Ootko tehny de-catin jos käytössä vakiputkisto? Jos et, osta multa y-putki ko. tarkoitukseen *(rottis @ Kesä. 15 2011,16:06) kirjoitti
Vähentää kuumotusta mukavasti.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Mitäs öljyjä ootte käyttäneet motissa? Pitäs vissiin lykätä uudet ölpät sisään.
Ps. Voidelkaa mun puolesta vaikka t*ssit isolla D:llä, mutta älkää kertoko siitä minulle![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ylhäällä olet kuitenkin jo edellä, joten väliäkö sillä. Kaippa siihen katittomalla putkistolla ja säädöllä vähän saa poforia keskialueelle, mutta yhtä suuri apu löytyy lyhyemmistä välityksistä. -1 piikki eteen ja lähtee vähän ilosemmin alhaalta. Ja tietenki ilman mitään muutosta saat sen lähtemään ku rusakko puskasta luistattamalla kytkintä. Se mikään diisseli ole.(rottis @ Kesä. 15 2011,16:06) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Castrollia käytti tuo tämän alueen Yamaha-huolto omaan eksään ja täydellisesti pelitti ja kulki. Sitä en kyllä muista, että oisko ollu GPS vai Racing.(sky @ Kesä. 15 2011,21:22) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
castrolin power racing 1:stä suositteli paikallinen jammu mesta. eikä mul ainakaan 2n R1sen perusteella oo valittamista.
Tilaa täältä. säästät sievoisesti *
Tossa hintavertailua..
Shellin Advance ultra 10-40 toiminut erittäin hyvin, paremmin kuin kallis Castrolin power 1 racing..(mjtee @ Kesä. 15 2011,21:47) kirjoitti
<p>Yamaha yzf R1 2005</p><p>Honda VTR 1000 f 2003</p><p>Honda VFR 750 f 1996</p><p>Kawasaki KX 80 1990</p>
Vaihdoin Valvoline 10W-40 4T koneeseen ja mielestäni ainakin vaihteet toimivat pehmeämmin
Edelliset olivat ilmeisesti Castrolin GPS, en tykkännyt.
Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
Yamaha XT 660 X -04
Suzukin moottorihan tuohon paras lääke olisi, mutta kyllä kunnon kokoputkistolla ja commander+säädöllä muuttuu aika reilusti paremmaksi koko kierrosalueelta tuo motti. Suosittelen lämpimästi.(mjtee @ Kesä. 15 2011,21:34) kirjoitti
Ja tiheämmät välit, luonnollisesti. Perus -1/+2 toimii aina ja kaikenlaisessa ajossa.![]()
Supermoto
Kaikki nämä tehneenä ja paljon muutakin voin kyllä todeta oman pyöräni olevan aivan eri kuin ennen tuunausta.
Välityksiä en ole rukanut muuta kuin vaihtamalla -1 eteen ja sen vaikutus on kyllä melkoinen.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Onneks omasta mielestäni tää 04 rykkönen kulkee vakionakin ihan vitun lujaa, niin ei oo tarvinnu ruuvata palikkaa kiinni.
Toisaalta pitää se joskus vielä ostaa se kokoränni ja lyödä sen kaveriks noi hyllyllä lojuvat commanderi ja gravesin velocity stacsit, mut kattoo näitä joskus tulevaisuudessa.
Öljyinä olen käyttänyt, mitä huoltomies on laittanut ja itse olen ostellut motonetistä Teboilin tms. öljyjä. Viimeksi hain suodattimen yhteydessä yammucenteristä Yamalubea, kun maksoi sen karvan yli 40€ 4-litraa. Hyvin ne on kaikki öljyt voidelleet, mutta käytän varmaan jatkossa tuota yamalubea..
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Pointti onkin siinä kuinka keskialue pelttää, eikä maksimi tehossa.(Helsingin Matti @ Kesä. 16 2011,11:07) kirjoitti
Eli jos saat vaikka +10hv lisää keskialueelle, niin peli on ihan toisen tuntuinen!![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jaha meni rengas tilaus uusiks. Peruivat aikaisemmat kaupat. Tilasin sitten MynetMotosta Pirellin Supercorsa pro SC2:n, 175€ kotio toimitettuna. Rengasta odotellessa....
Näyttäis siltä että ohjauslaakerikin on menossa vaihtoon. Aina silloin tällöin kunnon jarrutuksessa kuuluu naksahdus, eli kyseessä on lopun alku. Ei se laakerin hinta, mut työ ei vain nappais.
