Ainakin nollaseiskassa oli orggiksessa kumivaimennin. Mielestäni ketjun meluero tarvikerattaan kanssa on varsin pieni eikä sen tyyppi ole jollotusta vaan kihinää ja pientä hurinaa lähinnä vedossa ja moottorijarrussa. Jollotus taitaa siis tulla laatikosta. Vähäisenä tuskin vaarallista.(Valojuova @ Touko. 26 2010,00:11) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Kyllä mä pääakselin laakeria syksyllä epäilin kun äänet alko, mutta sillon oli kyllä rattaissa aika suuri syy. Suoja kotelossa oli metalli silppua pitkin seiniä. Äänet sain aikaan kun vaihteella autoin jarrutusta ja meni ykköselle asti ja pyörä lukkoon n. 100km/h oli vauhtia viel ja lämmin rengas. Ketjua kiristämällä vähän väheni mutta kun vaihdoin ketjun ja rattaat niin ongelma tuntui korjaantuvan. Paikallaa kun pyöritti pukilla niin se kuulosti siltä kun rattaan piikit naputtaa ketjunväleihin. *Sellanen rohaus aina kun potkasee renkaalle vauhtia. Mutta pienen koeajolenkin jälkeen äänet hävis. Pelkkää akselia pyörittäessä ei mitään erikoisuuksia kuulunu. Eli epäilen siis että ketjusta se ääni lähtee.(mjtee @ Touko. 26 2010,11:22) kirjoitti
Tiiä sit tosta voitelusta miten se onnistu kun tehtaan rasvat unohdin pestä pois (RK GOLD ketju) jotain ihme kuiturasvaa... ei kestäny kii vaa lenti pitkin jo potkasemalla pyörittäen. Pesin suurimman osan pois ja laitoin Motulia mut eipä sekään kestäny kunnolla kun oli tehdas moskaa pohjalla. Ajelin sit aika minimi rasvalla 200km että vähän tulee jotain tartunta pintaa. Nyt kestää rasvat jo paremmin. Mietin vaa et oonko saanu ketjun jo tolla 200km ajolla pilalle *![]()
Lähinnä siinä keulassa mietityttää se et jos pitää puristaa jotain kasaan että sen saa kokoon. Voihan sen haarukan viiä irrallaa niin säästää työkustannuksissa (olettaen että sen saa identtisesti takas paikallee). Ei välttämättä oo merkkikorjaamo mistä moista kannattaa kysyä... Mulle yks äijä anto sellasen 300e hinta arvion kun huoltais taka ja etuiskarit irrallisena. Siihen sisältyis purku, pesu (sisältä moskat pois), tiivisteet, ja uudet öljyt. Takaiskari vaan ei tainnu olla huollettavaa mallia joten kaipa sen joku vois 250e tehdä... arvelen.(PekoniPetteri @ Touko. 26 2010,10:48) kirjoitti
Tuota huoltomanuaalia lukiessa kannattaa aina lukea työvaiheet tarkkaan etukäteen koska niissä usein viitataan johonkin toiseen lukuun nii ei tuu yllätyksiä että "Ai tämäkin kuuluu tehdä". Itekkin kun vilkas nopeesti venttiilin säädön ni näytti nopeelle ja yksinkertaselle mut sit ku tarkemmi katto ni piti katsoa eri luvuista eri asioita purkaessa.
Mitäs heikkoa näissä on? Paukkuuko millä kilsoilla vaihelaatikot, tai koneet (ex Fzr meni 55 000 km kakkonen, kone oli rempattu, kun oli ajettu alle 40 000) ? Mikä on venttiilien säätöväli? 2001 malli ei ole vielä ruiskulla?
Entsisen Yamahan jälkeen vannoin ettei enää jamppua tule minulle, mutta ois se tuo Yamaha YZF-R1 vaan niin hemmetin nätti pyörä hinta luokassaan.
KTM 1290 Super Duke R
itellä oli aikasemmin 08 r1 akralla ja commanderilla ja tietty qsllä laitetuna. Alko vauhti työmatkoilla (+100km) käymään turhan reippaiksi ni oli pakko vaihtaa vähempi katteiseen. Pyörä oli kyllä aivan helmi mut en kyl ole katunu vaihtoa nakumpaan ducatiin...
Heikoksi puoleksi voisi tosiaan sanoa tuon, että varsinkin pidempää matkaa ajaessa ei meinaa millään malttaa olla kääntämättä kahvaa vähän enemmän ja vaikkei olisi tarkoitus niin kohta huomaa vauhtia olevan monta kymmentä kilometriä tunnissa yli rajoituksen. *![]()
Yamaha YZF-R1 -00
Yamaha TZR 125 -90 (ex)
Honda Monkey -95 (ex)
Meinasin tuon snavigaattorin laittaa kiinni, jos välillä tulis käyteltyä ajossa. Akulta vetelen tupakansytkäpiuhan ja pistoke johonkin eteen jemmaan, joutuuko huolestumaan että akku tsippaa jossain tuon gepsin takia??
