65k ajettu -04 ja nokkaketju + kiristin kymysys. Jos tohon vaihtas uuden ketjun ja ehkä ne muoviset ohjaimet, niin voiko ongelmitta käyttää alkup. kiristintä? Service Manual näyttää käsittääxeni kertovan kuinka se kiristin resetoidaan.. ja onko ylipäänsä mahdollista että tuo ketju olisi jo venynyt liikaa? Oon ajanu tuolla nyt reilun 20 000 km ite. Vime kesänä kexin uuden hienon harrastuxen että kavereille näytin miten kivasti Ryx kiertää rajoitinta vasten paikallaan ollessaan.. Pari-kolme sekuntia kerrallaan. Oisko yhteensä viisi kertaa näin käynyt. Loppukesästä huomasin sitten että pakosaundi oli muuttunut. Kaiken jären mukaaan se on nyt tuo ketju, tai sitten EXUP-säätö. Pitänee se EXUP tarkistaa ensin ennekuin alkaa ketjuja tilailla
Edit: ai niin, ketjua ei kai toinna vaihtaa jos ei uusi nokkarattaita samalla..
Yamaha #1 we_R1'04
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Ketjun voi vaihtaa vaihtamatta muita osia. Yleensä noi muut osat ei juuri kulu jos mitään ei ole rikki. Esimerkiksi rikkinäisen kiristimen ansiosta liian löysä ketju on voinut kuluttaa laahaimia.
Ketjun venymisen näkee parhaiten kampiakselin ja nokka-akselien ajoitusmerkeistä, jos merkit on pielessä, niin todennäköisesti ketju on venynyt.
Eikä se mopo siitä rajoittimelle paukuttelusta ihan heti hajoa, sitä varten se rajoitin noissa on, ettei mitään hajoa.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Ois pien kyssäri, omassa r1 -04 pyörässä on powercommander 3 ja en tiiä mitkä kartat tuoll oikee on mut tuo röpeltää alakierroksilla ja rajotin kuulostaa aika jännältä, se on sellane aika tasanen eikä sellane ku tavallisesti. Vetää muute hyvin. Ois tarkotus ladata netistä kartat tohon niin miten se tehdään?
Yamaha YZF-R1 -04
Lataa vaan sen PC:n ohjelman läppärille ja iskee usb-piuhalla kiinni. Power Commanderin PC III:n nettisivulta löytyy ihmisten postaamia valmiita karttoja runsaasti. Mulla -04:ssä joku no cat, open air filter and open cans ja ei ainakaan sammu enää niin helposti paikaltaan lähtiessä sekä kulkee katunopeuxia huomattavasti pienemmällä kaasukahvan väännöllä vrt alkup. kartta (joka siinä oli.)
https://www.dynojet.com/downloads/po...iusb-pciiiusb/
https://www.dynojet.com/tunes/411-411
Viimeksi muokannut: JukkaX; 13.04.2021 klo 05:47.
Yamaha #1 we_R1'04
Saako noita patteri viritys adaptereita suomesta? Eikös tuon voi tehä periaatteessa itekki?
Yamaha YZF-R1 -04
Muistaakseni Bikedoctorin kautta sais, mutta ulkomailta sekin ne tilaa, ellei nyt jostain syystä ole hyllyssä.
Kartat pystyy lataan ilmankin pyörä käynnissä. Jos firmiksen päivität niin sitten tarvii adapterin.
Kyllähän sen itekin pystyy tekemään, mutta täytyis löytää oikea pistoke ja crimpit, että saa niin luotettavaks et viittii firmiksen päivittää.
Jos sulla shifteri kiinni niin samaan liittimeen vois vaan lisätä patteri adapterin, mutta Jenkki pyydys niin voi olla vaikee löytää oikeet crimpit.
Jos epäilet ongelmien johtuvan PC3.sta niin kytke irti ja kokeile miten toimii.
Viimeksi muokannut: JS75; 19.04.2021 klo 08:51.
Yamaha R1 -06
Ex Yamaha Thunderace -00
Ex Yamaha TZR 125 -90
Tunturi Tiger -88
Ainii et pc3 liitin pelkästään irti ja käyntii? Jos sattuu toimii paremmin ku on liitin irti ni eikös sillä voi ajaa sit sillee? Ens kuussa ois aika varattuna säätöö penkkii ni jos sinne asti vois ajella ilman sitä vaikkauskon että on siitä kiinni ku yhellä edellisistä omistajista oli ollu ilokaasut tossa ja oon huomannu että isomall vaihteella ku painaa kaasun pohjaan ni se ei sillon vedä nii hyvin mitä puolella kaasulla, tuntuu et saa liikaa bensaa
![]()
Yamaha YZF-R1 -04
Jos siinä ilokaasut ollu ja PC3 sille säädetty niin koita ny ensi hätään jollain kartalla mikä tehty suunnilleen sun setille. Sillä jos toimii järkevästi niin odottelet vaan penkkiin pääsyä.
Jos otat pois sen niin sillon menee tehdas säädöillä ja mahdollisesti liian laihalla, et ei ny mitää pitkää reissua sillee kannata ajaa.
