Sivu: 7 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567891757107 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 4014:sta
    Lainaa (slaideri @ Syys. 23 2009,20:40) kirjoitti
    Lainaa (Vihdin Matti @ Syys. 23 2009,09:47) kirjoitti
    Käyttämilläni öljyillä siis saattoi olla suuri, tai pieni merkitys asiaan.
    Veikkaisin että vaikutus on ollut pieni, kukaan muu ei kyllä ole muistaakseni raportoinut Teboil Superbike -öljyillä vähän aikaa ajettuaan että laatikko olisi porsinut siitä syystä.
    Omat tämän kesän ajoni eli huimat 4 tkm olen körötellyt tällä öljyllä, muutama ratapäivä seassa eikä ongelmia ole ollut...
    Totta turiset. Kyllähän se pitäis olla tosiaan päivän selvää, että nykypäivänä kaupan hyllyltä löytyvä motskariöljy on senverta laadukasta, että ei varmastikkaan käy yksinään esim. tämmöisestä mun hommelista syyttäminen.

Oli vaan tosiaan ensimmäinen kerta korjaajallekin tämä meikäläisen tapaus ja vahvat veikkaukset meni sinne itse herra yamahan kokoonpanolinjan puoleen.

Vähän liian tiukaks olivat vissiin tehneet tämän meikäläisen laatikon ja tämä yhdistettynä mun antamaan rasitukseen, (en siis tiedä miten on edellinen omistaja körötelly tällä), yhdistettynä kenties vähän heikompaan öljyyn, mikä ei ole vaan kestäny yllämainittuja, niin tulos oli mikä oli.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
    Lainaa (mjtee @ Syys. 21 2009,21:44) kirjoitti
    Tarkoitus on käydä vetämässä pätkä täysiä tulevana lauantaina ikäänkuin koeponnistukseksi...
    Taitaa siellä kaikki olla oikeassa järjestyksessä paikallaan. 10,023s/232,14km/h myötätuuleen pudasjärvellä. Hyvin se tällaista 70kg rääpälettä vetää vakioväleilläkin liiemmin kytkintä rääkkäämättä

Hanaa
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Lainaa (mjtee @ Syys. 27 2009,00:51) kirjoitti
    10,023s/232,14km/h myötätuuleen pudasjärvellä. Hyvin se tällaista 70kg rääpälettä vetää vakioväleilläkin liiemmin kytkintä rääkkäämättä

Hanaa
    Asiaa!

On mennyt kyllä varmasti nappiin veto. Hajabusa joukkue Porvoosta meinaan vetää matalia ysejä, vartille ja vaikka itse en ole vartilla käynyt, niin kyllä ne vaan möhköillään lipuu vähän kovempaa, kuin itse tällä rykkösellä, mutta keulaa joudutaan pitää kaikki aloillaan kumminkin, joten se on aina vähän tapauskohtaista.

Kovan ajan olet kyllä mielestäni pistäny ja toivon että pääsisin ensi kesänä koittamaan itsekin tätä hupia.
    Tarkoitus on käydä vetämässä pätkä täysiä tulevana lauantaina ikäänkuin koeponnistukseksi...
    Taitaa siellä kaikki olla oikeassa järjestyksessä paikallaan. 10,023s/232,14km/h myötätuuleen pudasjärvellä. Hyvin se tällaista 70kg rääpälettä vetää vakioväleilläkin liiemmin kytkintä rääkkäämättä

Hanaa
    On kyllä onnistunut veto, näyttää vielä vakio korkuiseltakin Paljonko oli 60 jalan aika?
    Lainaa (jarrarit @ Syys. 27 2009,08:59) kirjoitti

Hanaa
    On kyllä onnistunut veto, näyttää vielä vakio korkuiseltakin *Paljonko oli 60 jalan aika?
    Alusta niissä asetuksissa, missä se on tehtaalta joskus tullut.

