Jep jep..palikka tosiaan prässätty tuonne sarven päähän. Ehjänä poissaaminen melko epätodennäköistä. Maahantuojalta uusi 33 eurolla.(Valojuova @ Heinä. 18 2011,18:41) kirjoitti
Aseettoman ryöstön uhri *![]()
Yamaha YZF-R1 vm. 2005
8,8tkm ajetut öljyt.. Tuntuu siltä, että kytkin luistelis välillä. Sikälimikäli massalevyt olis menny, niin eikö sen siinä tapauksessa pitäis luistaa kokoajan? Eli johtuiskohan öljyistä?
Jokatapauksessa tulipa joposta huomattavasti pirteempi, kun vaihto -1 eteen ja +1 taakse. Y-haara + Rapidbike + säädätys puuttunee vielä.. =)
636
Vaihda nyt hyvä mies ne öljyt max. viidentonnin välein. Ja juu. Itsellä pelkkä -1 eteen muutti pyörän luonnetta (2004 r1) paljon parempaan suuntaan.(JessoR1 @ Heinä. 27 2011,16:58) kirjoitti
![]()
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Enpä ole nähny tarvetta/hyötyä vaihdella öljyjä 5tkm välein, toiminu moitteetta alusta loppuun sen 9-10tkm mitä oon ajellu. Nyt huoltolapun mukaan Castrolin 10w40 sisällä ja vois jotain muuta kokeilla..(Helsingin Matti @ Heinä. 27 2011,18:03) kirjoitti
636
Ei ole rykkösestä vielä kokemusta, mutta aikaisemmin kun ajelin ysikawalla, niin vaihdoin öljyt 1,5- 3 tkm välein. Tämä siitä syystä, että kun kävi radalla vähän useammin, niin moottori todellakin toimi selkeästi paremmin kun öljyt vaihtoi usein. Jo 5-6 tkm:n ajoilla ero oli kuin yöllä ja päivällä!(JessoR1 @ Heinä. 27 2011,18:29) kirjoitti
Todettakoon että tämän huomasi silloin kun käytti koko kierrosrekisteriä täyskaasuilla. Kuten on ennenkaikkea radalla tapana ajella. Touringissa kone pelittää varmasti sen mitä tarvii 6 tkm:n vaihtoväleillä.
Itse en ehkä sittenkään käyttäisi 10 tkm:n öljynvaihtovälejä, koska suodatin on olemattoman pieni ja kone kiertää n. 14 K rpm:ää. Henkilöautolla ajetaan 15 tkm vaihtovälillä ja kone kiertää maksimissaan n. 5 k rpm:ää. Siitä voi tehdä ihan omat johtopäätöksensä.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
No jopas.. Ite vaihtelen tosiaan sen 10tkm välein TAI aikaisemmin, mikäli tarvetta, niinkun nyt näyttäs olevan. Eipä ole tullu aikasemmin huomattua suuria käytännöneroja ennen/jälkeen öljynvaihdon. En aja radalla ja rajottajalle asti ei tuu päivittäin vedettyä. Kilometrit vaan tulee helvetin nopeesti, toukokuun lopussa oli 30100km mittarissa, nyt 38800..
636
Ei se kone varmaan kiinni leikkaa, mutta kyllä mä väitän että nopeammin kuluu esim. nokat ja muut liikkuvat osat, jos öljyn seassa kulkee paljon ylimääräistä paskaa. Öljyn tehtävä on myös puhdistaa moottoria, mutta eihän se paska katoa öljykierrosta, jos ei öljyjä vaiheta.(JessoR1 @ Heinä. 27 2011,19:06) kirjoitti
Loppujen lopuks lienen ihan sama meneekö siihen öljyyn kesässä 100€ vai 200€. Aikaakin menee puolituntia kun vaihtaa öljyt.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Onpa tällä ollut hiljaista....
No nyt on Öhlinsit vaihdettu eteen ja taakse. Olihan ero kun kävin tuttua testipätkää suhaamassa edes takaisin.
Tänä iltana ajelin samaa pätkää lähes tunnin työkalut mukana. *
Kyllähän mieltä lämmittää kun tekee ahaa elämyksiä noista iskareiden säädöistä.
Isr:n jarrutkin purevat todella napakasti, joskin tuo orggis pääsylinteri on niille tehoton ja jarrukahva jää täten hieman pehmeäksi. No tähän on eräs mVille selvitellyt ratkaisua ja se taitaa olla Accossaton tai Irc:n uusi sylinteri.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Käytkö jaska paljon radalla ajamassa? Tuo öhlärin alusta on siellä varmaan aika maukas ajettava, kun saa säädöt kohdalleen *(jaska_73 @ Elo. 04 2011,23:20) kirjoitti
Tosin, on se varmasti mutkapätkälläkin kun saa tarpeeksi vauhtia, mutta käy kyllä turhan helposti kortin päälle
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Tänään sit sain Rytkösen alle ja kyllä täytyy sanoa, että tykkäsin.Ne äänet, jotka tuo "vajaapyttyisesti käyvä" päästää ilmoille ihan jo noilla vakiopöntöilläkin saa suupielet hymyyn. Jos talven aikaan hommaisi sit Akrat.
