Sivu: 16 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 614151617182666116 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 451:stä 480:een 4018:sta
  1. #451
    Lainaa (grandi67 @ Huhti. 15 2011,21:04) kirjoitti
    Pc,katin poisto,vapari,hiukka avatut vakioänkkärit ja osaava mies jarrupenkin ääressä...johan muuttu 05 rykkönen edukseen
    dyno?
  2. #452
    Lainaa (Juhis @ Huhti. 16 2011,11:27) kirjoitti
    Lainaa (Shadow77 @ Huhti. 06 2011,11:59) kirjoitti
    Minulla viritelty led katevilkkujen lisäksi peilit, joissa led vilkut, toimii siis molemmat. Pitäisi näkyä. Toukokuussa *
    mistä hommasit vilkulliset peilit? kuvia?
    Jenkeistä tilasin peilit, alkuperäisiin varsiin kuitenkin porasin reiän piuhoille, ja led vilkkupeili niihin paikalleen. Piti olla Universal mallia, mutta ei sovi sellaisenaan paikalleen. Aika kikkailua, mutta voi sen näinkin tehdä. Ei ole ainakaan muilla samanlaisia vielä..



    R1-2011
    EX-R1 2008
    EX-R1 2005
    EX-YZF 600R
  3. #453
    Lainaa (Mr.Hyde @ Huhti. 05 2011,12:31) kirjoitti
    Kohta piäsee!!!
    Eipä sitä vielä päästykkään! Akussa häikkää ja piti
    hommata tuommonen CTEK:n laturi tuohon viereen toviksi
    humisemaan. Jos sitä kohta.
  4. #454
    Myynnissä Yamahan R1 vm.2004 vakio pöntöt.
    Privaa tulemaan..
    Ei karhutkaan aina riehu, ne syö välillä puolukoita.
  5. #455
    Hetken jo mietin, että vaihtais toiseen pyörään, mut kun kävi ajelee niin ei kehtoo
    Hartiaseutu jumittanut duunin, soittelun, tietokoneilun ja ehkä kait sinkkuilunkin takia.. Kädet, niska ja välillä jumissa koko ukko korvia myöten (korvakipukin voi johtua jumittavasta hartiaseudusta, selvis lekurissa)

    Vaikka joku sanoo, ettei ole tehoja jollain alueella, niin mulle kyl riittää hyvin, enkä edes koko reserviä osaa hyödyntää.

    Pitää nyt tuohon ajoasentoon keskittyä paremmin, että ajelut jatkuu ilman turhia vaivoja.

    Mun ajelut lähinnä leppoista menoa ja välillä tykkään avaa kahvaa, ihan vaan kiihdytyksen tuomasta mielihyvästä.
    Ehkä sitä piikkiä pienempää eturatasta vois miettiä, jos vaan sais aikaiseks vaihtaa sen.
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  6. #456
    Pyörä -08 R1 ajettu 12tkm ja ongelmana ihmeellinen "säkätys"! Ääni kuuluu vaihtelevasti eri kierrosaluella, myös tyhjäkäynnillä, kovemmassa vauhdissa häviää muuhun meluun. Käyttämällä kierrokset rajottajan tuntumassa häviää lähes kokonaan tämä ääni. Yamahan huollossa ja eräällä toisella huoltamolla olivat sitä mieltä jotta ei ole ihan normaali ääni... epäilivät jakoketjua tai venttiilikoneistoa äänen lähteeksi. Tässä kohta yöunet menee... huolestuakko vai onko vain kovan ajun puutetta?

    Oljyt vaihdettu, eikä vaikutusta asiaan!



