Eihän Rykkönen edes keuli, kun on niin puhditon moottori(sky @ Heinä. 18 2011,22:54) kirjoitti
![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Onpahan hieno peli tuossa yläpuolisessa kuvassa![]()
Racing-/ tuplakuplasta vielä:
Onko Stormilla myynnissä olevan MRA :n pleksille muita vaihtoehtoja?
Kuulemani mukaan ainakin tuo MRA istuu hyvin alkuperäiseen katteeseen, ilman muokkausta.
diipa daapa(-kepa- @ Heinä. 19 2011,11:19) kirjoitti
![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Kyllä muakin ketuttaisi kawalla ajaa(-kepa- @ Heinä. 19 2011,11:19) kirjoitti
![]()
Sanoppa muuta, mutta mikäs putkisto sulla on tuossa kiinni? Ei kaiketi pelkät sliparit?(jaska_73 @ Heinä. 19 2011,17:27) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ei ole pelkät sliparit.
Keväällä tuli vielä slipareihin vaihdettua uudet kuoret ja samalla lyhensin niitä n.10cm.
![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Kuinka paljon vaikutti ääniin vaimentimien lyhennys? Itselläni on omassa kymppiärrässä myös akrapovicin kokoputkisto hiilikuituvaimentimin ja en kyllä viitsisi lyhentää, kun tälläkin hetkellä kierrosten noustessa rivinelosen skriimerisaundi kuuluu sen verran kovaa, että itseäkin heikottaa välillä(jaska_73 @ Heinä. 20 2011,20:09) kirjoitti
![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
^^Kuule jaska, sä oot tainut laittaa tuohon rahaa nykyisen pyörän arvon verran!
Jotenkin alan ymmärtää sijoituksesi alustaan... Oletko muuten ajatellut hiilikuitu/tms vanteita?
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mikäs siinä, kun tykkää "tuunata"(sky @ Heinä. 20 2011,22:33) kirjoitti
Itse laskin, että omaan pyörään on mennyt 3000e osiin joita ei olisi ollut pakko ostaa, Jaskalla tosin varmasti vielä paljon enemmän.
Kun Jaska tuota pyörää joskus varmaan myyt, niin melkein kannattaa kaikki extrahilppeet ruuvata irti ja myydä erikseen, kun ei niistä juuri mitään saa jos ne pyörän mukana antaa.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Juu onhan tuohon tullu kiitettävästi rahaa poltettua. Juuri tuossa naapurin äijä kävi tallissa ihmettelemässä mun värkkäilyjä niin totesin että kun olis jättänyt parin talven tuuunaamiset ja nuo Öhlinsit hommaamatta niin sitä olis saanutkin hakee kaupasta uuden pyörän. *Mutta olisko se sitten ollut se ahaa elämys. No ei ainakaan mun kohdalla.
Eihän tosta koskaan omiaan saa pois, mutta en ole kyllä niin ajatellukkaan kun sitä olen rakennellut. Se kelpaa mulle todennäköisesti vielä muutaman vuoden vallan mainiosti.
Talvi 2009-2010 moottoripuolelle n.4300€
Talvi 2010-2011, PVM:n magnesiumvanteet maalauksen kera 1500€
Nyt noi Öhlinsit, ISR:t ja GMD:n keulakolmio n.2800€
Paljonhan tuohon on ylimääräistä mennyt, mutta onpa ainakin ainoa Suomen kamaralla. *
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Jaska:
Onko tuonne konepuolelle tullut jotain viriviriä, vai mihin 4 tonttua upposi?
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Kyllä äänet koveni jonkin verran, mutta ei mun mielestä mitenkään häiritsevästi. Mulla kun on tuossa omassa 06' mallissa 07'-08' takakate niin oli pakko hieman lyhentä noita pönttöjä kun ne meni niin rumasti takavalon ohi.(-kepa- @ Heinä. 20 2011,22:21) kirjoitti
Lähtötilanne
Lyhennyksen jälkeen
![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Anna kun arvaan, ekaks laitettiin ilokaasusetti ja sen jälkeen jouduttiin tekeen täydellinen koneremontti, tietysti vähän paremmilla osilla!(-kepa- @ Heinä. 20 2011,23:08) kirjoitti
Olikos tota ees porailtu suuremmaksi?
