Sivu: 18 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 816171819202868118 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 511:stä 540:een 4024:sta
  1. #511
    Lainaa (rottis @ Kesä. 15 2011,16:06) kirjoitti
    Aika kuumahko vehje kun on lämpöjä +30°C ja vauhti <20kmh *
    Ootko tehny de-catin jos käytössä vakiputkisto? Jos et, osta multa y-putki ko. tarkoitukseen * Vähentää kuumotusta mukavasti.
    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
  2. #512
    Mitäs öljyjä ootte käyttäneet motissa? Pitäs vissiin lykätä uudet ölpät sisään.

    Ps. Voidelkaa mun puolesta vaikka t*ssit isolla D:llä, mutta älkää kertoko siitä minulle
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  3. #513
    Lainaa (rottis @ Kesä. 15 2011,16:06) kirjoitti
    Tulipa tässä samalla reissulla sekä ylä- että alarajat vastaan. Jyrkästä mutkasta jyrkkään ylämäkeen hyvin hitaasti= kaasun vääntäminen ei tee mitään ja pahimman kilpalijan SV1000 pörisee jo puolimäessä. Onko tähän (2004) alavääntöä mitenkään lisättävissä?
    Ylhäällä olet kuitenkin jo edellä, joten väliäkö sillä. Kaippa siihen katittomalla putkistolla ja säädöllä vähän saa poforia keskialueelle, mutta yhtä suuri apu löytyy lyhyemmistä välityksistä. -1 piikki eteen ja lähtee vähän ilosemmin alhaalta. Ja tietenki ilman mitään muutosta saat sen lähtemään ku rusakko puskasta luistattamalla kytkintä. Se mikään diisseli ole.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  4. #514
    Lainaa (sky @ Kesä. 15 2011,21:22) kirjoitti
    Mitäs öljyjä ootte käyttäneet motissa? Pitäs vissiin lykätä uudet ölpät sisään.
    Castrollia käytti tuo tämän alueen Yamaha-huolto omaan eksään ja täydellisesti pelitti ja kulki. Sitä en kyllä muista, että oisko ollu GPS vai Racing.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  5. #515
    castrolin power racing 1:stä suositteli paikallinen jammu mesta. eikä mul ainakaan 2n R1sen perusteella oo valittamista.
    Tilaa täältä. säästät sievoisesti *

    Tossa hintavertailua..



  6. #516
    Lainaa (mjtee @ Kesä. 15 2011,21:47) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Kesä. 15 2011,21:22) kirjoitti
    Mitäs öljyjä ootte käyttäneet motissa? Pitäs vissiin lykätä uudet ölpät sisään.
    Castrollia käytti tuo tämän alueen Yamaha-huolto omaan eksään ja täydellisesti pelitti ja kulki. Sitä en kyllä muista, että oisko ollu GPS vai Racing.
    Shellin Advance ultra 10-40 toiminut erittäin hyvin, paremmin kuin kallis Castrolin power 1 racing..



