Ja mutteri mallia koko jotain normihylsysarjaa suurempi?? Ratas jo haettu.(mjtee @ Kesä. 22 2011,06:51) kirjoitti
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Oon kyllä sitä mieltä että kannattaa venytellä ajokamat päällä, koska normi vaatteissa venyttely on aivan eri asia(mjtee @ Kesä. 22 2011,07:01) kirjoitti
Nimin sen verran katteen taakse elämänsä aikana yrittänyt
Huomenna alle laitetaan dragon supercorsat, takarengas vaihtuu profiililtaan 55:ksi ja eteen tulee 16 piikkinen ratas. Eli olis hyvät mahdollisuudet lähteä kokeileen. Pelkäämpä vaan, että varsinkin tolla 16 piikkisellä on ongelmia pitää keulaa maassa jo kakkosvaihteellakin... Toki toi 55- profiili kompensoi hitusen eturatasta. Ja kun tosiaan pyörän käytös ei oo ollenkaan tuttu, niin en tiedä tulisiko tuolla tulosta.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Osaako kukaan sanoa mikä on -07:n todelliset maksimikierrokset? Kattelin että jos takana on 55-profiili ja vakio ratastus niin maksimivauhti n. 300 km/h pitäisi saavuttaa vitosvaihteella gearing commanderin mukaan.
Millä tavalla toi nopeuden rajoitus on oikein tehty?
Itsellä nyt siis -55 profiili, joka tosin kuluneen äkkiä vastaamaan uutta -50 profiiliaja eteen vaihdatin 16 piikkisen rattaan
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jämsässä ainakin oli 09 putkiviri , 284km/h ja 08 näytti vakiolta 266km/h. Viime vuonna vanhalla 98-01 välistä olevalla(eli se 130-135rwhp) 263km/h.
Muistelen Joensuussa joskus jonkun ajaneen 04-08 välistä olevalla r1:llä lähelle 300km/h? Mitä modauksia lie ollut siihen tehty(voihan tietysti olla, että osaava kuski vaikuttaisi noin paljon)?
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Juu,-08 mallilla ajettiin joensuussa 303km/h,Moottori oli vakio.
Ja -01 mallilla Savonlinnassa missä oli viel ylämäkeä 273km/h.
Ihmeen vähän menny uusilla...kai se on paljon kuskistakin kiinni...
Sillon myös mentiin GSXR1100:sella 293km/h ja Thundercatillä 257km/h oi niitä aikoja
AHDIN TAKAA TAHDIN!!
Jep, mutta matkahan ei silloin ollut maili vaan hiukan pidempi...vaikka esim. 1800m matkalla alle 300km/h menevällä laitteella jää sen n.3s enemmän kiihdytysaikaa mitä maililla, eli max5km/h erosta puhutaan...
On mahtanut tuo gsx-r1100 ollut ahdettu vehje, ei nimittäin ne postilaatikot paljoa yli 250kmh mene vakiotehoilla. Myös thundercatin tulos kuulostaa kovalta(Jämsän maililla hyvissä olosuhteissa nopein kusiainen, 636 putkiviri kawa 256), mutta kait se kulkee jos matkaa vaan riittää ja/tai pienikokoinen kuljettaja.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Gixxeri oli vapari mut Yoshimuran viritys setillä.Putki,nokat yms...
Itte ainakin silloin huomasin et lähdöllä oli suuri merkitys...
piti lähtee ja ajaa kuin ois ajanu varttimailia.
Jos tötöili lähdössä nii helposti tippui 10-15km/h huipuista.
Varsinkin R1:sellä ja Thundercatillä kun voimia ei liikoja ollu.
-08 Mallissa vakiona MAX kierrosluku oli 13600RPM vitos vaihteella,
kutosella alempi koska huippunopeus rajoitin puuttuu peliin.
Nostettiin kierrosluku 14100rpm:ään ja samalla poistui huippunopeuden rajoitin.Eli kiersi kutosellakin 14100rpm.
Ois muuten nuo viritys osat myytävänä...vink vink
AHDIN TAKAA TAHDIN!!