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Eipä ole ainakaan itsellä sipannu.(mijumu @ Kesä. 03 2010,21:07) kirjoitti
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Vihdoin ja viimein pääsin koeajamaan uuden R1:sen (09). Oli kyllä pienoinen pettymys. Yksi kesä takana 2008 mallin R1:llä ja muutamassa asiassa ollaan menty huononpaan suuntaan.. Esim miksi ihmeessä uudessa on välityksiä pidennetty? OK. Se on helppo muuttaa. Sitten toinen mikä häiritsi jo -08 mallissa oli kaasua avataessa tapahtuva värinä/tärinä vetopuolella. Tämä oli pahentunut entisestään 09 malliin. Muiden merkkien kyykyissä en ole samaa huomannut. Tärinä lakkaa kun kierrokset nousee tarpeeksi korkealle.
Plussat:
* Hyvä moottori, tasainen vääntö, hienot äänet
* Hyvä alusta ja kettärä ajaa.. menee mutkiin kuin ajatus.
* Rento ajoasento kyykyksi.
* Ulkonäkö
Miinukset:
* Välityksen liian pitkät
* Täristys/ravistus kaasua avattaessa.
* Hinta
^ On R1 :ssä onnistunut ulkonakö! Taisin bongata sut koeajolenkillä motarilla ja käännyit Sääksjärven liittymään. Itse en havainnut edellisessä mallissa tärinöitä...tai sitten kädet tärisee muutenkin.![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Jos tuo tärinä meinaa sitä kun pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella alkaa kiihdyttämään niin kyllä sitä esiintyy tossa -00 pyörässäkin.
Yamaha YZF-R1 -00
Yamaha TZR 125 -90 (ex)
Honda Monkey -95 (ex)
Joo tarkoitan tärinällä juuri sellaista tärinaa joka yleensä tulee kun liian isolla vaihteella aletaan avata kaasua alakierroksilta. R1:ssä tämä tärinä vain jostain syystä tulee kaikilla vaihteilla.. eikä tarvitse olla kierrokset edes kovin alhaalla.(PekoniPetteri @ Kesä. 06 2010,12:28) kirjoitti
Ensimmäisen kerran R1:llä ajaessani tuli tunne, että ketjut ja rattaat ovat entiset.
Mites tällä Rytkösellä olis fiksua harjoitella nopeaa lähtöä paikoiltaan? Nyt kun valoista lähtee ihan normina, niin hetken ottaa kiihdytys kun kahvaa kääntää, eli pitäiskö kierroksia nostaa valmiiks, vai mitä täh?
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Kyllä mun -01, 68 000 km ajettu Rykkänen nostaa etutassuu tupin nurin vääntäessä vakio rattailla ykkösellä sekä kakkosella. Ei vaan kehtaa yleisillä paikoilla laulattaa,kun yli 9000 rpm savut on ku diiselistä(mjtee @ Touko. 23 2010,20:41) kirjoitti
. No ens talvena saa rykkönen uutta mäntää ym muuta kamaa sisäänsä.
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Tuossa ku kaverin pyörää vertailtiin niin huomattiin ainakin että mulla oli takajousitus säädetty aika löysäksi verrattuna kaverin vastaavaan... Oliskohan tuo syynä kakkosella keulimattomuuteen jos se joustaa niin paljon se perä?
Yamaha YZF-R1 -00
Yamaha TZR 125 -90 (ex)
Honda Monkey -95 (ex)
Ei kai siinä kauempaa mene, kuin sillä sedällä Camryssä viereisellä kaistalla, vaikka mitä tekisi. Jos siitä valoista kuitenkin pitää lähteä kuten talkkari katolta, niin sitten toki kierroksia valmiiksi ja kytkintä lähemmäs tartuntaa. Kierroksia sen verran, ettei heti nyykähdä kun kytkintä päästää ja kaasua halutun verran lisää samalla kun kytkimen pitoa lisää. Älä suotta päästä kytkintä ihan heti kokonaan, vaan anna luistaa ihan rauhassa. Treeniä vaan, jos tuntuu, että nyykähtää tai kierrokset karkaa. Kierroksiksi riittää liikennevirtaan suhteutettuna ihan joku alle 4000rpm.(mijumu @ Kesä. 07 2010,08:47) kirjoitti
Yleensä varovaiseen/hitaaseen lähtöön liikenteessä liittyy nimenomaan tuo, että kytkin on pohjaan saakka puristettuna ja niin kaukaa kahvan päästäminen tartunnan rajoille on vaikeaa. Ei niinkään se, kuinka paljon kaasua kääntää.