Öljytkin pitäis vaihtaa... Ihanasti näitä huolto hommia... Ja ihanan kallista![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Koita ny ensin nostaa ilmaan, että onko se kuin löysällä. Eriasteinen löysyys aiheuttaa eri oireita. Minulla alkoi "kierot levyt"-väpätys, kun jarrutti jostain +150km/h vauhdista. Mitä voimakkaammin, sitä kovempi väpätys. Löysyyden lisääntyessä alkoi jurrata myös risteykseen pysähdyttäessä vähän ennen pysähtymistä. Saattoi kolahtaakin. Kirrasin ja ongelma katosi. Pyörällä oli ajettu alle 20tkm tässä vaiheessa eikä sillä oltu koskaan juuri keulittu.(sky @ Kesä. 17 2011,23:58) kirjoitti
Vartin homma
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Linkki ei ilmeisesti toimi?(mjtee @ Kesä. 18 2011,08:04) kirjoitti
Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
Yamaha XT 660 X -04
Kyllä kyllä. Ihan totta turiset. Olen leikkinyt esim. kaverin 05 gixxerillä ja onhan sen moottori vakiona paljon paremman tuntunen, kuin tuon oman rykkösen.(sky @ Kesä. 17 2011,23:51) kirjoitti
Tästä huolimatta olen itse pohtinut, että vääntämällä tuppea tuolla rykkösellä ykkösellä ja kakkosella, niin ainakin meikäläisen ajatukset pyörii tuolloin sen naamalle hyppivän hytin aisoissa pitämisessä, heikon keskialueen pohtimisen sijaan.![]()
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Serveri on sutta ja sekundaa. Hakkaa refreshia muutaman kerran (F5).(Juhis @ Kesä. 18 2011,11:30) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Kovasti alkanut kiinnostamaan nuo rykköset vuosimallista 2007-> eteenpäin, muutama kyssäri olis.
1. Mitä eroa 2007 ja 2008 vuosimalleilla?
2. Miksi jammu ei kulje 300km/h, muut kulkee?
3. oliko nyt niin, että 2009 *ja uudemmat on todella laimeita tehojensa puolesta?
4. menen yrc.fi tai mikä olikaan, R1 osioon niin silmään sattuu vain kaikenmaailman vikakyselyjä, onko nämä sitten jatkuvasti paskana?
5. -09 valot kiinnostaa kans, onko ne tehottomammat mitä -07 -08?
Vaikea valita noiden -07 -08 ja -09 jos ostan<span style='font-size:5pt;line-height:100%'>(kun ostan)</span> meinaan tuo seiska ja kasi tod. hienon näköisiä pelejä. Ysissähän lienee myös mittaristo muuttunut. vaihdenäytöt ym?
Tässä vastauksia, kaikki ei välttämättä kylläkään oikein *(Bardo @ Kesä. 18 2011,22:13) kirjoitti
1. Väritys
2. Pienellä modauksella pitäs kulkee myös
3. Ei varmaankaan ole "todella laimeita", hieman "erillaisia" ilmeisesti vaan...
4. Itselläni ei ole ainakaan ollut vielä minkäälaista vikaa ja ajellut olen n.4000 km. No eihän toi paljon vielä ole, mutta tyytyväinen olen ollut *
Harvemmin noita mihinkään foorumeille kehumaan tullaan, vaan sitten kun jotain murheita ilmaanttu, eli kyllä jammu kestää ihan varmasti siinä kuin muutkin merkit ja varmasti paremminkin *
5. Valoista en tiedä..
Mittaristo on ainakin hieman muuttunut -09
-07/08 ovat ainakin todella rouhean näköisiä ja tuntuisia pelejä, sen tiedän *
Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
Yamaha XT 660 X -04
Joo, nyt näköjään toimii jo.(mjtee @ Kesä. 18 2011,12:56) kirjoitti
Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
Yamaha XT 660 X -04
Jep jep(Bardo @ Kesä. 18 2011,22:13) kirjoitti
Oleellisimmat parannukset tuli -07 malliin!
Suosittelen että tinkaat -07 pyörän hyvään hintaan ja laitat niillä parilla säästyneellä tontulla vähän palikkaa, eli poistat katit, vaihdat avarammat pöntöt, vapaavirtaussuodin + PC. *
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Käytännön erot vakio y-haaralla, mistä on poistettu katti versus esim acran/leovincen y-haara?
Mites hinta, missä hinnoissa kyseisten valmistajien y-haarat liikkuu?
636
Sama itseäkin kiinnosti, mutta päädyin kuitenkin ostamaa Saksan Ebayn kautta Leon Y-haaran, kun en oikein muitten sopivuuksista saanut mitään faktaa. Itsellä siis Leon sliparit.(JessoR1 @ Kesä. 21 2011,08:31) kirjoitti
Hintaa ko. putkelle kyllä tuli hemmetisti, n.200€ posteineen, mutta Suomessa olisi ollut vielä n.50€ kalliimpi.
