Eiköhän se ole suuri prosentti suomalaisista pyöristä juurikin tuossa rauhallisessa käytössä..
On se hienoa ajella maaseudun mutkateitä aurinkoisena kesäiltana vaikka alla olisikin se kyykkypyörä..![]()
Anteeksi lapset.
Vittu mikähän perkeleen talli-tonttu on vääntänyt öljytulpasta ja molemmilta puolilta katteiden kierteet
Muut paikat ovat tainneet onneksi olla liian haasteellisia saada jatkovartta sopimaan. Öljytulpassa sentään oli jo heli-coil ja toiselle puolelle laitoin syksyllä. On se ihan normaalia että remontissa voi jokin muovilirpake hukkua tai mennä rikki mutta saa niitä uusia kaupasta. Seuraavan vehkeen syynään jos nyt en ihan suurennuslasilla niin vähintään taskulampulla ellei se sitten ole uusi
Selkä suorana, elämä edessä, R1 -> R1200 GSA
Entinen pyörä myyty ja tuollainen 07 R1 pyörii koko ajan mielessä. Olen lukenut vanhoja Bike-lehtiä jossa tuota on testattu ja kuume vain kasvaa. Toisena vaihtoehtona tulee K5-K6 gixxeri hyvän moottorin ja halvemman hinnan takia, mutta olisihan tuossa rykkösessä jo luistokytkin yms. ja ajettavuuskin pitäis olla kohdillaan. Olen katsellut myös 04-06 rykköstä, mutta tuntuu että aika hintavia vielä ovat, noin tonnin lisäpanostuksella saa jo 07 mallin. Joten valinnan vaikeus on melkoinen, eli ottaako halvempi täysin laiteltu Suzuki vai tonnia kalliimpi vakio 07 R1?
Mä ainakin tykkään tuosta 07-mallista, on se helmi. Toki riippuu mitä tarvitsee, ja luistokytkin tuntuu hyvältä. Ja kyllähän mopon pitää kaunis olla(Juuseri @ Huhti. 15 2010,18:49) kirjoitti
![]()
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Perkule, nyt on si ajovalot ja pitkät hukassa...
Pass-napista toimii pitkät..
Kenelläkään kokemuksia`?
Tein itse ja YRITIN säästää.
Öh. Tuo voisi olla oma kirjoitukseni viime kesältä. Kävin koeajamassa molemmat ykkösvaihtoehdot (k5 gsx-r, -07 R1) ja päätin sen pohjalta. Suzukin kone on toki usein hiukan tehokkaampi ja väännökäs rykköseen verrattuna, mutta mielestäni R1:n motti käy värinättömämmin, pakoääni on luonteikkaampi ja kiertää ylemmäs. Puolensa kummallakin. Ajoasennoltaan rykkönen on kapeampi ja minun mitoilleni mukavampi (183/73). Rykkösen putkihässäkkä lämmittää takamusta, giksun ei. En enää jaksa arvostaa mökäputkia, muut hilut on halpoja. Kokeile ihmeessä molempia.(Juuseri @ Huhti. 15 2010,18:49) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Hyviä pyöriä molemmat, joten fiilis hommiksi se menee. Aja molemmat ja ota kumpi tuntuu kivemmalta. Itse valitsisin noista kahdesta ehkäpä rykkösen. Tosin jos otetaan vaihtoehdoksi mukaan K7-K8 gixxeri niin valinta menisi siihen, aivan sairaan hyvä yleispyörä... Ja -08 eteenpäin 10R pesee koko porukan. Ja sitten tietysti uusi Blade mukaan listaan, BMW-RR... Ihanaa. *(mjtee @ Huhti. 15 2010,20:49) kirjoitti
![]()
Supermoto
07, 08 jammu, 05,07 kikseri, 08 10R ja kymmenen muuta kyykkyä. Valitsen 10 R. Jammun ainoa ongelma on LUSSU keskialue siis se käyttöalue mitä käytät normiajossa. Jammulla on kivaa 10000 kierroksen jälkeen. Jos annat anteeksi lussun keskialueen niin R1.
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Pitää paikkansa. Laadukas kokoputki ja commanderi paikkaa jampussa paljon, mutta sitä samaa voiman tunnetta mitä esim. sukisukissa on keskellä ei siihen saa.(Toippari @ Huhti. 15 2010,21:42) kirjoitti
Supermoto
Mitäs tuohon mopon huoltoon 10000km kuuluis?
