Sivu: 74 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2464727374757684124 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2191:stä 2220:een 4016:sta
  1. #2191
  2. #2192
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    0,9 on hyvin todennäköisesti 0,9kg/mm. ja 1kg=9,81N. Bitubo on laatumerkki, joten tuskin pahasti metsään menee vaikka B:n kilkkeet keulaan löisi.
    Superbike #7
  3. #2193
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    0,9 on hyvin todennäköisesti 0,9kg/mm. ja 1kg=9,81N. Bitubo on laatumerkki, joten tuskin pahasti metsään menee vaikka B:n kilkkeet keulaan löisi.
    Kiitos. Tuo alkais jo täsmäämään. Eli tuo bitubon jäykkyys ois noin 8.8N/mm. Itse kokeilin sovittaa tuota jousivakioksi jousivoiman kaavaan, kun siinä luki pelkkä k.
    Kilvelliset:R1 -07 & ZX-6R -06 ja Kilvetön:R1 -08 Exät:ZX-10R -04, R1 -99 ja Fireblade -94
  4. #2194
    Lainaa slaideri kirjoitti Katso viesti
    Lisää ruttua luvassa ensi vuoden malliin:

    http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/902

    Ja ilmeisesti SuperBikeen tulossa takaisin:

    http://bikeadvice.in/all-new-2015-ya...-230hp-launch/
    aijjai Pitäskö sitä alkaa säästämään. Onkohan tossa edelleen crossplane mosa
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  5. #2195
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Onkohan tossa edelleen crossplane mosa
    Joo niin tuossa tuumitaan.
    R1
  6. #2196
    Lainaa Jukka.h kirjoitti Katso viesti
    mp-racingille lähettämääni sähköpostiin sain vastaukseksi, että Öhlinsseillä ei ole suoraan -99 R1:een käypiä jousia. Pitäisi vaihtaa koko mäntäsarja sisälle, että saisi öhlinssin keulan. Mäntäsarjalla hintaa 750 EUR. Minun ratailu harrastus on niin alkutekijöissään, että koitan löytää toisen vahtoehdon. Kun on tässä ollut harkinnassa investoida kilvetön ensikeväänä.
    K-Techin mäntäsarja on varmasti ihan varteenotettava vaihtoehto myös jos haluaa sisuskaluja etupumppuihin päivitellä.

    Mulle tuli just viime viikolla 07-08 keulaputkiin uudet mäntäsarjat. Ajatuksissa oli vaihtaa keulaputket orkkiksiin, mutta tuli sitten kipattua koko mopo semmoseen kuosiin että ei tiedä viitsiikö sille enää mitään tehdä.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  7. #2197
    Lainaa jaska_73 kirjoitti Katso viesti
    K-Techin mäntäsarja on varmasti ihan varteenotettava vaihtoehto myös jos haluaa sisuskaluja etupumppuihin päivitellä.

    Mulle tuli just viime viikolla 07-08 keulaputkiin uudet mäntäsarjat. Ajatuksissa oli vaihtaa keulaputket orkkiksiin, mutta tuli sitten kipattua koko mopo semmoseen kuosiin että ei tiedä viitsiikö sille enää mitään tehdä.
    Aijjai . Onko kuvaa pyörästä kipin jälkeen?
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  8. #2198
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Koko kytkintä vai kytkinlevyjä?

    Jos olet levyjä vaihtamassa, niin ei ole paha homma. Koppa auki, kytkimestä vaan jousilevy ja painelevy irti ja sit kytkinlevyt pois ja uudet tilalle.. Hankalin homma on kopan paikalleen asettaminen, koska kytkimen käyttövivuvoston kanssa pitää olla tarkkana ja asennustekniikka vaatii harjoittelua.

    Jos koko kytkimen vaihtaa (vaikkapa luistokytkimeen) niin sit tarvii vähän reilummin työkaluja ja osaamista, tosin ei sekään nyt mikään ihme temppu ole.



    - T -
    Levyt ja jouset vaihtoon. Mites tuon painelaakerin kanssa kannattaako vaihtaa ja onkohan hintava?
    YZF-R1 -03
  9. #2199
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jukka.h kirjoitti Katso viesti
    mp-racingille lähettämääni sähköpostiin sain vastaukseksi, että Öhlinsseillä ei ole suoraan -99 R1:een käypiä jousia. Pitäisi vaihtaa koko mäntäsarja sisälle, että saisi öhlinssin keulan. Mäntäsarjalla hintaa 750 EUR. Minun ratailu harrastus on niin alkutekijöissään, että koitan löytää toisen vahtoehdon. Kun on tässä ollut harkinnassa investoida kilvetön ensikeväänä.

