Kahvia noin pääasiassa. Pittää kai sitä välillä foorumille jotain kirjoittaa, tällä kertaa jopa (tai noh) asiaakin, tuohon vapareiden tehostamiseen liittyen(sky @ Heinä. 21 2011,22:44) kirjoitti
- P
Onko sulla vertauskuvaksi lappua tosta omasta pyörästäsi ennen noita virejä? Takarenkaalla siis 160hv ja rahaa upposi 4ke?(jaska_73 @ Heinä. 20 2011,23:32) kirjoitti
Aika pieni taitaa olla tuo kannen ja nokkien osuus loppupelissä...
Tossa vaan uskottavasti myös tiukassa penkissä kotkassa, ystävän -05 ykkönen antoi samaisen 160hv renkaalle, commander+putkisto+velocity stack virityksellä.
Samaisessa penkissä oma -05 1000rr blade putkistolla+rapidbike+kn 157hv renkaalle.
Toki penkki on eri ja sitä kautta vertailu vaikeaa *![]()
Eipä ole penkityslappua ennen muutoksia, muutta kuin eri paikasta. Mutta penkeissä on eroa. Tuossa samaisessa penkissä missä oma pyöräni oli antoi uudenmallinen R1:nen takapyörältä vähemmän.
Tossa toisessa lapussa on vertailukäppyrät samanmoottorisesta pyörästä ja siihen verrattuna on kyllä aikalailla eroa.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Itse hieman mietin tuota samaa. Nykytonnareissa on kannet kohtuu virtaavia jo vakiona, toki noista lisää saa osaava kaveri otettua. Nokilla taas saadaan vietyä sitä jerkkua jollekin tietylle alueelle yms. Kyllähän noilla virtaavan kannen kanssa saa puljattua, mutta onko se sitten huipputehoa ylhäällä vai haetaanko tuonne middleway puolelle lisää tavaraa?(samserious @ Heinä. 21 2011,23:09) kirjoitti
Pelkillä nokillakaan ei hirveästi tee, porukka on vaihtanut ns. racing-cameja muuten kohtuu vakioihin pyöriin ja ei siellä hirveitä muutoksia ole saatu aikaiseksi.
Sitten on eri koulukuntia noiden porttaajien parissa. Jotkut tekevät kanavista niin hemmetin isot että mahtuu norsu kävelemään sisään. Toki katsotaan optimaaliset virtaukset eri nostoilla yms. Mutta lopputuloksena monesti on semmoinen vekotin joka luovuttaa lisää jerkkua siellä loppupäässä, kun normikuski ja varmaankin ratakuskitkin kaipaisi sitä tuonne välimaastoon.
Penkit erit, päivät (ja ilma) eri jne. Mutta ei pitäisi olla hirveästi vaikutusta jos samassa penkissä esim. käyttää ja lämpötila yms. olis edes sinnepäin samoissa. Jokusen heposen voi olla erilainen tulos.
- P
Edit: yllä olevan pohdinnan tarkoituksena ei siis mitenkään väheksyä Jaskan työpanosta. Pyöriä pitäis käyttää samoissa penkeissä ja samoissa olosuhteissa. Kuten samserious tuossa kirjoittikin, niin ennen/jälkeen laput OMASTA pyörästä kertoo huomattavasti enemmän, samassa penkissä käytettynä. Perkele kun tuota säätä ei vaan voi optimoida aina sopivaksi
Tuo mun modattu kansi virtaa +27hp enemmän kuin vakio. Kyllä se Kansisetin jamppa on sen varmasti osannut oikien modata.Kallistahan tämä moottoripuolen rukkaaminen on hyötyyn nähden.
-Bmw S1000RR 2021-
Juu, en ehtinyt tuota edittiä tuohon omaan viestiin väsätä. Liian helppo käsittää väärin täällä virtuaalimaailmassa ilman kaiken maailman hymiöitä ja perusteluita(jaska_73 @ Heinä. 21 2011,23:40) kirjoitti
Jamppa osaa varmasti hommansa, häneltä hommasin itsellekin ns. "taikajauheet", kun omaa kanttani käpistelin. Tarvitsi saada kanavien muokkaamiseen ainetta, joka ei luovuta jonkin ajan kuluttua ja nokareet on venoissa ja sylkissä
- P
Edit: virtuaalinen hatunnosto ainakin täältä suunnasta sulle. Jaksat väsätä ihan huolella tuota pyörää. Samaa näen itsessänikin, mutta tällä hetkellä ei aika/raha/elämä riitä tämän enempää tuolle kaksirattaiselle. Siksipä seuraan ilolla kun joku muu jaksaa![]()
ps: aikaisemmat threadit on luettuna aika ahneesti kun tuon pyörän kasaamisen pistit alulle. Juuri sellaista luettavaa mistä diggaan
Jep.(jaska_73 @ Heinä. 21 2011,23:28) kirjoitti
Missään tapauksessa en siis väheksy tuota sun työtä ton moottorin parissa. Ihan tosiaan yleisellä tasolla pohdiskelen tuota vapari mopon virittämistä.