    Kawasaki Z750 -06 > Suzuki SV 1000S -06 > Yamaha R1 -08 > Suzuki GSX1300R -08 > Ducati Hypermotard 1100 -09 > Canyon Grand Canyon AL SLX 29" -14

    TDWTF 2013
  7. #457
    Lainaa (Hemppo87 @ Huhti. 28 2011,13:45) kirjoitti
    Pyörä -08 R1 ajettu 12tkm ja ongelmana ihmeellinen "säkätys"! Ääni kuuluu vaihtelevasti eri kierrosaluella, myös tyhjäkäynnillä, kovemmassa vauhdissa häviää muuhun meluun. Käyttämällä kierrokset rajottajan tuntumassa häviää lähes kokonaan tämä ääni. Yamahan huollossa ja eräällä toisella huoltamolla olivat sitä mieltä jotta ei ole ihan normaali ääni... epäilivät jakoketjua tai venttiilikoneistoa äänen lähteeksi. Tässä kohta yöunet menee... huolestuakko vai onko vain kovan ajun puutetta?

    Oljyt vaihdettu, eikä vaikutusta asiaan!
    Jaa nyt on ölpät vaihdettu. Harmi ettei tullut vaikutusta. Sanottakoon muillekin, että kävin itsekin Hempon pyörää ajamassa ja ei se koko aikaa säksätä. Se lievä säksätys joillain kierrosnopeuksilla oli tässäkin pyörässä, mikä omassakin, mutta sitten on sellainen lievä tikitys ajoittain läsnä, mitä en noin selvästi muista omastani kuulleen. Jopa tyhjäkäynnillä naksuttaa kun hetken rauhallisesti ajelee ja antaa sitten paikallaan käydä. Mielestäni ei hetken sammuksissa seistyään pitänyt startin jälkeen yhtään poikkeavaa ääntä. Ehkäpä siis nimenomaan rauhallisen ajelun jälkeen oireilee "voimakkaiten". Mielestäni ei ole kampuran liukulaakerin välys eikä mikään muukaan laakeri.

    Olen lueskellut jenkkifoorumeilta juttua venttiilien karstoittumisesta, mikä johti joissain tapauksissa venttiilin kantamisen vuoksi ongelmiin. Jostain syystä löysäilevä nokkaketjun kiristinkään ei huono ehdotus missään nimessä ole.

    Miettisin varmaan itse, että mitä asioita voi kokeilla ilman katkoa ajokaudessa. Paljonko ketjun kiristimen painin maksaa.. Hondaan se oli muutaman kympin ja itse vaihdettavissa.

    Mutta. Oma kantani on se, että pyörä on noinkin soiva peli ja antaa mennä vain. Takuuta näissä ei ole ja joka risauksen vuoksi ei kannata konetta aukoa. Mahdollisimman kevyeksi tehty alumiinimotti päästää kaikki mahdolliset äänet ulos ja muistan, että oman penkitys sisäpihalla seinän vieressä otti korviin ja pahasti - eikä pakoäänten vuoksi. Kyllä siellä montissa yksi jos toinenkin liikkuva osa pitää ääntä. Todennäköisyys, että tuo kyseinen ääni jatkuessaan aikaansaa yllättävän täystuhon tai laajan remontin, on pieni.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  8. #458
    Arvon raati saa sanoa tuomionsa. R1-08 PCIII, Devil sliparit, y-haara, kn filsu. 180,1 hp 12516rpm/165,2hp 12516 rpm. Ensi maanantaina jos ei vettä tule alas.
    R1-2011
    EX-R1 2008
    EX-R1 2005
    EX-YZF 600R
  9. #459
    Lainaa (Shadow77 @ Huhti. 28 2011,15:14) kirjoitti
    Arvon raati saa sanoa tuomionsa. R1-08 PCIII, Devil sliparit, y-haara, kn filsu. *180,1 hp 12516rpm/165,2hp 12516 rpm. Ensi maanantaina * jos ei vettä tule alas.
    Ex R1-07 vakio 163whp natsipenkissä. Olet löytänyt vielä tylymmän penkin kuin Kelahaaran peräkärrypenkki kesähelteellä tai sitten sulla on jotain mätää pyörässä.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  10. #460
    Uuden ärräpärrän onnellinen omistaja! Viikonloppu ajoa takana ja suupielet eivät tunnu laskeutuvan korvista millään.. Vm. -08 Yoshimura 3/4, PC, dyno, kn-filtteri.


