En kilosessa. Seeprassa jo -1p edessä oli koomista kaupungissa. Siis tokihan se vaihdeväli tuntuu vaihdeväliltä, kun vaihto tapahtuu @ 10krpm, mutta jos hurruuttaa alle 3000-4000rpm tasossa, niin se on sama vaikka hyppelisi pykälän tai parin yli. Kilosessa -1p ei tee vielä sama efektiä ainakaan rykkösessä, mutta uskon, että toinen samanmoinen lyhentäminen tekisi. Mikäs siinä, jos on shifteri.(jaulis @ Syys. 28 2010,17:32) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Kannattaa kyllä koittaa. Aika monelle on maistunut... Ja olen kyllä samaa mieltä, että kusiaisiin ja seiskapätkiin riittää yleensä hammasta pienempi eturissa, ainakin kadulle.(mjtee @ Loka. 09 2010,08:37) kirjoitti
Ps. Sun mallin rykkönen otti päänahan K8 gixxeristä joka kerta 100 vauhdeista kolmosella kiihdyttäessä. Isommilla vaihteilla lähdettäessä taas himpun jäi. Älä huutele asiasta isommin ettei pääse vahingossa kenelläkään merkkiuskollisella laukeamaan pöksyihin. Kuitenkin aika totinen asia kyseessä ja oman pitäis olla paras.
Supermoto
paljon tuollaiseen kokoputkistoon joutuu investoimaan,vai meniskö vaan alkuun tuolla eturattaan vaihdolla pienempään?
Siis ihan orkkis itellä tuo.
Tietty joutuis sit säädättää ja vissiin komentajaa laittaa, mut ehkä vois yrittää ettii käytettyä pakettia.
Tiiä sitten, ihan normi kuski olen ja onhan tuo tuolleinkin mennyt eteenpäin, tosin olishan se kiva keskialuetta piristää.
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Näin se menee, kuskista se homma kiinni.(Ari @ Loka. 08 2010,22:31) kirjoitti
alustan säädöt ja kokoputkistot ja commanderit ei kyllä niitä sekunteja karista vaikka kuinka essolla huudattaisi.
tuntuma parantuu yms ja äänet et sen takia ne jo melkein kannattaa hankkia
Itse ohittelin vanhalla VFR800 Hondalla muutaman R1:n Alastarossa, mutta toisaaltaa minusta tuli ohi vanhammalla CBR1000F:llä joku ohi kun olin S1000RR:llä ajamassa + lukematon määrä muita pyöriä.
Eli...ei ole pyörästä kiinni
P.S: vuokrasin R1:n alppireissulle tänä kesänä, en ostaisi itselleni .ko pyörää kun kilpailijoihin pääsi vertaamaan.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Eikö rata-ajo mopolla olekaan muka välineurheilua?
Ps. Samaa mieltä uudesta rykkösestä. Oli aika laimea vespa omaan makuun, ainakin verrattuna muihin japsikilosiin tai edellismallin rykköseen.
Supermoto
Hyvin sanottu siella takarivissa.(Matso @ Loka. 09 2010,12:44) kirjoitti
![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Kappas, täällähän on herännyt "keskustelua" ja vieläpä ihan odotetetulla kieliasulla.(jaulis @ Loka. 08 2010,22:10) kirjoitti
Kerroppa viihteen vuoksi miksi nuo dynomonsterit eivät ole pärjänneet viimeiseen viiteen vuoteen missään lajissa jossa mitataan kierrosaikaa ja nyt ei huomioida näitä kotimaan hiekkalaatikoita ? Huonot kuskit -kortti on käytetty, eiköhän noilla suskeilla ja kawoilla ole kokeillut yksi jos toinenkin tänä aikana.
Ja tiedossa on edelleen että esim. WSBK -peleillähän ei ole _mitään_ yhtäläisyyksiä tuotantopeleihin, surkeita aihioita mutta niillä saatetaan voittaa jopa maailmanmestaruuksia kuten viime vuonna. ;)
Muut menee menojaan, mutta Suzuki on vajonnut keskikastiin kaikissa luokissa, valitettavasti. Nimim. 2 edellistä pyörää olivat giksereitä.