Tuohon vakiomoottoriin pitääkin olla eroa, koska onhan siinä muuttujia ilman tuota kansi työtäkin.
Tunnen Jampan henkilökohtaisesti ja aivanvarmasti osaa hommansa, ollen siinä varmasti yksi suomen parhaimmista.(jaska_73 @ Heinä. 21 2011,23:40) kirjoitti
Ja varmasti kannessa on virtaukset kohdallaan, noi hevoset kun ei silti tule suoraan sinne käppyrään.
Tosiaan vaikeaahan tuo vertailu on kun
a) Pyörät on yksilöitä
b) Penkit eroaa toisistaan
Näi yleisellä taholla vaan pohdin tuon kannen+nokkien muutoksen hinta/laatu suhdetta ja ainakin tälläisessä valossa niiden osuus jää niin - merkkikseksi, ettei oikein ole järkevää...
Täytyy nyt käydä katsomassa se kaverin dynolappu uusiksi, mutta muistelen sen tosiaan olleen ihan tota samaa suuruusluokkaa ja enemmän se sen rykkönen antoi kuin tuo oma honda.
Penkitys paikkana näissä vedoissa JPP-motor kotka, mikä ei kyllä myöskään lahjahevosia anna.
Tuossahan se tosiaan tulee syy, miksi omaan pyörään tuli vain noi perusjutut putkisto+rapidbike&kn ja muutama muu pikkumod ja kiihdyttelyihin haetaan sitten lisäpaukku NOS:in kautta![]()
Kiitos -P(Perkele @ Heinä. 21 2011,23:46) kirjoitti
-Bmw S1000RR 2021-
Pakko huudella vieraisiin pöytiin, kun keskustelua olen mielenkiinnolla seurannut. Onhan tuo noissa nykypyörissä niin, että jos halvalla saisi lisätehoa luotettavuutta ja moottorin luonnetta tuohomatta, olisi ne virit laitettu jo tehtaalla.
(liuzka @ Heinä. 22 2011,10:30) kirjoitti
![]()
-Bmw S1000RR 2021-
Toi on paskapuhetta. Jokaisessa nykypyörässä on riittävästi huipputehoja, mutta ympäristönormit kieltävät sen, ettei niitä voi antaa takapyörälle kaasukahvan asennon mukaan... *(jaska_73 @ Heinä. 22 2011,11:10) kirjoitti
![]()
Juuri sen vuoksi jaska on joutunut vaihtaan kokorännin, säätään nokat ja korjauttaa kannen virtaukset.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Toki toki, mutta vaikka en ole ammattilainen näissä asioissa, niin vertaamalla Jaskan dynokäppyrän muotoja vastaavan r1:n käppyrän _muotoihin_, ottamatta kantaa numeroarvoihin, niin kyllä 4K€:lla on saanut käytännössä luonteeltaan täysin toisenlaisen pyörän! Sitä eroa ei olisi saanut sijoittamalla 4k€ uudempaan malliin. Toki ilman alustamodeja, sillä olisi saanut huomattamasti paremman alustan vaihtaessa.(samserious @ Heinä. 22 2011,09:32) kirjoitti
Väittäisin että persdynollakin mitattuna ero keskialueella on kuin yöllä ja päivällä
Tuli sitten hieman "askarreltua" mopon parissa kun oli sateinen iltapäivä.
Melkein piti ääneen nauraa itsekseen kun katsoin kellosta aikaa kauanko menee purkamiseen. Menihän siihen melkein puoli tuntia. Rupee olemaan niin usein purettu noi vermeet ettei tarvi enää paljon miettiä mikä pultti on minkäkin kokoinen. *
Vaihdoin samalla ohjainlaakerin uuteen kartiomalliseen. Ei se vanha nyt vielä mikään loppu ollu, mutta ylemmässä laakerikupissa oli jo vähän syöpymää. Eipä nyt ainakaan sen takia tarvi ruveta aukomaan.