    <p>Yamaha yzf R1 2005</p><p>Honda VTR 1000 f 2003</p><p>Honda VFR 750 f 1996</p><p>Kawasaki KX 80 1990</p>
  7. #517
    Vaihdoin Valvoline 10W-40 4T koneeseen ja mielestäni ainakin vaihteet toimivat pehmeämmin
    Edelliset olivat ilmeisesti Castrolin GPS, en tykkännyt.
    Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
    Yamaha XT 660 X -04
  8. #518
    Lainaa (mjtee @ Kesä. 15 2011,21:34) kirjoitti
    Lainaa (rottis @ Kesä. 15 2011,16:06) kirjoitti
    Tulipa tässä samalla reissulla sekä ylä- että alarajat vastaan. Jyrkästä mutkasta jyrkkään ylämäkeen hyvin hitaasti= kaasun vääntäminen ei tee mitään ja pahimman kilpalijan SV1000 pörisee jo puolimäessä. Onko tähän (2004) alavääntöä mitenkään lisättävissä?
    Ylhäällä olet kuitenkin jo edellä, joten väliäkö sillä. Kaippa siihen katittomalla putkistolla ja säädöllä vähän saa poforia keskialueelle, mutta yhtä suuri apu löytyy lyhyemmistä välityksistä. -1 piikki eteen ja lähtee vähän ilosemmin alhaalta. Ja tietenki ilman mitään muutosta saat sen lähtemään ku rusakko puskasta luistattamalla kytkintä. Se mikään diisseli ole.
    Suzukin moottorihan tuohon paras lääke olisi, mutta kyllä kunnon kokoputkistolla ja commander+säädöllä muuttuu aika reilusti paremmaksi koko kierrosalueelta tuo motti. Suosittelen lämpimästi.
    Ja tiheämmät välit, luonnollisesti. Perus -1/+2 toimii aina ja kaikenlaisessa ajossa.
    Supermoto
  9. #519
    Kaikki nämä tehneenä ja paljon muutakin voin kyllä todeta oman pyöräni olevan aivan eri kuin ennen tuunausta.

    Välityksiä en ole rukanut muuta kuin vaihtamalla -1 eteen ja sen vaikutus on kyllä melkoinen.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  10. #520
    Onneks omasta mielestäni tää 04 rykkönen kulkee vakionakin ihan vitun lujaa, niin ei oo tarvinnu ruuvata palikkaa kiinni.

    Toisaalta pitää se joskus vielä ostaa se kokoränni ja lyödä sen kaveriks noi hyllyllä lojuvat commanderi ja gravesin velocity stacsit, mut kattoo näitä joskus tulevaisuudessa.

    Öljyinä olen käyttänyt, mitä huoltomies on laittanut ja itse olen ostellut motonetistä Teboilin tms. öljyjä. Viimeksi hain suodattimen yhteydessä yammucenteristä Yamalubea, kun maksoi sen karvan yli 40€ 4-litraa. Hyvin ne on kaikki öljyt voidelleet, mutta käytän varmaan jatkossa tuota yamalubea..
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  11. #521
    Lainaa (Helsingin Matti @ Kesä. 16 2011,11:07) kirjoitti
    Onneks omasta mielestäni tää 04 rykkönen kulkee vakionakin ihan vitun lujaa, niin ei oo tarvinnu ruuvata palikkaa kiinni.
    Pointti onkin siinä kuinka keskialue pelttää, eikä maksimi tehossa.

    Eli jos saat vaikka +10hv lisää keskialueelle, niin peli on ihan toisen tuntuinen!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  12. #522
    Jaha meni rengas tilaus uusiks. Peruivat aikaisemmat kaupat. Tilasin sitten MynetMotosta Pirellin Supercorsa pro SC2:n, 175€ kotio toimitettuna. Rengasta odotellessa....

    Näyttäis siltä että ohjauslaakerikin on menossa vaihtoon. Aina silloin tällöin kunnon jarrutuksessa kuuluu naksahdus, eli kyseessä on lopun alku. Ei se laakerin hinta, mut työ ei vain nappais.

    Öljytkin pitäis vaihtaa... Ihanasti näitä huolto hommia... Ja ihanan kallista
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  13. #523
    Lainaa (sky @ Kesä. 17 2011,23:58) kirjoitti
    Näyttäis siltä että ohjauslaakerikin on menossa vaihtoon. Aina silloin tällöin kunnon jarrutuksessa kuuluu naksahdus, eli kyseessä on lopun alku. Ei se laakerin hinta, mut työ ei vain nappais.
    Koita ny ensin nostaa ilmaan, että onko se kuin löysällä. Eriasteinen löysyys aiheuttaa eri oireita. Minulla alkoi "kierot levyt"-väpätys, kun jarrutti jostain +150km/h vauhdista. Mitä voimakkaammin, sitä kovempi väpätys. Löysyyden lisääntyessä alkoi jurrata myös risteykseen pysähdyttäessä vähän ennen pysähtymistä. Saattoi kolahtaakin. Kirrasin ja ongelma katosi. Pyörällä oli ajettu alle 20tkm tässä vaiheessa eikä sillä oltu koskaan juuri keulittu.