60ft 1.753
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Lainaa (mjtee @ Syys. 27 2009,09:30) kirjoitti
    Lainaa (jarrarit @ Syys. 27 2009,08:59) kirjoitti

Hanaa
    On kyllä onnistunut veto, näyttää vielä vakio korkuiseltakin *Paljonko oli 60 jalan aika?
    Alusta niissä asetuksissa, missä se on tehtaalta joskus tullut.

60ft 1.753
    Hmmm...lienee jonkin asteinen ennätys tuo sinun aika. Oletko käynyt paljonkin stripillä ajamassa? Onko pudasjärvellä isokin alamäki?
    Mäkeä siellä ei paljoa ole, mutta myötätuuli oli ihan sellainen miestä horjuttava ja lehtiä repivä. Kusiaisella on varttia ajettu jonninverran, mutta rykkösellä on lähtöjä takana nyt huimat kolme. Keväällä lisää ja sellainen normaaleissa olosuhteissa ajettu aika kehiin niin ei tarvi jossitella
    Akku vetelee näköjään viimesiään, joten kysytään nyt täällä, että löytyiskö esim. Biltemasta pätevää akkua tilalle?

Pyörä on siis -04 rykkönen ja mitään sataa euroa en ajatellut akusta pulittaa..
    Lainaa (Vihdin Matti @ Loka. 01 2009,17:39) kirjoitti
    Akku vetelee näköjään viimesiään, joten kysytään nyt täällä, että löytyiskö esim. Biltemasta pätevää akkua tilalle?

Motonetista hain keväällä, hintaa 45 e. Linkki
    R1
    Lainaa (slaideri @ Loka. 01 2009,20:27) kirjoitti

Ok. Kiitoksia slaideri. Se ei vissiin ole kumminkaan geeliakku tuo? Käyn kumminkin tuommoisen, jollei Biltsikasta löydy geeliakkua.
    Lainaa (Vihdin Matti @ Loka. 01 2009,22:04) kirjoitti

Ok. Kiitoksia slaideri. Se ei vissiin ole kumminkaan geeliakku tuo? Käyn kumminkin tuommoisen, jollei Biltsikasta löydy geeliakkua.
    Noup, ihan normi lyijyakku on.
    R1
    Lainaa (slaideri @ Loka. 01 2009,22:21) kirjoitti

Oolrait. Käyn siis lauantaina sitten jommankumman.
    ^En malttanu odottaa huomiseen, vaan kävin akun tänään töihin ajellessa.

Biltemasta löytyi geeliakku hintaan 36€ ja sentit päälle. Ajattelin Inkun kehoituksesta pistää sen ensi yöksi älylaturiin kiinni ja huomenna sitten pyörään. Toivotaan että toimis ja jollei toimi, niin onhan siinä takuu.
    Lainaa (Vihdin Matti @ Loka. 02 2009,15:34) kirjoitti
    ^En malttanu odottaa huomiseen, vaan kävin akun tänään töihin ajellessa.

Biltemasta löytyi geeliakku hintaan 36€ ja sentit päälle. Ajattelin Inkun kehoituksesta pistää sen ensi yöksi älylaturiin kiinni ja huomenna sitten pyörään. Toivotaan että toimis ja jollei toimi, niin onhan siinä takuu.
    Eikös näistä bilteman geeliakuista ole vähän ollut sitä puhetta, että se ostettu akku voi olla viikon tai vuoden vanha. Geeliakulle puolestaan on ominaista, että se menee särki ollessaan hetken tyhjänä, joten pitkään hyllyssä seisonut on varmuudella susi. Lienee fiksua tutkia heti ennen lataamista, että sen navoissa on vähintään 12V jännite. Ellei ole, niin minä veisin takaisin ja ottaisin tilalle vain sellaisen jossa on. Ellei löydy, niin rahat pois ja lyijyakun hakuun.

Tuumii hän.
    Lainaa (mjtee @ Loka. 02 2009,16:22) kirjoitti
    Eikös näistä bilteman geeliakuista ole vähän ollut sitä puhetta, että se ostettu akku voi olla viikon tai vuoden vanha. Geeliakulle puolestaan on ominaista, että se menee särki ollessaan hetken tyhjänä, joten pitkään hyllyssä seisonut on varmuudella susi. Lienee fiksua tutkia heti ennen lataamista, että sen navoissa on vähintään 12V jännite. Ellei ole, niin minä veisin takaisin ja ottaisin tilalle vain sellaisen jossa on. Ellei löydy, niin rahat pois ja lyijyakun hakuun.

