Sivu: 54 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 444525354555664104 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1591:stä 1620:een 4014:sta
  1. #1591
    Lainaa tidnab kirjoitti Katso viesti
    Lähtisin siitä oletuksesta (kun olen laiska), että vikapaikkana olisi tyhjäkäyntisuutin. Tyhjennä pimeän pytyn kaasarin kohokammio muutamaan kertaan, jos kävisi vaikka tuuri ja roskat lähtisi pois.
    Mun vanhassa zx-6r:ssä oli just sama oire ja juurikin tyhjäkäyntisuuttimet oli paskasia. Mopo käyntiin ja juurikäyrille vettä niin aika äkkiä selvillä mikä siellä oireilee.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  2. #1592
    Jaska_73: Sullahan on myynnissä RaceEcu, mitä se Street/Race homma tarkoittaa? Ja kun tuolla eculla (kai) lähtee kaikki rajoitukset pois, niin huomaako 5k/8k kaasunrajoitusten poistumisen käytännössä?

    Vaihtoehtoina 04-08 rykköseen on siis RaceEcu, vakio-ecun fläshäys ja sitten PC/Bazzaz yms., tässä paremmuusjärjestyksessä?
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  3. #1593
    Onko normaalia että kytkintä kun painaa pohjaan niin kytkin kopasta kuuluu pientä siritystä?
    Yamaha YZF-R1 2008
  4. #1594
    Lainaa sampar kirjoitti Katso viesti
    Onko normaalia että kytkintä kun painaa pohjaan niin kytkin kopasta kuuluu pientä siritystä?
    on

    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  5. #1595
    Lainaa tidnab kirjoitti Katso viesti
    Jaska_73: Sullahan on myynnissä RaceEcu, mitä se Street/Race homma tarkoittaa? Ja kun tuolla eculla (kai) lähtee kaikki rajoitukset pois, niin huomaako 5k/8k kaasunrajoitusten poistumisen käytännössä?

    Vaihtoehtoina 04-08 rykköseen on siis RaceEcu, vakio-ecun fläshäys ja sitten PC/Bazzaz yms., tässä paremmuusjärjestyksessä?
    Mulla on joutulaanan vakio ecusta fläshätty YEC Kit ecu. Race ja Street ecun ero on ainoastaan se mitä näkyy mittaristossa. Race ecussa näkyy ilman- ja jäähdytinnesteen lämpötilat. Street versiossa on näytössä nopeusmittari kuten normaalistikin.

    Alla listaa mitä tuolla eculla saa:
    -Fuel and ignition advance maps
    -2 maps selector Engine brake control for each gear
    -Traction control (available for R1> 09 with ecu 2012)
    -Idle regulation Max rev-limiter (+1000 rpm)
    -Pit-lane limiter Gear ratio
    -Quick-shifter cut times for each gear
    -ETV throttle opening control
    -Ram-air correction
    -Variable intake stack adjustable
    -Superstock and Superbike base maps selectable

    Eihän ton parempa systeemiä olekaan.

    Ajonesto, seisontajalan turvakytkin ja exuppi putoaa pois pelistä tuolla eculla. Exupin kahdesta johdosta saadaan johdotus shifterille. Kaikki säädöt hoituu omalla eculla ilman mitään ylimääräisiä purkkeja. Jos ostaa esim PC:n ja siihen vielä sytkäboxin niin on hinta jo huomattavasti korkeampi.

    Kaasunrajoitusten poistumisista en osaa sanoa mitään kun en koskaan ole ajanut 07/08 mallilla jossa nämä olisivat olleet toiminnassa. Sen tiedän että vanhaan moottoriin verrattuna on kyllä aivan erilainen.

    Tuon YEC Kit fläshäyksen saa 07 --> eteenpäin.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  6. #1596
    Lainaa sampar kirjoitti Katso viesti
    Onko normaalia että kytkintä kun painaa pohjaan niin kytkin kopasta kuuluu pientä siritystä?
    Se ei ole kunnossa jos se ei pidä ääntä.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  7. #1597
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    on

    Hyvä sitten ei muutakun kovaa ajoa
    Yamaha YZF-R1 2008
  8. #1598
    Nyt täytyy taas kysellä viisaammilta neuvoa kun meinasi ruveta oma tietämys epäilyttämään

    Elikkäs ketjuja kiristäessä huomasin, että jossain kohdassa ketju on täydellisessä kireydessä ja kun pyörää työntää eteenpäin niin jossain kohdassa ketjut ovat taas löysällä. Onko ollut vastaavia? Itsellä nyt tulisi lähinnä mieleen ketjujen ja rattaiden kuluminen. Ei tietoa edellämainittujen iästä, mutta ketjut kyllä alkavat olemaan kieltämättä hieman finaalissa. Viisaampia kuunnellaan tämän asian suhteen.