    Vartin homma
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  14. #524
    Lainaa (mjtee @ Kesä. 18 2011,08:04) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Kesä. 17 2011,23:58) kirjoitti
    Näyttäis siltä että ohjauslaakerikin on menossa vaihtoon. Aina silloin tällöin kunnon jarrutuksessa kuuluu naksahdus, eli kyseessä on lopun alku. Ei se laakerin hinta, mut työ ei vain nappais.
    Koita ny ensin nostaa ilmaan, että onko se kuin löysällä. Eriasteinen löysyys aiheuttaa eri oireita. Minulla alkoi "kierot levyt"-väpätys, kun jarrutti jostain +150km/h vauhdista. Mitä voimakkaammin, sitä kovempi väpätys. Löysyyden lisääntyessä alkoi jurrata myös risteykseen pysähdyttäessä vähän ennen pysähtymistä. Saattoi kolahtaakin. Kirrasin ja ongelma katosi. Pyörällä oli ajettu alle 20tkm tässä vaiheessa eikä sillä oltu koskaan juuri keulittu.

    Vartin homma
    Linkki ei ilmeisesti toimi?
    Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
    Yamaha XT 660 X -04
  15. #525
    Lainaa (Sampe @ Kesä. 18 2011,09:06) kirjoitti
    Lainaa (mjtee @ Kesä. 18 2011,08:04) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Kesä. 17 2011,23:58) kirjoitti
    Näyttäis siltä että ohjauslaakerikin on menossa vaihtoon. Aina silloin tällöin kunnon jarrutuksessa kuuluu naksahdus, eli kyseessä on lopun alku. Ei se laakerin hinta, mut työ ei vain nappais.
    Koita ny ensin nostaa ilmaan, että onko se kuin löysällä. Eriasteinen löysyys aiheuttaa eri oireita. Minulla alkoi "kierot levyt"-väpätys, kun jarrutti jostain +150km/h vauhdista. Mitä voimakkaammin, sitä kovempi väpätys. Löysyyden lisääntyessä alkoi jurrata myös risteykseen pysähdyttäessä vähän ennen pysähtymistä. Saattoi kolahtaakin. Kirrasin ja ongelma katosi. Pyörällä oli ajettu alle 20tkm tässä vaiheessa eikä sillä oltu koskaan juuri keulittu.

    Vartin homma
    Linkki ei ilmeisesti toimi?
    mulla toimii
  16. #526
    Lainaa (sky @ Kesä. 17 2011,23:51) kirjoitti
    Lainaa (Helsingin Matti @ Kesä. 16 2011,11:07) kirjoitti
    Onneks omasta mielestäni tää 04 rykkönen kulkee vakionakin ihan vitun lujaa, niin ei oo tarvinnu ruuvata palikkaa kiinni.
    Pointti onkin siinä kuinka keskialue pelttää, eikä maksimi tehossa.

    Eli jos saat vaikka +10hv lisää keskialueelle, niin peli on ihan toisen tuntuinen!
    Kyllä kyllä. Ihan totta turiset. Olen leikkinyt esim. kaverin 05 gixxerillä ja onhan sen moottori vakiona paljon paremman tuntunen, kuin tuon oman rykkösen.

