Ainakin Arrowilta saa ihan uutenakin vielä. jos semmoista tekee mieli, niin kattaa kysyä Tampereen Yamaha sentteristä.
Käytettyjä luulisi olevan aina silloin tällöin myynnissä. Verkot vaan vesille ja eBay/foorumit seurantaan.
https://m.nettivaraosa.com/moottorip...unt=0&vifNav=Y
Tommonen löytyi ainakin nopealla haeskelulla.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Edellinen omistaja pitäny pyörää pihakoristeena ja tankin täyttöaukko (mikä lie oikee nimitys?) oli ruosteessa kun toissa syksynä pyörän ostin.
Putsasin sillon tarvella ruosteet pois muistaakseni vesihiomapaperilla.
Nyt taas ruosteessa niin oiskos jollain jokin niksipirkka ratkaisu millä kannattais putsata siten ettei uusis ruoste niin helposti?
0B66E6BD-EBA0-47B9-B882-7ED1D783B810.jpg
Yamaha R1 -06
Ex Yamaha Thunderace -00
Ex Yamaha TZR 125 -90
Tunturi Tiger -88
Mitä automaalareilta oon kuullu, ni jos kerran lähtee jokin ruostumaan ja sen vaa hioo pois, ni se pinta ruostuu nopeasti uudelleen. Hiomisen jälkeen pitäis vetää joku suoja-aine siihe pintaan ettei ruostuis (olettaen että saat kaiken ruosteen pois siitä pinnasta ettei se lähe kasvamaan uudestaan samasta kohdasta).
Ja ennenku elämänkoululaiset rupee räksyttämään ni sanottakoon että mulla ei ole minkää sortin pintakäsittelykoulutusta eikä maalarikoulutusta, tämä on täysin ammattimaalareiden suusta kuultua.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Joku rasva siinä suojaa hyvin. WD-40 tai CRC 5-56 on vähän löysää ja joutuu laittamaan usein, että pysyy suoja. Vaseliini taas sotkee helposti, joten jotain siltä väliltä.
Itellä on semmoista anti-corrosion spraytä, mikä on tarkoitettu saranoille ja vastaaville pinnoille mitä ei voi maalata. Sillä suojaa tommoset kohteet hyvin ja kestää pinnassa hetkeä pidempään.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Yamaha R1 -06
Ex Yamaha Thunderace -00
Ex Yamaha TZR 125 -90
Tunturi Tiger -88
Tuskinpa tuossa mikään kestää kovin pitkään kun korkin tiiviste hinkkaa koko ajan. Henk koht en olisi ollenkaan huolissani moisesta. Toiki tiivisteeseen voi sipaista esim silikonirasvaa, joka auttaisi vähän.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Toimisikohan joku ns. ruosteenpysäyttäjä tuolla, vai kerjääkö sillä ongelmia polttoainejärjestelmään jollei ainetta saa täysin putsattua pois?
https://m.motonet.fi/fi/tuote/600084...ayttaja-250-ml
Edit. Ja joka tapauksessa pinta kannattaa hionnan / putsauksen jälkeen pyyhkäistä jollain öljyllä. Kuvassa tuo pinta on niin ”kuivan” näköinen, ettei ole edes bensaroiskeita tainnut saada.
Ainakaan R6:saa ei saa irti, vaikuttaa samanlaiselta rakenteelta R1:ssä. Jos tuosta "loiskumisenestosuojasta" haluaa eroon, niin sen voi leikata pienellä laikalla tai jollain muulla terällä pois. Helpoiten siihen pääsee käsiksi bensapumpun reiän kautta. Ulkokauttakin tuo onnistuu, mutta joka tapauksessa tankki täytyy tyhjentää ja purkaa bensapumppu pois, että saa putsattua tankin leikkuujätteestä.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
no nyt tuli oikea niksipirkka vastaus
Tätähän melkein pakko kokeilla
Tuo kehyksen irrotus on kyllä hankalan oloinen homma. Toissa talvena sitä pyörittelin ja pääädyin paikallaan putsaamiseen. Öljytyn kankaan asettelee pohjalle niin saa tiiviin suojan johon hiontapölykin jää kiinni. Tai tässä tapauksesssa kokiksen roiskeet
Tota Samin linkkaamaa ainetta satuin ostaan Motonetistä jo aiemmin. Se on sellasta litkua mikä laitetaan ruosteen päälle ja muuttuu kuivuttuaan mustaks. Varmaan hyvä pohja-aine jos maalais pääälle
Yamaha R1 -06
Ex Yamaha Thunderace -00
Ex Yamaha TZR 125 -90
Tunturi Tiger -88
Kunnon niksipirkkahan tuosta tulee kun käytät vanhoja sukkahousuja suojaukseen![]()
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Vakavassa harkinnassa vm 2011 r1:n. Onkos kukaan käyttänyt ko 2009-14 mallia Ahvenistolla, meneekö orkkis vaimentimilla alle 95dB? 2005 r1 meni kyllä.