Minä pyrkisin ajamaan huipputehon kierroksilla mailin lopussa. Ex-pyörässäni tämä tarkoittaisi 12krpm. Valmistajan mukaan huipputeho on 12500rpm. Vartilla on ihan hyvä vetää ainakin kakkonen ja kolmonen sinne 13-13,5k, jotta palataan hyvään vedon kohtaan seuraavalla, mutta kutosella ei enää palata vaan pitää taistella mahdollisimman suurella teholla ilmanvastusta vastaan. Huipputehon kohdalla voi olla jopa 10hp enemmän kuin rajottimen lähellä. Toki niistä vireistä riippuen.(sky @ Kesä. 24 2011,10:05) kirjoitti
edit: Yamazakin mainitsema huippunopeuden rajoitin selittää kyllä muutamankin asian - en ole moisesta tiennytkään. Jos siellä oikeasti sellainen kierrosnopeuteen perustuva rajoitin on, niin välitysten pidentäminen poistaa senkin ongelman. 16/45 2007:ssa pyöritti proboostin dynorullaa tosiaan kutosella rajoitinta vasten vain 275km/h/13129rpm, joten ei kannata lähteä edes 55-profiililla huippunopeutta ajamaan noilla väleillä. Vakiovälit ja 55-profiili tai pienempää rissaa taakse, jos vakiokumi.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Tuskin tuossa Rykkösen omilla palikoilla on mitään mahkuja nostaa huippukierroksia, mutta PC:hen saa koodin Dynojetiltä jolla onnistuu tuo 500 kierroksen nosto. Edellyttää kyllä paperin allekirjoittamista jossa vapautetaan Dj kaikista vastuista.
![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Onkos kukaa vaihellu -04/-05 rytköseen crossistongaa? Itteäni on jollai sairaalla tavalla ruvennu kiehtomaan tuo ajatus.. Tarviiko letkuja ja vaijereita jatkaa ja tarviiko yläkatetta viipaloida?? Kolmiopalanhan saa ilmeisesti esim.stormilta.. Jos muita hankinta paikkoja on niin otan tietoja mielelläni vastaan..
1290 superduke
Eikös PC vaadi kaverikseen myös sytkämodulin että kierrosten nosto onnistuu(jaska_73 @ Kesä. 26 2011,23:10) kirjoitti
![]()
ZH2 2020
Olen kyllä vahvasti erimieltä että tuossa -08:ssa ronessa (jos kyse oli R1:stä) olisi huippunopeuden rajoitin. Varsinkaan mitään kierroslukuun perustuvaa. Kyllä oma menee joka vaihteella rajoittimeen eli rundikello yli 14Krpm, eikä siinä mitään "rajoittimia" ole poisteltu. Vähän vain Siukolan hienosäätöä *(yamazaki @ Kesä. 26 2011,08:07) kirjoitti
Juu pittä olla. Omassa pyörässäni ei vaan koskaan tuo Ignitoin mokkula toiminut. Bike Doctroilla kun oli pyörä dynossa niin rupes jo meikäläistä kylmäämään kun soittivat ja snoivat että nyt on jotakin vialla kun ei pyörä toimi olleskaan.(Attitude @ Kesä. 27 2011,12:44) kirjoitti
Kaikki ongelmat oli loppunut kun tuo mokkula oli irroitettu. Eli omalla kohdallani ei ainakaan tuo toiminut vaikka Dynojetin sivujen mukaan 04-05 vuosimalliin käyvän mokkulan pitäisi käydä myös 06' vuosimalliinkin.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
No sit sulla on ensimmäinen yksilö missä törmään siihen et sitä ei ois,useammasta löydetty semmoisessa penkissä missä kierrosluku luetaan eculta.(jarrarit @ Kesä. 27 2011,14:26) kirjoitti
Noissahan kierrosluku mittari ei ihan pidä paikkaansa.
Pistä vaikka privaa ni katotaan penkissä,löytyykö huippunopeuden rajoitinta.
AHDIN TAKAA TAHDIN!!
Onkos porukka testaillut vakiopyörillä vartin vetoja? Millasta tulosta on tullut?