    Kappas, ovat joko lopettaneet noiden jousien tekemisen tai sitten mp-racing on väärässä. Mulle vaihdettiin muutama vuosi sitten öhlinsin jouset R1:n. Numero 08649-90 ja käsittääkseni noi on 0,9kg/mm. Alustamies katsoi luettelosta sopivat, tilasi ja asensi.

    En ole todellakaan mikään asiantuntija, mutta mitä tekemistä mäntäsarjalla on jousien kanssa? Samat jouset siellä on männistä riippumatta?

    Osta multa noi jouset, saat hyvän ratapyörän kaupan päälle..



    - T -


    EDIT: OIKEA jousen jäykkyys on 9,0N/mm
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  10. #2200
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Eetu_ kirjoitti Katso viesti
    Levyt ja jouset vaihtoon. Mites tuon painelaakerin kanssa kannattaako vaihtaa ja onkohan hintava?

    Eipä ole tuossa kytkimessä jousia tai painelaakeria, on vaan jousilevy ja mekaaninen irroitus. Eli jousilevy painaa painelevyä jota vedetään mekaanisella vivulla kun kytkin vedetään auki.

    Jos kytkin ei luista uusilla levyillä niin en vaihtaisi jousilevyä tai ainakin laittaisin alkuperäisen. Joskus kokeilin EBC:n jousilevyä ja se oli tyystin paska jo uutena. Noi jousilevyt ei kovinkaan helposti väsähdä jos vertaa irtojousiin.

    Tohon saa myös modattua irtojousilla olevan painelevyn, turbomiehet käyttää niitä. Enpä ole keksinyt syytä miksi alipainemiesten pitäisi modata..

    Eikä nuo välilevytkään kovinkaan helposti itseensä ota, eli kitkalevyt vaihtoon ja kovaa ajoa..



    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  11. #2201
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    En ole todellakaan mikään asiantuntija, mutta mitä tekemistä mäntäsarjalla on jousien kanssa? Samat jouset siellä on männistä riippumatta?
    Hinnasta arvaten kyseessä vois olla koko cartridge.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  12. #2202
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Hinnasta arvaten kyseessä vois olla koko cartridge.

    Näyttäis mp-racingilla olla halvimmat 1336€, eli kyl se on mäntäsarja. Pläräsin tota luetteloa, niin näyttäis että sieltä on pudotettu vanhimmat R1 ja R6 mallit pois. Se ei tarkoita välttämättä sitä etteikö niitä öhlinsiltä tilaamalla saisi.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  13. #2203
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Eipä ole tuossa kytkimessä jousia tai painelaakeria, on vaan jousilevy ja mekaaninen irroitus. Eli jousilevy painaa painelevyä jota vedetään mekaanisella vivulla kun kytkin vedetään auki.
    Kummonen piru toi on? Eiks ylensä koko kytkinpaketti hiluineen tuppaa pyörimään, ja kun sitä aletaa repimään tai työntämään auki levy- tai fieterijousia vasten, niin just se mekanismi pitää "painelaakeroida". Siis peruskytkimessä, mut tääkö ei ole sellanen? (Eiku oliks tässä kyse jostai luistokytkimen mekanismista? Äh, pitäs mennä nyukkumaan vissiin…)
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #2204
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kummonen piru toi on? Eiks ylensä koko kytkinpaketti hiluineen tuppaa pyörimään, ja kun sitä aletaa repimään tai työntämään auki levy- tai fieterijousia vasten, niin just se mekanismi pitää "painelaakeroida". Siis peruskytkimessä, mut tääkö ei ole sellanen? (Eiku oliks tässä kyse jostai luistokytkimen mekanismista? Äh, pitäs mennä nyukkumaan vissiin…)

    http://www.partzilla.com/parts/searc...TCH/parts.html

    Tossa on räjäytyskuva, eli siis onhan painelevyssä tavallinen kuulalaakeri joka ottaa vetomekanismiin kiinni kun pakkaa vedetään auki. Mutta eipä ole koskaan tullut vastaan että toi olis kulunut tai kärsinyt kuten esim. autojen painelaakerit.