    Tästä huolimatta olen itse pohtinut, että vääntämällä tuppea tuolla rykkösellä ykkösellä ja kakkosella, niin ainakin meikäläisen ajatukset pyörii tuolloin sen naamalle hyppivän hytin aisoissa pitämisessä, heikon keskialueen pohtimisen sijaan.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  17. #527
    Lainaa (Juhis @ Kesä. 18 2011,11:30) kirjoitti
    Lainaa (Sampe @ Kesä. 18 2011,09:06) kirjoitti
    Lainaa (mjtee @ Kesä. 18 2011,08:04) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Kesä. 17 2011,23:58) kirjoitti
    Näyttäis siltä että ohjauslaakerikin on menossa vaihtoon. Aina silloin tällöin kunnon jarrutuksessa kuuluu naksahdus, eli kyseessä on lopun alku. Ei se laakerin hinta, mut työ ei vain nappais.
    Koita ny ensin nostaa ilmaan, että onko se kuin löysällä. Eriasteinen löysyys aiheuttaa eri oireita. Minulla alkoi "kierot levyt"-väpätys, kun jarrutti jostain +150km/h vauhdista. Mitä voimakkaammin, sitä kovempi väpätys. Löysyyden lisääntyessä alkoi jurrata myös risteykseen pysähdyttäessä vähän ennen pysähtymistä. Saattoi kolahtaakin. Kirrasin ja ongelma katosi. Pyörällä oli ajettu alle 20tkm tässä vaiheessa eikä sillä oltu koskaan juuri keulittu.

    Vartin homma
    Linkki ei ilmeisesti toimi?
    mulla toimii
    Serveri on sutta ja sekundaa. Hakkaa refreshia muutaman kerran (F5).
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  18. #528
    Kovasti alkanut kiinnostamaan nuo rykköset vuosimallista 2007-> eteenpäin, muutama kyssäri olis.

    1. Mitä eroa 2007 ja 2008 vuosimalleilla?

    2. Miksi jammu ei kulje 300km/h, muut kulkee?

    3. oliko nyt niin, että 2009 *ja uudemmat on todella laimeita tehojensa puolesta?

    4. menen yrc.fi tai mikä olikaan, R1 osioon niin silmään sattuu vain kaikenmaailman vikakyselyjä, onko nämä sitten jatkuvasti paskana?

    5. -09 valot kiinnostaa kans, onko ne tehottomammat mitä -07 -08?
    Vaikea valita noiden -07 -08 ja -09 jos ostan<span style='font-size:5pt;line-height:100%'>(kun ostan)</span> meinaan tuo seiska ja kasi tod. hienon näköisiä pelejä. Ysissähän lienee myös mittaristo muuttunut. vaihdenäytöt ym?



  19. #529
    Lainaa (Bardo @ Kesä. 18 2011,22:13) kirjoitti
    Kovasti alkanut kiinnostamaan nuo rykköset vuosimallista 2007-> eteenpäin, muutama kyssäri olis.

    1. Mitä eroa 2007 ja 2008 vuosimalleilla?

    2. Miksi jammu ei kulje 300km/h, muut kulkee?

    3. oliko nyt niin, että 2009 *ja uudemmat on todella laimeita tehojensa puolesta?

    4. menen yrc.fi tai mikä olikaan, R1 osioon niin silmään sattuu vain kaikenmaailman vikakyselyjä, onko nämä sitten jatkuvasti paskana?

    5. -09 valot kiinnostaa kans, onko ne tehottomammat mitä -07 -08?
    Vaikea valita noiden -07 -08 ja -09 jos ostan<span style='font-size:5pt;line-height:100%'>(kun ostan)</span> meinaan tuo seiska ja kasi tod. hienon näköisiä pelejä. Ysissähän lienee myös mittaristo muuttunut. vaihdenäytöt ym?
    Tässä vastauksia, kaikki ei välttämättä kylläkään oikein *

    1. Väritys
    2. Pienellä modauksella pitäs kulkee myös
    3. Ei varmaankaan ole "todella laimeita", hieman "erillaisia" ilmeisesti vaan...