Tuumii hän.
    Vai tuommoisia puheita on ollut? On kyllä mulle uutta tietoa, mutta en kyllä toisaalta ole näitä akkuhommia senkummemmin tutkinut.

Sitä tuo Inkku kyllä mulle tänään sanoi, että saattaa olla vähän heikommassa latingissa tuo akku ja motskarin laturi ei välttämättä jaksa sitä täyteen latinkiin ladata, joten suositteli tosiaan siihen älylaturiin kytkemistä ensin, kun mulla kerran semmoinen on. Se kyllä omalta osaltaan nuuskii se älylaturi sen akun kunnon ja ilmoittaa sitten diagnostiikallaan, jollei akku ole kunnossa.

No mutta. Nyt olen kumminkin duunissa ja pistän akun laturiin sitten iltasella ja aamulla tuo sitten selviää, notta onko akku kunnossa?

Mitä muuten tulee noihin geeliakkuihin, niin olen itse ymmärtänyt, että ne nimenomaan kestäisi, lyijyakkua paremmin, syväpurkua? Olenko ymmärtänyt väärin?
    Lainaa (Vihdin Matti @ Loka. 02 2009,17:09) kirjoitti
    Eikös näistä bilteman geeliakuista ole vähän ollut sitä puhetta, että se ostettu akku voi olla viikon tai vuoden vanha. Geeliakulle puolestaan on ominaista, että se menee särki ollessaan hetken tyhjänä,
    Vai tuommoisia puheita on ollut? On kyllä mulle uutta tietoa, mutta en kyllä toisaalta ole näitä akkuhommia senkummemmin tutkinut.
    Sama vika. Taitaa olla <tämä> ketju, josta mieleeni moinen on jäänyt. Löytyy noita muitakin, joissa bilteman huoltovapaat keräävät kunnioitusta ja geeliakut kritiikkiä. Ei sillä - osalla pelaa geelit kuin junan vessa, että ei sitä voi tietää. Minä en silti kokeilisi onneani valmiiksi tyhjän akun kanssa vaan valkkaisin täysimmän.
    Lainaa (mjtee @ Loka. 02 2009,20:48) kirjoitti
    Lainaa (Vihdin Matti @ Loka. 02 2009,17:09) kirjoitti
    Eikös näistä bilteman geeliakuista ole vähän ollut sitä puhetta, että se ostettu akku voi olla viikon tai vuoden vanha. Geeliakulle puolestaan on ominaista, että se menee särki ollessaan hetken tyhjänä,
    Sama vika. Taitaa olla <tämä> ketju, josta mieleeni moinen on jäänyt. Löytyy noita muitakin, joissa bilteman huoltovapaat keräävät kunnioitusta ja geeliakut kritiikkiä. Ei sillä - osalla pelaa geelit kuin junan vessa, että ei sitä voi tietää. Minä en silti kokeilisi onneani valmiiksi tyhjän akun kanssa vaan valkkaisin täysimmän.
    Ok. Kiitos linkistä. Oishan se tosiaan harmi, jos tuo ei nyt sitten pelaiskaan, mutta pääsinkin vähän aikaisemmin töistä kotia ja kävin äsken lyömässä akun laturiin kiinni. Kyllä se alkoi sitä heti lataamaan, joten antaa laturin hoitaa hommansa ja mennään aamulla ihmettelemään miltä näyttää.
    Kilpitelineen tilasin rapakon takaa. Lähes 2vk otti (10 arkipäivää tasan), mutta tulihan se. Vaikuttaisi olevan paksua mitälievalua. Ei paina mitään, mutta tuntuu sellaiselta, ettei tuota käsin saisi rikki ainakaan. Asentelen joku päivä ja pistän vaikka kuvaa, jos jollain vielä joskus vakiokuraläppäinen pyörä vastaan tulee eikä huvita >70e kilpitelinettä hakea stormilta.
    Fiatin Replicaa pukkaa Rossillekin kauden kunniaksi. En tiedä onko jo tiedossa ollut, tipahti vaan dataa mailiin...