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Katos joo, ei ilman lyhentämistä olisi istunut kovinkaan nätisti tuohon perään.(jaska_73 @ Heinä. 20 2011,23:18) kirjoitti
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Juu kaikenlaista pientä.(-kepa- @ Heinä. 20 2011,23:08) kirjoitti
-avarrettu kansi Kelvottoman projektista ylijääneenä, Kansiset
-pipercamsin nokat
-YEC-kitti venttiilinjouset (oli viimmenen paketti Hollannissa)
-kokoputkisto
-nokkien ajoitus, Kansiset
-penkitys, Bike Doctor
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Sovitaanko ettei ruveta yllyttämään, kun pitäis varmaan vaimolle ens talvena laitella jonkunlainen motskari.(sky @ Heinä. 20 2011,23:18) kirjoitti
![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Mitäs sanoi Ruusilan penkki pyörästä?(jaska_73 @ Heinä. 20 2011,23:24) kirjoitti
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Tuommonen käppyrä sieltä tuli.(-kepa- @ Heinä. 20 2011,23:27) kirjoitti
Sain vielä toisenkin lapun jossa on oman pyöräni käyrien kaveriksi laitettu toisen samanlaisen R1:sen käyrä. On niissä nyt jotakin eroa.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Kyllä sieltä jotain hevosia siis löytyy
Lähetäänkö viivalle, lähetäänkö![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
juu tottakai(-kepa- @ Heinä. 20 2011,23:45) kirjoitti
![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Jos sä et porauta tota ennen kuin myyt sen pois, niin sua jää jälkikäteen harmittaan ettei tullut kokeiltua sitäkin... Ei muuta kun lohko porattavaksi ja wisecoa kehiin(jaska_73 @ Heinä. 20 2011,23:26) kirjoitti
Nimin. Olisi sittekin pitänyt vaihtaa siihen vanhaan huussiin (zx9r) isolohko, kun sitä olisi niin edullisesti saanut!
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Onkos jammussa sylinteriputket pinnoitetut? Jos on, niin poraaminen voipi olla aika hankalaa. Lähin paikka, jossa pystyvät poraamisen jälkeen päällystämään putket, on Hollannissa muistaakseni. Tulee ihan kiitettävästi kuluja, en tosiaan Jammusta tiedä, mitä materiaalia on putkien pinta?
Lisäksi myöskin muutaman millin poraaminen antaa jotain 1050cc+ tilavuutta ja samalla voipi tuottaa ongelmia, jos materiaalivahvuudet ovat pientä luokkaa (kuten litraisissa tuppaa olemaan), eli voi olla ettei edes tuota 2mm voi ottaa. Lisäksi kun noita big-bore / poraamisjuttuja lukenut, niin ei ole hirveästi antanut hyötyä kuluihin nähden.
Varmaan saa jo "ihan tarpeeksi" vaparista irti, kun nostetaan puristusta, kansi avarrettu, seetit ajeltu, nokat vaihdettu (+ kaikki näihin liittyvä muu modaus).
Oman ex-ysin kohdalla asioita selvittelin ja poraaminen ei onnistunut järkevästi, lisäksi valmiit setit maksoi niin helvetisti + olivat juttujen mukaan tosi epäluotettavia (väljiä 5000km jälkeen ja öljyä rupesi palamaan) jne.
Oliskohan stroker hyvä jammussa? Tietenkin jos kuutioita haluaa, niin stroker + big-bore, niin alkas olla 1200cc ja siitä irtoais jo varmaan jotakin iloa *
Alkas jo vaan turbo tulla halvemmaksi ja tehot taattu
- P
Edit: kun nykyisen hommasin, niin alkuun mietin, että tätäkin pitää ruveta kunnolla laittamaan. Modeiksi jäi ainoastaan hengittämisen parantaminen -> 2nd butterflyt ruiskurungoista pois ja imukurkkujen sovittaminen kanaviin. Lisäksi toki kaikki muut ns. pikkumodit ja race-putkisto. Näillä irtosi ns. "tiukassa" penkissä 168hv takapyörätehot ja käyrä oli mukavan tasainen ja vääntöäkin löytyy kohtuu kivasti jo alhaalta. Eiköhän tämä mulle riitä, kun ei taidot riitä tuonkaan käskyttämiseenToisaalta, hemmetin mukava se on värkätä näiden kanssa ja mennä hieman pidemmällekin kuin perushörtteiden vaihtaminen. Kympissä on tuo kansikin jo tehtaalla "porttailtu", joten ei jää amatöörille enää mitään tekemistä tuon parissa, jos tuon haluais paremmaksi, niin pitäs viedä jo ammattilaiselle, vaatisi varmaan hieman ahneempaa täyttämistä / avartamista (kanavasta riippuen, en tarkalleen tiedä) ja virtauspenkkiä toki. Mutta mutta, tuohon jää koukkuun ja ymmärrän Jaskaa kyllä täysin, aina pitää tehdä hieman lisää ja mukavaa ajankuluahan tuo on