    Voisi vaan tuon lumen tulon jo lopettaa tältä kesältä.
    Yamaha YZF-R1 (-08) 2011->
  11. #461
    Mikä on -06 Limited Edition? Mistä tunnistaa 100% että kyseessä on LE?

    Näyttäis olevan LE:ssä useampi parannus, jotka koskevat nimenomaan rataharrastajia. Ainakin parempi ja paremmin säätyvä takaiskari + luistokytkin.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  12. #462
    Lainaa (sky @ Touko. 26 2011,18:35) kirjoitti
    Mikä on -06 Limited Edition? Mistä tunnistaa 100% että kyseessä on LE?

    Näyttäis olevan LE:ssä useampi parannus, jotka koskevat nimenomaan rataharrastajia. Ainakin parempi ja paremmin säätyvä takaiskari + luistokytkin.
    Hinnasta, vanteista ja takapumpusta pääsee jo hyvään varmuuteen. esim

    esim2
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  13. #463
    Lainaa (mjtee @ Touko. 26 2011,21:17) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Touko. 26 2011,18:35) kirjoitti
    Mikä on -06 Limited Edition? Mistä tunnistaa 100% että kyseessä on LE?

    Näyttäis olevan LE:ssä useampi parannus, jotka koskevat nimenomaan rataharrastajia. Ainakin parempi ja paremmin säätyvä takaiskari + luistokytkin.
    Hinnasta, vanteista ja takapumpusta pääsee jo hyvään varmuuteen. esim

    esim2
    Eli tuota em. väritystä on tehty "normiversionakin"? Pyörän lähtöhinta on ollut uutena 1000€ enemmän, mutta kai tuo värityskin voi sen tontun maksaa.

    No, täytyypä tsekata takaiskari jos käyn pyörää katsoon. Vanteet ei oo ainakaan "kullan" väriset.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  14. #464
    Tuolta lisää tietoa 2006 R1 LE mallista.

    Löytyy myös Öhlinsin keula, joskin isot pojat kertoneet että ei niin laadukas ja orggis keulaputket varustettuna Öhlinsin cartridge sarjalla on paaaaljon parempi.

    Vanteet tossa LE:ssä oli muistaakseni magnesiumia.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  15. #465
    Euroopan väriset tunnetaan nimellä SP ja ovat mustia/gun metal värisiä. Amerikan mallit LE. Bike worldissa pääkaupunkiseudulla niitä SP:tä oli talvella kaksi kpl. Tuli aikanaan suomeen hurjat 5kpl. Kokonaismäärä oli 500 eurooppaan ja 500 usa mallia jotka oli noita keltaisia sielä. Keltaista sai euroopassakin pienellä lisähinnalla peruspyörän väriksi.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  16. #466
    Lainaa (sky @ Touko. 26 2011,22:53) kirjoitti
    Lainaa (mjtee @ Touko. 26 2011,21:17) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Touko. 26 2011,18:35) kirjoitti
    Mikä on -06 Limited Edition? Mistä tunnistaa 100% että kyseessä on LE?

    Näyttäis olevan LE:ssä useampi parannus, jotka koskevat nimenomaan rataharrastajia. Ainakin parempi ja paremmin säätyvä takaiskari + luistokytkin.
    Hinnasta, vanteista ja takapumpusta pääsee jo hyvään varmuuteen. esim

    esim2
    Eli tuota em. väritystä on tehty "normiversionakin"? Pyörän lähtöhinta on ollut uutena 1000€ enemmän, mutta kai tuo värityskin voi sen tontun maksaa. *

    No, täytyypä tsekata takaiskari jos käyn pyörää katsoon. Vanteet ei oo ainakaan "kullan" väriset.
    SP