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Sisältääkö toi reaktioajan? Jotenkin kuvittelis että kymppi pitäs taittua? Oiskohan tuplakuplasta iloa tuossa harrastuksessa?(mjtee @ Heinä. 02 2011,12:10) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Back to basic...
Tossa -07 on kuulemma hirveä tehoja syövä katalysaattori, mutta unohdetaan se nyt toistaiseksi.
Pakoputkistossa näkyy olevan tommonen hauska servoohjattu kuristusläppä. Eli mitäs vaikutuksia sillä on jos sen modaa pysyvästi auki asentoon. Pitääkö tällöin pyörään lykätä ûperkallis PC ja säätää seokset uudestaan? Jotenkin epäilyttää että alakierroksien booaksella vois olla jotain pientä yhteyttä ko läpän kanssa....![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ei varttiajat sisällä kuulemma ~ikinä reaktiota. Ei siis tuokaan.(sky @ Heinä. 02 2011,12:56) kirjoitti
Siitä vain kymppiä alittamaan. Se se oli itselläkin tavoitteena, mutta ei vain osaaminen täysin vakiolla rykkösellä siihen riitä. En silti usko, että minä neutraaleissa olosuhteissa pääsisin alle kympin. Sen verran monta yritystä tuli otettua.
En usko, että tuplakuplalla on minkäänlaista merkitystä vartilla.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Wau, kiva kahtoo videoita. Jotain 8tonniin kiekkoi lähdössä, pystyykö tossa sit kääntää kahvan vaan alas koko ajan, vai meneekö ympäri?(mjtee @ Heinä. 02 2011,12:10) kirjoitti
Ite en ole revitellyt koskaan huippui, nööseri kuski ku on![]()
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Hm... Oisko toi sitten vaan niin että rykkösen keskialue on niin heikko, ettei se onnistu, kuin alan harrastajalta.(mjtee @ Heinä. 02 2011,13:54) kirjoitti
Jotenkin tuntuu ettei toi 100->200 kmh kiihtyvyys ei oo kummonenVanha huussininkin (zx9r) otti 100-->200 km/h 6,4 sekunnissa. Valitettavasti en ikinä tullut mitattua tuota sen jälkeen kun lisäsin siihen kokorännin, suutinsatsin kireemmät nokat ja vaapaavirtaussuotimen. Veikkaan että ainanakin oikeilla välityksillä olis voittanut juuri tuolla välillä rykkösen, mutta 2 markan jälkeen rykkönen ois vienyt voiton.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ei mee ympäri, kytkintä luistatetaan about satkuun asti (korjatkaa jos olen väärässä) , eli pitää saada vauhti semmoseksi että siinä vauhdissa kierrokset ovat jo vetoalueella *(mijumu @ Heinä. 02 2011,14:08) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kyllähän tällanen -07 rupeaa toimimaan vasta 10t kierroksen jälkeen, muuten aika pliisu jos vertaa gixxerin tömäkkyyteen. Ajettaavuus on kyllä parasta herkkua mitä tää tarjoaa ikäluokassaan 10+. Sitten sattuu vielä sen verran kulkemaankin, että kantti loppuu ennen kuin menohalut. Ja toimii 3v / 15000tkm ilman murheita.
R1-07
Mutta kun suskissa on ihan paskat kytkimet... *(raiveli @ Heinä. 04 2011,12:54) kirjoitti
![]()
Supermoto
Ei mene ympäri helpolla, mutta nousee liikaa, jos vetää ykkösellä tuppi nurin ylös asti (73kg kuski). Minulla on tapana vaihtaa varhain ykkösellä, jotta keula ei ehdi nousta ja sopivalla kakkosen vaihtotavalla/ajoituksella keula ei nouse juurikaan myöskään kakkosella. Ekassa videossa näkyy, että keula käy kolmesti ilmassa. Ensin kun kytkin tarttuu, sitten hiukan ennen vaihtoa ja kakkosella kytkin päästettäessä. -1p eturissan jälkeen keula pyrki pahemmin syliin ja vaihtokohta kakkoselle pystyi olla hyvinkin alhaalla. Nopeampaa ajallisesti olisi toki kyntää ykkösellä keula maata viistäen lähelle rajoittajaa, mutta se ny vaan on vähän vaikeaa. Vakioväleillä helpompaa. Paikaltaankin voisi lähteä vielä agressiivisemmin. Asiaa vaikeuttaa se, että kaasuhan ei ole 07-> rykkösessä lineaarinen tahi määrävä vaan elektroninen toivomusrulla.(sky @ Heinä. 02 2011,14:14) kirjoitti
Kakkosella tuppi voi olla nurin.