    Lisäksi kuvassa näkyy tuo pohjimmainen levy joka on siis erilainen kuin muut, sen sisäkehälle tulee päällekkäin jousilevy ja prikka. Toi alimmainen levypari ei yleensä kuulu tarvikepaketteihin ja se on lukittu pienolangalla tonne pohjalle. Tosta on useampaa koulukuntaa mitä sille pitäisi tehdä.. Jotkut ottaa pelkän pienolangan irti, jotkut ottaa koko levyn himmeleineen pois ja korvaa sen tavallisella levyllä. Sen funktio on jäänyt itelle hieman epäselväksi, mutta luultavasti sen tarkoitus on vaikuttaa kytkimen irroituksen pehmeyteen. Itse olen ottanut tuon pienolangan pois koska yksi kone tuhoutui sen takia kun lanka katkesi/irtosi ja ne pätkät lähti pyörimään pitkin konetta. Ei sillä kuulemma ole suurta vaikutusta jos sen nappaa kokonaan pois ja korvaa normilevyllä. Locosti-miehet tekee sillain ja jotkut käyttää isompaa määrää levyjä, jotkut kahta jousilevyä päällekkäin!

    Luistokytkinhän on yksinkertaisimmillaan täysin samanlainen, mutta kytkimen sisä- ja ulkokehän pohjalla on vastakkainenhammastus mikä pitää toiseen ja myötää toiseen suuntaan. Lisäksi tietysti sisäkehä pitää jousittaa akseliinsa että luisto olisi hallittua ja säädettävissä noilla jousilla. Tarvikevalmistajat ovat noihin keksineet sitten kaikkia ihmeellisiä mekanismeja, kuulia sun muita härpäkkeitä.



    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  15. #2205
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Tossa on räjäytyskuva, eli siis onhan painelevyssä tavallinen kuulalaakeri joka ottaa vetomekanismiin kiinni kun pakkaa vedetään auki. Mutta eipä ole koskaan tullut vastaan että toi olis kulunut tai kärsinyt kuten esim. autojen painelaakerit.
    Mulla oli enne Rykköstä Aprilian Mille jossa vastaavanlainen kuulalaakeri paininlaakerina.
    Siinä se kerran hajos ja vastaavaa kuullu parista muusta Apriliast.
    Toisaalta Milles alipaineella toimiva luistokytkin jossa luisto saadaan aikaseks vetämällä kytkintä hiukan auki. Voihan se olla et paininlaakeri vähän kovemman rasituksen alle ko systeemillä?
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  16. #2206
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Kappas, ovat joko lopettaneet noiden jousien tekemisen tai sitten mp-racing on väärässä. Mulle vaihdettiin muutama vuosi sitten öhlinsin jouset R1:n. Numero 08649-90 ja käsittääkseni noi on 0,9kg/mm. Alustamies katsoi luettelosta sopivat, tilasi ja asensi.

    En ole todellakaan mikään asiantuntija, mutta mitä tekemistä mäntäsarjalla on jousien kanssa? Samat jouset siellä on männistä riippumatta?

    Osta multa noi jouset, saat hyvän ratapyörän kaupan päälle..
    Suora lainaus mp-racingin sähköpostista

    "Löytyy jäykempiä jousia mutta se pelasta tilannetta. Että siitä saa toimivan, niin pitää asentaa Ö:n mäntäsarja ja jouset maksaa kaikkineen n.750€ sitten pelaa."

    http://www.ohlins.com/ sivuilta kun tein haun, niin näyttäisi tulevan sama numero kuin tuo sinun numero. Eli Ö:n varmaan sais tilaamalla.

    Bikefox lupasi selvittää, että onko satavana WP:n keulajousia. Nekin menisi tehdastilaukseen, mutta ilmeisesti noilla saattaisi olla tarjolla progressiivisia jousia.

    Minlä laista hintaa pidät kilvettömällä?

    Tietääkö kukaan, että miten jäykät yamahan alkuperäiset jouset on? En haluaisi keulasta tehdä niin jäykkää että suomen routaislla teillä ei tee mieli sillä ajaa.
    Kilvelliset:R1 -07 & ZX-6R -06 ja Kilvetön:R1 -08 Exät:ZX-10R -04, R1 -99 ja Fireblade -94
  17. #2207
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jukka.h kirjoitti Katso viesti
    Suora lainaus mp-racingin sähköpostista

    "Löytyy jäykempiä jousia mutta se pelasta tilannetta. Että siitä saa toimivan, niin pitää asentaa Ö:n mäntäsarja ja jouset maksaa kaikkineen n.750€ sitten pelaa."

    http://www.ohlins.com/ sivuilta kun tein haun, niin näyttäisi tulevan sama numero kuin tuo sinun numero. Eli Ö:n varmaan sais tilaamalla.