    4. Itselläni ei ole ainakaan ollut vielä minkäälaista vikaa ja ajellut olen n.4000 km. No eihän toi paljon vielä ole, mutta tyytyväinen olen ollut *

    Harvemmin noita mihinkään foorumeille kehumaan tullaan, vaan sitten kun jotain murheita ilmaanttu, eli kyllä jammu kestää ihan varmasti siinä kuin muutkin merkit ja varmasti paremminkin *

    5. Valoista en tiedä..
    Mittaristo on ainakin hieman muuttunut -09

    -07/08 ovat ainakin todella rouhean näköisiä ja tuntuisia pelejä, sen tiedän *



    Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
    Yamaha XT 660 X -04
  20. #530
    Lainaa (mjtee @ Kesä. 18 2011,12:56) kirjoitti
    Lainaa (Juhis @ Kesä. 18 2011,11:30) kirjoitti
    Lainaa (Sampe @ Kesä. 18 2011,09:06) kirjoitti
    Lainaa (mjtee @ Kesä. 18 2011,08:04) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Kesä. 17 2011,23:58) kirjoitti
    Näyttäis siltä että ohjauslaakerikin on menossa vaihtoon. Aina silloin tällöin kunnon jarrutuksessa kuuluu naksahdus, eli kyseessä on lopun alku. Ei se laakerin hinta, mut työ ei vain nappais.
    Koita ny ensin nostaa ilmaan, että onko se kuin löysällä. Eriasteinen löysyys aiheuttaa eri oireita. Minulla alkoi "kierot levyt"-väpätys, kun jarrutti jostain +150km/h vauhdista. Mitä voimakkaammin, sitä kovempi väpätys. Löysyyden lisääntyessä alkoi jurrata myös risteykseen pysähdyttäessä vähän ennen pysähtymistä. Saattoi kolahtaakin. Kirrasin ja ongelma katosi. Pyörällä oli ajettu alle 20tkm tässä vaiheessa eikä sillä oltu koskaan juuri keulittu.

    Vartin homma
    Linkki ei ilmeisesti toimi?
    mulla toimii
    Serveri on sutta ja sekundaa. Hakkaa refreshia muutaman kerran (F5).
    Joo, nyt näköjään toimii jo.
    Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
    Yamaha XT 660 X -04
  21. #531
    Lainaa (Bardo @ Kesä. 18 2011,22:13) kirjoitti
    Kovasti alkanut kiinnostamaan nuo rykköset vuosimallista 2007-> eteenpäin, muutama kyssäri olis.

    1. Mitä eroa 2007 ja 2008 vuosimalleilla?

    2. Miksi jammu ei kulje 300km/h, muut kulkee?

    3. oliko nyt niin, että 2009 *ja uudemmat on todella laimeita tehojensa puolesta?

    4. menen yrc.fi tai mikä olikaan, R1 osioon niin silmään sattuu vain kaikenmaailman vikakyselyjä, onko nämä sitten jatkuvasti paskana?

    5. -09 valot kiinnostaa kans, onko ne tehottomammat mitä -07 -08?
    Vaikea valita noiden -07 -08 ja -09 jos ostan<span style='font-size:5pt;line-height:100%'>(kun ostan)</span> meinaan tuo seiska ja kasi tod. hienon näköisiä pelejä. Ysissähän lienee myös mittaristo muuttunut. vaihdenäytöt ym?
    Jep jep

    Oleellisimmat parannukset tuli -07 malliin!

    Suosittelen että tinkaat -07 pyörän hyvään hintaan ja laitat niillä parilla säästyneellä tontulla vähän palikkaa, eli poistat katit, vaihdat avarammat pöntöt, vapaavirtaussuodin + PC. *



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  22. #532
    Käytännön erot vakio y-haaralla, mistä on poistettu katti versus esim acran/leovincen y-haara?

    Mites hinta, missä hinnoissa kyseisten valmistajien y-haarat liikkuu?
    636
  23. #533
    Lainaa (JessoR1 @ Kesä. 21 2011,08:31) kirjoitti
    Käytännön erot vakio y-haaralla, mistä on poistettu katti versus esim acran/leovincen y-haara?

    Mites hinta, missä hinnoissa kyseisten valmistajien y-haarat liikkuu?
    Sama itseäkin kiinnosti, mutta päädyin kuitenkin ostamaa Saksan Ebayn kautta Leon Y-haaran, kun en oikein muitten sopivuuksista saanut mitään faktaa. Itsellä siis Leon sliparit.