Eli öljyt ja suodattimen vaihdan,pitäiskö vaijereita jotenkin öljytä? Jos niin miten hoituu?
Ilmanputsaria?
Ite ajattelin ropailla, niin ainakin oppii laittamaan. Öljyt nyt peräisin viime syksyltä.
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Juurikin eilen hain pyörän, johon oli talven aikana tehty 10tkm huolto. Enimmiäkseen näyttää siltä, että tarkistellaan ja tutkaillaan. Kyllä ne oli ilmeisesti muttereiden ja ruuvien kireydetkin oikeasti tutkineet, kun yksi puuttunut pultti oli laitettu paikalleen. Eli käytännössä vuotaako mikään, onko nesteet ok, onko missään klappia ja toimiiko kaikki.(mijumu @ Huhti. 16 2010,12:09) kirjoitti
Mitä sitten oikeasti tehtiin:
-öljynvaihto
-öljynsuodattimen vaihto
-ilmansuodattimen puhdistus (wtf? Öljytty paperisuodatin tietääkseni)
-läppärungon alipaineiden tarkistus/säätö
-imuilmajärjestelmän toiminnan tarkistus (<-?)
-yleisvoitelu (<-? * ketjut kuitenkin erikseen)
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
okei, öljyn vaihto suodattimineen ok. Ilmanputsarinkin voisin katsoa, läppärungon alipaineiden tarkistus/säätö??, imuilmajärjestelmän toiminnan tarkistus??, voitelu onnistuu, mites noita vaijereita nyt kannattaa rasvailla??(mjtee @ Huhti. 16 2010,12:24) kirjoitti
Kysymysmerkillisiin kaivataan jeesii.
Mistäs muutoin noita varaosia yleensä hankkineet, kannattaako jo tilailla ulkomailta jos tulpatkin uusii?
Vielä kysymys mallia apina..mitäs öljyjä ootte käyttäneet??
Kuitti.
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Onko kukaan laittanut 04-06 mallisiin R1:een 190/55 rengasta 190/50 sijaan?
Tuleeko mahdollisesti uusilla ketjuilla ahdasta takasvingin ja renkaan välille? Jos mahtuu niin muuttaako miten pyörän käytöstä?
<p>Yamaha yzf R1 2005</p><p>Honda VTR 1000 f 2003</p><p>Honda VFR 750 f 1996</p><p>Kawasaki KX 80 1990</p>
R1:stä (04-06) on surkeat alaväännöt vakiona. En tiedä sliparin/commanderin vaikutusta vakioväleillä, mutta piikkiä pienemmällä rattaalla ja hilpikkeillä saa pyörästä täysin erivehkeen. Tällä hetkellä vakio 06 SP pihassa oman 05 (hot bodies undertail exhaust-putkella, lyhkäsemmäl välityksel ja commanderilla) lisäksi Vehkeet ovat kuin yö ja päivä ala- ja keskikierroksilla. Tuntuu vakio R1 kusiaiselta ala- ja keskikierroksella omaanverrattuna. Luulisin, että yhen piikin pienemmällä rattaalla alapirteys korjaantuu jo kummasti. Säästää kytkinlevyjäkin jonkuverra..(Toippari @ Huhti. 15 2010,21:42) kirjoitti
636
Kaippas se on tuohon hankittava paremmin tuulta ohjaava pleksi, mistäs kaukaa sais halvalla hyvää![]()
Nyt puskee aikaslailla kaulaan viimaa, tai sit vedettävä enempi syvemmässä sikiöasennossa.
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Minulla jää vakiolla rintakehän yläosaan ja hartioihin eli juuri siihen mihin pitääkin. Shoein Multitechilla tuli testattua tuplakuplaa seeprassa ja eihän se toimi yhtään - siis se, että ilma ohjautuu kypärään. Kauhea meteli ja potta alkaa ravistaa jo 120km/h vauhdissa. Omien kokemusten pohjalta suosittelen hyvää tuulenpitävää kauluria tahi kypärälakkia.(mijumu @ Huhti. 27 2010,18:57) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
perskeles, nyt pitäis olla vakionormisäädöt manuskan mukaan, ja tuntuu kyl töyssyt perseessä ja siltä et takafillari nousee pateissa.