    Ei se vanteinen väri vaan ulkonäkö. Jos tarkemmin katsot, niin nuo on täysin erinäköiset kuin vakiot. Kymmenenkös tuossa on keskeltä uritettuja ohuita puolia, kun vakiovanteessa on viisi pyöreähkömuotoista paksumpaa. Toki jos pyörä on vaikka joskus ajettu jakajaan, niin tilalle on voitu vaihtaa vakiovanteetkin. Katso silloin muita eroavuuksia.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  17. #467
    Lainaa (mjtee @ Touko. 27 2011,08:56) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Touko. 26 2011,22:53) kirjoitti
    Lainaa (mjtee @ Touko. 26 2011,21:17) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Touko. 26 2011,18:35) kirjoitti
    Mikä on -06 Limited Edition? Mistä tunnistaa 100% että kyseessä on LE?

    Näyttäis olevan LE:ssä useampi parannus, jotka koskevat nimenomaan rataharrastajia. Ainakin parempi ja paremmin säätyvä takaiskari + luistokytkin.
    Hinnasta, vanteista ja takapumpusta pääsee jo hyvään varmuuteen. esim

    esim2
    Eli tuota em. väritystä on tehty "normiversionakin"? Pyörän lähtöhinta on ollut uutena 1000€ enemmän, mutta kai tuo värityskin voi sen tontun maksaa. *

    No, täytyypä tsekata takaiskari jos käyn pyörää katsoon. Vanteet ei oo ainakaan "kullan" väriset.
    SP

    Ei se vanteinen väri vaan ulkonäkö. Jos tarkemmin katsot, niin nuo on täysin erinäköiset kuin vakiot. Kymmenenkös tuossa on keskeltä uritettuja ohuita puolia, kun vakiovanteessa on viisi pyöreähkömuotoista paksumpaa. Toki jos pyörä on vaikka joskus ajettu jakajaan, niin tilalle on voitu vaihtaa vakiovanteetkin. Katso silloin muita eroavuuksia.
    Aika makeen näköinen peli. Kyllä kelpais, mutta todennäköisesti saa sen -07 vuosimallin halvemmalla, jossa on kasapäin parannuksia normi -06 malliin nähden. Joten lieneen aivan turhaa yrittää metsästää SP:tä.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  18. #468
    Lainaa (Hemppo87 @ Huhti. 28 2011,13:45) kirjoitti
    Pyörä -08 R1 ajettu 12tkm ja ongelmana ihmeellinen "säkätys"! Ääni kuuluu vaihtelevasti eri kierrosaluella, myös tyhjäkäynnillä, kovemmassa vauhdissa häviää muuhun meluun. Käyttämällä kierrokset rajottajan tuntumassa häviää lähes kokonaan tämä ääni. Yamahan huollossa ja eräällä toisella huoltamolla olivat sitä mieltä jotta ei ole ihan normaali ääni... epäilivät jakoketjua tai venttiilikoneistoa äänen lähteeksi. Tässä kohta yöunet menee... huolestuakko vai onko vain kovan ajun puutetta?

    Oljyt vaihdettu, eikä vaikutusta asiaan!
    Itselläni myös vm. -08 ja kyseinen "säkätys" kuuluu myös. Kysyin asiasta 20 000km huollossa valtuutetusta liikkeestä, että kuuluuko ääni asiaan. Sanoivat, että aivan normaalia sen koneen on ääntä pitää käydessään! Ajattelin, että he asiasta tietävät joten lopetin huolehtimisen.

    Miten oletko selvittänyt ääntä lisää, mistä peräisin?
    Yamaha YZF-R1 (-08) 2011->
  19. #469
    Lainaa (avpekkalin @ Touko. 30 2011,14:48) kirjoitti
    Lainaa (Hemppo87 @ Huhti. 28 2011,13:45) kirjoitti
    Pyörä -08 R1 ajettu 12tkm ja ongelmana ihmeellinen "säkätys"! Ääni kuuluu vaihtelevasti eri kierrosaluella, myös tyhjäkäynnillä, kovemmassa vauhdissa häviää muuhun meluun. Käyttämällä kierrokset rajottajan tuntumassa häviää lähes kokonaan tämä ääni. Yamahan huollossa ja eräällä toisella huoltamolla olivat sitä mieltä jotta ei ole ihan normaali ääni... epäilivät jakoketjua tai venttiilikoneistoa äänen lähteeksi. Tässä kohta yöunet menee... huolestuakko vai onko vain kovan ajun puutetta?