    Bikefox lupasi selvittää, että onko satavana WP:n keulajousia. Nekin menisi tehdastilaukseen, mutta ilmeisesti noilla saattaisi olla tarjolla progressiivisia jousia.

    Minlä laista hintaa pidät kilvettömällä?

    Tietääkö kukaan, että miten jäykät yamahan alkuperäiset jouset on? En haluaisi keulasta tehdä niin jäykkää että suomen routaislla teillä ei tee mieli sillä ajaa.


    Ihan paskapuhetta toi mp-racingin vastaus ja olet vielä ymmärtänyt sen väärin tai ainakin kirjoittanut asian niin että sen ymmärtää väärin..

    Eli niitä jousia siis saa ja jos et meinaa paljon alle 1:25 ajaa alastarossa, niin et tarvitse tuota mäntäsarjaa. Toki se keula on sillä parempi, mutta sitten kun vauhtisi on nopean ryhmän kärkiporukoissa, kannattaa alkaa harkitsemaan. Vie se keula nyt jollekin joka oikeasti tietää noista asioista, niin homma tulee kuntoon. Vakiokeulan cartridgejä pystyy ammattilainen muokkaamaan paremmin rata-ajoon sopivaksi murto-osalla kustannuksista. Meidän tiimille pyörien alustat on viime vuosina tehnyt Koitto Motoservice (Valkeakoskella) ja se tietää mitä tekee, muitakin hyviä tyyppejä on, mutta itse en voi ketään suositella kun ei ole kokemusta.

    Sitäpaitsi se mäntäsarja parantaa keulaa, mutta oikeasti _hyvän_ keulan saa vaihtamalla koko cartridget, mutta se maksaa sit ison nipun rahaa.

    Mun kilvetön R1 maksaa kisavalmiina pakettina kisavaraosineen 3k€. Pelkkä pyörä on tietysti halvempi ja tohon kolmen tonnin päälle saa lisärahalla varamoottorin ja muita osia sopimuksen mukaan.



    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  18. #2208
    Terve,
    Mullakin olisi valmis ratapeli vm 2000 kaupan. Miljoonalaatikosta löytyy myös keulajousia, muistaakseni 85 ja 90 löytyy.

    Lisäksi vakiotakaiskari on hyllyssä.

    Oman keulani sain hyväksi hieman öljypintaa nostamalla.
    Ota yhteyttä, jos kiiinnostaa.

    T Jarkko, nol nel nel 3236296
  19. #2209
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Aijjai . Onko kuvaa pyörästä kipin jälkeen?
    Eipä tullut kuvia räpsittyä.

    Melkein kaikki katteet rikki, takahäkin korvakkeet poikki, takahaarukka rikki ja murtunut saumoista, takavanne kiero, etuhäkki poikki (molemmat umpiot kuitenkin täysin ehjät), toinen slipari rikki, tankissa lommo (onneksi jemmassa toinen) ja naarmuja on siellä sun täällä.

    Ei tästä enää "muoviluotia" tule. Taidan rakennella hieman eri tyylin pyörän nyt kun on aihio omasta takaa.





    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  20. #2210
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    http://www.partzilla.com/parts/searc...TCH/parts.html

    Tossa on räjäytyskuva, eli siis onhan painelevyssä tavallinen kuulalaakeri joka ottaa vetomekanismiin kiinni kun pakkaa vedetään auki. Mutta eipä ole koskaan tullut vastaan että toi olis kulunut tai kärsinyt kuten esim. autojen painelaakerit.
    Näyttää tosiaan ihan normaalilta systeemiltä mutta painelaakerin sijaan on normaalin näköinen laakeri. Layman-arvauksena ajattelisin että tolla laakerilla olis kuitenkin speksattu akselinsuuntaista kuormakestoa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  21. #2211
    Lainaa jaska_73 kirjoitti Katso viesti
    Eipä tullut kuvia räpsittyä.