Sattuuko rintaan vaikka se oma on paras ?
R1
No Allrightin tiskiltä kun oikein tinkaat, niin saattaa Acran kokoränni irrota jollain 1800€?(mijumu @ Loka. 09 2010,11:25) kirjoitti
Sitten taas ulkomailta jotain semmoista, missä ei ole E-Hyväksyntää saa tonnin pintaan + rahdit + mahdolliset tullit = n. 1500€?
Joskus viime talvena laskin jonkun briteistä saatavan kokoröörin hinnaksi rahteineen siinä vähän päältä 1300€. Muuten en uusien hinnoista tiedä.
Käytettynä sitten kun kahlaa kotimaisia, tai Ebay - hommia, niin saattaa saadakin alta tonnilla putkistoa.
Toisaalta olen myöskin ymmärtänyt, että jos vaihtaa vain Y-haaran ja sliparit, niin sillä alkuputkiston vaihtamisella tulis vain 3-5hp - lisää tehoa, verrattuna tuohon pelkän catin poistoon ja slipareiden vaihtoon?
Noh. Oli miten oli, niin ei tämä kumminkaan halpaa ole vieläkään.![]()
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Saatan tietysti vinkata jos ei kuitenkaan auennut...(jaulis @ Loka. 10 2010,03:54) kirjoitti
Eli kaikkihan johtuu pelkästään siitä, että juurikin ne ratkaisevat 5-10hv siellä punarajalla tekevät susukeista ja kawoista niin perkeleen äkäisiä, että lyövät aina vaan sutia kun pitäisi kiihdyttää. Tuon seurauksena tissiposket vaihtavat pyöränsä jamppuihin tai hondiin. Huippukuskitkaan eivät vaan pärjää kun on niin vitusti löylyä. Kaikkihan noita mopoja ajaa osaa.
Kai tuon pitäisi olla pitkänlinjan vinguttelijalle ihan itsestään selvää?
Supermoto
Tulee nykyään käytyä harvemmin täällä foorumilla ja luulin että "eiköhän se tuosta aukene" -kommentti ollut viimeisin mutta tämä ei yllättäen ollutkaan tilanne.(jaulis @ Loka. 11 2010,17:41) kirjoitti
Otaksun että puhut taas putkiviritteisistä katupeleistä joilla saadaan reilusti rispektiä lähiöbaareissa kun vetää dynopahvin astarsin monta kertaa (snackarilla) kontatuista nahoista.
Mitä tulee tuohon punarajan 5 - 10 hv:n kertakaikkiaan käsittämättömään voimantuloon, niin jotkut valmistajat ovat pystyneet ratkaisemaan sen onnistuneella luistonestolla, toiset taas tasoittamalla sitä huipputehoa siten että pyörä on vielä ajettava.
Kawa ja Suzu eivät tätä numeroiden valossa ole onnistuneet tekemään, moottori toki ei ole ainoa asia näissä kuten tooodella pitkän ratauran omaavana toki tiedät.
R1
(slaideri @ Loka. 16 2010,21:28) kirjoitti
En viitsi enemää kiusata. Kyllä se sitten täysteho iässä aukenee... *
Ps. Heitetään kuitenkin vielä, että varsinkin -04 mallilla jamppu teki kyllä hyvää jälkeä tuossa tehon tasoittamisessa. Ja luistonesto on kyllä aika ehdoton juuri punarajalle, niille ei jampun tehoille. Muulloin sitä ei luonnollisesti tarvi. Ja kovat jäbät zuttaa camoilla. Homot nahoilla ja paljaalla.