    Oljyt vaihdettu, eikä vaikutusta asiaan!
    Itselläni myös vm. -08 ja kyseinen "säkätys" kuuluu myös. Kysyin asiasta 20 000km huollossa valtuutetusta liikkeestä, että kuuluuko ääni asiaan. Sanoivat, että aivan normaalia sen koneen on ääntä pitää käydessään! Ajattelin, että he asiasta tietävät joten lopetin huolehtimisen.

    Miten oletko selvittänyt ääntä lisää, mistä peräisin?
    Kyllä näistä jonkin verran ääniä kuuluu ja se taas kuuluu asiaan, eli on ominaisuus. Eiköhän siihen sitten korva herää kun alkaa oikeasti ylimääräistä ääntä päästämää.
    Ruiskukin muuten pitää sellaista ihme säksätystä/naputusta...
    Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
    Yamaha XT 660 X -04
  20. #470
    Lainaa (avpekkalin @ Touko. 30 2011,14:48) kirjoitti
    Lainaa (Hemppo87 @ Huhti. 28 2011,13:45) kirjoitti
    Pyörä -08 R1 ajettu 12tkm ja ongelmana ihmeellinen "säkätys"! Ääni kuuluu vaihtelevasti eri kierrosaluella, myös tyhjäkäynnillä, kovemmassa vauhdissa häviää muuhun meluun. Käyttämällä kierrokset rajottajan tuntumassa häviää lähes kokonaan tämä ääni. Yamahan huollossa ja eräällä toisella huoltamolla olivat sitä mieltä jotta ei ole ihan normaali ääni... epäilivät jakoketjua tai venttiilikoneistoa äänen lähteeksi. Tässä kohta yöunet menee... huolestuakko vai onko vain kovan ajun puutetta?

    Oljyt vaihdettu, eikä vaikutusta asiaan!
    Itselläni myös vm. -08 ja kyseinen "säkätys" kuuluu myös. Kysyin asiasta 20 000km huollossa valtuutetusta liikkeestä, että kuuluuko ääni asiaan. Sanoivat, että aivan normaalia sen koneen on ääntä pitää käydessään! Ajattelin, että he asiasta tietävät joten lopetin huolehtimisen.

    Miten oletko selvittänyt ääntä lisää, mistä peräisin?
    Kyllä sitä vähän selviteltiin. Tarkastettiin ventiilien välykset ja jakoketjun puoli ja kaikki oli niikun pitääkin. Jotenka tulin itsekkin siihen tulokseen että kyseessä lienee "ominaisuus".
    Kawasaki Z750 -06 > Suzuki SV 1000S -06 > Yamaha R1 -08 > Suzuki GSX1300R -08 > Ducati Hypermotard 1100 -09 > Canyon Grand Canyon AL SLX 29" -14

    TDWTF 2013
  21. #471
    Lainaa (Hemppo87 @ Touko. 30 2011,17:08) kirjoitti
    Lainaa (avpekkalin @ Touko. 30 2011,14:48) kirjoitti
    Lainaa (Hemppo87 @ Huhti. 28 2011,13:45) kirjoitti
    Pyörä -08 R1 ajettu 12tkm ja ongelmana ihmeellinen "säkätys"! Ääni kuuluu vaihtelevasti eri kierrosaluella, myös tyhjäkäynnillä, kovemmassa vauhdissa häviää muuhun meluun. Käyttämällä kierrokset rajottajan tuntumassa häviää lähes kokonaan tämä ääni. Yamahan huollossa ja eräällä toisella huoltamolla olivat sitä mieltä jotta ei ole ihan normaali ääni... epäilivät jakoketjua tai venttiilikoneistoa äänen lähteeksi. Tässä kohta yöunet menee... huolestuakko vai onko vain kovan ajun puutetta?