Yamaha R1 -06
Ex Yamaha Thunderace -00
Ex Yamaha TZR 125 -90
Tunturi Tiger -88
Nonniii nyt sain ladattua toisen kartan ja nyt toimii niinku pitääkin! Nyt vetää ja rajotinki kuulostaa normaaliltaen tiiä ois se varmaa hyvä silti vielä siellä penkissä käyttää ni saa kaiken kohallee
![]()
Yamaha YZF-R1 -04
Superbike #7
Käytin pyörän pariviikkoa sitten säädettävänä. Tuossa katsottiin siis kartat kohdilleen käytännössä joka vaihteelle (muutokset suoraan ECU) + kaikkea muutakin. Kylläpäs mottorin käytös muuttui verrattuna aikaisempaan tilanteeseen jossa PC3 oli säädetty tälle pyörälle (penkissä sekin). Muuttui siis paljon paremmaksi, hallittavammaksi. PC3 kun käsittääkseni tunaa vaan ruiskukarttaa, thats it.
Samaa mieltä siis Nitrous/Tumppi kanssa. Niin ja enskuussa menee Öhlins alusta huoltoon ja koitan saada osaavamman apinan sen säätämään kuin itseni.![]()
Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Vein pyörän alustahuoltoon ja selvisi että tuossa on alkuperäiset keulaputket ja alkuperäisen omistajan mukaan sinne on vaihdettu Öhlins sisuskalut (tarkemmin ei tiedä). Muistaako joku että mitä näihin on saanut aikoinaan? Netistä ei oikeen tietoa löydy. Pyörä siis RN19 2008 mallia. Keula on rakennettu tuolloin 2008.
- Cardridge kittiä on saanut, mutta tässä välttämättä sitä ole.
- Toinen vaihtoehto lienee että siellä on sitten vaihdettu jouset ja mäntäsarja. Onko tähän joskus saanut Öhlinsin mäntäsarjaa vakioputkiin? K-Tech ainakin saa mutta nämä on tainnut tulla myöhemmin saataville, eli tässä ei ole.
Lopulta kaikki tietty selviää kun nuo sitten avataan...
Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Tarkistin kuvia niin vakiolta toi yläpää näyttää eli ei ole cartridgea. Mitä muuta sitten tosiaan tähän saanut...
EDIT: Cartridgen lisäksi ei ole saanut vakioputkiin muuta Öhlinsiltä kuin jousia. Eli tässä ollee sitten jouset vaihdettu + jotain muuta modifikaatiota mahdollisesti. Selviää avattaesa.![]()
Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Pitäis laittaa 2005 R1 nopeempaa kaasukahvaa ettei tarvis lypsää kahdessa osassa kaasua auki, mutta vaikuttais olevan aika arpapeliä tilaamalla tuleeko oikea vai joku yleismallinen samalla liikeradalla.
Osanumero R6 isommalla kehällä olevasta kahvasta on ilmeisesti 2C0-36240-00-00, mut tarjoo tälle osanumerolle myös R1 2015-19, mahtaakohan siis niidenkin kahvat sopia ja olla lyhemmällä liikkeellä?
Vinkkejä otetaan siis vastaan mistä ja millasia kahvoja ootte laitellut?
Alkupeäisen kahvan paikalle, ei isompi rulla oikein mahdu.
Jos oikeesti pikakaasun haluu, niin pitä vaihtaa koko paletti. Eli myös se vaijerien/rullan kotelo.
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Itsellä robby Moto, toimii ok. Useita eri rulla vaihtoehtoja.
Jouduin ostamaan pidemmät vaijerit, jotta sain kahvan käännettyä parempaan asentoon. Vaijerit ottivat kiinni imuputkiin. Vakiomittainen R1:n robby Moto kaasuvaijeri ylimääräisenä. Saa halvalla ...
Toinen todistetusti hyvä pikakaasu on alkuperäinen yec-osa.
Pp-tuning pikakaasu löytyy yamahasta, jossa on tällä hetkellä joku kotarin rulla (sama välitys, kuin pp).
10 kawassa on dominon pikakaasu ja iso nippu eri välityksiä.
Crosseissa ja kyykyissä on sen verran hurjia vakiona nuo kiertoliikkeet, että Japanissa on ihmisillä pakko olla yksi nivel lisää ranteen ja kyynärpään välissä. Sisäreisi heillä on kuulemma muotoiltu siten, että noin 30 deg kulmassa olevasta tankin takareunasta saa parhaan mahdollisen tuen.
---
Kiitokset vastauksista, täytynee laittaa koko paketti siis suosiolla vaihtoon.
Saapahan hifistellä vaihtovälityksillä liikeradan mieluisaks![]()
Tuli tuossa kotiutettua 2006 vuotinen R1.
Onko antaa suosituksia hyvistä ja siistin näkösistä kaatumatapeista?
Tekis mieli ihan varmuuden vuoks moiset laittaa jos mahdollisessa kaatamistilanteessa vaikka jotain avittais..