![]()
HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
Olisko se muutamaan kertaan jaskan toimesta perusteltu minkä takia hän varustelee tuota pyörää, jopa siinä määrin että vihreiden miehien pitäisi ymmärtää se. *(-kepa- @ Elo. 07 2011,12:41) kirjoitti
Edit: sama pätee kusuki lasien takaa pälyileviä hurjia.
R1
Tapahtuiko tuossa joku vääryys Jaskaa kohtaan kun kysyi käykö hän ajamassa radalla... (pyörän varustelua tuskin kukaan tuomitsee vaikka seisottaisi pelkästään näyttelyissä sitä)(slaideri @ Elo. 08 2011,20:53) kirjoitti
Ps. Vai eikö jammu vaan jaksa mennä ylämäkeen ja kiristää? Susuki kaupasta löytyy kyllä lääkettä.![]()
Supermoto
Arvelinkin osuvan. Onneksi löytyy myös alamäkiä...(slaideri @ Elo. 08 2011,22:09) kirjoitti
Ps. Älä vaivu kuitenkaan synkkyyteen, ihan kivaa täällä on vaikka vähän vähemmän rentonakin työntäisi menemään.
Supermoto
Joku varmaan tietää/muistaa heti sanoa paljonko on 07-08 R1 etujarru satuloiden kiinnityspulttien väli? Tai kellä on pyörä pihassa niin äkkiähän sen tönärillä mittaa... kiitos.
Löytyy löytyy alamäkiä.. varsinkin täällä miestenosastolla huuteleville "hei-mul-on-dynos-ainaski-kaksheppaa-enemmän-tajuutsä" -spedeille.¨(jaulis @ Elo. 08 2011,22:17) kirjoitti
Ps. koulun alut lähestyy jo taas uhkaavasti joten kannattaa nyt totutella unirytmiin menellä aaaajoissa sinne mamman viereen![]()
R1
Sanot vaan. Ei varppina ole jamahassa kahta heppaa enemmän kun meiän iskän susukissa.(slaideri @ Elo. 08 2011,22:25) kirjoitti
![]()
Supermoto
Kerran olen elämässäni käynyt rata kiertämässä Kemorassa. Se on vähän elämäntilanne semmonen ettei hyvällä katota, jos lähteepi noita ratapäiviä tahkomaan. Kotona työllistää kolme tyttöä ja hännän huippuna yks 2v pa.li jooseppi niin iltaanhan tämä ajoharrastus jää.(-kepa- @ Elo. 07 2011,12:41) kirjoitti
Mutta juuri kotiuduin iltalenkiltä kun piti käydä tuolla melki 50 kilometrin päässä ajamassa yksi 15 kilometrin mutkapätkä. Onhan se vaan hienoa, mutta muutamassa mutkassa tuli mukavaa ylläriä vastaan kun ne oli hiekoitettu tai paremminkin kivitetty. Onneksi autolla tuli jokunen viikko takaperin ajettua sama reitti, niin osas niitä odottaa, mutta kummasti vaan saa säväreitä aikaan. Kumma kyllä kun ei osata autolla ajaa asfalttia pitkin.
Mutta tulevaisuutta kun tuumaa niin tavoite olis päästä radalle. Seinäjoeltakaan kun ei ole kuin 110-130 kilometriä Kemoraan ja Jurvan rata on reilun 60 kilometrin päässä.
Niin ja mun rata/katuajoon olis varmasti riittänyt ihan vallan mainiosti noi orkkis iskaritkin. Mutta mulle on tuo ruuvaaminen/ehostaminen sitä erittäin mielekästä tekemistä tässä harrastuksessa. *![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
130 mm.(tomppa06 @ Elo. 08 2011,22:19) kirjoitti
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
onks kukaan rakennellut jonkinmoista katteetonta tapausta rytkösestä, jos on niin saapi laittaa kuvaaen tarkoita sellaista jossa pyrstö on suunnattu pohjantähteen..
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Tämmöstä mä kuvittelen milelssäni rakentavan ens talvena(mijumu @ Elo. 08 2011,23:41) kirjoitti
vaimolle. Avk:lla on tällä hetkellä sopiva aihio, mutta merkki on "väärä".![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
kiitos(jaska_73 @ Elo. 08 2011,22:38) kirjoitti
Vihdoin sain asennettua MRA :n tuplakuplan R1 :n (-08).
Istuvuus ei ole ihan täydellinen sillä pitkille sivuille jää muutamaan kohtaan parin millin rakoja, joista pöly ja vesi (eihän näillä sateella ajeta) pääsee todennäköisesti katteen sisäpuolelle.
