Sivu: 12 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 210111213142262112 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 331:stä 360:een 4016:sta
  1. #331
    Lainaa (Valojuova @ Touko. 26 2010,00:11) kirjoitti
    Tällähetkellä uudet ketjut ja rattaat mut vielä eturattaalta kuuluu vollotusta 50-70km/h vauhissa häiritsevästi. Ääni oli pois vähän aikaa vaihdon jälkeen pienen sisäänajon jälkeen. No pittää tutkia. Onko alkuperäsessä eturattaassa kumivaimennus vai onko ollu joku tarvikeratas edellinen? Tekis mieli laittaa sellanen uus ni vois vähän vaimentaa ketjun osumista rattaan pohjaan.
    Ainakin nollaseiskassa oli orggiksessa kumivaimennin. Mielestäni ketjun meluero tarvikerattaan kanssa on varsin pieni eikä sen tyyppi ole jollotusta vaan kihinää ja pientä hurinaa lähinnä vedossa ja moottorijarrussa. Jollotus taitaa siis tulla laatikosta. Vähäisenä tuskin vaarallista.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  2. #332
    Lainaa (mjtee @ Touko. 26 2010,11:22) kirjoitti
    Ainakin nollaseiskassa oli orggiksessa kumivaimennin. Mielestäni ketjun meluero tarvikerattaan kanssa on varsin pieni eikä sen tyyppi ole jollotusta vaan kihinää ja pientä hurinaa lähinnä vedossa ja moottorijarrussa. Jollotus taitaa siis tulla laatikosta. Vähäisenä tuskin vaarallista.
    Kyllä mä pääakselin laakeria syksyllä epäilin kun äänet alko, mutta sillon oli kyllä rattaissa aika suuri syy. Suoja kotelossa oli metalli silppua pitkin seiniä. Äänet sain aikaan kun vaihteella autoin jarrutusta ja meni ykköselle asti ja pyörä lukkoon n. 100km/h oli vauhtia viel ja lämmin rengas. Ketjua kiristämällä vähän väheni mutta kun vaihdoin ketjun ja rattaat niin ongelma tuntui korjaantuvan. Paikallaa kun pyöritti pukilla niin se kuulosti siltä kun rattaan piikit naputtaa ketjunväleihin. *Sellanen rohaus aina kun potkasee renkaalle vauhtia. Mutta pienen koeajolenkin jälkeen äänet hävis. Pelkkää akselia pyörittäessä ei mitään erikoisuuksia kuulunu. Eli epäilen siis että ketjusta se ääni lähtee.

    Tiiä sit tosta voitelusta miten se onnistu kun tehtaan rasvat unohdin pestä pois (RK GOLD ketju) jotain ihme kuiturasvaa... ei kestäny kii vaa lenti pitkin jo potkasemalla pyörittäen. Pesin suurimman osan pois ja laitoin Motulia mut eipä sekään kestäny kunnolla kun oli tehdas moskaa pohjalla. Ajelin sit aika minimi rasvalla 200km että vähän tulee jotain tartunta pintaa. Nyt kestää rasvat jo paremmin. Mietin vaa et oonko saanu ketjun jo tolla 200km ajolla pilalle *
  3. #333
    Lainaa (PekoniPetteri @ Touko. 26 2010,10:48) kirjoitti
    Joo tuo sutiminen tuli vahingossa koettua kaksi viikkoa sitten kun lähdin koululta kylmällä renkaalla ja risteyksessä väänsin vähän kaasua ykkösellä niin perä heitti vähän oikealle. * Ei kai tuo keulan purku nyt kovin monimutkainen toimenpide voi olla? En viitsisi sen takia viedä huoltoon ku ne kuitenkin laskuttaa aika paljon ja tuohon on tosiaan varmaan vielä se venttiilien säätö edessä kun ei se kovin tasaisesti käy minusta.
    Lähinnä siinä keulassa mietityttää se et jos pitää puristaa jotain kasaan että sen saa kokoon. Voihan sen haarukan viiä irrallaa niin säästää työkustannuksissa (olettaen että sen saa identtisesti takas paikallee). Ei välttämättä oo merkkikorjaamo mistä moista kannattaa kysyä... Mulle yks äijä anto sellasen 300e hinta arvion kun huoltais taka ja etuiskarit irrallisena. Siihen sisältyis purku, pesu (sisältä moskat pois), tiivisteet, ja uudet öljyt. Takaiskari vaan ei tainnu olla huollettavaa mallia joten kaipa sen joku vois 250e tehdä... arvelen.
  4. #334
    Tuota huoltomanuaalia lukiessa kannattaa aina lukea työvaiheet tarkkaan etukäteen koska niissä usein viitataan johonkin toiseen lukuun nii ei tuu yllätyksiä että "Ai tämäkin kuuluu tehdä". Itekkin kun vilkas nopeesti venttiilin säädön ni näytti nopeelle ja yksinkertaselle mut sit ku tarkemmi katto ni piti katsoa eri luvuista eri asioita purkaessa.
  5. #335
    Mitäs heikkoa näissä on? Paukkuuko millä kilsoilla vaihelaatikot, tai koneet (ex Fzr meni 55 000 km kakkonen, kone oli rempattu, kun oli ajettu alle 40 000) ? Mikä on venttiilien säätöväli? 2001 malli ei ole vielä ruiskulla?