    -Vakarian
  9. #1599
    Kiinnijumiutuneet ketjujen lenkit aiheuttaa juurikin kuvailemaasi oiretta eli vaihtoon vaan suosiolla koko setti.
    R1
  10. #1600
    Lainaa slaideri kirjoitti Katso viesti
    Kiinnijumiutuneet ketjujen lenkit aiheuttaa juurikin kuvailemaasi oiretta eli vaihtoon vaan suosiolla koko setti.
    Niin vähän ajattelinkin että vika on ketjuissa tai rattaissa. Onneksi saatiin taas mielenrauha kun joku muukin totesi sen

    Samalla voisi kysellä mistä porukat ovat renkaita hommanneet? Olisi tarkoitus uusia molemmat kumit ja tällä hetkellä rengas-online:ssa näyttäisi olevan Pilot power 2ct:t yhteishintaan n. 270€ kellään kokemuksia tuosta rengas-online lafkasta?
    Tällä hetkellä alla kyseiset renkaat ja hyvältä tuntuvat. Ehdotuksia otetaan myös muualtakin vastaan. Allrightilta kun katselin niin contin sporattack ym. maksavat jo reilu 200€ pelkkä takakumi

    -Vakarian
  11. #1601
    Lainaa Vakarian kirjoitti Katso viesti
    Nyt täytyy taas kysellä viisaammilta neuvoa kun meinasi ruveta oma tietämys epäilyttämään

    Elikkäs ketjuja kiristäessä huomasin, että jossain kohdassa ketju on täydellisessä kireydessä ja kun pyörää työntää eteenpäin niin jossain kohdassa ketjut ovat taas löysällä. Onko ollut vastaavia? Itsellä nyt tulisi lähinnä mieleen ketjujen ja rattaiden kuluminen. Ei tietoa edellämainittujen iästä, mutta ketjut kyllä alkavat olemaan kieltämättä hieman finaalissa. Viisaampia kuunnellaan tämän asian suhteen.

    -Vakarian
    Ketjun släkki säädetään ton "kireimmän" kohdan mukaan. Huomioi tämä kun asennat uuttaa palikkaa alle, koska sieltäkin todnäk löytyy tuo kireä ja löysä spotti vaikkakin vähän pienemmässä muodossa.

    Liian kiree ketju voi paskoa sun vetoakselin laakerin. Halpaa lystiä.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  12. #1602
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Ketjun släkki säädetään ton "kireimmän" kohdan mukaan. Huomioi tämä kun asennat uuttaa palikkaa alle, koska sieltäkin todnäk löytyy tuo kireä ja löysä spotti vaikkakin vähän pienemmässä muodossa.

    Liian kiree ketju voi paskoa sun vetoakselin laakerin. Halpaa lystiä.
    Jos uusilla ketjuilla ja rattailla on kovin paljon vaihtelua ketjun kireydessä, alkaisin olemaan ihan oikeasti huolissani pyöräni kunnosta.
    Superbike #7
  13. #1603
    Manuaalissakin lukee:
    "Spin the rear wheel several times and find the tightest position of drive chain" Antaa ymmärtää, että oli ketjut uudet tai vanhat niistä löytyy kireää että löysää kohtaa.
  14. #1604
    Lainaa Bardo kirjoitti Katso viesti
    Manuaalissakin lukee:
    "Spin the rear wheel several times and find the tightest position of drive chain" Antaa ymmärtää, että oli ketjut uudet tai vanhat niistä löytyy kireää että löysää kohtaa.
    Väärin, manuaali antaa yleisen ohjeen joka toimii sekä vanhoilla että uusilla hiluilla. Kuluttajan kannalta ikävä tilanne olisi se että manuaalissa neuvotaan kireyden säätö uusien kalujen mukaan ja joku noudattaa samaa ohjetta jo ehtoopuolella olevalle ketjulle tai rattaille. Jos ketjut ja rattaat ovat uudet niin niissä ei pitäisi olla kireää ja löysää kohtaa ellei rattaat ole soikeat tai vetoakseli ole vääntynyt.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  15. #1605
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Eihän se vetoakselin laakeri mikään kallis ole, muutaman kympin, mutta vaihtaminen on vähän työläämpi juttu. Ei vaikea, mutta työläs Itelle ei ole tullut koskaan vastan viallisia vetarin laakereita.. En muuten usko, että vetoakselia voisi saada mutkalle ketjun kireydellä.. Kyllä se ketju ensin venyy ennen kuin akseli menee mutkalle, tai sit takapyörän ja vetolaitteen laakerit antaa periksi.