http://www.yamaha-motor.com/sport/pr...99/0/home.aspx

-hh-
    Lainaa (mjtee @ Loka. 02 2009,22:16) kirjoitti
    Kilpitelineen tilasin rapakon takaa. Lähes 2vk otti (10 arkipäivää tasan), mutta tulihan se. Vaikuttaisi olevan paksua mitälievalua. Ei paina mitään, mutta tuntuu sellaiselta, ettei tuota käsin saisi rikki ainakaan. Asentelen joku päivä ja pistän vaikka kuvaa, jos jollain vielä joskus vakiokuraläppäinen pyörä vastaan tulee eikä huvita >70e kilpitelinettä hakea stormilta.
    Ei halvalla hyvää ja helppoa toki saanut. Jenkkikilpihän on liian leveä, joten sahasin ensitöikseni kilven kiinnikekorvista ylimääräiset pois. Materiaali paljastui kummallisen rosoisen elaksoinnin saaneeksi alumiiniksi. suomikilven vakioreiät eivät toki sitten sopineet kilpitelineen vastaaviin, joten porata päräytin R1-merkin alle uudet ja pulttasin pelkän kilven siihen. Eipä siinä muuta - pari senttiä sopisi kilpi olemaan putkien puolesta ylempänä, mutta sitten vilkut olisivat jo (rumasti?) puolivälissä kilpeä. Samoin R1-kaiverrus taitaisi olla pahimmoilleen kohdalla. Vakiovilkut sai kiinnitettyä ottamalla kumivarret pois ja laittamalla sopivasti orkkistelineen kiinnityspulttien varresta jääneet prikat juureen. En keksinyt keinoa saada kumivarsia irti katkaisematta niitä kiinnipitävien prikkojen turhaa lenkkiä. Vilkun liitin mahtui kyllä kumivarresta läpi väkivallalla, mutta *prikka ei veny. Kaiken saa kuitenkin siis antituunattua tarvittaessa, mikä oli tavoitteenakin. Kilpikulma ihan varmasti laillinen jepjep... Kun värkki nyt kerran on alumiinia, niin väännän, mikäli tulee sanomista.

Orig
    Thyyning
    Thyyning2

Mahoikohan tää pätkä ollut joskus täällä. *Siisti R1-promo..

Born from motogp
    Honda Zoomer
    Lainaa (juhisr1 @ Loka. 03 2009,21:45) kirjoitti
    Hain tänään Ålannista uuden lelun *
    R1
    Lainaa (slaideri @ Loka. 01 2009,22:21) kirjoitti

Jatketaanpas akkukertomusta, elikkäs hain sitten Bilteman geeliä ja palautin sen, koska se oli liian korkea, eikä täten sopinut telineeseen. Ei se nyt ollut kuin millistä parista kiinni, mutta en jaksanut alkaa "työstämään."

Noh. Palautinpahan täyteen ladatun akun sitten sinne ja todettuani Bilteman lyijyakun korkeammaksi, kuin sen geeliakun, vaikka luettelossa se on pari milliä matalampi, niin painelin Motonettiin ja hain tuon slaiderin linkkaaman akun, joka on nyt ladattu ja jonka menen nyt tämän viestin lähetettyäni laittamaan kiinni, joten pitäkäähän peukkuja!
    Ja kiitoksia peukuista.

Sinnehän se Motonetin akku livahti kohdilleen..
    Nyt tarttis laittaa talven aikana uudet ketjut ja rattaat -04 R1. -1 eteen ja taakse vakio, on moni suositellut, joten laitetaan siten.

En tajua noista ketjuista/rattaista mitään, joten jelppikääs.

Ulkomailta saa varmaan halvemmalla kuin täältä ja olenko väärässä jos katselen termejä 530, DID ja X - rengas?