    Oljyt vaihdettu, eikä vaikutusta asiaan!
    Itselläni myös vm. -08 ja kyseinen "säkätys" kuuluu myös. Kysyin asiasta 20 000km huollossa valtuutetusta liikkeestä, että kuuluuko ääni asiaan. Sanoivat, että aivan normaalia sen koneen on ääntä pitää käydessään! Ajattelin, että he asiasta tietävät joten lopetin huolehtimisen.

    Miten oletko selvittänyt ääntä lisää, mistä peräisin?
    Kyllä sitä vähän selviteltiin. Tarkastettiin ventiilien välykset ja jakoketjun puoli ja kaikki oli niikun pitääkin. Jotenka tulin itsekkin siihen tulokseen että kyseessä lienee "ominaisuus".
    älä hanki ikinä kawasakia, tai saatat tulla hulluksi!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  22. #472
    omaan "talliin" tuli Kawan ysipärrän tilalle -07 rykkönnen. Toivottavasti ei kaduta
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  23. #473
    Lainaa (Hemppo87 @ Huhti. 28 2011,13:45) kirjoitti
    Pyörä -08 R1 ajettu 12tkm ja ongelmana ihmeellinen "säkätys"! Ääni kuuluu vaihtelevasti eri kierrosaluella, myös tyhjäkäynnillä, kovemmassa vauhdissa häviää muuhun meluun. Käyttämällä kierrokset rajottajan tuntumassa häviää lähes kokonaan tämä ääni. Yamahan huollossa ja eräällä toisella huoltamolla olivat sitä mieltä jotta ei ole ihan normaali ääni... epäilivät jakoketjua tai venttiilikoneistoa äänen lähteeksi. Tässä kohta yöunet menee... huolestuakko vai onko vain kovan ajun puutetta?

    Oljyt vaihdettu, eikä vaikutusta asiaan!
    Itellä kuuluu kans R1-08:sta tuo "säksättävä" ääni
  24. #474
    Lainaa (sky @ Kesä. 01 2011,22:53) kirjoitti
    omaan "talliin" tuli Kawan ysipärrän tilalle -07 rykkönnen. Toivottavasti ei kaduta *
    Onnea vaan uudelle. On varmasti erilainen kuin Kawan 9r:ä. Ei sillä että sekään huono olisi, mutta kyllä ne vuodet yleensä tuppaa jotakin aikaan saaman.

    Pitäis kans ilmeisesti ruveta metsästämään uudempaa Rykköstä "kakkos" pyöräksi kun kohta on kaksin kappalein mopokortin omistajia samassa taloudessa.

    Joskin mua kiinnostais hommata toiseksi mopoksi joku toinen jolla sais enemmän "leikkiä". Toi muoviluoti ei ainakaan omasta mielestäni ole siihen tarkotukseen sopivin. Niin tai ilmeisesti näillä kakspyöräsillä pitäis kumminkin ajaa molemmat pyörät tiessä kiinni vaikka kuinka kiihdyttäis tai jarruttais. *

    edit: Niin ja tuohon koneen säksätykseen että kyllä ne säksätykset katoaa kun on riittävästi kierroksia. Ei kannata liian tarkalla korvalla kuunnella.



    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  25. #475
    Lainaa (jaska_73 @ Kesä. 01 2011,23:33) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Kesä. 01 2011,22:53) kirjoitti
    omaan "talliin" tuli Kawan ysipärrän tilalle -07 rykkönnen. Toivottavasti ei kaduta *
    Onnea vaan uudelle. On varmasti erilainen kuin Kawan 9r:ä. Ei sillä että sekään huono olisi, mutta kyllä ne vuodet yleensä tuppaa jotakin aikaan saaman.