Onhan toi ainakin hemetisti siistimpi kuin vakio haara mistä katti poistettu ja en tiedä vaikka virtaisinkin hieman paremmin![]()
Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
Yamaha XT 660 X -04
Minua pitkään kiinnostanut juttu. Yksi teoria on se, että mailin vedoissa, varttikisoissa ja muissa on suhteella 1/10 Yamahaa ja esim Giksua. Siispä sieltä "yhdeksän" giksun joukosta löytyy aina muutama loppuun saakka viilattu hyvä yksilö, kun taas on epätodennäköistä, että se yksi mukana oleva Yamahisti olisi a) hyvä kuski, b) pyörä hyvä yksilö ja c) viritys onnistunut. On hyvä huomata, ettei jokainen tonninen kawa, suska tai edes bemari kulje kolmea sataa maililla. Ei edes 1300-1400cc busat ja zetorit. Selkeästi kiukkuisin noista tonnisista on toki bmw.(Bardo @ Kesä. 18 2011,22:13) kirjoitti
Se on kuitenkin faktaa, että kun 2007-2008 rykkösiä viedään peräkanaa giksujen kanssa samaan penkkiin, niin samanikäiset giksut eivät ole juuri sen tehokkaampia. Orgin dynoketjusta löytyy oman eksän käppyrä ja seuraavalta sivulta samassa penkissä käynyt perusviritetty giksu. Noin esimerkiksi. Kun sitten mennään pidemmälle ja tarkoitus on ottaa koneesta aukaisun kautta kaikki irti, niin se nyt on vain miljoona kertaa helpompaa ottaa aihioksi corolla, kun siihen löytyy osia halvemmalla ja helpommin.
Olin itse aikeissa lähteä 163natsiwhp rykkösellä ajamaan mailia, mutta en yksinkertaisesti viimeisenä kesänä jaksanut ruuvata pyörään eri takaratasta ja lähteä epävarmoissa sääolosuhteissa ajamaan toiselle puolelle Suomea. Tiedän, että oma vakiopyöräni oli ns. hyvä yksilö ja minä keveänä kukkakeppinä olisin päässyt sillä lujaa. Lökärit olisi ehkä pitänyt myös vaihtaa noihin hommiin vähemmän lepattaviin ja peilit repiä pois.
Vakioväleillä rykkönen tippuu pois huipputehon alueelta ja vakioväleillä väistämättä huipuiksi jääkin 288-295km/h riippuen niistä vireistä, kuskista ja olosuhteista. Gearing commanderilla ja oman pyörän dynokäyrää tutkimalla olisin laittanut siis taakse kaksi piikkiä pienemmän rissan ja sillä se olisi teknisesti voinut mennä 300km/h. Yhtään vastatuulta ei tosin olisi saanut olla, koska silloin teho ei riitä.
Tälle asteelle homma jäi, koska möin pyörän Kuopioon syksyllä 2010.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
^Toi kiihdytystaito on kyllä aika olellinen taito. Sen treenaamiseksi on erittäin vähän laillisia harrastuspaikkoja. Ja laittomat paikat joissa on mailin suora, jotka ovat vielä suht koht turvallisia, ovat vähissä ja niissäkään ei kannata jäädä kovin montaa kertaa koittaan maksimikiihdytystä![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Oliko foorumilaisia Jämsässä ajamassa mailia? Minkälaisin tuloksin?
Tehoahan noissa 04-> r1 on paljon, mutta luultavasti aerodynamiikka on ongelma huippunopeuksissa Yamahoissa, samakuin 1000rr cbr:ssä, jossa on myöskin vaikea piiloutua katteen taa, kun katetta ei juuri ole.
Pitää olla pienikokoinen kuski ja osata hieroa asento kuntoon, jotta pääsee aerodynaamisesti ko. pyörän selkään, ja sillon varmasti huippujakin löytyy. Jämsän kuvia kun kattelee, niin juuri kukaan ei r1 katteen taa pääse piiloon, ja silloin jäädään tehoon nähden heikkoihin nopeuksiin.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Moni piikkinen eturatas vakiona? Jos kävis -1 piikkisen noutamas Allriktistä.
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Vakiot 17/45.(mijumu @ Kesä. 22 2011,06:13) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Ensimmäiset neljä vaihdetta pääsee treenaamaan vartilla ja niitä laillisia treenipaikkoja riittää koko Suomeen. Toki maili on eri asia ja ne pari viimeistäkin vaihdetta olisi syytä saada sisään. Paikaltaanlähdöllähän ei maililla ole juuri väliä. Pyörä ei viimeisen 50m matkalla enää paljoa kiihdy. Loput voi kyllä treenata melko pitkälle kuiviltaan. Moni voi aloittaa alaselän venytyksillä: mallia(sky @ Kesä. 21 2011,21:12) kirjoitti
Eikä missään nimessä näin: .....
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Et ole teoriasia kanssa yksin. Aikalailla samanlaiseen päätelmään itekin tullut kun ei oo noita Suzuki-laseja hirveen syvällä päässä. Nuo Suzukit (Busat erityisesti) on niin hallitsevia määrältään erilaisissa nopeuskinkereissä että siksi niitä löytyy selkeästi eniten kärkisijoiltakin. Esim. suomesta löytyy varmaan sata nopeusajoihin pimpattua Busaa kun taas noita saman verran pimpattuja muita merkkejä ehkä yhteensä 5. Ei siinä, kyllähän Bussi on paras aerodynamiikaltaan, mutta ei niin merkittävästi että suomen tasolla ei olisi muilla merkeillä mahdollista vähän panostamalla mukana pysyä. Samasta raudasta (tai muovista) nuo muutkin on tehty *(mjtee @ Kesä. 21 2011,12:41) kirjoitti
![]()
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05