Hienoin homma olis, jos joku vois pistää vaikka suoran linkin kauppaan ja oikeaan tuotteeseen, josta pistäisin koko paketin ostoskoriin ja tilaukseen?

Kiitoksia jo etukäteen!

Matti.
    Lainaa (Vihdin Matti @ Joulu. 07 2009,12:41) kirjoitti
    Nyt tarttis laittaa talven aikana uudet ketjut ja rattaat -04 R1. -1 eteen ja taakse vakio, on moni suositellut, joten laitetaan siten.

En tajua noista ketjuista/rattaista mitään, joten jelppikääs.

Ulkomailta saa varmaan halvemmalla kuin täältä ja olenko väärässä jos katselen termejä 530, DID ja X - rengas?

Hienoin homma olis, jos joku vois pistää vaikka suoran linkin kauppaan ja oikeaan tuotteeseen, josta pistäisin koko paketin ostoskoriin ja tilaukseen?

Kiitoksia jo etukäteen!

Matti.
    Tuolta itse ajattelin tilata talven aikana myöskin ulkomailta.
    Tuossa sopiva paketti ja parempi niistäkin on tuo ZVM2 paketti.
    Tuolta myös saat valita rattaiden koot pakettiin...
    Linkki R1-04
    Tuosta paikasta on keskusteltu myös täällä orgissa, katso kohta pyörän ja mp tavaran tilaus ulkomailta, niin sieltä löytyy ketju ratas paketti keskustelu.
    Kokemus tuo varmuutta...
    Yamaha FJR1300 AE -2014 tallissa
    Yamaha FZ-S 8 -2011 ex...
    Yamaha YZF-R1 -07 ex...
    Yamaha YZF 600R -02 ex...
    Lainaa (HarriMa @ Joulu. 09 2009,20:50) kirjoitti
    Tuolta itse ajattelin tilata talven aikana myöskin ulkomailta.
    Tuossa sopiva paketti ja parempi niistäkin on tuo ZVM2 paketti.
    Tuolta myös saat valita rattaiden koot pakettiin...
    Linkki R1-04
    Tuosta paikasta on keskusteltu myös täällä orgissa, katso kohta pyörän ja mp tavaran tilaus ulkomailta, niin sieltä löytyy ketju ratas paketti keskustelu.
    Ok. Kiitoksia vinkeistä ja linkistä.

Kerkesin tässä odottaessa tosin jo avaamaan threadin, myöskin yrc:n foorumille ja sieltäkin olen saanut hyviä vinkkejä. Odottelen tässä parhaillaan vielä vastausta yhdestä brittifirmasta, mutta jollei heistä ala kuulumaan mitään, niin tuo linkkaamasi setti on kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto.
    Tuohon ketjuasiaan liittyen pari kysymystä. Pyörä kun on talviteloilla muualla eikä ketjuja ole tullut roplattua vielä, niin mistäpä näitä varmaksi tietää.

CBR:ssä (600f) oli etuhammasrattaassa ilmeisesti ketjun melua vaimentava pehmike tyyliin "tämä". Piikkiä pienemmän eturattaan (JT ilman tuota kumiosaa) vaihtaminen aiheutti joko liian pieneksi tiukentuneen kehän tai tuon kumiosan puutteen vuoksi selvästi kuuluvaa rallatusta.

Onko Yamahan alkuperäisissä rattaissa jotain vastaavaa fyysistä eroa tarvikerattaisiin? Entäs oletteko huomanneet jotain haittavaikutuksia esim juuri ketjumelun suhteen, kun eteen vaihdetaan se suositeltu -1p?

Ajattelin vartilla kokeilla vähän tiuhempaa välitystä, kun kolmonen ei kanna kuitenkaan ja nelosella olisi vielä varaa kelata.
  30.  
    En omista R1:stä, mutta Fasussa oli alkuperäisessä rattaassa vaimenninkumi. Vaihdoin tarvikkeen tilalle ja eipä tuota melueroa ainakaan sliparilla huomaa
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
Sivu: 7 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567891757107 ... ViimeinenViimeinen