Supermoto
(jaulis @ Loka. 16 2010,22:14) kirjoitti
Kuka tässä on puhunut -04 Yamahasta, nyt eletään tätä päivää ja puhutaan lähivuosina menestyneistä pyörämerkeistä kilpailuissa joihin rakas pyörämerkkisi ei vaan sattumalta lukeudu.
Ja kyllä, pystyn hyvin kuvittelemaan sinut lepattavissa camo -housuissa ponperi -touhuissa.
R1
Ketä kiinnostaa jotkut kilpailut... Itteä kiinnostaa vaa se miten tuol kadulla kun kaasua vääntää ja R1 jääjää ja lisää jää. Ei siel esson baaris missä tunnutaa nii hirveesti puhuvan ja dynolappuja näytettävän (en oo koskaa nähny) nii auta vaikka rossi olis ajanu miten ja missä kun ite ei pääse edes liikeelle muutaku täyskaasulla kun ei teho riitä. Ja camo housut on ROCK *(slaideri @ Loka. 16 2010,22:38) kirjoitti
--GsxR:iä--
Tulkaahan välillä kokeilemaan sitä kaasua tuonne radallekin camo -housuissanne niin kaikki ei välttämättä ole aivan noin päivänselvää mitä annatte ymmärtää *(Poko @ Loka. 16 2010,22:45) kirjoitti
EDIT: Ja tuolle Poko:n seiskapätkälle ei jää yksikään R1 missään olosuhteissa.
R1
Ratailu on homojen hommaa. Kovat jäbät sutii ja keulii täyzii muualla, skeittikengillä. Jampulla ei vaan voi keulia kun puuttuu 5hv ja on niin tasaisen ajettava tehokäyrä ettei ponnista. Bemarit pomppaa parhaiten, onneksi niissä on luistonesto 185 hv jälkeen käytössä, silloin suttaa ja nykypäivän Rykkönen hyytyy. *Varsinkin radalla, siellä mennään pelkästään tehoilla.(slaideri @ Loka. 16 2010,22:53) kirjoitti
Ps. Seiskapätkällä ollaan jo eellä. Se jättää sen.
Supermoto
Eiköhän tämä kertonut kaiken.(jaulis @ Loka. 16 2010,23:11) kirjoitti
Kun pitäisi ajaa oikeasti lujaa niin "tosinopealla ja rohkealla" -camopojalla tulee ruskeaa tavaraa housuihin, tilanne kun ei olekkaan se totuttu: 5 km suoraa, tuppi nurin. Tai pissiksiä kaakossa, tuppi nurin. Amen.
R1
Toivon mukaan. Yritin ainakin kaikkeni. *(slaideri @ Loka. 16 2010,23:20) kirjoitti
Ps. Jos ihan "vakavastikin" asiaa, niin itseasiassa 98-03 välin rykköset kulkevat melko lailla identtisesti tuollaisen 2000-luvun seiskapökä gixxerin kanssa.
Supermoto
Hyvin muokkasit tuota viestiäni.(jaulis @ Loka. 16 2010,23:35) kirjoitti
Tässä alkuperäinen versio:
-----------------------------------------------------------
Eiköhän tämä kertonut kaiken.
Kun pitäisi ajaa oikeasti lujaa niin "tosinopealla ja rohkealla" -camopojalla tulee ruskeaa tavaraa housuihin, tilanne kun ei olekkaan se totuttu: 5 km suoraa, tuppi nurin. Tai pissiksiä kaakossa, tuppi nurin. Amen.
-----------------------------------------------------------
Ps. K6 750 kikseri menee varmaan kohtuu samoihin <- 2002 R1:n kanssa jolloin siihen tuli ruisku.
R1
Ja menee vielä -03 täysin samaa matkaa. Kaikkien seiskapötköjen kanssa Y-mallista eteenpäin.(slaideri @ Loka. 16 2010,23:44) kirjoitti
Ps. Relax. Ei tämä niin vakavaa ole. Jampuillakin kyllä pääsee, kunhan ei ole kiire.
