Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
  1. #1
    Haudi,

    Osa saattaa muistaakkin kun tossa muutama kuukausi sitten puhuin innokkaasti moottoripyörän vaihdon väliltä, isomman moottoripyörän kuristamisesta jne.

    Ja niille jotka eivät muista tai tiedä asiasta, minulla on Honda VT 125cc Shadow. Tarkoitus oli alunperin myydä se eteen päin ja sitten ostaa uusi pyörä alle. Olen nyt tullut siihen päätökseen, etten tulisi saamaan sitä myytyä eteen päin. Syynä on esim. lommo tankissa, kerran kaaduttu ja muutama osa on joutunut muokkauksen/vastaavan osan vaihdon kohteeksi. Epäselvää on jopa onko moottori enää kunnossa, viime syksynä tapahtui eräänlainen tapaturma. Olin tavallisesti ajamassa koulusta kotia ja mäkeä ylöspäin mennessä vauhti tökkäävästi alkoi hidastua uhkaavasti, se ei jaksanut enää vetää. Se ei ollu sitä etteikö se olisi jaksanut, silloin vauhti vain hidastuu, tässä se vauhti hidastui kuin olisi jarruttanut. Laitoin sillo sit kytkimen pohjaan ja ihmettelin aikani, yrittäen samalla sitä käynnistää pariin otteeseen. Siinä onnistumatta, laitoin vapaalle ja käänsin pyörän alamäkeen ja pysäköin sitten mäen alla olleelle linkkipysäkille. Kotiin päästyäni isän avustuksella aloin tutkimaan pyörää ja huomasin öljyn olleen melko vähissä, suunnilleen puolet sinne mahtuvasta määrästä ja se oli myös melko mustaa. Isä ainakin epäilee sen moottorin olevan rikki. Yritin kyllä sitä käynnistää vähä aika sitte, mutta saattaa olla myös kylmyyden vika ettei se käynnistynyt. Kyseessä on siis sähköstartti Täällä on vain sen +0 - +5 astetta vuorokauden ympäri. Pitää odottaa vähä lämpimämpiä keliä.

    Tossa oli siis esimakua ja pohjistusta. Kysyn siis täällä, että onko yleensäkkää moottoreita myynnissä Suomessa? Netin kautta yritin alustavaa tiedustelua tehä ja sieltä löytyi vain noita crossipyörien osia ja moottoreita, mutta ne ovat liian pieniä ja sopimattomia käyttööni (yllätys yllätys).

    Tarkoitukseni olisi vaihtaa moottori hieman isompaan. Tietääkseni pyöräni runko on tarkoitettu isommillekkin pyörille ja meinasin vaihtaa 125 kuutioisen moottorin johonkin 250-300 asti. Vähintäis vaatimukset ovat 4-tahti, kaksi sylinterinen, suorituskyky max 25kW, käynnistys totta kai sähkö, toisivetona ketju ja vaihteisto voisi olla joko 5 tai 6 portainen.

    Tietääkö kukaan mistä tällaisia moottoreita voisi hankkia? Kyselen kyllä muualtakin, mutta täältäkin kyselen * ettei munat ole vain vain yhdessä korissa * tälleen pääsiäisen jälkeen tekaistuna mahtavana vitsinä.
    Honda VT 125cc Shadow
  2. #2
    Kokeilepa kysellä mp-purkaamoilta, niillä luulis olevan kelpoisia koneita kohtuuhinnalla.
    ****************
    VT750C2 -2000
  3. #3
    Ensimmäiseksi ota selvää onko tuo lain mukaan mahdollista, sen jälkeen riippuen onko vai ei mieti asiaa uudestaan. Mieti myös onko taloudellisesti järkeä asiassa vai ei. Jos kuitenkin korjaisit/ostaisit samanlaisen tosin kunnossa olevan koneen ja laittaisit siihen, myisit pois, joisit rahat tai säästäisit isompaan, tämä tekisi ainakin mun mielestä paljon enemmän järkeä.
    Moto Guzzi V65 Lario

    Huono kuulo korvaa hyvän vaimennuksen.
  4. #4
    Mitä luultavimmin tukos bensapuolella tai sitten tulpat entiset tai sytty jostain rikki. Ei Tuollainen kone kovin helpolla hajoa mekaanisesti - äänet ovat todella rumat kun tuollainen hajoaa.
  5. #5
    Lainaa (Kumikameli @ Huhti. 14 2009,21:23) kirjoitti
    Ensimmäiseksi ota selvää onko tuo lain mukaan mahdollista, sen jälkeen riippuen onko vai ei mieti asiaa uudestaan. Mieti myös onko taloudellisesti järkeä asiassa vai ei. Jos kuitenkin korjaisit/ostaisit samanlaisen tosin kunnossa olevan koneen ja laittaisit siihen, myisit pois, joisit rahat tai säästäisit isompaan, tämä tekisi ainakin mun mielestä paljon enemmän järkeä.
    Miksei olisi mahdollista? Onhan noita Suomessakin jotka rakentelevat pyöriä ja myyvät niitä sit eteenpäin. Taloudellisesti ajatellen, mie joko asennan sen apujen kanssa tai sit laitan sen korjaamolle ohjeiden kanssa. Kulutus ei pitäisi olla kovin paljoa suurempi.