Etuputketkin solahti jo paikoilleen.
Virtalukkokin piti porailla irti vanhasta yläkolmiosta ja samalla huomasin että virtalukon johdot on ottanut siipeensä. Jääneet liian lähelle flektiä.
Tuohan olis joku kerta jättänyt tien päälle kun olis johto mennyt poikki. Elikkä oli aivan hyvä että tuli tämä iskarirumpa tässä vaiheessa. *
-Bmw S1000RR 2021-
Jees, ollaan ihan samaa mieltä asiasta ja lopputuloksesta.(sky @ Heinä. 22 2011,21:23) kirjoitti
Mutta, mutta... Kun ykköseen saa lähes vastaavat käppyrät/luonteen ilman että tonne kanteen mennään tekemään yhtään mitään
Tämä on se pointti mitä mä haen takaa, tollasesta rykkösestä kun kuoriutuu ihan toisenlainen mopo jo kokorännillä, commanderilla ja noilla velocity stackeilla...
Ja edelleen tää ei todellakaan ole vähättelyä jaskan mopoa kohtaan, vaan toi jaskan ykkönen on yksi taatusti hifisteillyimmistä tässä maassa![]()
Pakko tähän vielä heittää, että kyllä olisi... Olisi vaan tarvinut vaihtaa samalla merkkiä(sky @ Heinä. 22 2011,21:23) kirjoitti
![]()
![]()
Jep, tuonne vihreämmille laitumille(samserious @ Heinä. 23 2011,00:02) kirjoitti
![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Ei teidän tarvi mielessänne miettiä että harmittaako tuota uunoa, jos hieman kyseenalaistaa asioita. Mulla on sen verta hyvä itsetunto että mulle riittää kun teen/toteutan semmosia juttuja mistä itse tykkään ja viis veisaan tuon taivaallista toisten ajatuksista. *
Tänne vaan on tullut kertoiltua kaiken "paskan" sekaan omia juttuja toisten iloksi ja harmiksi. Niin tai ainakin toivon että joku niistä on jotakin iloa saanut. *![]()
-Bmw S1000RR 2021-
Näyttäis kyllä olevan yks 06' mustan värinen ruttukasa AVK:lla.(-kepa- @ Heinä. 23 2011,00:56) kirjoitti
![]()
-Bmw S1000RR 2021-
Oot oikeassa, 4K alkaa varmaan saamaan c-mallin kybää. Se on ainut luonteikas kawa. Siitä se lähti vain alamäkeen. Mutta alusta ei ole todellakaan samaa tasoa, kuin esim. -07 rykkösessä.(-kepa- @ Heinä. 23 2011,00:56) kirjoitti
Itse oon kokeillut sekä c- ja d-mallin kawoja ja ero alkaa olla aika suuri ton luonteen kanssa. Tietysti kun alkaa heittää euroja kehiin, niin kawakin alkaa taas muistuttaa kawaa ;)
Itse laitoin yli 2k ysikawan moottoriin, että siitä alkoi löytyä todellista luonnettaTosin oli se aika hilpeä peli ensimmäiset kaksi viikkoa, kun ostin sen
![]()
Et mahda ihan tuohon rahaan saada. Halvin kakskilpinen mahtoi olla 5,5k luokkaa ja sitten menee vain ylemmäksi pyynnit, jos vähänkään laitettu, hyvässä kunnossa yms.
Omastani en varmaankaan tule luopumaan ikinä, tarpeeksi ei rahaa saa siihen nähden mitä siihen on sijoittanut ja vastaavaa pyörää ei oikein ole tullut vastaan, joten jättänen itselleni vaikka jonkin toisen pyörän joskus laittaisinkin ;)
Mutta onhan noi hinnat vajaassa 3 ajokaudessa / vuodessa alas tulleet siitä, mitä esim. omasta pulitti tuolloin.