    Pitäis kans ilmeisesti ruveta metsästämään uudempaa Rykköstä "kakkos" pyöräksi kun kohta on kaksin kappalein mopokortin omistajia samassa taloudessa.

    Joskin mua kiinnostais hommata toiseksi mopoksi joku toinen jolla sais enemmän "leikkiä". Toi muoviluoti ei ainakaan omasta mielestäni ole siihen tarkotukseen sopivin. Niin tai ilmeisesti näillä kakspyöräsillä pitäis kumminkin ajaa molemmat pyörät tiessä kiinni vaikka kuinka kiihdyttäis tai jarruttais. *

    edit: Niin ja tuohon koneen säksätykseen että kyllä ne säksätykset katoaa kun on riittävästi kierroksia. Ei kannata liian tarkalla korvalla kuunnella.
    Jos haluaa leikkikalun niin mun mielestä joku kevyt supermoto ois kowa peli, sillä voi vetää radalla ja hiekalla ja taatusti on hauskaa. Itse suljin vaihtoehdon pois kun on muutakin tekemistä kuin vaihdella joka toinen päivä öljyjä. Mutta kakkospyäränä semmonen varmaan menis kivasti
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  26. #476
    Lainaa (sky @ Kesä. 01 2011,22:53) kirjoitti
    omaan "talliin" tuli Kawan ysipärrän tilalle -07 rykkönnen. Toivottavasti ei kaduta *
    Onnex olkoon, hyvän vuosimallin valitsit! *
    Ei ainakaan itseäni ole kaduttanut pätkääkään rykkösen hankinta, mitä nyt pientä kämmenien totuttelua on alkuunsa ollut, liittyen siis ajoasentoon tjms. Muta nyt alkaa jo tottua

    Suupielet vetää kyllä jatkuvasti korviin asti, kun tuolla kiihdyttelee



    Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
    Yamaha XT 660 X -04
  27. #477
    Lainaa (Sampe @ Kesä. 02 2011,00:34) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Kesä. 01 2011,22:53) kirjoitti
    omaan "talliin" tuli Kawan ysipärrän tilalle -07 rykkönnen. Toivottavasti ei kaduta *
    Onnex olkoon, hyvän vuosimallin valitsit! *
    Ei ainakaan itseäni ole kaduttanut pätkääkään rykkösen hankinta, mitä nyt pientä kämmenien totuttelua on alkuunsa ollut, liittyen siis ajoasentoon tjms. Muta nyt alkaa jo tottua *

    Suupielet vetää kyllä jatkuvasti korviin asti, kun tuolla kiihdyttelee *
    Täytyy todeta että ohan tommonen ekosäädetty vakio ruisku aika kybsä verrattuna kaasari ysiin täysrännillä&virinokilla, KUN PUHUTAAN keskialueesta. Mutta kyllä ne paltiarallaa 35 hv enemmän huomaa sitten kun päästään vetoalueelle ja kyllä se alusta on todella hyvä! Ei ysinkään alusta ollut _säädettynä_ (aivan tolkuton työ) huono, mutta 7 vuotta tekniikassa eteenpäin tuntuu kyllä selvästi.

    Näin etisenä Kawanistina naurattaa toi rykkösen 40 tkm:n venttiilien säätöväli
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  28. #478
    Juu ei voi kuin nauraa tuolle säätövälille. Itse väitän että se on liian pitkä. Omassani oli venttiilit aivan persiillään jo 21000 kilometrissä. 9 venttiiliä ei mahtunut enää toleransseihin. Joten kukin päätelkööt sitten ite kandeisko ne ehkä aikasemminkin tsekata.

