-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Jaska_73: Sullahan on myynnissä RaceEcu, mitä se Street/Race homma tarkoittaa? Ja kun tuolla eculla (kai) lähtee kaikki rajoitukset pois, niin huomaako 5k/8k kaasunrajoitusten poistumisen käytännössä?
Vaihtoehtoina 04-08 rykköseen on siis RaceEcu, vakio-ecun fläshäys ja sitten PC/Bazzaz yms., tässä paremmuusjärjestyksessä?
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Onko normaalia että kytkintä kun painaa pohjaan niin kytkin kopasta kuuluu pientä siritystä?![]()
Yamaha YZF-R1 2008
Mulla on joutulaanan vakio ecusta fläshätty YEC Kit ecu. Race ja Street ecun ero on ainoastaan se mitä näkyy mittaristossa. Race ecussa näkyy ilman- ja jäähdytinnesteen lämpötilat. Street versiossa on näytössä nopeusmittari kuten normaalistikin.
Alla listaa mitä tuolla eculla saa:
-Fuel and ignition advance maps
-2 maps selector Engine brake control for each gear
-Traction control (available for R1> 09 with ecu 2012)
-Idle regulation Max rev-limiter (+1000 rpm)
-Pit-lane limiter Gear ratio
-Quick-shifter cut times for each gear
-ETV throttle opening control
-Ram-air correction
-Variable intake stack adjustable
-Superstock and Superbike base maps selectable
Eihän ton parempa systeemiä olekaan.
Ajonesto, seisontajalan turvakytkin ja exuppi putoaa pois pelistä tuolla eculla. Exupin kahdesta johdosta saadaan johdotus shifterille. Kaikki säädöt hoituu omalla eculla ilman mitään ylimääräisiä purkkeja. Jos ostaa esim PC:n ja siihen vielä sytkäboxin niin on hinta jo huomattavasti korkeampi.
Kaasunrajoitusten poistumisista en osaa sanoa mitään kun en koskaan ole ajanut 07/08 mallilla jossa nämä olisivat olleet toiminnassa. Sen tiedän että vanhaan moottoriin verrattuna on kyllä aivan erilainen.
Tuon YEC Kit fläshäyksen saa 07 --> eteenpäin.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Nyt täytyy taas kysellä viisaammilta neuvoa kun meinasi ruveta oma tietämys epäilyttämään
Elikkäs ketjuja kiristäessä huomasin, että jossain kohdassa ketju on täydellisessä kireydessä ja kun pyörää työntää eteenpäin niin jossain kohdassa ketjut ovat taas löysällä. Onko ollut vastaavia? Itsellä nyt tulisi lähinnä mieleen ketjujen ja rattaiden kuluminen. Ei tietoa edellämainittujen iästä, mutta ketjut kyllä alkavat olemaan kieltämättä hieman finaalissa. Viisaampia kuunnellaan tämän asian suhteen.
-Vakarian
Kiinnijumiutuneet ketjujen lenkit aiheuttaa juurikin kuvailemaasi oiretta eli vaihtoon vaan suosiolla koko setti.
R1
Niin vähän ajattelinkin että vika on ketjuissa tai rattaissa. Onneksi saatiin taas mielenrauha kun joku muukin totesi sen
Samalla voisi kysellä mistä porukat ovat renkaita hommanneet? Olisi tarkoitus uusia molemmat kumit ja tällä hetkellä rengas-online:ssa näyttäisi olevan Pilot power 2ct:t yhteishintaan n. 270€ kellään kokemuksia tuosta rengas-online lafkasta?
Tällä hetkellä alla kyseiset renkaat ja hyvältä tuntuvat. Ehdotuksia otetaan myös muualtakin vastaan. Allrightilta kun katselin niin contin sporattack ym. maksavat jo reilu 200€ pelkkä takakumi
-Vakarian
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Manuaalissakin lukee:
"Spin the rear wheel several times and find the tightest position of drive chain" Antaa ymmärtää, että oli ketjut uudet tai vanhat niistä löytyy kireää että löysää kohtaa.
Väärin, manuaali antaa yleisen ohjeen joka toimii sekä vanhoilla että uusilla hiluilla. Kuluttajan kannalta ikävä tilanne olisi se että manuaalissa neuvotaan kireyden säätö uusien kalujen mukaan ja joku noudattaa samaa ohjetta jo ehtoopuolella olevalle ketjulle tai rattaille. Jos ketjut ja rattaat ovat uudet niin niissä ei pitäisi olla kireää ja löysää kohtaa ellei rattaat ole soikeat tai vetoakseli ole vääntynyt.
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Eihän se vetoakselin laakeri mikään kallis ole, muutaman kympin, mutta vaihtaminen on vähän työläämpi juttu. Ei vaikea, mutta työläsItelle ei ole tullut koskaan vastan viallisia vetarin laakereita.. En muuten usko, että vetoakselia voisi saada mutkalle ketjun kireydellä.. Kyllä se ketju ensin venyy ennen kuin akseli menee mutkalle, tai sit takapyörän ja vetolaitteen laakerit antaa periksi.