Sitten jos oikeasti haet optimilähtöä ja maksimaalista kiihtyvyyttä, niin silloin kierrokset jonnekin 7000-10000rpm tasoon ja kytkimellä vetoa niin paljon kuin voi - ilman, että keula vielä nousee. Painopistettä eteen ja alas. Kaasua ei tarvi juurikaan lisätä ennen satasta vaan kiihtyvyys toteutetaan kytkimellä. Näin siis vakioalustaisella Rykkösellä. Paras 60-jalkainen näillä opeilla 1,753s vakiopyörällä.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Nostoa aiheelle kun on niin hiljaista keskustelu... Pitäis varmaan syksyllä käyttää mopoa huollossa jossa katottais venttiilit ja kaasarien säädöt kun 40tkm on täyttynyt tässä joku aika sitten jo. Varmaan tulpat kans vaihtoon, ne mulla onkin jo valmiina niin voin antaa huollon tekijälle sitten, mutta paljonkohan tuo tulisi maksamaan?
Täristääkö muuten teidän rykköset hiljaisessa vauhdissa silleen vähän epätasaisin välein? Epäilin jo vähän tietäkin mutta kyllä minä taidan veikata että tuolta keulasta on öljyt loppu toisesta pumpusta.
Yamaha YZF-R1 -00
Yamaha TZR 125 -90 (ex)
Honda Monkey -95 (ex)
Eihän tuo venojen tsekkaus hirveästi aikaa vaadi, mutta sitten jos niitä pitää alkaa säätämään, niin voi mennä tunti jos toinenkin.
Muuten tuo 40 000km huolto on niitä isoimpia mitä näihin tehdään, joten kyllähän se useamman saturaisen tulee viemään, jos kaikki teettää.
Jarrunesteitä, ilmanputsaria ja öljyjä voi tietenkin vaihtaa itsekin, jos haluaa säästää, mutta kyllä tuo huolto muuten tulee maksamaan yli neljä hunttia ainakin.
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
40Tkm huolto oli 2009 kesällä oulussa 490€ sanoin että jättää ilmansuodattimen vaihdon, tulppien vaihdon ja öljyn vaihdon pois kun ne oli helppotehdä itelläkin.
Nyt persus ja kintut lämpenee hyvin, minkäslaisia kokemuksia porukoilla on jos katin vaihtaa y-putkeen?
Jos tuo menis samalla 20000km huollossa, mistäs tilailleet osaa ja vaatiikos jotain kummempia säätöjä?
Mites soundit, tuleeko muutosta?
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Missä lämpötiloissa muilla rykköset menee kaupungissa? Itsellä eilen nurkka-ajossa 108 ja valoissa 116![]()
R1 -07
GSX-R750 K5
-Ego is writing checks body can't cash-
samoja lukemia on, Savonlinnan läpi ruuhkassa eilen ja olis pitänyt paisti kääriä folioon ja teipata kylkeen kiinni..ei paljon kinkun paistolämpötiloista jää(wainio @ Heinä. 09 2010,09:31) kirjoitti
![]()
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Shortseilla sai olla aika V-tyyli valoissa.
R1 -07
GSX-R750 K5
-Ego is writing checks body can't cash-
helvetti tuttu asento, tullut ajeltua kauppareissua mökillä tolla jenkkityylillä (kuten likka sanoo ajosta shortsit päällä)(wainio @ Heinä. 09 2010,10:11) kirjoitti
Vieläkö sais neitosen penkille, niin olis esileikit tehty![]()
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Pitää muistaa, että Suomen ajokausi koostuu monenlaisesta säästä. Jos sitä nyt parikymmentä päivää kesässä on helle, niin eipä se hirveästi harmita, kun kaudesta kolme kuukautta onkin sitten alle +15C ja lopun aikaa sataa. Viileässä on oikein hyvä, että lämpöä tulee jostain. Toki tuota näin hellesäillä jää taajamassa ajaminen pakollisiin ajoihin.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
tuo on totta, keväällä oli kyllä eduks että puski lämpöä jaloille. Mites onko joku repinyt 07-08 malleista tuota kattia veke??(mjtee @ Heinä. 09 2010,21:11) kirjoitti
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Omassa mopossa Akran sliparit ja y-haara, ja tuntuisihan siinä joku pieni vaikutus lämmöntuottoon olevan, vs. orig. kokoonpano.
Jos ei muulla syyllä, niin ainakin mukavuuden lisääntymisellä voi siis perustella näiden "melko" arvokkaiden savupiippujen hankkimisen.![]()
R1-07
Mulla lähti katti tälle kesää pois ja sitä kautta lämmön tuotto helpotti. Vaikka kyllä näillä keleillä lämmittelee arsetta taajama rullauksessa.
R1-07