Elopainoa jotain 83kg, meneekö ajettavuus jos liian pehmeeks laittaa??
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Doddi. Tulihan ne lipat sieltä, mopo lunarissa ja uutta pitäs rupee kattelee. Kysymyshän onkin, että pitäisikö sitä pysyä jammussa vai kokeilla kilosta giksua seuraavaks mopoks..?
![]()
636
Eikun tuore rykkönen alle ja kovaa ajoo
Vissiin ite ihan kunnossa selvisit kun uutta jo kattelemassa![]()
DT125R-92 -> pitkä tauko -> R1-98 -> R1-09 -> lyhyt tauko -> R1-04 -> R6-02 -> pitkä tauko -> R1-09
Juu, oli enkelit takapenkillä. Sitä aina sillontällön unohtaa kun mutkapätkää ajaa, että on hyvinkin mahdollista tavata keskellä tietä nyrkinkokosia kiviä tai jotain muuta mukavaa. Vaihtoehtoina olis huonompiaki tapoja ollu kaatua tuossa tilanteessa.(obsesson @ Touko. 03 2010,03:18) kirjoitti
636
hyvä ettei sulle käyny pahasti, mopoja saa aina lisää.
Gixxer/R1.. kumpi itteään miellyttää. helvatin hyviä ne on molemmat![]()
Kävin ostamassa R1:n vuosimallia 2000... Kiva on ajaa ja silleen. Pyörä on siistissä kunnossa. Mutta tietenkin kaikki tuntui liian hyvältä sitten...
Tein pari kovaa kiihdytystä, moottori oli jo aika kuuma, joku lähemmäks 80 astetta, niin kun hiljensin ja laskin kierroksia sinne 3000 niin koneesta kuului semmoista nakunaku ääntäOnko tuo vaarallista, mistä se johtuu?? Nyt alko vituttamaan vähä jos tuo menee paskaksi heti...
![]()
Yamaha YZF-R1 -00
Yamaha TZR 125 -90 (ex)
Honda Monkey -95 (ex)
Kaikkihan ne raksuttaa tavalla jos toisella. Jakopää on yksi varteenotettava vaihtoehto josta ääni voi kuulua, se että onko se sitten koneelle haitallista niin jaa-a, tuskin.
Myös venttiilien säätöä voi harkita jos sitä ei ole tehty vähään aikaan. Muistaakseni 40 tkm on Yammussa väli, vanhemmasta kuin 02- mallista en osaa sanoa, mutta varmaan aika lähellä.
Uskaltaisin väittää, että Yamaha leirissä olevilla on paljonkin kokemusta tikittävästä koneesta ja ei se ole sen kummempia murheita aiheuttanut, korvaan se vaan käy ja koneet pitää aina jonkin verran ääntä.
Käytä jossain pajalla kuuntelussa niin saat siihen mielenrauhan ja pääset nauttimaan ajosta.
-Bensa 98E?
Ongelmaan tuli selkeyttä jo eilen vähän, käytin pyörää "äänitestissä" ja ketjua epäili äijä... Sano että kokeile jäykempiä öljyjä ja tuossa kohta vaihdan niin näkee auttaako. 5W-40 on sisällä ja 10W-40 kävin ostamassa. 95:sta tuossa on käytetty, mutta ei kai se tuota ketjun rahinaa aiheuta?
Ei hävinny ääni öljyjä vaihtamalla. *Noh vähä harmittaa ku ei tiiä onko tuossa miten vakavasta asiasta kyse... Aika kova se ääni kuitenkii on mut kuitenkii kaikki sanoo että jotain ääntä ne aina pitää... En tiiä tosiaan.
Miksei R1:stä löydy keskustelua vai ovatko kaikki niin innoissaan ajamassa kun tuli hyvät kelit? *
http://www.youtube.com/watch?v=uiNQToXAo5k
Tuossa nyt pieni videonpätkä omasta pyörästäni jos jotain kiinnostaa.
Tänään ilmaantui uutta vikaa, liekö sitten yksittäinen tapaus mutta toivotaan... Eli takajarrupoljin meni ajon aikana ihan veltoksi että tehot hävisi kokonaan siltä osin. Ajoin kotiin ja sitten se tuntui älyttömän jäykälle (pyörä oli pysähdyksissä ja sammutettu) ja takajarru jäi osaksi jarrutustilaan... Noh annoin pyörän jäähtyä ja menin kokeilemaan taas niin tuntui toimivan niinku ennenkii... Mitähän tuohon osais sanoa, onko ilmaa siellä vai mitä tuo meinaa?
Yamaha YZF-R1 -00
Yamaha TZR 125 -90 (ex)
Honda Monkey -95 (ex)
Onko tämä väärä alue kysyä R1:n huolloista sun muista? *
Pitäis vaihtaa joskus tässä stefat etuhaarukkaan kun toinen vuotaa pikkuisen... Niin onko tässä käypäiset stefat: http://www.storm-motor.fi/shop....SM-060D
Mistä mahtais löytyä tuon haarukan purkuohje ja millaista öljyä sinne pitäisi laittaa ja kuinka paljon?
Sitte toinen juttu olis akkulaturia koskeva kysymys... Eli kun mulla ei olis käytettävissä ku semmonen vanha laturi jossa ei ole mitään tunnistinta milloin akku on täynnä jne. Niin pitääkö siihen olla oma laturi esim. tämmöinen: http://www.storm-motor.fi/shop....4-15620
Minä kun vasta tuon pyörän hommasin niin en tiedä mitään siitä.
Ja jos vielä joku osaisi tuohon aiemman viestin loppuun sanoa jotain? Nyt taas tuntui pelaavan jarru niinkuin pitääkin, mutta täytyy toivoa että ajon aikana ei taas tee tuota. Jos tekee niin varmaan lähtee nesteet vaihtoon, vai?![]()
Yamaha YZF-R1 -00
Yamaha TZR 125 -90 (ex)
Honda Monkey -95 (ex)
Jälleen digidigi.. ainakin service manual löytyy, liekkö apua??
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Tänä aamuna joku ajeli 09 (?) mustalla Ryykkösellä Muhokselta Ouluun päin. Oli komea näky *
Tunturi Sport -73 | Yamaha R1 -07
Joo kiitti, ei tuolta vaan tuntunu löytyvän keulan purkua... Tai sitte en löytäny... *(mijumu @ Touko. 17 2010,18:55) kirjoitti
Piru ku ei oo 11 tai 12 millin kiintoavainta niin en saa löysytettyä ketjuja, ovat vähän turhan tiukalla kun pitävät semmosta erikoista ääntä ajaessa... Miks japanilaiset ei voi käyttää 8,10,13,17 millin koolla olevia muttereita kuten saksalaiset perkule... *
Höhöhö, tuossa eilinen päivä meni siihen ku tutkin noita ketjuja tarkemmin niin suuri osa ketjusta on venynyt aivan sairaasti, mutta ei joka kohta! Tästä seuraa se kiva juttu että ketjuja kirimällä toinen kohta jää paljon kireämmälle kuin toinen... Lähti uudet ketjut tilaukseen, takarattaita ei ollut Stormilla mutta eturattaita oli... Takaratas näyttäis olevan hyvässä kuosissa niin se nyt jää varmaan vaihtamatta, eturatas oli kyllä kulunut, onneksi niitä oli.
Yamaha YZF-R1 -00
Yamaha TZR 125 -90 (ex)
Honda Monkey -95 (ex)
JessoR1:lle -- etkai sitä 06 SP:tä kaatanut
TJ_K:lle -- ahdasta tulee. pistä pidemmät ketjut jos olet vitjaa uusimassa (näin ajattelin itsekin tehdä)
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Riemunpäivä,
Nyt tuli YZF R1 -05 laitettua. 37 tkm.![]()
Nyt vain pitäisi keksiä miten saa nikin vaihdettua hondamiehestä jamahamieheksi
Niin ja se "heinäsirkka ääni" siellä koneessa taitaa olla sitten ihan ok juttu? Ainakin mitä ympäri nettiä lueskelin..... Vois tietty öljyt vaihtaa 40k huollossa vähän jayheämpään jos auttais.
Tää on mulle eka Rykönen niin voisiko porukka kertoa mitkä noi tyhjäkäyntikierrokset on tässä pyörässä oltava, mulla on 1,5k kylmänä ja menee lähelle 2k kun lämpenee hyvin onko tämä ok?
Muuten toimii ja pelaa kuin sveitsiläinen kello!
<----YZF-R1-05----->
---Osu No Sheishin---