Itellä on just tossa pajalla yksi jammu, jossa on ollut ketju niin löysällä että se on päässyt lyömään lohkossa olevan terässuojan rikki ja sitämyöden lohkon puhkiEli ite olisin sitä mieltä että ketju mielummin pikkasen kireällä kuin liian löysällä. Vaihtomoottorihan tuohon pitää todennäköisesti keksiä, voi olla korjamaton paikka tuo lohko, kun lohkojen liitos on luonnollisesti vetoakseni keskellä, joten reikä on juurikin liitoskohdassa.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Ei mikään varmaan korjaamaton tilanne ole. Juuri korjasin yhden koneen lohkot jotka katkenneet ketjut oli halkaisseet. Tigillä vaan sopiva palanen kiinni ja viilalla tms. tiivistepinta oikeeseen mittaan. Täytyy muistaa vaan ettei jätä tiivistepintaa yhtään liian korkeaksi koska laakeripukit on kiinni lohkoissa, mieluummin vaikka millin vajaaksi, liima tukkii sen välin ja siellähän ei ole painetta joka aiheuttaisi ongelmia
Juurikin näin. Lohkot on kyllä ihan hitsauskelpoista materiaalia.
Joskus kauan kauan sitten kun omistin Aprilia merkkisen kevarin niin siitä meni vetoakselin laakeri rikki. Meni vielä siten että kuulat tipahti rattaiden koloihin niin että takapyörä oli totaalisen lukossa. Onnekseni laakeri päätti antautua ristyksessä lähdössä ja ainoa miinus oli pitkä musta viiva tiessä kun takapyörä meni lukkoon.
No pyörä oli jo seuraavan päivänä ajossa kun paikallisesta laakaerikaupan hyllyltä löyty laakerit.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Juups, on tossa mullakin yksi R1:n 5JJ lohko, joka on korjattu hitsaamalla paristakin paikasta.. Toi FZS:n lohko näyttää kyl tosi ikävältä korjata, mutta kai sitä tarvii käyttää osaavalla tiggiliimarilla.. Saas kattoo paljonko se vetelee kieroksi hitsauksesta ja saako tiivistepintaa pitämään. Onhan noihin ongelmiin temppuja, mutta riskit on tommosessa korjauksessa kuitenkin. Tarvii vähän kysellä omistajalta ja katsastaa purkaamoita ja foorumeita jos löytyis halvalla vaihtokone.. Onhan tuossa myös hommaa, kun vaurioita on myös ylälohkossa. Pitää kumminkin purkaa lohkosta kaikki irti ja avata yläkerta yms.
Hommasin tossa pari vuotta sitten varaosiksi yhden 4XV moottorin, josta oli joku urpo heittänyt alalohkon roskiin, kun ketju oli mennyt poikki ja lyönyt siihen reiän.. Siis oikeasti roskiin. Ylälohko ja muut osat oli kyllä tallella. No, saipahan siitä varaosia, mutta eipä tyyppi tajunnut että heitti korjauskelpoisen osan roskiin jonka puuttuessa moottorilla ei tee mitään!
Mut sorry, tää keskustelu lähti vähän OT:si..
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Onko kellään antaa vinkkiä et millainen ratastus olisi hyvä että pääsis paremmin tehoalueelle ja ettei rytkönen kuitenkaan huuda moottoritienopeuksissa.
Yamaha YZF-R1 2008
Ei mitenkään jos lain salimissa nopeuksissa yritetään pysyä.
Itselläni on -1 edessä eikä se kyllä huuda vielä motarinopeuksissa. Toki siinä on miinuksena että häviää huippunopeuksissa joita ei oikeesti tarvi koskaan. Kiihtyvyys paranee kyllä huomattavasti.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Uusi jamppa ilmoittautuu. Eilen vaihtui alle 08vm 09 käyttöönottolla oleva Ri.
Pitää selata koko keskustelu mutta antakaa ihneessä neuvoja tms. Mitä olis hyvä tietää pyörästä.
Orkkis ränni nöyttää olevan kiinni mutta äänet silti ihan okei, onkohan sisuksiin koskettu vai onko koskematonkin jo ihan ok?
Täältä englanniksi manuska:
http://www.yamaha-motor.eu/fi/servic...als/index.aspx
Suomenkielisen saa Yamaha-centereistä maksua vastaan.
Vakioputkella äänet ovat ihan ok. Racebafflet voi laittaa, mutta sitä varten pitää pääty aukaista.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Katso noita renkaita www.mynetmoto.com
Tuolta olen ostanut renkaat jo pitkään, kaks takasta ja yksi eturengas kotiinkannettuna 25 euron rahdilla.
ZX10R -08
S1000RR -11
Repsikan penkki onkin hukattu liikkeessä, eli jos jollain ylimääräisenä niin saapi tarjota.
Pahoittelen tyhmiä kysymyksiä mutta mitkä polttimot on lyhyissä ja pitkissä? Manuaalisakin lukee vain 12v 55w mutta millä kannalla?
Oon pruukannut xenonit aina laittaa mopoon..