Jotenkin mä en noista turboista perusta, vapari on paljon mukavampi. No turbo shit, just real power please(Perkele @ Heinä. 21 2011,19:07) kirjoitti
![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Näinhän se on, varsinkin jos pyörää ei tehdä kulkemaan kovaa ja suoraan. Toisaalta, onhan noita tuproja ihan päivittäisessä käytössä olevissa pyörissäkin ja hommat kehittyneet siihen malliin, että teho saadaan tulemaan hieman järkevämmin ulos. Eihän sitä ole pakko miljoonalla barilla viedä(-kepa- @ Heinä. 21 2011,20:03) kirjoitti
Kyllä itsekin jotenkin enemmän diggaan vapareista. Ainoa miinus on se, että rajat tulevat vastaan helpohkosti ja maksaa niin perkeleesti per heppavoima
- P
Se on kyllä totta, että hintaa / hevosvoima tulee helvetisti ja rajat ovat pian vastassa, kun lähdetään vaparista ottamaan hevosia irti(Perkele @ Heinä. 21 2011,20:20) kirjoitti
Kiloseen kyykkäriinki kuin saisi 300hv takapyörätehot ilman turboa, niin voisi olla aika mielenkiintoinen laite![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Kyllä rykkösessäkin joutuu porauksen jälkeen pinnoittamaan sylinteriputket. No sitä en pidä ongelmana, kun on tullut hyväksi "tutuksi" yks jannu tuolta R1-foorumilta. Jenkkilässä on hieman useampi taho mikä noita tekee ja sylinteriryhmiähän sieltä saa halvalla. Mutta sylintereiden seinämät on melko ohuet, joten on aika arveluttavaa jos siitä nappastaan parikin milliä pois. Jotkut kyllä ovatkin sitä mieltä ettei se onnistu.
Kalliitahan noi hevoset on mitä vapariin lisää yrittää, mutta jos täs olis laskemaan ruvennut niin hullujenhuoneelle ois joutunut jo ajat sitten tai voihan sinne vieläkin joutua. *
Turbo vehkeet on sitten erikseen. On kyllä mielessä käynyt rakentaa joku naku tuommosesta rykkösestä ja istuttaa siihen se turbo, mutta vois olla liian raju vekotin rouvan käyttöön. Rouva kun itse on mieltynyt enemmän noihin custom mallin pyöriin. *![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
No kuule, no hätä! Kyllä se on aika räjäyttävää lykätä customiinkin turbo kiinni(jaska_73 @ Heinä. 21 2011,20:51) kirjoitti
Etkö ole lukenut noista custom projekteista... Kyllä rupee customillakin ajo maistuun, kun pääsee turbolla polttaan kumia keulimisen sijasta
Siinä kuule loksahtaa teinicoswort-kuskin leuka auki, kun starttaa liikennevaloista
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jammukeskustelussa ollaan, mutta tekniikastahan tässä puhutaan, which is global no matter the branch ;)
Tämmöstä joskus itse suunnittelin, ei vaatis niin paljoa sisuskaluilta kuin perinteiset ratkaisut:
Remmiahtoa 10r
Tuossa vielä pätkää kyseisestä setistä vastaavassa mopossa kuin omani:
Juutuuppia A&A:n setistä kympissä..
Ei toikaan ihan halpaa ole, mutta 220+ hevosta liikauttaisi jo ihan kivasti
- P
Sky my friend, kyllä ne loksahtaa ihan vakiolla tonnarillakin, jos siis cossuista puhutaan *(sky @ Heinä. 21 2011,21:08) kirjoitti
![]()
Niitähän vie vaikka 125:lla *
No tjuu, kyllähän noitakin jokunen on laitettuna, mutta osaavissa käsissä (pyörä) ei pitäisi tulla hätää.. Ainakaan suoraan vedettäessä, mutkissa voi loppua kantti kesken peruskuskilta. Itse en jotenkin perusta autojen kanssa kisaamisesta, pärräkuskilla aika paljon enemmän hävittävää jos jotain menee pieleen. Pelkkä moottorijarru kun olet edellä ja saattaa lippispää vetää yli kun on vielä kiesiään kiihdyttämässä -> ei koskaan kaistanvaihtoa esim. motarilla eteen ja ilman jarrua himmaamista kun kisa on omasta mielestä ohi.
- P
Edit: ja luetun ymmärtäminen sivuunkirjoittaneella tekisi taas terää. Olitkin jo customia turbottamassa
^mitäs sitä on taas juotu kun juttu lentää, mutta silmät on killissä?![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)