    Entsisen Yamahan jälkeen vannoin ettei enää jamppua tule minulle, mutta ois se tuo Yamaha YZF-R1 vaan niin hemmetin nätti pyörä hinta luokassaan.



    KTM 1290 Super Duke R
  6. #336
    itellä oli aikasemmin 08 r1 akralla ja commanderilla ja tietty qsllä laitetuna. Alko vauhti työmatkoilla (+100km) käymään turhan reippaiksi ni oli pakko vaihtaa vähempi katteiseen. Pyörä oli kyllä aivan helmi mut en kyl ole katunu vaihtoa nakumpaan ducatiin...
  7. #337
    Heikoksi puoleksi voisi tosiaan sanoa tuon, että varsinkin pidempää matkaa ajaessa ei meinaa millään malttaa olla kääntämättä kahvaa vähän enemmän ja vaikkei olisi tarkoitus niin kohta huomaa vauhtia olevan monta kymmentä kilometriä tunnissa yli rajoituksen. *
    Yamaha YZF-R1 -00
    Yamaha TZR 125 -90 (ex)
    Honda Monkey -95 (ex)
  8. #338
    Meinasin tuon snavigaattorin laittaa kiinni, jos välillä tulis käyteltyä ajossa. Akulta vetelen tupakansytkäpiuhan ja pistoke johonkin eteen jemmaan, joutuuko huolestumaan että akku tsippaa jossain tuon gepsin takia??
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  9. #339
    Lainaa (mijumu @ Kesä. 03 2010,21:07) kirjoitti
    Meinasin tuon snavigaattorin laittaa kiinni, jos välillä tulis käyteltyä ajossa. Akulta vetelen tupakansytkäpiuhan ja pistoke johonkin eteen jemmaan, joutuuko huolestumaan että akku tsippaa jossain tuon gepsin takia??
    Eipä ole ainakaan itsellä sipannu.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  10. #340
    Tehtiin miitti kaverin kanssa Rykkösillä:



    Ei ehditty käydä ajelemassa muuten sitte ku sen piti jo lähtee menemään Kuhmoa kohti mutta jospa ensi kerralla sitten. Hienoja värkkejä.
    Yamaha YZF-R1 -00
    Yamaha TZR 125 -90 (ex)
    Honda Monkey -95 (ex)
  11. #341
    Vihdoin ja viimein pääsin koeajamaan uuden R1:sen (09). Oli kyllä pienoinen pettymys. Yksi kesä takana 2008 mallin R1:llä ja muutamassa asiassa ollaan menty huononpaan suuntaan.. Esim miksi ihmeessä uudessa on välityksiä pidennetty? OK. Se on helppo muuttaa. Sitten toinen mikä häiritsi jo -08 mallissa oli kaasua avataessa tapahtuva värinä/tärinä vetopuolella. Tämä oli pahentunut entisestään 09 malliin. Muiden merkkien kyykyissä en ole samaa huomannut. Tärinä lakkaa kun kierrokset nousee tarpeeksi korkealle.

    Plussat:
    * Hyvä moottori, tasainen vääntö, hienot äänet
    * Hyvä alusta ja kettärä ajaa.. menee mutkiin kuin ajatus.
    * Rento ajoasento kyykyksi.
    * Ulkonäkö

    Miinukset:
    * Välityksen liian pitkät
    * Täristys/ravistus kaasua avattaessa.
    * Hinta
  12. #342
    ^ On R1 :ssä onnistunut ulkonakö! Taisin bongata sut koeajolenkillä motarilla ja käännyit Sääksjärven liittymään. Itse en havainnut edellisessä mallissa tärinöitä...tai sitten kädet tärisee muutenkin.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  13. #343
    Jos tuo tärinä meinaa sitä kun pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella alkaa kiihdyttämään niin kyllä sitä esiintyy tossa -00 pyörässäkin.
    Yamaha YZF-R1 -00
    Yamaha TZR 125 -90 (ex)
    Honda Monkey -95 (ex)
  14. #344
    Lainaa (PekoniPetteri @ Kesä. 06 2010,12:28) kirjoitti
    Jos tuo tärinä meinaa sitä kun pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella alkaa kiihdyttämään niin kyllä sitä esiintyy tossa -00 pyörässäkin.
    Joo tarkoitan tärinällä juuri sellaista tärinaa joka yleensä tulee kun liian isolla vaihteella aletaan avata kaasua alakierroksilta. R1:ssä tämä tärinä vain jostain syystä tulee kaikilla vaihteilla.. eikä tarvitse olla kierrokset edes kovin alhaalla.

