven tehollista pituutta. Ja tuo pituuden muutoskin lähinnä siirtää sitä huippuväänön kierrosaluetta suuntaan tai toiseen. Ei kuitenkaan kallis kokeilu, joten anna mennä vaan. Parhaaseen tulokseen tietenkin pääsee jos säädetään samalla kartta kohdalleen. Jokos tuo Yamahan oma boksi oli puukotettu ohjelmallisesti vai vieläkö sinne tarvitsee sen Commander-turhakkeen?
Superbike #7