Eikö muilla ole vastaavaa katetta? => Vinkkejä katteen 100 % istuvuuteen? Vai onko nämä tarvikepleksit aina vaan "sinne päin"?
3 x kalliimmalla olisi toki saanut alkuperäisen Yamaha tuplakuplan.
Vihdoin tuli säädettävät kytkin- ja jarrukahvat! Kyllä nyt kelpaa, gripit pitäis vielä kiinni laittaa.
Suosittelen ehdottomasti, jos on miettiny säädettäviä kahvoja:
http://www.rideitmoto.com/products.php?id=9
636
Itsellä tuli tilattu "Kiinan Pazzot", jota olleet kiinni pyörässä tämän kesän. Ei voi valittaa ja vieläkin hyvältä näyttää.
Tuossapa linkki aiempaan keskusteluun:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....;st=240
Kawasaki Z 750 S ----> Yamaha YZF-R1
No voe perkele. Olis nähtävästi saanu vieläkin halvemmalla wnb-pazzotNoh, hyvät nämäkin on. Torstaina tilasin ja maanantaina oli kotiovella.
636
Eilen kävin ulkoiluttaan mopani ahvenistolla vapaa/kilpaharjoittelussa.
Ei ollut rengaslämppäreitä, siftereitä tms juppailutouhua!Ei tullut uusia pohjia ja takanen lipsui ikävästi jonkinkerran... Aika hyvin tuli vapailla kierroksilla 1:35 aikoja joko karvan verran yli tai ali. No ainakin löytyi tommonen hyvä tappavan tylsä tasanen tahti. Tosin eipä ollut äijällä tarpeeksi yritystäkään. Tosin hyvä vaan kun renkaillakin on käyty jo kolme kertaa radalla
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jotkut lukutaitoiset ovat lieneen huomanneet, että minulla katkesi jalkatappien runkokiinneke ratareissulla, vaikka pyörä pysyi pystyssä ja muuten ehjänä.
Pyörä on käynyt kaksi kertaa paikaltaan kylellään. Toisen kerran sen tein minä ja toisen kerran oletan tapahtuneen jälkien perusteella. Edellinen omistaja ei kyllä maininnut asiasta mitään. Jalkatappihan väistyy, eli kääntyy ylös päin, kun se ottaa osumaa, joten periaatteessa runkokiinnikkeen ei pitäisi ottaa niin kipeää että se vaurioituisi paikaltaan kipatessa. Mutta jotenkin epäilen ettei Yamaha myönnä materiaali/valmistusvirhettä, vaan toteaa, että kiinnike on ottanut kipeää. Joten lieneen turha haaskata aikaansa moiseen.
Onko keltään muulta katkennut ko kiinnike rykkösestä?![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jotta v*tutus jatkuisi, niin ruuvasin jalkatapin kiinnikkeineen irti. Niin kuinka ollakaan huomasin et takahaarukkaan oli tullut iso ruma hankautumisjälki, eli varsi oli katkennut jo radalla. Toisinsanoen jarrusylinteri oli hinkannut takahaarukan sivua haarukan heiluessa ylös alas. Tuntui olevan ihan miehekkään oleva painauma.
Noniin. Uus takahaarukka maksaa 1,5 K€. Ei taida kasko korvata, koska vaurio syntyi osan hajoamisesta. Toisaaltaan en myöskään tehnyt ilmoitusta kippauksesta, joten jooo-o. Kippauksesta olis saanut osia vaihtoon varmaan kevyesti 1K€:llä joten homma ois teoriassa kannattunut. Mutta toisaaltaan niillä 1K€:n bonarien menetykselläkin sais jotain kivaa kuten sliparit. Joten kaippa sitä on vaan nieltävä kiukkunsa *
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
... ja jotta se aikanaan laantuisi sanon seuraavat:(sky @ Elo. 26 2011,17:42) kirjoitti
Swingi on aika yksinkertaisen yksivärisen musta ja metallia. Oli siinä minälaiset naarmut tahansa on se hyvn yksinkertainen paklata ja maalata. Tai vain maalata. Ei siinä niin syvää monttua ole, että se maalin alta kauas näkyisi.
Vaikket koskaan swingiä fiksaisi. Tuollainen todennäköisesti hyvin lyhyt ura on yksi vekki vuosia vanhassa pyörässä. Eikai se yksinkertaisesti voi olla täydellisen virheetön muutenkaan.
Tuollainen "tappi katkesi kyljelleen kaatuessa ja vääntyneenä naarmutti" ei laske pyörän arvoa kenenkään silmissä montaa sataa - edes yhdessä muiden vastaavien vähäpätöisten kauneusvirheiden kanssa. Ei ne pyörää huononna - ainoastaan rumentavat.
pic?
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07