    Ensimmäisen kerran R1:llä ajaessani tuli tunne, että ketjut ja rattaat ovat entiset.
  15. #345
    Mites tällä Rytkösellä olis fiksua harjoitella nopeaa lähtöä paikoiltaan? Nyt kun valoista lähtee ihan normina, niin hetken ottaa kiihdytys kun kahvaa kääntää, eli pitäiskö kierroksia nostaa valmiiks, vai mitä täh?
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  16. #346
    Lainaa (mjtee @ Touko. 23 2010,20:41) kirjoitti
    Lainaa (PekoniPetteri @ Touko. 23 2010,20:36) kirjoitti
    Keuliiko teillä siis kakkosella jos kiihdyttää tuppi nurin? Meikäläisen rykkönen ei takuulla keuli, kiihtyy kyllä hyvin mutta ei se keula nouse tasaisella ainakaan... En ole vielä tosin kokeillut nojata enemmän taaksepäin.
    Tämä kysymys pitää kohdistaa siis nimenomaan 1998-2001 vuosimallien omistajille. Sillä ei ole mitään yhteyttä asiaan, mitä joku nollaseiska lyhyemmillä väleillä tekee.
    Kyllä mun -01, 68 000 km ajettu Rykkänen nostaa etutassuu tupin nurin vääntäessä vakio rattailla ykkösellä sekä kakkosella. Ei vaan kehtaa yleisillä paikoilla laulattaa,kun yli 9000 rpm savut on ku diiselistä . No ens talvena saa rykkönen uutta mäntää ym muuta kamaa sisäänsä.



    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  17. #347
    Tuossa ku kaverin pyörää vertailtiin niin huomattiin ainakin että mulla oli takajousitus säädetty aika löysäksi verrattuna kaverin vastaavaan... Oliskohan tuo syynä kakkosella keulimattomuuteen jos se joustaa niin paljon se perä?
    Yamaha YZF-R1 -00
    Yamaha TZR 125 -90 (ex)
    Honda Monkey -95 (ex)
  18. #348
    Lainaa (mijumu @ Kesä. 07 2010,08:47) kirjoitti
    Mites tällä Rytkösellä olis fiksua harjoitella nopeaa lähtöä paikoiltaan? Nyt kun valoista lähtee ihan normina, niin hetken ottaa kiihdytys kun kahvaa kääntää, eli pitäiskö kierroksia nostaa valmiiks, vai mitä täh?
    Ei kai siinä kauempaa mene, kuin sillä sedällä Camryssä viereisellä kaistalla, vaikka mitä tekisi. Jos siitä valoista kuitenkin pitää lähteä kuten talkkari katolta, niin sitten toki kierroksia valmiiksi ja kytkintä lähemmäs tartuntaa. Kierroksia sen verran, ettei heti nyykähdä kun kytkintä päästää ja kaasua halutun verran lisää samalla kun kytkimen pitoa lisää. Älä suotta päästä kytkintä ihan heti kokonaan, vaan anna luistaa ihan rauhassa. Treeniä vaan, jos tuntuu, että nyykähtää tai kierrokset karkaa. Kierroksiksi riittää liikennevirtaan suhteutettuna ihan joku alle 4000rpm.

    Yleensä varovaiseen/hitaaseen lähtöön liikenteessä liittyy nimenomaan tuo, että kytkin on pohjaan saakka puristettuna ja niin kaukaa kahvan päästäminen tartunnan rajoille on vaikeaa. Ei niinkään se, kuinka paljon kaasua kääntää.

    Sitten jos oikeasti haet optimilähtöä ja maksimaalista kiihtyvyyttä, niin silloin kierrokset jonnekin 7000-10000rpm tasoon ja kytkimellä vetoa niin paljon kuin voi - ilman, että keula vielä nousee. Painopistettä eteen ja alas. Kaasua ei tarvi juurikaan lisätä ennen satasta vaan kiihtyvyys toteutetaan kytkimellä. Näin siis vakioalustaisella Rykkösellä. Paras 60-jalkainen näillä opeilla 1,753s vakiopyörällä.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  19. #349
    Nostoa aiheelle kun on niin hiljaista keskustelu... Pitäis varmaan syksyllä käyttää mopoa huollossa jossa katottais venttiilit ja kaasarien säädöt kun 40tkm on täyttynyt tässä joku aika sitten jo. Varmaan tulpat kans vaihtoon, ne mulla onkin jo valmiina niin voin antaa huollon tekijälle sitten, mutta paljonkohan tuo tulisi maksamaan?