    Hintaa ko. putkelle kyllä tuli hemmetisti, n.200€ posteineen, mutta Suomessa olisi ollut vielä n.50€ kalliimpi.

    Onhan toi ainakin hemetisti siistimpi kuin vakio haara mistä katti poistettu ja en tiedä vaikka virtaisinkin hieman paremmin
    Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
    Yamaha XT 660 X -04
  24. #534
    Lainaa (Bardo @ Kesä. 18 2011,22:13) kirjoitti
    2. Miksi jammu ei kulje 300km/h, muut kulkee?
    Minua pitkään kiinnostanut juttu. Yksi teoria on se, että mailin vedoissa, varttikisoissa ja muissa on suhteella 1/10 Yamahaa ja esim Giksua. Siispä sieltä "yhdeksän" giksun joukosta löytyy aina muutama loppuun saakka viilattu hyvä yksilö, kun taas on epätodennäköistä, että se yksi mukana oleva Yamahisti olisi a) hyvä kuski, b) pyörä hyvä yksilö ja c) viritys onnistunut. On hyvä huomata, ettei jokainen tonninen kawa, suska tai edes bemari kulje kolmea sataa maililla. Ei edes 1300-1400cc busat ja zetorit. Selkeästi kiukkuisin noista tonnisista on toki bmw.

    Se on kuitenkin faktaa, että kun 2007-2008 rykkösiä viedään peräkanaa giksujen kanssa samaan penkkiin, niin samanikäiset giksut eivät ole juuri sen tehokkaampia. Orgin dynoketjusta löytyy oman eksän käppyrä ja seuraavalta sivulta samassa penkissä käynyt perusviritetty giksu. Noin esimerkiksi. Kun sitten mennään pidemmälle ja tarkoitus on ottaa koneesta aukaisun kautta kaikki irti, niin se nyt on vain miljoona kertaa helpompaa ottaa aihioksi corolla, kun siihen löytyy osia halvemmalla ja helpommin.

    Olin itse aikeissa lähteä 163natsiwhp rykkösellä ajamaan mailia, mutta en yksinkertaisesti viimeisenä kesänä jaksanut ruuvata pyörään eri takaratasta ja lähteä epävarmoissa sääolosuhteissa ajamaan toiselle puolelle Suomea. Tiedän, että oma vakiopyöräni oli ns. hyvä yksilö ja minä keveänä kukkakeppinä olisin päässyt sillä lujaa. Lökärit olisi ehkä pitänyt myös vaihtaa noihin hommiin vähemmän lepattaviin ja peilit repiä pois.

    Vakioväleillä rykkönen tippuu pois huipputehon alueelta ja vakioväleillä väistämättä huipuiksi jääkin 288-295km/h riippuen niistä vireistä, kuskista ja olosuhteista. Gearing commanderilla ja oman pyörän dynokäyrää tutkimalla olisin laittanut siis taakse kaksi piikkiä pienemmän rissan ja sillä se olisi teknisesti voinut mennä 300km/h. Yhtään vastatuulta ei tosin olisi saanut olla, koska silloin teho ei riitä.

    Tälle asteelle homma jäi, koska möin pyörän Kuopioon syksyllä 2010.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  25. #535
    ^Toi kiihdytystaito on kyllä aika olellinen taito. Sen treenaamiseksi on erittäin vähän laillisia harrastuspaikkoja. Ja laittomat paikat joissa on mailin suora, jotka ovat vielä suht koht turvallisia, ovat vähissä ja niissäkään ei kannata jäädä kovin montaa kertaa koittaan maksimikiihdytystä
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  26. #536
    Oliko foorumilaisia Jämsässä ajamassa mailia? Minkälaisin tuloksin?