    Itellä on just tossa pajalla yksi jammu, jossa on ollut ketju niin löysällä että se on päässyt lyömään lohkossa olevan terässuojan rikki ja sitämyöden lohkon puhki Eli ite olisin sitä mieltä että ketju mielummin pikkasen kireällä kuin liian löysällä. Vaihtomoottorihan tuohon pitää todennäköisesti keksiä, voi olla korjamaton paikka tuo lohko, kun lohkojen liitos on luonnollisesti vetoakseni keskellä, joten reikä on juurikin liitoskohdassa.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  16. #1606
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Itellä on just tossa pajalla yksi jammu, jossa on ollut ketju niin löysällä että se on päässyt lyömään lohkossa olevan terässuojan rikki ja sitämyöden lohkon puhki Eli ite olisin sitä mieltä että ketju mielummin pikkasen kireällä kuin liian löysällä. Vaihtomoottorihan tuohon pitää todennäköisesti keksiä, voi olla korjamaton paikka tuo lohko, kun lohkojen liitos on luonnollisesti vetoakseni keskellä, joten reikä on juurikin liitoskohdassa.


    - T -
    Ei mikään varmaan korjaamaton tilanne ole. Juuri korjasin yhden koneen lohkot jotka katkenneet ketjut oli halkaisseet. Tigillä vaan sopiva palanen kiinni ja viilalla tms. tiivistepinta oikeeseen mittaan. Täytyy muistaa vaan ettei jätä tiivistepintaa yhtään liian korkeaksi koska laakeripukit on kiinni lohkoissa, mieluummin vaikka millin vajaaksi, liima tukkii sen välin ja siellähän ei ole painetta joka aiheuttaisi ongelmia
  17. #1607
    Lainaa Snipers kirjoitti Katso viesti
    Ei mikään varmaan korjaamaton tilanne ole. Juuri korjasin yhden koneen lohkot jotka katkenneet ketjut oli halkaisseet. Tigillä vaan sopiva palanen kiinni ja viilalla tms. tiivistepinta oikeeseen mittaan. Täytyy muistaa vaan ettei jätä tiivistepintaa yhtään liian korkeaksi koska laakeripukit on kiinni lohkoissa, mieluummin vaikka millin vajaaksi, liima tukkii sen välin ja siellähän ei ole painetta joka aiheuttaisi ongelmia
    Juurikin näin. Lohkot on kyllä ihan hitsauskelpoista materiaalia.

    Joskus kauan kauan sitten kun omistin Aprilia merkkisen kevarin niin siitä meni vetoakselin laakeri rikki. Meni vielä siten että kuulat tipahti rattaiden koloihin niin että takapyörä oli totaalisen lukossa. Onnekseni laakeri päätti antautua ristyksessä lähdössä ja ainoa miinus oli pitkä musta viiva tiessä kun takapyörä meni lukkoon.

    No pyörä oli jo seuraavan päivänä ajossa kun paikallisesta laakaerikaupan hyllyltä löyty laakerit.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  18. #1608
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Juups, on tossa mullakin yksi R1:n 5JJ lohko, joka on korjattu hitsaamalla paristakin paikasta.. Toi FZS:n lohko näyttää kyl tosi ikävältä korjata, mutta kai sitä tarvii käyttää osaavalla tiggiliimarilla.. Saas kattoo paljonko se vetelee kieroksi hitsauksesta ja saako tiivistepintaa pitämään. Onhan noihin ongelmiin temppuja, mutta riskit on tommosessa korjauksessa kuitenkin. Tarvii vähän kysellä omistajalta ja katsastaa purkaamoita ja foorumeita jos löytyis halvalla vaihtokone.. Onhan tuossa myös hommaa, kun vaurioita on myös ylälohkossa. Pitää kumminkin purkaa lohkosta kaikki irti ja avata yläkerta yms.

    Hommasin tossa pari vuotta sitten varaosiksi yhden 4XV moottorin, josta oli joku urpo heittänyt alalohkon roskiin, kun ketju oli mennyt poikki ja lyönyt siihen reiän.. Siis oikeasti roskiin. Ylälohko ja muut osat oli kyllä tallella. No, saipahan siitä varaosia, mutta eipä tyyppi tajunnut että heitti korjauskelpoisen osan roskiin jonka puuttuessa moottorilla ei tee mitään!

    Mut sorry, tää keskustelu lähti vähän OT:si..
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  19. #1609
    Onko kellään antaa vinkkiä et millainen ratastus olisi hyvä että pääsis paremmin tehoalueelle ja ettei rytkönen kuitenkaan huuda moottoritienopeuksissa.
    Yamaha YZF-R1 2008
  20. #1610
    Ei mitenkään jos lain salimissa nopeuksissa yritetään pysyä.