    Täristääkö muuten teidän rykköset hiljaisessa vauhdissa silleen vähän epätasaisin välein? Epäilin jo vähän tietäkin mutta kyllä minä taidan veikata että tuolta keulasta on öljyt loppu toisesta pumpusta.
    Yamaha YZF-R1 -00
    Yamaha TZR 125 -90 (ex)
    Honda Monkey -95 (ex)
  20. #350
    Eihän tuo venojen tsekkaus hirveästi aikaa vaadi, mutta sitten jos niitä pitää alkaa säätämään, niin voi mennä tunti jos toinenkin.

    Muuten tuo 40 000km huolto on niitä isoimpia mitä näihin tehdään, joten kyllähän se useamman saturaisen tulee viemään, jos kaikki teettää.

    Jarrunesteitä, ilmanputsaria ja öljyjä voi tietenkin vaihtaa itsekin, jos haluaa säästää, mutta kyllä tuo huolto muuten tulee maksamaan yli neljä hunttia ainakin.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  21. #351
    40Tkm huolto oli 2009 kesällä oulussa 490€ sanoin että jättää ilmansuodattimen vaihdon, tulppien vaihdon ja öljyn vaihdon pois kun ne oli helppotehdä itelläkin.
  22. #352
    Nyt persus ja kintut lämpenee hyvin, minkäslaisia kokemuksia porukoilla on jos katin vaihtaa y-putkeen?
    Jos tuo menis samalla 20000km huollossa, mistäs tilailleet osaa ja vaatiikos jotain kummempia säätöjä?
    Mites soundit, tuleeko muutosta?
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  23. #353
    Missä lämpötiloissa muilla rykköset menee kaupungissa? Itsellä eilen nurkka-ajossa 108 ja valoissa 116
    R1 -07
    GSX-R750 K5
    -Ego is writing checks body can't cash-
  24. #354
    Lainaa (wainio @ Heinä. 09 2010,09:31) kirjoitti
    Missä lämpötiloissa muilla rykköset menee kaupungissa? Itsellä eilen nurkka-ajossa 108 ja valoissa 116 *
    samoja lukemia on, Savonlinnan läpi ruuhkassa eilen ja olis pitänyt paisti kääriä folioon ja teipata kylkeen kiinni..ei paljon kinkun paistolämpötiloista jää
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  25. #355
    Shortseilla sai olla aika V-tyyli valoissa.
    R1 -07
    GSX-R750 K5
    -Ego is writing checks body can't cash-
  26. #356
    Lainaa (wainio @ Heinä. 09 2010,10:11) kirjoitti
    Shortseilla sai olla aika V-tyyli valoissa.
    helvetti tuttu asento, tullut ajeltua kauppareissua mökillä tolla jenkkityylillä (kuten likka sanoo ajosta shortsit päällä)
    Vieläkö sais neitosen penkille, niin olis esileikit tehty
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  27. #357
    Pitää muistaa, että Suomen ajokausi koostuu monenlaisesta säästä. Jos sitä nyt parikymmentä päivää kesässä on helle, niin eipä se hirveästi harmita, kun kaudesta kolme kuukautta onkin sitten alle +15C ja lopun aikaa sataa. Viileässä on oikein hyvä, että lämpöä tulee jostain. Toki tuota näin hellesäillä jää taajamassa ajaminen pakollisiin ajoihin.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  28. #358
    Lainaa (mjtee @ Heinä. 09 2010,21:11) kirjoitti
    Pitää muistaa, että Suomen ajokausi koostuu monenlaisesta säästä. Jos sitä nyt parikymmentä päivää kesässä on helle, niin eipä se hirveästi harmita, kun kaudesta kolme kuukautta onkin sitten alle +15C ja lopun aikaa sataa. Viileässä on oikein hyvä, että lämpöä tulee jostain. Toki tuota näin hellesäillä jää taajamassa ajaminen pakollisiin ajoihin.
    tuo on totta, keväällä oli kyllä eduks että puski lämpöä jaloille. Mites onko joku repinyt 07-08 malleista tuota kattia veke??
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  29. #359
    Omassa mopossa Akran sliparit ja y-haara, ja tuntuisihan siinä joku pieni vaikutus lämmöntuottoon olevan, vs. orig. kokoonpano.

    Jos ei muulla syyllä, niin ainakin mukavuuden lisääntymisellä voi siis perustella näiden "melko" arvokkaiden savupiippujen hankkimisen.
    R1-07
  30.  
  31. #360
    Mulla lähti katti tälle kesää pois ja sitä kautta lämmön tuotto helpotti. Vaikka kyllä näillä keleillä lämmittelee arsetta taajama rullauksessa.
    R1-07
Sivu: 12 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 210111213142262112 ... ViimeinenViimeinen