    Melkein kaikki katteet rikki, takahäkin korvakkeet poikki, takahaarukka rikki ja murtunut saumoista, takavanne kiero, etuhäkki poikki (molemmat umpiot kuitenkin täysin ehjät), toinen slipari rikki, tankissa lommo (onneksi jemmassa toinen) ja naarmuja on siellä sun täällä.

    Ei tästä enää "muoviluotia" tule. Taidan rakennella hieman eri tyylin pyörän nyt kun on aihio omasta takaa.

    Ikävää tommone Komia pyörähän se oli. Mites siin ny tolleen kävi? Pysyit itte sentään ehjänä?
    Yamaha R1 -05
  22. #2212
    Lainaa zonwe kirjoitti Katso viesti
    Ikävää tommone Komia pyörähän se oli. Mites siin ny tolleen kävi? Pysyit itte sentään ehjänä?
    No voi itku,oli meinaan todella yks hienoimmista rytkösistä Taisit selvitä itse pahimmilta vaurioilta? Olikos tämä se sinun katu versio?
    Olen tässä itse miettinyt tuosta omasta rytkösestä kaskon ottamista pois ja kaatuma tappien asentamista,mutta kun se lähtee pyörimään niin sitten tulee totaallinen tuho.
    Noitten rytkösten arvo on vaan ihan käyttö tasolla niin saa jäädä ihan vaikka tallin koristeeksi. Se naku vaan himottais Tuo oma vaan niin siisti vielä ettei siitä viitsis faitteri rakentaa.
  23. #2213
    Lainaa jappa kirjoitti Katso viesti
    Olen tässä itse miettinyt tuosta omasta rytkösestä kaskon ottamista pois ja kaatuma tappien asentamista,mutta kun se lähtee pyörimään niin sitten tulee totaallinen tuho.
    Noitten rytkösten arvo on vaan ihan käyttö tasolla niin saa jäädä ihan vaikka tallin koristeeksi. Se naku vaan himottais Tuo oma vaan niin siisti vielä ettei siitä viitsis faitteri rakentaa.

    Itte otin omasta täyskaskon pois 3v sitten ja mopoon laitoin kahdet erillaiset kaatumatapit. Pystyssä on pysytty (kop,kop) ja vakuutusmaksuissa säästyny vähintään 2000€.
    Eli n. neljän tonnin pyörässä (sain halvalla) ei mentys enää iso ole vaikka kaatuisikin. Jos runko ja kone ehjäksi jää niin toi rn12 taitaa aina olla sellasen 2000€ arvoinen.
    Valintojen maailma..

    BTW.. Mielestäni aika kovia pyytävät näistä kaaduttuinakin: http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf-r1/1731366

    Niinja jappa: jos se naku himoittais ajomukavuuden takia niin selaa muutama sivu taaksepäin. Kummasti Rykkösestäkin saa sport-touring mopedin
    Jos taas se on ulkonäkö kysymys niin sitten on eri asia..
    Viimeksi muokannut: Juhis; 31.07.2014 klo 12:03.
  24. #2214
    Lainaa jappa kirjoitti Katso viesti
    No voi itku,oli meinaan todella yks hienoimmista rytkösistä Taisit selvitä itse pahimmilta vaurioilta? Olikos tämä se sinun katu versio?
    Olen tässä itse miettinyt tuosta omasta rytkösestä kaskon ottamista pois ja kaatuma tappien asentamista,mutta kun se lähtee pyörimään niin sitten tulee totaallinen tuho.
    Noitten rytkösten arvo on vaan ihan käyttö tasolla niin saa jäädä ihan vaikka tallin koristeeksi. Se naku vaan himottais Tuo oma vaan niin siisti vielä ettei siitä viitsis faitteri rakentaa.
    Itsellä tuli lähinnä henkisiä kolhuja ja hivenen "asfaltti-ihottumaa" tuli omaan nahkapukuun.

    Ajattelin että kun lähes kaikki muovit pitäis hommailla "uudet" niin se on nyt sitten sama jos muutetaan koko pyörän tyyli samalla.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  25. #2215
    No hyvä ettei äijälle sen pahemmin käyny.