    Tehoahan noissa 04-> r1 on paljon, mutta luultavasti aerodynamiikka on ongelma huippunopeuksissa Yamahoissa, samakuin 1000rr cbr:ssä, jossa on myöskin vaikea piiloutua katteen taa, kun katetta ei juuri ole.

    Pitää olla pienikokoinen kuski ja osata hieroa asento kuntoon, jotta pääsee aerodynaamisesti ko. pyörän selkään, ja sillon varmasti huippujakin löytyy. Jämsän kuvia kun kattelee, niin juuri kukaan ei r1 katteen taa pääse piiloon, ja silloin jäädään tehoon nähden heikkoihin nopeuksiin.



    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  27. #537
    Moni piikkinen eturatas vakiona? Jos kävis -1 piikkisen noutamas Allriktistä.
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  28. #538
    Lainaa (mijumu @ Kesä. 22 2011,06:13) kirjoitti
    Moni piikkinen eturatas vakiona? Jos kävis -1 piikkisen noutamas Allriktistä.
    Vakiot 17/45.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  29. #539
    Lainaa (sky @ Kesä. 21 2011,21:12) kirjoitti
    ^Toi kiihdytystaito on kyllä aika olellinen taito. Sen treenaamiseksi on erittäin vähän laillisia harrastuspaikkoja. Ja laittomat paikat joissa on mailin suora, jotka ovat vielä suht koht turvallisia, ovat vähissä ja niissäkään ei kannata jäädä kovin montaa kertaa koittaan maksimikiihdytystä
    Ensimmäiset neljä vaihdetta pääsee treenaamaan vartilla ja niitä laillisia treenipaikkoja riittää koko Suomeen. Toki maili on eri asia ja ne pari viimeistäkin vaihdetta olisi syytä saada sisään. Paikaltaanlähdöllähän ei maililla ole juuri väliä. Pyörä ei viimeisen 50m matkalla enää paljoa kiihdy. Loput voi kyllä treenata melko pitkälle kuiviltaan. Moni voi aloittaa alaselän venytyksillä: mallia

    Eikä missään nimessä näin: .....
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  30.  
  31. #540
    Lainaa (mjtee @ Kesä. 21 2011,12:41) kirjoitti
    Lainaa (Bardo @ Kesä. 18 2011,22:13) kirjoitti
    2. Miksi jammu ei kulje 300km/h, muut kulkee?
    Minua pitkään kiinnostanut juttu. Yksi teoria on se, että mailin vedoissa, varttikisoissa ja muissa on suhteella 1/10 Yamahaa ja esim Giksua. Siispä sieltä "yhdeksän" giksun joukosta löytyy aina muutama loppuun saakka viilattu hyvä yksilö, kun taas on epätodennäköistä, että se yksi mukana oleva Yamahisti olisi a) hyvä kuski, b) pyörä hyvä yksilö ja c) viritys onnistunut. On hyvä huomata, ettei jokainen tonninen kawa, suska tai edes bemari kulje kolmea sataa maililla. Ei edes 1300-1400cc busat ja zetorit. Selkeästi kiukkuisin noista tonnisista on toki bmw.

    *klips*
    Et ole teoriasia kanssa yksin. Aikalailla samanlaiseen päätelmään itekin tullut kun ei oo noita Suzuki-laseja hirveen syvällä päässä. Nuo Suzukit (Busat erityisesti) on niin hallitsevia määrältään erilaisissa nopeuskinkereissä että siksi niitä löytyy selkeästi eniten kärkisijoiltakin. Esim. suomesta löytyy varmaan sata nopeusajoihin pimpattua Busaa kun taas noita saman verran pimpattuja muita merkkejä ehkä yhteensä 5. Ei siinä, kyllähän Bussi on paras aerodynamiikaltaan, mutta ei niin merkittävästi että suomen tasolla ei olisi muilla merkeillä mahdollista vähän panostamalla mukana pysyä. Samasta raudasta (tai muovista) nuo muutkin on tehty *
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
Sivu: 18 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 816171819202868118 ... ViimeinenViimeinen