Mitä tulee 100-200km/h kiihtyvyyteen, niin osaltaan siitä tekee hitaan tuntuista se, ettei nollaseiska enää keuli kovin herkästi. Pyöräähän kehitettiin ensin 2006 vähemmän keulivaksi swingiä jatkamalla ja 2007 asiaa kehitettiin muutoin vielä lisää. Eikai se ny oikeasti silti kovin hidas siinä ole. Mitä lie 7,x sekuntia 0-200km/h.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
No lähtökohtahan on se että jos se on 6 sekuntia tai yli, niin se on oikesti lussu!(mjtee @ Heinä. 04 2011,14:18) kirjoitti
Se myös kertoo sen miksi vartti ei taitu vakiolla alta 10 sekunnin
Eli kyllä se näköjään pitäis heittää katti kuuseen ja sliparia tilalle + PC.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Siis 0-200. Ei 100-200. Löytyi tällainen vanha käppyrä tallesta: *Racechrono 8.5.2010 Joskus racechronon logeista siis tein. Älkää kiinnittäkö huomiota itse käyrään, koska siinä on aika-akseli pielessä ja paikaltaanlähdössä 1Hz mokkula aiheuttaa omituisen muodon. Uskoisin, että edemmällä käyrä on aika oikean muotoinen mittalaitteesta huolimatta ja siitä katsottujen nopeuspisteiden ero pitänee aika hyvin kutinsa. Tuosta esimerkkivedosta katsottuna siis varmasti alle 5s. Vieläkö se on hidas?(sky @ Heinä. 04 2011,19:28) kirjoitti
En nyt oikeastaan ymmärrä, miksi sen kympin pitäisi alittua helposti? Kansainvälisten lehtien 50kg ammattitestikuskit siihen pystyvät, mutta missä suomalaiset amatöörit vetävät näillä vanhemmilla avustimettomilla kilokyykyllä alle kymppejä täysin vakiona? Varttikisoissa ei helpolla huomaa kuinka pitkälle viritettyjä laitteet ovat tai että onko siellä etupäässä ilman liinoja alas lukittavat etuputket. Kuten jo aiemmin sanoin - ei rykkönen tarvitse kuin ne keulaliinat, kevyen osaavan kuskin ja kymppi alittuu. Pelimies varmasti vetää vakiollakin, jos minä vedän 10,1.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Kyllä tuo 10,1s on todella hyvä aika vakio rykköselle. Etenkin kun vertaa suomessa tehtyihin testeihin, liekö Ollilaisen 9,91s vieläkin kovin aika vartilla täysin vakio pyörälle, pyöränä K5 gsxr 1000.
Ei se katin poisto ja pc autuaaksi tee, muutamat lisähepat ei tuossa vaikuta juuri mitään. Kuskilla on paljon suurempi merkitys.
Kyllä ne kympin alittajat ovat kaikki ainakin madallettuja ja yleensä vielä jatkettuja noissa kadunmiehen karkeloissa.
Eikä se kymppi alitu kaikilla turbomiehilläkään.
Kyllä ne muutamat lisähepat auttavat keskialueella aika paljon. Vanhaan pyörään sain n. 10 Hp + vääntöä ihan kipeesti lisää keskialueelle ilman että menetin sitä yläalueella (viritysaste oli vähän toinen kylläkin), niin kävin keväällä ihan kylmiltään ajaan ahvenistolle uudet pohjat itselleni(jarrarit @ Heinä. 04 2011,23:35) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)