    Eikös aasiasta saa koko hiton katesarjan jollain 400-500 eugulla + postit tietty. Mut jos välttämättä haluu faitteriks rakentaa niin mikäs siinä.
    Yamaha R1 -05
  26. #2216
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Ihan paskapuhetta toi mp-racingin vastaus ja olet vielä ymmärtänyt sen väärin tai ainakin kirjoittanut asian niin että sen ymmärtää väärin..
    Huoh. Sorry, jos tämä alkaa jo puuduttamaan, aina kun johonkin suuntaan laitan aiheesta viestiä, niin saan hieman lisää tietoa. Tietoa ei ollut vieläkään tarpeeksi, joten laitoin täsmentävän kyselyn mp-racingille. Väärinymmärryksiä on helppo tehdä, kun ei oo tietoa. Tässä alla suoralainaus (lue copypaste) heidän lähettämästä sähköpostista.

    "Siis voi tietysti laittaa ne jouset pelkästään, mutta tuon R1:sen ongelma on se ettei siinä ole nimeksikään paluuvaimennusta eli kun jousia jäykennetään, niin tämä ongelma pahenee. Ilman tätä ongelmaa ei siihen mitään 8,0N/mm jousia olisi edes tarjolla, kun normi super biken jouset on välillä 9,5 -10,5N/mm. Mutta sillä vakio keulalla toi 8,0 on ehdoton maksimi."

    Osaako kukaan vieläkään sanoa, että miten jäykät on vakio jouset? Yamahan varaosamyyjä ei osannu kertoa. Muuttuukohan keula jos laittaa 8N/mm Öö:t?

    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Eli niitä jousia siis saa ja jos et meinaa paljon alle 1:25 ajaa alastarossa, niin et tarvitse tuota mäntäsarjaa. Toki se keula on sillä parempi, mutta sitten kun vauhtisi on nopean ryhmän kärkiporukoissa, kannattaa alkaa harkitsemaan. Vie se keula nyt jollekin joka oikeasti tietää noista asioista, niin homma tulee kuntoon. Vakiokeulan cartridgejä pystyy ammattilainen muokkaamaan paremmin rata-ajoon sopivaksi murto-osalla kustannuksista. Meidän tiimille pyörien alustat on viime vuosina tehnyt Koitto Motoservice (Valkeakoskella) ja se tietää mitä tekee, muitakin hyviä tyyppejä on, mutta itse en voi ketään suositella kun ei ole kokemusta.
    Varmaankin hyvä ammattilainen saa vakiokeulan cartridgejä muokkaamalla parannettua mm. juuri tuota mp-racingin mainitsemaa heikkoa paluuvaimennusta? Jotta sinne vois laittaa tiukemmat jouset.

    Tästä paluuvaimennus ongelmasta tai vakoi cartridgejen muokkauksesta ei tunnu olevan tällä seudulla kukaan oikein tietoinen. Olen täällä Oulun alueella soitellut moneen paikkaan ja joka paikasta sanovat, että jos hankit jouset niin voidaan laittaa paikoilleen. Osaako kukaan suositella ketään täällä Oulun seudulla?

    Vai oisko parempi alkaa varaamaan aikaa tuonne valkeakoskelle.

    Itsellä pitää näemmä olla jonkinverran aiheesta ennakkotietoa. Jos oisin vähemmällä tiedolla lähtenyt keulaa parantamaan, niin oisin vain vaihdattanut tiukemmat jouset keulaan ja muuttanut öljyn viskositeettiä, koska jotkut huoltomiehet niin suositteli. Ja sen jälkeen kuvitellut, että nyt on hyvä keula, tällä pääsee.

    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Sitäpaitsi se mäntäsarja parantaa keulaa, mutta oikeasti _hyvän_ keulan saa vaihtamalla koko cartridget, mutta se maksaa sit ison nipun rahaa.
    Mielummin sijoitan tuon rahan keväällä kilvettömään

    Kiitoksia kovasti avusta ja tiedoista. Ilman tätä foorumia oisin uskonut heti ensimmäistä tai toista huoltomiestä joka jotain suosittelee.
    Kilvelliset:R1 -07 & ZX-6R -06 ja Kilvetön:R1 -08 Exät:ZX-10R -04, R1 -99 ja Fireblade -94
  27. #2217
    Lainaa slaideri kirjoitti Katso viesti
    Lisää ruttua luvassa ensi vuoden malliin:

    http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/902

    Ja ilmeisesti SuperBikeen tulossa takaisin:

    http://bikeadvice.in/all-new-2015-ya...-230hp-launch/
    Jee, Superbikejäkin viittis taas kattoo sitte
    Yamaha #1 we_R1'04
  28. #2218
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jukka.h kirjoitti Katso viesti
    "Siis voi tietysti laittaa ne jouset pelkästään, mutta tuon R1:sen ongelma on se ettei siinä ole nimeksikään paluuvaimennusta eli kun jousia jäykennetään, niin tämä ongelma pahenee. Ilman tätä ongelmaa ei siihen mitään 8,0N/mm jousia olisi edes tarjolla, kun normi super biken jouset on välillä 9,5 -10,5N/mm. Mutta sillä vakio keulalla toi 8,0 on ehdoton maksimi."