    Keväällä vaihdoin yhteen 06' rykköseen alakerran laakerit ja samalla mitattiin venttiilit, niin siinäkin osassa oli venttilien välykset todella suuret, mutta kun erään Villen kanssa asiasta keskustelin niin epäilys oli että karsta aiheutti hämäännystä. Koska mopon omistajakin oli sitä mieltä ettei ruveta enää kantta ottamaan auki niin asia jätettiin silleen. Kyllähän sen käynti äänestä huomas että venttiilit hieman piti ääntä.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  29. #479
    Lainaa (jaska_73 @ Kesä. 02 2011,09:54) kirjoitti
    Juu ei voi kuin nauraa tuolle säätövälille. Itse väitän että se on liian pitkä. Omassani oli venttiilit aivan persiillään jo 21000 kilometrissä. 9 venttiiliä ei mahtunut enää toleransseihin. Joten kukin päätelkööt sitten ite kandeisko ne ehkä aikasemminkin tsekata.
    No olipa iloinen uutinen, toisaaltaan ihan hyvä että asia selvisi jo tässä vaiheessa
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  30.  
  31. #480
    Lainaa (Hemppo87 @ Huhti. 28 2011,13:45) kirjoitti
    Pyörä -08 R1 ajettu 12tkm ja ongelmana ihmeellinen "säkätys"! Ääni kuuluu vaihtelevasti eri kierrosaluella, myös tyhjäkäynnillä, kovemmassa vauhdissa häviää muuhun meluun. Käyttämällä kierrokset rajottajan tuntumassa häviää lähes kokonaan tämä ääni. Yamahan huollossa ja eräällä toisella huoltamolla olivat sitä mieltä jotta ei ole ihan normaali ääni... epäilivät jakoketjua tai venttiilikoneistoa äänen lähteeksi. Tässä kohta yöunet menee... huolestuakko vai onko vain kovan ajun puutetta?

    Oljyt vaihdettu, eikä vaikutusta asiaan!
    Moro,
    ainakin on kaksi kohdetta, jotka pitää ja joiden pitääkin pitää jonkin verran säkätystä:
    -venttiilivälykset, hiukan liikaa viileänä ei haittaa, niin ei ala sitten vahingossakaan kantaa kuumana
    -ruiskusuuttimet, solenoidit pitää avatessaan melkoisen tikityksen

    edelliset yhdessä vielä voimistaa ääntä. -> avarampi pakoputki ja siitä nouseva isompi meteli peittää nuo äänet mukavasti.

    Esim. BMW M6 kuulosti vakioputkilla edestäpäin lähinnä isolta ompelukoneelta ja Ducati 999R nyt avoimella kytkinkopalla, no kaikki tietää, koneelta, jossa on jotain "vikaa" Se ääni vain peittyy kivasti avoimien Termien jytinään. Kilkatikalkati JYTIJYTIJYTI.

    Ainahan koneet toki toimii parhaiten, kun venat oikein säädetty, nokkahihnat/ketjut kondiksessa jne. Mutta ei kun hanaa.

    Tuossa toissapäivänä kävi rengasasennuksessa -09 R1 ja olipas hienot ja erikoiset saundit masiinassa. Avoimehkot Akran putket tais olla, mutta siis ihan eri maailmasta kuin se skriimerisaundi joka tehokkaissa nelareissa yleensä on. Tuli ihan mieleen, että kas, nyt on joku keksinyt uuden Japsin, joka vois Busan lisäksi muakin säväyttää. Upeeta.

    Jotain testejä lueskelin aiheesta, mutta siinä nyt ei ihmeempiä avautunut.

    Siksi kysynkin tässä asiantuntevammilta, jotka on uutukaisella ja vanhemmilla Rykkösillä ajellut, että mites tuo konepuoli tuossa uudessa käyttäytyy vanhempaan verrattuna, kun aiemmista on puhuttu enempi ns. kierroskoneina, jotka ei ihan samalla tavoin kuulemma väännä alhaalta kuin esim. GSXR1000?

    Täytyis käydä lenkillä kyseisellä itsekin, mutta koska ehtis vaan kun tuo duuni on just aina samat kellonajat kuin MP-liikkeet yleensäkin.

    R Ykkösen olemus ja uuden mallin sointi on yhdessä aika maukas paketti.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Sivu: 16 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 614151617182666116 ... ViimeinenViimeinen