- P
ps: omalla tavalla hienoja ne on kaikki
Edit: mutta mennyt hieman hakoteille keskustelu, kun Jammupuolella ollaan, vaikkakin hyvää vaparikeskusteluahan tuossa tuli. Nyt mä poistun oman merkin hiekkalaatikoille höpöttämään. Ps. R1:t on hienoja pelejä
C-mallin kybä on kyllä yksi hauskimmista ja parhaimman näköisistä kilokyykkäreistä koskaan. Huipputehoahan siinä on vähemmän, kuin uudemmissa, mutta se teho tulee niin rajusti ulos, että se tekee pyörästä todella repivän ja hauskan ajettavan. Olenkin miettinyt, että kun saan jossain välissä autotallin, niin on melkein pakko ostaa sinne yksi C-mallin kymppi(sky @ Heinä. 23 2011,09:19) kirjoitti
Itse olen kyllä tykännyt D-mallin Kawasta todella paljon ja silloin kun tätä ostin uutena, niin tuli koeajettua monia muitakin pyöriä, mutta tämä oli se joka käteen jäi. Kokoputkistolla, commanderilla ja hyvin säädettynä ja välitettynä aivan älyttömän mukava ajaa. Tykkään erittäin paljon tämän pyörän moottorin luonteesta. Huipputehoa on enemmän kuin C-mallin kybässä, mutta se tulee ulos hieman tasaisemmin.
Joo, vois kans tosiaan siirtyä tuonne "omalle" puolelle jauhamaan näistä kawoista, eikä aiheuttaa pahennusta täällä yamahistien leirissä
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Täälä ei paljoa ole tällä uudemmalla R1:llä ajavia, mutta paljonkoha noista on saatu tehoja irti takapyörältä?
Jarrut on vauhdin surma!
Kyllä siinä muavia pitää olla!
Yamaha YZF-R1 -09
Kuka ajelee Siilinjärven ja Nilsiän välillä uudenmallisella putkiviritteisellä crossplane-R1:llä? Olen pari iltaa istunut järvellä kalassa ja hienosti kuuluu tyynessä kesäillassa![]()
Pahoittelen mutta pakko mainostaa omaa ilmoitusta, jos jollain on -00 rykköseen putkistoa tarjota nii:
tänne ilmoituksia
-
Kyllä mulle voi aina tulla ahvenoistolle näyttään, kuinka kybäkawalla pestään rykkönen. Ja vaikka sattuisitkin kellottaan paremmat ajat, niin kyllä mun eko sen kestää, mutta en mä silti tekis siitä liian suuria johtopäätöksiä kawan suuntaan(-kepa- @ Heinä. 24 2011,10:01) kirjoitti
![]()
Juu, paree o(-kepa- @ Heinä. 24 2011,10:01) kirjoitti
![]()
Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
Yamaha XT 660 X -04
omasta 09 rykkösestä bikedoctor otti 154,57hp ja 102,82Nm(Moto^ @ Heinä. 24 2011,10:09) kirjoitti
muutokset vakioon: commander, leon sliparit, katti pois ja KN filtteri.
ei mitään kauheita lukuja mutta kyllä sillä kerkee.
EDIT: Käppyrä
DT125R-92 -> pitkä tauko -> R1-98 -> R1-09 -> lyhyt tauko -> R1-04 -> R6-02 -> pitkä tauko -> R1-09
Olisi öljynvaihto edessä pyörään ja olen kuullut juttua, että Yamalube ei ehkä sitä parasta öljyä ole mitä koneelle tarjota. Mitä öljyä koneeseen kaadatte ja onko öljyllä väliä minkälaista ajoa pyörällä ajaa?
Yamaha YZF-R1 (-08) 2011->
Castrol Power 1 GPS on ollut valinta molemmissa rykkösissä.(avpekkalin @ Heinä. 26 2011,15:51) kirjoitti
ajotyylin vaikutukseen en varmaa osaa sanoa, mutta maantie ajossa tuskin mitään merkitystä oli sit ajo tapa mitä vaan.
hyvin pelittänyt, ei moitittavaa.
DT125R-92 -> pitkä tauko -> R1-98 -> R1-09 -> lyhyt tauko -> R1-04 -> R6-02 -> pitkä tauko -> R1-09
Onhan noilla öljyillä väliä. Meikäläinen ajaa katuajoa ja kerran pari vuodessa radalla, niin olen käyttänyt Panolinon öljyä (laitto korjaamolla ku laatikko hajos. Oli korjaaja käyttänyt ennen Shellin ultraa, mutta siirty Panolinoon.)(avpekkalin @ Heinä. 26 2011,15:51) kirjoitti
Tämän jälkeen olen käyttänyt perus Yamalubea ja hyvin on toiminut silläkin.
Castrolia on moni netissä suositellut ja kertonut käyttävänsä, joten ei varmasti metsään mennä senkään kanssa.
Enemmän rataa ajavat ovat ymmärtääkseni käyttäneet GRO:n öljyjä, mutta noita ei vissiin tartte/kannata laittaa katuajoa ja vain satunnaista ratailua varten.
I'm just asking. Olen vain persekuningas.