    Osaako kukaan vieläkään sanoa, että miten jäykät on vakio jouset? Yamahan varaosamyyjä ei osannu kertoa. Muuttuukohan keula jos laittaa 8N/mm Öö:t?

    Varmaankin hyvä ammattilainen saa vakiokeulan cartridgejä muokkaamalla parannettua mm. juuri tuota mp-racingin mainitsemaa heikkoa paluuvaimennusta? Jotta sinne vois laittaa tiukemmat jouset.

    Vakiojousten jäykkyydestä ei ole tietoa, mutta uskoisin että se keula paranee noilla jousilla.

    Juuri noita vaimennuksia voi muuttaa ja itsellä oli ammattilaisella prepattu vakio R1:n keula wp:n jousilla. Sopivasti tuli haltuun SO-suspensionin mäntäsarjalla varutettu keula ja siihen valittiin ammattilaisen avustuksella minulle sopivat 9N/mm jouset. Eipä keuloissa isoa eroa ollut, eikä toi jousi ole lainkaan liian löysä nopeaan rata-ajoon.

    Tossa jousen jäykentämisessä on se dilemma että jäykkyyden tulee vastata vauhtia. Jos ajat liian jäykällä jousella liian hiljaa, et saa keulaa painumaan riittävän pohjaan ja pysymään kasassa mutkan sisäänmenossa. Liian löysä jousi taas pohjaa jarrussa. Loppu onkin kiinni vaimennuksista. Mutta itse en varmasti pärjäisi 10N/mm jousella vaikka toisella kuskilla ja pyörällä 10N/mm jouset pohjaa jarrussa.

    Mutuna sanoisin, että semmoselle perusharrastalle toi 8N/mm vois olla ihan hyvä lähtökohta.



    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  29. #2219
    Moro, oman R1:n nopeusmittari ruvennut temppuilemaan viime aikoina... Eilen esimerkiksi ei ollut mitään ongelmaa mutta tänään kun lähdin ajamaan niin näytti vain nollaa, korjaantui itsestään parin kilometrin ajon jälkeen. Välillä näytti taas nollaa vähän aikaa kunnes taas palautui ja pysyi loppuajan elossa. Oireet viittaavat mielestäni huonoon sähkönkulkuun jossakin kohti (hapetus, huono liitos, kylmäjuotos)? Vuosimalli -00, ideoita?
    Yamaha YZF-R1 -00
    Yamaha TZR 125 -90 (ex)
    Honda Monkey -95 (ex)
  30.  
  31. #2220
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PekoniPetteri kirjoitti Katso viesti
    Moro, oman R1:n nopeusmittari ruvennut temppuilemaan viime aikoina... Eilen esimerkiksi ei ollut mitään ongelmaa mutta tänään kun lähdin ajamaan niin näytti vain nollaa, korjaantui itsestään parin kilometrin ajon jälkeen. Välillä näytti taas nollaa vähän aikaa kunnes taas palautui ja pysyi loppuajan elossa. Oireet viittaavat mielestäni huonoon sähkönkulkuun jossakin kohti (hapetus, huono liitos, kylmäjuotos)? Vuosimalli -00, ideoita?
    Oliko mittarissa muut näytöt ok kun kierroslukumittari pätki? Eli näkyikö nopeus, trippi jne? Sahaako mittari jotain tiettyä kierrosmäärää nollasta edestakaisin vai näyttääkö vain nollaa?

    Kato ny ekana se mittariston perässä oleva liitin ettei siellä ole kosteutta tai hapettumaa.. Jos pelkkä rpm pätkii, niin tieto syttyboksin ja mittariston välillä ei kulje. Vaihtoehtoja on oikeastaan silloin kolme: em mittariston liitin, johtosarjan liitin edessä pyörän vasemmalla puolella tai sitten syttyboksin liitin. Toki koko puiha voi olla jostain lähes poikki..


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



Sivu: 74 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2464727374757684124 ... ViimeinenViimeinen