......
Yks aine vois olla Dinitrolin annitrol. Sillä kun pyyhkii/liottaa (muista käsineet ja suojalasit, on niin lähtee ruoste koloistakin, ja passivoi/fosfatoi. Ei heti ruostu, mutta varsinainen ruosteen esto se ei ole. Mutta ei heti ruostu uusiksi.
annitrol
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Vielä en ole ehtiny ruosteen poistoon muiden kiireiden takia. Eiköhän kevät taas yllätä motoristin ja helvetillinen kiire & paniikki vielä tulee huoltojen tekemisen kanssa
Kiitos kuitenkin kaikille vinkeistä ja kerron sitten mikä kemikaalihumala oli toimivin.
Nyt sattumalta huomasin, että mp renkaiden hinnat on melkein tuplaantunu sitten viime hankinnan 2020.
Tilaan uuden takasen valmiiks kesää odottelemaan jos jostain satun löytään ns vanhaan hintaan, mutta arvon nyt otanko vakio kokosen 190/50 vai korkeemman 190/55.
Käsittääkseni 55 mahtuu helposti 06- malliin (pidempi haarukka), mutta kertokaas kokemuksia miten vaikuttaa ajoon?
Pari ratapäivää kesässä käyn ajaan, mutta muuten maaseutu cruisailua.
Ratapäivillä viime kesänä eräs kaveri tuota mun 50 -sarjalaista pannukakkua hämmästeli ja sillä perusteella 55 alko kiinnostamaan.
Nyt välitykset muuten vakiot, mutta edessä -1 ratas, eli 16 piikkinen.
EDIT: Jos samat välitykset haluan pitää 55 profiilin renkaalla tarttis takaratasta kasvattaa ilmeisesti vain yhdellä piikillä 45 —> 46. Tämä siirtää rengasta eteen päin niin vähän että tuskin vaikuttaa mitään ja vois 47 rattaankin laittaa jolloin välitys ois vähän lyhyempi mitä nyky kombolla.
Eli 50 vai 55 profiilin rengas ostoon?
Viimeksi muokannut: JS75; 16.01.2022 klo 17:50.
Yamaha R1 -06
Ex Yamaha Thunderace -00
Ex Yamaha TZR 125 -90
Tunturi Tiger -88
Etsinnässä olisi 07-08 malliin kokoputki, mistä mahtaisi saada? Yamaha center myy pelkkää väliputkea ja vaimentimia.
R6 ratalelu
Ex: Z750, ZX6R, R1 rata
Tärkeintä on näyttää nopeelta
Kierrätysvastaava, kliparivastaava
Tuolta esim. Arrowin käyrästö, central pipe ja valitsemasi vaimenninpari. https://em-moto.com/en/spc/moto/view...&moto_tipo=177
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
ebay.de oli ainakin yksi YZF R1 RN19 Leovince - putkisto myynnissä tonnilla. Vaikeehan noita on löytää varsinkaan käytettynä.
Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Onko porukalla kokemusta RCS17 tai 19 kahvasta RN12 mallin rytkyssä? Carpimoton mukaan 17 sopis paremmin, 19 se ei suosittele. Muttei tohtis ostaa 17 todetakseen ettei oo sen tehokkaampi kun vakiokahva. Yhtä ikävä tilanne sekin on jos 19 onkin liian hätänen kahva![]()
Otetaan myös ehdotuksia vastaan muista hyväks todetuista kahvoista vakiosatuloiden parina.
Yamaha R1 -05
Minkä kokoinen mäntä on vakio pääsylkässä ja mitä kokoa on satuloissa männät? Pääsylkän männän koon kasvattaminen tekee jarrut puisemmaksi yleensä.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Carpimoton suositukset on yleensä aika osuvia. Jos vakiopuristimessa 16mm mäntä, niin ei kauheasti kannata isommaksi muuttaa. Se 17mm kuullostas järkevältä tähän kohtaan omaan päätelmään satuloitten mäntiä mittaillen.
Jarrujen yleiskunto kantsii nyt eka tutkia. Satuloissa männät liikkuu herkästi ja letkut ei oo kumipalloa. Ja jarrupalavalinta antaa paljon mahiksia ajotyypin mukaan.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -