Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 58:een 58:sta
  1. #31
    Nyt kun pieni kulutus ja pienet päästöt ovat olleet autotehtaiden prioriteettilistalla kärkipäässä vuosikaudet, niin kaikki tiedetyt ja toimivat konstit ovat käytössä ja uusia yritetään keksiä.

    Mistään uudesta keksinnöstä ei ole kyse, vetyä kaasuseokseen. Joten kysyn, että miksi ihmeessä näin simppeli ratkaisu ei jo ole käytössä ja vakiovaruste autoissa?
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  2. #32
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (JukkaJ @ Maalis. 31 2009,14:51) kirjoitti
    "Jampan #2 videossa on maininta, että 100km olis tullut tankillisella lisää."
    ja uudemmalla setillä jossa on kaksi kennoa n.150km lisää..

    Onhan noita, englanninkielistä materiaalia on todella paljon. Yleinen hyöty on juuri tuo että bensaa/dieseliä säästyy ja sitten ehkä vähemmän yksittäisiä kuskeja hetkauttava mutta varsin vaikuttava asia kuitenkin että moottorin päästöt vähenevät huomattavasti. Ja nämä on kunnolla testattuja ja dokumentoituja tietoja, lähteitä löytyy ainakin panaceauniversity.org sivuilta.
    Onhan se nyt loogista että bensaa säästyy kun sen joukkoon sekoittuu erittäin paloherkän kaasun ja hapen seosta. Tutkimusta vain lisää.
    On tässä vähän kiirus tenttiin lukiessa, joten en ehdi itse googlettamaan noita tutkimustuloksia. Olisin toki hyvin kiitollinen, jos laitat suoran linkin johonkin tutkimukseen noista päästöistä tässä parin päivän sisään. Moottoriteollisuus on meinaan ns. kusessa päästörajojen kanssa, ja uusi mullistava keksintö tämän asian tiimoilta olisi tervetullut. Jännä juttu sinänsä, että tälläisestä tekniikasta ei ole mainittu hailaistua sanaa koulussa, vaikka polttomoottorit pääaineena ovatkin. Ehkäpä sitä pienen maan pienen koulun resurssit ei riitä kaikkeen maailmalla tapahtuvan ihmeellisyyden tutkimiseen, kun kädet ovat täynnä dieselmoottoreiden tutkimuksessa.

    Vedyn energiasisältö (n. 120MJ/kg) on kyllä toisaalta hyvä, mutta toisaalta se on pirun kevyttä ainetta, joten energiasisältö litraa kohti on aika onneton. Yksi kg vetyä NTP-olosuhteissa vie tilaa n. 11m^3, tämä määrä vastaa energiasisällöltään n. 3 litraa bensaa. Oletetaan, että litrainen moottori imee osakuormalla (pumppaushyötysuhde 50%) n. 1,5 m^3 ilmaa minuutissa @6000rpm. Tuossa vähän sinnepäin lukuarvoja jokaisen oman pähkäilyn tueksi.

    Osaiskos joku kertoa paljonko käytännössä vetyä saadaan tuotettua litrasta vettä?

    Edit: same oli tuolla laskenutkin jo tarkemmin noita.



    Superbike #7
  3. #33
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (JukkaJ @ Maalis. 31 2009,15:34) kirjoitti
    ...ja fysiikkaa on kyllä tullut opiskeltua aivan riittämiin.
    Nykyaikaisia polttomoottoreita nähtävästi hieman vähemmän?
    Superbike #7
  4. #34
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 31 2009,16:11) kirjoitti
    Osaiskos joku kertoa paljonko käytännössä vetyä saadaan tuotettua litrasta vettä?
    No kaikki se mitä siinä on, H20 eli taitaa olla 2/18 osa tuleeko siitä nyt 111g. Mutta ei se ole oleellista, vaan se että se vaatii energiaa enemmän kuin sen vedyn polttamisesta saadaan. Ja se energia pitää jostain ottaa, ja sen koneen omasta laturista jos otetaan niin... no taas tullaan siihen ikiliikkujaan.

    Kyse ei lienekään mistään vetymoottorista vaan pienen vetymäärän käyttämisestä muka palamisen tehostamiseen. Miten, enpä tiedä, tuskin kuitenkaan mitenkään. Tai mistä sen tietää, voihan noita toki tutkiakin jos mielenkiintoa löytyy.

    Sodan aikana muuten ajettiin paljonkin pelkästään vedyn ja hiilimonoksidin seoksella, bensa kun oli kortilla. Sille joka tekee ekan häkäpönttömopon
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  5. #35
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Utah @ Maalis. 31 2009,15:42) kirjoitti
    Huono hyötysuhde ei suinkaan johdu huonosta palamisesta vaan lämpöhäviöistä, konetta kun pitää jäähdyttää koko ajan ja sitä lämpöä ei saada liikuttamaan sitä härveliä. Polttoaineen kemiallinen energia kun aina ensin muunnetaan palamisella lämmöksi.
    Tuon lisäksi volymetrinen hyötysuhde, mitä vedyn sekoittaminen ilmaan huonontaa, on rajoittava tekijä.
    Superbike #7
  6. #36
    Lainaa (JukkaJ @ Maalis. 31 2009,15:34) kirjoitti
    Kun tuolla vetyhappiseoksella mitä vedestä sillä bensasta tuotetulla sähkövirralla irroitetaan saadaan sitten bensa palamaan kokonaan kun se muuten palaisi vain osittain ja hitaammin, paranee koko prosessin hyötysuhde. Ei toki yli 100% eikä lähellekkään mutta paremmaksi kuin ilman kennoa.
    Eli tuo vety-happi -seos mitä tuolla elektrolyysillä tuotetaan vähäisiä (?) määriä, toimisi bensan syttymisen nopeuttajana eikä niinkään varsinaisena voiman tuottajana. Tätä ajatusta tietty tukee tuon kaasuseoksen erittäin herkkä syttymisalttius, mutta myös sen suurehko palamisnopeus => ideaalitapauksessa bensa sytyisi about välittömästi kauttaaltaan eikä vain siitä tulpan kipinän kohdalta edetäkseen palorintamana kohti sylinterin laitoja
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #37
    Lainaa (HiTec @ Maalis. 31 2009,16:22) kirjoitti
    Tätä ajatusta tietty tukee tuon kaasuseoksen erittäin herkkä syttymisalttius, mutta myös sen suurehko palamisnopeus => ideaalitapauksessa bensa sytyisi about välittömästi kauttaaltaan eikä vain siitä tulpan kipinän kohdalta edetäkseen palorintamana kohti sylinterin laitoja
    Et varmaan ollut tosissasi? Jos olit niin, no en viiti sanoa
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  8. #38
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Utah @ Maalis. 31 2009,16:20) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 31 2009,16:11) kirjoitti
    Osaiskos joku kertoa paljonko käytännössä vetyä saadaan tuotettua litrasta vettä?
    No kaikki se mitä siinä on, H20 eli taitaa olla 2/18 osa tuleeko siitä nyt 111g. Mutta ei se ole oleellista, vaan se että se vaatii energiaa enemmän kuin sen vedyn polttamisesta saadaan. Ja se energia pitää jostain ottaa, ja sen koneen omasta laturista jos otetaan niin... no taas tullaan siihen ikiliikkujaan.

    Kyse ei lienekään mistään vetymoottorista vaan pienen vetymäärän käyttämisestä muka palamisen tehostamiseen. Miten, enpä tiedä, tuskin kuitenkaan mitenkään. Tai mistä sen tietää, voihan noita toki tutkiakin jos mielenkiintoa löytyy.

    Sodan aikana muuten ajettiin paljonkin pelkästään vedyn ja hiilimonoksidin seoksella, bensa kun oli kortilla. Sille joka tekee ekan häkäpönttömopon *
    Eli vetykilon tuottamiseen tarvitaan n. 10L ylimääräinen vesisäiliö ajoneuvoon, jolla korvataan 3kg bensaa. Lisäksi vety tuotetaan huonolla hyötysuhteella, ja se sekoitetaan palamisilmaan, jolloin se huonontaa volymetristä hyötysuhdetta. Nyt vain odotellaan sitä tutkimusta, joka tuota puoltaa.

    Kuinkahan nopeasti tuollainen kilo vetyä pystytään tuottamaan?
    Superbike #7
  9. #39
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (HiTec @ Maalis. 31 2009,16:22) kirjoitti
    Lainaa (JukkaJ @ Maalis. 31 2009,15:34) kirjoitti
    Kun tuolla vetyhappiseoksella mitä vedestä sillä bensasta tuotetulla sähkövirralla irroitetaan saadaan sitten bensa palamaan kokonaan kun se muuten palaisi vain osittain ja hitaammin, paranee koko prosessin hyötysuhde. Ei toki yli 100% eikä lähellekkään mutta paremmaksi kuin ilman kennoa.
    Eli tuo vety-happi -seos mitä tuolla elektrolyysillä tuotetaan vähäisiä (?) määriä, toimisi bensan syttymisen nopeuttajana eikä niinkään varsinaisena voiman tuottajana. Tätä ajatusta tietty tukee tuon kaasuseoksen erittäin herkkä syttymisalttius, mutta myös sen suurehko palamisnopeus => ideaalitapauksessa bensa sytyisi about välittömästi kauttaaltaan eikä vain siitä tulpan kipinän kohdalta edetäkseen palorintamana kohti sylinterin laitoja
    Otto-moottoripalamisessa juurikin pyritään hallittuun liekkirintaman etenemiseen, ei itsesyttymiseen. Tuota "itsesyttymistä" kutsutaan nakutusilmiöksi. Nakutus ei ole toivottava ilmiö, jos joku ei tiennyt.

    Diesel-palaminen tapahtuu puolestaan polttoainesuihkun reunoilla.

    Jollain moottorivalmistajalla on muistaakseni vedyllä toimiva prototyyppimoottori, jossa on se hauska ominaisuus, että kaasu sytytetään pienellä dieselruiskutuksella.



    Superbike #7
  10. #40
    Lainaa (JukkaJ @ Maalis. 31 2009,10:20) kirjoitti
    Sähköpostitse keskustelin tämän henkilön kanssa ja sanoi kokeilleensa tuollaista kennoa autossaan, en muista tarkalleen mutta sellainen pienin mahdollinen Peugeot kumminkin, ja sanoi että n.150km per tankillinen on lisäkilometrejä kennon ansiosta tullut.
    Tämä todellakin toimii! Minä ajoin eilen vanhalla sitikallani uuden ennätyksen; pääsin yhdellä tankillisella 750 kilometriä kun aikaisemmin olin parhaimillaan (sama ajotapa säilyttäen) päässyt vain noin 600 km ja rapiat.

    Miten tämä voi olla mahdollista! Kuinka uskomattomalta se kuullostaakin, niin ratkaisun taustalla oli tässäkin kemia, ja jopa ilman kalliita lisälaitteita! Päätin siis täyttää autossani vierintävastusta aiheuttavat kumiset mustat liikkumisenmahdollistajat valmistajan suosittelemaan mittayksikköön kiloa per neliösenttimetri. Käytin tähän erittäin kehittynyttä mutta silti aika halpaa laitteistoa nimeltä "kompressori" ja siihen liitettyä tarkuussorvattua suutinkappaletta sekä äärimmäisen tarkkaa manometriä.

    Täyttöaineena käytin Säynätsalon-Ougadougoun poikkitieteellisen Yliopiston tieteellisissä kokeiluissa parhaaksi havaittua kaasusekoitusta, eli noin 78% typpeä, 20,94% happea, noin 0,000055 % VETYÄ (tässä tämä mullistava ihmeaine taas tuli esille) sekä tärkeimpänä komponenttina utarekkaitten ystäviemme bioekologisesti kestävän kehityksen kannalta suotuisasti*tuotettua metaania 0,0001745%.

    Lopuksi terve vihje; "Don't believe the Hype" - kuten Public Enemy totesi jo vuonna 1987.

    /MarcusB, "hieman" epäluuloinen

    (Lyhyesti; bensankulutus aleni kun nostin joskus puoli vuotta sitten viimeksi tarkistamani rengaspaineet noin 1,4:stä noin 2,1:een.)



    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  11. #41
    Joku Per Gilbrand voisi olla aika huvittunut, tätä ketjua lukiessaan..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  12. #42
    Lainaa (JukkaJ @ Maalis. 31 2009,15:34) kirjoitti
    http://www.youtube.com/watch?v=Hs4GXH5Q3Rk
    tämäkin vielä... pyörän "konepellin" alusta näyttää samalta ku tietokoneen sisällä.. heh. vielä kun ymmärtäisi japania...
    Kaveri jollon hondan merkit takissa kertoo, että itse asiassa kaikki japanialaiset pyöränvalmistajat ovat saaneet yht'äkkiä herätyksen ja siirtyvät jo ensi vuonna valmistamaan ainoastaan vastaavanlaisia linjakkaita äänettömiä ja luontoa säästäviä härpäkkeitä.

    Puku päällä oleva hemmo taas kertoo, jotta "konetta" on perin helppo virittää kellottamalla ja/tai tilaamalla verkkokaupasta uutta rautaa. Ongelmia aiheuttaa ainoastaan nykyinen micro$oftan käyttöjärjestelmä, jolla on kuulemma tapana kaatua varsinkin jyrkemmissä ylämäissä.

    En tosin ole täysin varma tuosta tulkkauksesta kun on jaappanin kieli hieman ruosteessa ;-)
    X-määrä erilaisia Vee configuraatioita
    Diligentia, Vis, Celeritas!
  13. #43
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Noh, mihin hävisivät teknologian puolustajat, hyvälle väittelylle olisi ollut mahdollisuus?
    Superbike #7
  14. #44
    1.4 on vasta huomenna...
    "Nälkä ei lähe, se vaan siirtyy..."
    "Täydellisyyteen kannattaa pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta ei vielä ketään..."
  15. #45
    ainoa järkevä tapa käyttää tuollaista olisi järjestelmä, jossa olisi aurinkokennot. auto kuitenkin monilla seisoo lähes suurimman osan ajasta. esim kesällä auringossa vaikka 12 tuntia, jolloin aurinkokenno tuottaisi vetyä koko tämän ajan. jos tämä saataisiin kerättyä turvallisesti ja sitten kun lähdet sille 15 minuutin kauppareissulle/työmatkalle, niin se vety käytettäisiin. tämä voisi säästää jotain. mutta ilman painetta sen säilytys olisi ongelmallista, jos sen laittaisi johonkin venyvään muovipussiin, joka laajenisi sitä mukaan kun vetyä syntyy, niin aika räjähdysvaarallinen värkki autossa.

    ja jos ilmanpaineessa olevaa vetyä ei varmaan riittäisi, vaikka sitä olisi 200litraa, niin auton moottori imaisisi sen aika nopsasti

    eli yhtä hyvin voisi laittaa pienen sähkömoottorin pyörittämään moottoria avuksi. syöttäisit sitä auton laturilla. tämän tajuaa heti, että eihän se auttaisi. Mutta jos sen sähkömoottorin syöttöakun lataisi seisonnan aikana aurinkokennolla, niin voisihan se auttaa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #46
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Laskekaa nyt hyvät ihmiset millaiset määrät energiaa vedyn tuottaminen kuluttaa. Jos sähköllä aletaan tuottamaan vetyä, niin sitä sähköä alkaa kulumaan ihan jumalattomasti. Tollasilla auton akun/generaattorin tuottamilla virtamäärillä ei paljoa vedyn määrillä juhlita.

    Eräässä teollisen mittakaavan laitoksessa jota olin rakentamassa on energiankulutus luokkaa megawatteja, eikä vetyä siltikään synny mitenkään suuria määriä. Puhutaan vain sadoista normikuutioista tunnissa. Tässä laitoksessa elektrolyyserin massa on n. 15 tonnia ja kokoluokka pakettiauton luokkaa. Sähkövirta on sitä luokkaa, että kaapeleita värkkiin menee 12 ranteenvahvuista pötköä, eikä 25 cm lähempänä kaapeleita saa olla mitään ferriittistä materiaalia. Se yksinkertaisesti sulaa pois.

    Nyt jos joku väittää että prätkän tai auton laturilla voidaan tehdä sellaisia määriä sähkövirtaa, että kehittyvällä vedyllä on mitään merkitystä auton moottorin kannalta, saa tällainen propellihattu tuoda vekottimensa näytille vaikka posariin. Voidaan sitten yhdessä ihmetellä sitä "modernin fysiikan" ihmettä.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  17. #47
    Niin. Ihan ensimäisenä tulee herää kysymys ketjun aloittajan motiiveista ja kaupallisista intresseistä. Viestejä ennen tämän ketjun aloitusta ei tainnut olla yhtäkään ja ensimmäinen viesti oli markkinointikirjeen muotoon kirjoitettu ilosanoma mullistavasta keksinnöstä. Sigussa löytyy linkit tässäkin ketjussa lainatuille sivustoille, joihin en viitsi ihan periaatteesta edes tutustua.

    Luontainen jatkumo tälle ketjulle olisi, että Jukka, vai mikä se oli, julkaisee linkin suomalaisen jälleenmyyjän sivuille. Jos Jukalta kysytään, hän vakuuttaa juhlavasti, ettei hänellä ole kyseisen yrityksen kanssa mitään tekemistä. Niitä hirvipillejä ja käärmeöljyä on saatavilla samoilta sivuilta.

    Arvasinko ketjun suunnan oikein?

    premier

    emeritus
  18. #48
    no nythän se onkin vasta jo aprillipäivä, jos tässä oli kyse aikaistetusta aprillipilasta. jollei, niin alan kallistua hirvipilli ja magneetit bensaletkuihin, kauppaamisen suuntaan tämän tarkoitusperissä.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  19. #49
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 31 2009,22:34) kirjoitti
    Noh, mihin hävisivät teknologian puolustajat, hyvälle väittelylle olisi ollut mahdollisuus?
    En tiedä liutko minut tähän, mutta jos näin teit, erehdyit

    Vaan tuosta sytytyksestä, niin se ei ihan heti mene jakeluun miksi se polttoaineen syttyminen yhtenä paukkuna olisi pahasta vs. eteneminen normaalina palorintamana. Toki jos tuon paukun ajoitus on pielessä, seuraa nakutusta (=ennenaikainen, hallitsematon sytytys), mutta siitähän ei ole kyse. Kipinä sen seoksen sytyttää juuri tasan halutulla hetkellä, kuten normaalistikin tapahtuu. Ainoa ero että itse se palotapahtuma on normaalia nopeampi. Ja tässä siis en ota lainkaan kantaa nopeutetaanko tuota palamista keinolla X vaiko Y, kunhan se on nopeutumisestaan huolimatta yhä hallittu tapahtuma

    Mutta mitä tulee elektrolyysillä tuotettuun vetyyn, niin ne määrät ovat tosiaan niin mitättömät ja hyötysuhde heikko ettei sillä ole edes teoreettisia mahiksia menestyä kaupallisesti. Ja jos puhutaan vielä tästä nimenomaisesta kikka-3:sta, niin sen tuottamat määrät ovat niin minimaalisen pieniä että jo vapaassa ilmassakin on about sama pitoisuus vetyä jo luonnostaankin ja siksi tuolla "laitteella" ei tasan tarkkaan ole vaikutusta kuin omistajansa korvien välissä Ja jos sitten ruvetaan oikeasti sitä vetyä tuottamaan, niin ydinvoima on yksi varsin potentiaalinen vaihtoehto. Ei sähkönä, vaan ylikriittisen veden kautta. Eli vettä lämmitetään niin nopeasti ja niin korkeaan lämpötilaan että se repii molekyylirakenteensa rikki ja näin kaasuuntuu (ei siis pelkästään höyrysty vesihöyryksi) kemiallisiksi komponenteikseen. Tätä vaihtoehtoa on jopa jo onnistuneesti pienessä mittakaavassa kokeiltu ja todettu se toimivaksi. Investointina tuo vain on aika kallis ja vety-infran yhä kokonaan puuttuessa ei siis (vielä) kaupallisesti kannattava
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  20. #50
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (HiTec @ Huhti. 01 2009,09:30) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 31 2009,22:34) kirjoitti
    Noh, mihin hävisivät teknologian puolustajat, hyvälle väittelylle olisi ollut mahdollisuus?
    En tiedä liutko minut tähän, mutta jos näin teit, erehdyit

    Vaan tuosta sytytyksestä, niin se ei ihan heti mene jakeluun miksi se polttoaineen syttyminen yhtenä paukkuna olisi pahasta vs. eteneminen normaalina palorintamana. Toki jos tuon paukun ajoitus on pielessä, seuraa nakutusta (=ennenaikainen, hallitsematon sytytys), mutta siitähän ei ole kyse. Kipinä sen seoksen sytyttää juuri tasan halutulla hetkellä, kuten normaalistikin tapahtuu. Ainoa ero että itse se palotapahtuma on normaalia nopeampi. Ja tässä siis en ota lainkaan kantaa nopeutetaanko tuota palamista keinolla X vaiko Y, kunhan se on nopeutumisestaan huolimatta yhä hallittu tapahtuma
    Tarkoitin lähinnä ketjun aloittajaa.

    Nakutukseen vielä täsmennystä: Nakutus on ilmiö, jossa jo palavan polttoaineen aiheuttama paineen ja lämpötilan nousu sylinterissä aiheuttaa vielä palamattoman polttoaineen syttymisen ennen kuin liekkirintama tavoittaa sen. Tästä aiheutuu voimakasta painevärähtelyä, joka kuullaan nakuttavana äänenä.

    Nopeampi palaminen vaatii ainakin sytyksen myöhäistämistä. Nopeammasta palamisesta voi olla sekä hyötyä, että haittaa. On niin monitahoinen asia, etten uskalla sanoa juuta enkä jaata.
    Superbike #7
  21. #51
    heh heh aikamoista kyllä.. hehheh järjen valon kajastus missä olet!? : "sivustoille, joihin en viitsi ihan periaatteesta edes tutustua."

    juu ei ole kaupallisia tarkoitusperiä tämän postin alullelaitolla. Ja olen yhden postin aiemminkin lähettänyt, hukkaamallani käyttäjätunnuksella, mietin vain että ehkä *joku saattaa olla kiinnostunut mutta tämähän postaus suorastaan herätti valtaisan keskustelun aiheesta. Ellei noita linkittämiäni sivustoja viitsi sitä vertaa tutkia että voisi aiheesta oikeasti jonkunverran tietoa omatoimisesti hankkia, niin eiköhän ole melkoisen turhaa postata täydellisen epäuskoinen vastaus.... ymmärrän kyllä kriittisyyden ja sen että ei ny suorilta usko mitä tahansa mutta ellei viitsi asiaa yhtään tutkia niin hyvää päivää vaan.



    Kirjoittamastani bensan "kokonaan" palamisesta koitan tarkentaa tarkoittamaani, eli siis kun bensan seassa on palamista nopeuttavaa kaasua, se mitä ilmeisimmin palaa siis täydellisemmin. Käytännön kokemukset ja mittaukset tämän osoittavat, kun kennon kanssa bensatankillinen riittää pidemmälle matkalle ja pakokaasun seasta mitataan vähemmän hiilivetyjä ja häkää.
    Tässä videolinkki jossa mittaus suoritetaan, alkaen 13.minuutista: http://video.google.com/videoplay?do...15511906&hl=en


    Toin asian esille ja jokainen jota oikeasti vähääkään kiinnostaa voi asiasta lukea lisää niin paljon kuin haluaa ja katsoa videodokumentteja aiheesta ja vaikka tutustua niin 1900-luvun alun patentteihin tai Jet Propulsion Lab of the California Institute of
    Technologyn vuonna 1974 julkaisemaan tutkimukseen aiheesta. Tällä sivulla (jos ny vaan viitsitte periaatteestakin poiketen katsoa mitä sivulla on teille mahdollisesti kerrottavana) on linkkejä erinäisiin dokumentointeihin ja selkeisiin teksteihin aiheesta ja kaikki mahdollinen perustieto kennon toiminnasta ja hyödyistä: http://www.panacea-bocaf.org/hydroxygas.htm

    En aio jäädä tänne vääntämään tätä aihetta siksi että jonkun mieli on niin hyväuskoinen systeemiä kohtaan että tottakai autonvalmistajat ja öljy-yhtiöt ynnä muut ja poliitikot varsinkin, ovat aina kertoneet kaikista mahdollisista uusimmista teknologioista ja ottaneet ne heti keksimisen jälkeen käyttöön massiivisella skaalalla, ja että tottakai me nyt jo tiedämme kaiken eikä kenenkään tarvitse tietää mistään yhtään mitään lisää.
    kyllä tulet yllättymään vielä joskus ku tuut muutamista asioista tietämään huhhuhh..

    kiitos niille jotka on tätä asiaa asiallisesti kommentoineet ja tuoneet järkeviä asiaan liittyviä juttuja esille. En jää joka asiaa selvittämään kenenkään puolesta koska ei tämä juttu mulle niin tärkeä teidän osalta ole, niinkuin sanottua; ASIAA SAA TUTKIA LISÄÄ SE JOTA ASIA KIINNOSTAA ja hieno homma jos joku viitsii jopa niin pitkälle mennä että kokeilisi. Monella on vain niin umpinainen mieli ja iso ego tosiasioiden hyväksymisen tiellä että silloinkin kun niitä laitetaan eteen vaikka suoraan näkyville tai pienen vaivan taakse että saa itse lukea ja opiskella aihetta, niin eipä käy kun on jumissa omassa uskomusjärjestelmässään ja tuntemattoman pelon takia luottaa auktoriteetteihin ja siihen että kyllä meille kaikki tieto tulee virallisilta tahoilta ym,, kaikki mitä pitääkin tietää.. ja tuon suurempaa harhaa ei tämä maailma ole vielä nähnyt.


    Sanon vain että kannattaa noihin signaturen linkkeihin tutustua, niissä on aikalailla mielenkiintoista...
    Saattaa olla että täällä vielä käyn jossain vaiheessa katsomassa että mihin tämä aihe etenee mutta en ala enää todistelemaan mitään koska tiedonlähteet olen esille laittanut ja etsivä löytää niitä reilusti lisääkin.
    Kiitos ajastanne ja panostuksestanne vaikkei kaikki missään määrin rakentavaa olekaan ollut.
    moro ja kaikkea hyvää
    zero drama.

    Jukka
  22. #52
    Kunnon free-energy hörhöilyä, ufot tulee ja kaappaa. Öljy-yhtiöden salajuoni, varo ettet joudu kaapatuksi, kun paljastit salaista tietoa. Pakko mennä, ne tulee jo.....
  23. #53
    Lainaa (JukkaJ @ Huhti. 01 2009,09:53) kirjoitti
    Tässä videolinkki jossa mittaus suoritetaan, alkaen 13.minuutista: http://video.google.com/videoplay?do...15511906&hl=en
    Duodaa... Tuo mittaus suoritettiin wanhalla kaasari-vehkeellä, joka jo ennestään kävi hiukka rikkaalla = päästöt aika korkeat. No 2x "boosterit" käynnissä sitten tuo seoskin hiukka oheni ja ylläri-pylläri päästötkin pieneni. Hmm. Merkillistä. Kun bensaa poltetaan kuten kuuluisikin, se palaa puhtaammin - ja ihan vain tuon "boosterin" ansiosta. Yep, yep. Ei sitten tullut mieleen katsoa mitä saataisiin päästöissä aikaan kaasarin oikeilla säädöillä

    Mutta mikä huolestuttavinta, kaveri myös nykersi ruisku-peliä varten lambda-anturin käpeltäjän s.e. vehjes saataisiin käymään laihemmalla = happiylijäämällä. No tämähän tunnetusti nostaa bensa-pelissä myös palamislämpötilaa ja siten typen oksideja. Eikä tuo sylinterikään ihan hirveästi tykkää jos kovin kuumana siellä ruvetaan bensaa polttamaan

    Mutta sitten sitä pohdintaa. Jos kerran putkeen halutaan lisää happea, tarkoittaa tuo että sylinterissä palaa kamaa vähemmän sen ilmatäytökseen nähden. Ja mitähän se "boosterin" tuottama kama siellä tekee? No palaa tietty. Ja jos tuo kerran palaa, niin eikös se kuluta sen hapenkin sieltä pois? Itse asiassa jopa tasan samassa suhteessa mitä tuo "buusteri" sitä tuottaa. No jos tuo "buusterin" tuotama kama kerran palaa 1:1, niin kaikki se putkeen haluttu happi on siis pois vain ja ainoastaan bensan palamisesta = aika älytön juttu jo ihan lähtöjäänkin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  24. #54
    Lainaa (JukkaJ @ Huhti. 01 2009,09:53) kirjoitti
    Monella on vain niin umpinainen mieli ja iso ego tosiasioiden hyväksymisen tiellä että silloinkin kun niitä laitetaan eteen vaikka suoraan näkyville tai pienen vaivan taakse että saa itse lukea ja opiskella aihetta, niin eipä käy kun on jumissa omassa uskomusjärjestelmässään ja tuntemattoman pelon takia luottaa auktoriteetteihin ja siihen että kyllä meille kaikki tieto tulee virallisilta tahoilta ym,, kaikki mitä pitääkin tietää.. * ja tuon suurempaa harhaa ei tämä maailma ole vielä nähnyt.
    Hieno strategia, jos joku ei usko vaan uskaltaa kyseenalaistaa niin sitten kannattaakin ruveta pureutumaan epäuskoisen persoonaan ja egoon. Toimii varmasti.

    Sitten hieman raakaa tosiasiaa. Ensinnäkin, jos jollakin jo on pokkaa luoda sivusto nimeltä "free energy" tjsp, niin ovat joko huijareita tai eivät tiedä yhtään mitään esimerkiksi termodynamiikan ensimmäisestä laista (tai muistakaan). Koska ilmeisesti tässä mennään siltä pohjalta että kaikki mitä Intter Netissä kirjoitetaan on "Totta, aikuisten oikeesti©" niin sitten varmasti myös Wikipedia on saman totuuden lähde. Tässä hieman luettavaa:

    Hydrogen Injection:
    "Hydrogen fuel enhancement from electrolysis of water where the required electricity is supplied by the engine’s alternator or 12/24-volt electrical system can produce fuel efficiency improvements on an older diesel truck in the order of 4% and similar modest reductions in emissions, and is currently in use in Canada[9][10][11] and the United States.[12] However recent tests by consumer watch groups have also shown negative results. [13][14][15] [16]"

    Automotive:
    "Stanley Meyer's water fuel cell[10] which made claims an Ohio court later ruled fraudulent.See also: water-fuelled car and hydrogen fuel enhancement
    Oxyhydrogen is often mentioned in conjunction with devices that claim to operate a car using water as a fuel. Because the energy required to split water exceeds the energy recouped by burning it, these devices reduce, rather than improve fuel efficiency.[11]"

    Hydrogen as a supplement:
    "A number of websites exist promoting the use of oxyhydrogen (often called "HHO"), selling plans for do-it-yourself electrolysers or entire kits with the promise of large improvements in fuel efficiency. According to a spokesman for the American Automobile Association, "All of these devices look like they could probably work for you, but let me tell you they don't."

    Ja jos ei edes wikipediaan voi luottaa (ja miksi ei voisi... vai mitensenytmenikään), niin ainakin Adam ja Jamie ovat myös kokeilleet, ihan telkkarissa. Ja sielläkin kaikki kerrottu on Totta©.

    MythBusters Episode 53:
    "The cell didn’t work with the car, and while the car did start unmodified when pure hydrogen was introduced, the hydrogen was also violently ignited soon afterwards, making it an unlikely - and expensive - alternative."

    Oliko muuta? Haluaako joku vielä väitellä? Pelastuuko maailma? Onko Illuminati, vapaamuurarit, RKP ja NWO todellakin konspiraation takana, kun ei näitä laitteita ole joka ikisessä polttomoottoriajoneuvossa?

    /MarcusB, huuhaaseen hieman väsynyt
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  25. #55
    JukkaJ lienee sama jukka joka täällä kirjoittelee: http://orgonisaatio.proboards.com/index.c....ead=110

    Ainakaan yritystä ei puutu... *
  26. #56
    Lainaa (Bones @ Huhti. 01 2009,12:12) kirjoitti
    JukkaJ lienee sama jukka joka täällä kirjoittelee: http://orgonisaatio.proboards.com/index.c....ead=110

    Ainakaan yritystä ei puutu... *
    No just! Tuolla sivustolla kun ruvettiin puhumaan avaruudesta saatavasta nollapiste-energiasta, ei voinut olla tulematta mieleen olisiko hemmoilla tullut "hiukka" liikaa katseltua esim. Stargate Atlantista. Tuossa scifi-sarjassa meinaan koko systeemin keskeisin voimalähde on juurikin Zero Point Module Eikä tuo muukaan juttu ko. sivuilla juuri suurempaa luottamusta herättänyt. Pikemminkin ehkä huvitusta millaisia aatoksia sitä ihmisten päihin yritetäänkään tunkea ja sitten rahat hyväuskoisilta pois myymällä heille jos jonkinlaista hilavimpautinta, Yep, yep
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  27. #57
    Sähköä en käyttäisi vedyn tuottamiseen, riittää tuhka, vesi ja alumiini siihen.

    Patentin nimi on siis "alumiinireaktori" mutta sen sovellutuksia, voi hyvinkin tällaiseen miettiä.

    Itseäni jäi kiinnostamaan tuo ruohonleikkuri, joka vedellä kävi. Ilmeisesti erityinen plasmatulppa, siis hajoittaa veden vedyksi ja hapeksi, jolla moottori käy.

    Tässä tästä omasta patentista, pieni video: tuo paloi 5 päivää, kunnes purin sen: ei se siis sammunut, mutta tuo oli muutenkin hutiloiden tehty malli. Pitää jossain välissä, tehdä tuo uusi prototyyppi: ja tutkia enemmän tuota ilmiötä myös, että miksi mekaaninen paine luo niin suuren ampeerimäärän, eikä ole huonosta kosketuksesta: sen verran noita räplännyt olen, siis päiviä, että on selvää tuo itse ilmiö: että kädellä kun painaa (hiiltä siis, tuhkahan ei varsinaisesti kestä mitään painetta kun on vetelää vedessä: mutta kultaliitintä, siis painaa hiiltä vasten kovaa niin mekaanisen paineen lisääntyessä, tulee ylitse satakertaisesta ampeereita.)

    Ehkä kyseessä on jokin pietsosähköinen ilmiö hiilessä joka aiheuttaa tämän. Se kuitenkin ilmiselvästi, kiihdyttää tuota reaktiota.

    Itse tuohon kaasuntuotantoon, ei tarvita kupari: kokeilkaapa itse, laittaa 10 litran ämpäriin tuhkaa ja silpuksi foliota: vettä päälle, suhteessa 2 foliota 3 tuhkaa ja 1 osa vettä. Kuitenkin sen verran vettä, että se on about nestemäistä: reaktio alkaa hyvin pian, ja pulppuaa kuin poreamme.

    Hieno temppu on laittaa puolen litran pulloon tätä seosta ja "korkiksi" ilmapallo. Anna kuitenkin ensin reaktion seistä jonkin aikaa, että pullo täyttyy kaasulla ja pukkaa ilman ulos, kiinnitä vasta sitten ilmapallo.

    Kun sytkällä sytyttää, meinaa korvat mennä lukkoon: että potkua löytyy, viekää siis kaikki reagoivat ämpärit aina ulos, et halua kaasua asuntoon tai yleensäkään mihinkään tiiviiseen tilaan, meinaan tuo ilmapallokin: räjähtää kovasti.

  28.  
  29. #58
    ^Tuosta taitaa tulla paristo, tuhka on emäksistä (alkaalista), ja emäs syövyttää alumiinia. Reaktiossa syntyy vetyä. Kun kaikki alumiini on syöpynyt (tai emäs neutralisoitunut), loppuu vedyn ja sähkön tuotanto. Alumiinin pelkistäminen kuluttaa lujasti sähköä, joten teholähteeksi tuosta ei taida olla (ehkä jotain erikoistapauksia lukuun ottamatta).
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12