Supermoto
Joo eihän tää vakavaa toki ole.(jaulis @ Loka. 16 2010,23:55) kirjoitti
Pyydäthän kuitenkin holhoojaasi jättämään tämäniltaisen vellipullosi pari astetta viileämmäksi![]()
R1
Vellin pitääkin olla kuumaa, aina.(slaideri @ Loka. 17 2010,00:00) kirjoitti
Jos kuitenkin palataan hieman taaksepäin ja katsellaan mistä tämä sinun "ristiretki" pahoja ponperipoikia vastaan lähti, niin...
Tuntuuko että ehkä nyt kuitenkin joku kusee hieman silmään?kirjoitti
Anteeksi pyyntöni.
Ps. Jos haluat kuitenkin nähdä tämän oikeasti vakavana keskusteluna, niin saatan haluta pitää itselläni option muutaman mielipiteen muuttamisesta... ** *
Supermoto
R1forum.com ... oisiite voinnu ton keskustelun suoraan kopioida sieltä![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
haha pikkase slaideri otti lämpöö kun heitettii vettä myllyy. Ei kannata noi vakasti ottaa, kai tollaki kerkee vaikka puuttuuki ne ylätehot.Ja anteeks kun en oo päivittäny mun allekirjotusta, vanha mopo siinä mutta kyllähä tolla monta R1:stä tuli piestyä tuolla kadulla.
--GsxR:iä--
Itseasiassa nuo rykköset ovat kyllä varsin pirteitä tuolta ylärekisteristä... Ja pikku kutittelulla koko kierrosalueelta. *(Poko @ Loka. 17 2010,12:04) kirjoitti
Kyllä se on pelkästään tämä uusin cross plane-versio joka tuntui omaan käteen pirun vaisulta. Itse olen tosin ajanut moisella vain kokoputki+commander varustellulla, tiedä sitten millainen unikeko vakiona. Kuitenkin putkivireisenä oli aivan sairas pettymys, paljon aneemisempi ja laiskempi moottori kuin edellismallien rykkösissä. Minun makuun surkea veto Yamahalta, varsinkin kun edellisversio oli tautisen hyvä pyörä kaikin puolin.
Tuokin kuitenkin vain oma mielipide, josta ei tarvitse kenenkään merkkiuskollisen tykätä paskaa. Eikä tarkoita etteikö uusi rykkönen voisi olla juurikin se oikea pyörä ajajalleen.
Supermoto
mjaa, kai tuo voi paikkaansakki pitää. Ite en oo koskaa ajanu yhtäkää yamahaa jos ei yhtä pikaista kertaa lasketa...(jaulis @ Loka. 17 2010,12:31) kirjoitti
![]()
--GsxR:iä--
mjaa, kai tuo voi paikkaansakki pitää. Ite en oo koskaa ajanu yhtäkää yamahaa jos ei yhtä pikaista kertaa lasketa...
No mutta siinähän se varssinainen asijantunttija![]()
![]()
![]()
![]()
Ajamattomat kilomerit ovat vielä edessä
Tunturi SuperSport vm 1973 Hondat CB 500 vm 1973 x 2 -> Kawasaki Z 1300 vm 1989 ->Honda Varadero 125 vm 2000 -> ja nykyiset Yamahat FJR 1300 vm 2006 YZF-R1 vm 2010 WR 450F vm 2005 YZF-R6R vm. 2006
Marunari
Sepä se. Moni sanoo myös että kovaa ajaminen on kadulla vaarallista vaikka ei edes koskaa oo kokeillu(Ari @ Loka. 26 2010,23:10) kirjoitti
![]()
--GsxR:iä--
Mites nuo jalkatappisiirtosarjat ajaa asiaansa?
Ko muuttuukos asento paremmaksi vai mitä täh? Koskaan koittanut tuntumaa noihin, tosin aikas tyyriin puoleisiahan nuo ovat, mut jos jotain joululahjaa täs miettii itelle
Vai kannattaako sittenkin ostaa basso, joka toisena vaihtoehtona
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>