    Itselläni on -1 edessä eikä se kyllä huuda vielä motarinopeuksissa. Toki siinä on miinuksena että häviää huippunopeuksissa joita ei oikeesti tarvi koskaan. Kiihtyvyys paranee kyllä huomattavasti.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  21. #1611
    Lainaa jaska_73 kirjoitti Katso viesti
    Ei mitenkään jos lain salimissa nopeuksissa yritetään pysyä.

    Itselläni on -1 edessä eikä se kyllä huuda vielä motarinopeuksissa. Toki siinä on miinuksena että häviää huippunopeuksissa joita ei oikeesti tarvi koskaan. Kiihtyvyys paranee kyllä huomattavasti.
    Taidanpa itsekin kokeilla pienempää eturissaa sitten
    Yamaha YZF-R1 2008
  22. #1612
    Uusi jamppa ilmoittautuu. Eilen vaihtui alle 08vm 09 käyttöönottolla oleva Ri.
    Pitää selata koko keskustelu mutta antakaa ihneessä neuvoja tms. Mitä olis hyvä tietää pyörästä.
    Orkkis ränni nöyttää olevan kiinni mutta äänet silti ihan okei, onkohan sisuksiin koskettu vai onko koskematonkin jo ihan ok?
  23. #1613
    Mistä löytäisin eri huoltojen kohteet?
  24. #1614
    Lainaa jokkepokke kirjoitti Katso viesti
    Mistä löytäisin eri huoltojen kohteet?
    Manuaalista saattas löytyä jos sellainen vaan on. Enkä usko että ne huolto kohteet mitään salaisuksia on, et eiköhän asiantunteva merkkihuoltokin jonkin listan voi antaa jos ei omistajan kirjasesta löydy noita tietoja.
    Yamaha R1 -05
  25. #1615
    Lainaa jokkepokke kirjoitti Katso viesti
    Mistä löytäisin eri huoltojen kohteet?
    Täältä englanniksi manuska:
    http://www.yamaha-motor.eu/fi/servic...als/index.aspx
    Suomenkielisen saa Yamaha-centereistä maksua vastaan.

    Vakioputkella äänet ovat ihan ok. Racebafflet voi laittaa, mutta sitä varten pitää pääty aukaista.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  26. #1616
    Lainaa Vakarian kirjoitti Katso viesti
    Niin vähän ajattelinkin että vika on ketjuissa tai rattaissa. Onneksi saatiin taas mielenrauha kun joku muukin totesi sen

    Samalla voisi kysellä mistä porukat ovat renkaita hommanneet? Olisi tarkoitus uusia molemmat kumit ja tällä hetkellä rengas-online:ssa näyttäisi olevan Pilot power 2ct:t yhteishintaan n. 270€ kellään kokemuksia tuosta rengas-online lafkasta?
    Tällä hetkellä alla kyseiset renkaat ja hyvältä tuntuvat. Ehdotuksia otetaan myös muualtakin vastaan. Allrightilta kun katselin niin contin sporattack ym. maksavat jo reilu 200€ pelkkä takakumi

    -Vakarian
    Katso noita renkaita www.mynetmoto.com
    Tuolta olen ostanut renkaat jo pitkään, kaks takasta ja yksi eturengas kotiinkannettuna 25 euron rahdilla.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  27. #1617
    Lainaa jokkepokke kirjoitti Katso viesti
    Mistä löytäisin eri huoltojen kohteet?
    multa löytyis 20tkm huoltokohteet jos kiinnostaa. Ellen nyt ihan väärin muista niin siinä tais olla parin A4 verran kohteita listattuna.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  28. #1618
    Repsikan penkki onkin hukattu liikkeessä, eli jos jollain ylimääräisenä niin saapi tarjota.
  29. #1619
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    multa löytyis 20tkm huoltokohteet jos kiinnostaa. Ellen nyt ihan väärin muista niin siinä tais olla parin A4 verran kohteita listattuna.
    lähinnä kiinnostaisi mitä 30 pitää sisällään ja missä kilsoissa on isompia kohteita? Missäs venat tarkastetaan?
  30.  
  31. #1620
    Pahoittelen tyhmiä kysymyksiä mutta mitkä polttimot on lyhyissä ja pitkissä? Manuaalisakin lukee vain 12v 55w mutta millä kannalla?

    Oon pruukannut xenonit aina laittaa mopoon..
Sivu: 54 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 444525354555664104 ... ViimeinenViimeinen