    En varmana osta toista samanlaista ku yritän saada sen joko pois tai muutettua sitä omaa pyörää, rungon raatoa en halua nurkkiin lojumaan. Yritän ainakin korjata sen, voi olla ettei se olekkaan rikki. Kuka sen tietää tällä hetkellä ku sitä ei ole sen tarkemmin sisältöön koskettu. Voi olla et viikon päästä se syttyisikin henkiin kun sitä lämmittelee.
    Honda VT 125cc Shadow
  6. #6
    Lainaa (zemial @ Huhti. 14 2009,21:29) kirjoitti
    Mitä luultavimmin tukos bensapuolella tai sitten tulpat entiset tai sytty jostain rikki. Ei Tuollainen kone kovin helpolla hajoa mekaanisesti - äänet ovat todella rumat kun tuollainen hajoaa.
    Tulpat ei ole entiset, tarkistettu on niiden kunto.

    Muuten en osaa vastata kun en mekaaniseen puoleen ole kovin paljoa keskittynyt/perehtynyt.
    Honda VT 125cc Shadow
  7. #7
    Jos isompaa konetta meinaat laittaa niin helpompi ostaa paketti jossa valmiina moottori, runko, jarrut jne. Eli koko pyörä. Voi olla että katsastus olisi aika mielenkiintoinen juttu. Ei nimittäin Hondalta löytyä haluamaasi konetta ja muiden merkkisten myllyjen kanssa katsastusmies saattaapi päästää pitkän naurun.
    Eli laita(ta) kone kuntoon, pyörä myyntiin ja isompi tilalle. Varsinkin jos et itse osaa tehdä mitään niin homma ei varmasti kannata.
    Taivas saa odottaa
  8. #8
    Mäntä puhki. Veto häviää, ei jaksa käynnistyä ja huohottaa öljyt pihalle.

    Öljyn väri ei kerro asiasta paljon mitään, kun ne mustuvat ajan kanssa joka tapauksessa.

    Paljonko olikaan kilometrejä mittarissa?

    t.Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  9. #9
    Lainaa (BlackCat @ Huhti. 14 2009,21:51) kirjoitti
    Ei nimittäin Hondalta löytyä haluamaasi konetta ja muiden merkkisten myllyjen kanssa katsastusmies saattaapi päästää pitkän naurun.
    Ei sillä koneen merkillä ole merkitystä muutoskatsastuksen kannalta. Samat säännöt pätee kuin autoihinkin, eli erimerkkisen koneen vaihtaminen onnistuu kyllä kunhan muuten ollaan rajojen sisällä. Eli teho saa nousta 20% mallisarjan tehokkaimmasta, tilavuus 25% mallisarjan suurimmasta ja paino 20%(vai oliko 25%) mallisarjan painavimmasta moottorista.

    Se mikä tekee muutoskatsastuksesta vaikeamman rastin on se, että mopojen kohdalla samaan mallisarjaan ei katsota kuuluvan muita fillareita, vaikka mallimerkintä olisi sama. Tai tämä käytäntö koskee ainakin Suzukin GSX-Riä, joiden 7/11 muutokset ei Suomessa laillisesti onnistu. Äkkiä veikkaisin että sama linja on muunkin merkkisten kanssa, eli tekemätön paikka lienee tuo muutosleimaus.

    Ja jos vielä oman mielipiteeni tuosta projektin järkevyydestä sanon, niin ei mitään mieltä. Mun mielestä kannattaisi laittaa orkkiskattila kondikseen tai hommata vaihtomoottori ja sen jälkeen myydä mopo pois ja ostaa isompaa tilalle. Kyllä sen myytyä saa vaikka lommoja vähän olisikin, hintaa joutuu vähän tiputtamaan.
    1835
  10. #10
    Se on sdhadovin ominaisuus, että 2 pytyn mäntään tulee reikä . Homma korjata on ihan kohtuullinen, ei edes mitenkään mahdoton.

    Ei siihen kannata edes miettiä moottorin vaihtamista, se on taas isompi juttu.

    Painovirheiden syy on tää lauantai ilta.
    Sunt pueri pueri, pueri puerilia tractant.
  11. #11
    Niin, ja mäntä maksaa sitten satasen luokkaa. Ei kun purkamaan, mäntä vaihtoon ja kone kasaan. Ei paljon kannata konetta vaihtaa tuon takia.

    Jos sitten öljyn vähyyden takia olisi leikannut kiinni, niin hintaa tuleekin jo useampi satku. Menee poraukseen ja tarvitsee uudet männät, muttei vieläkään puhuta hirmuisista rahoista. Pikku homma sinänsä. Riskinä on tietysti siinä tapauksessa, että kampiakselin ja kiertoikankien laakerit ovat menneet. Sitten homma onkin jo ihan eri hehtaarilla.

    Ja jos ei itse pysty noita hommia tekemään, niin sitten alkaa hintaa kertymään...



    t. Repa



    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  12. #12
    Josko vaikka aloittaisit purkamalla konetta... Jos kerta oot uutta ostamassa, niin eiks kannata nyt harjotella tolla "roskalla", niin et sit pilaa sitä uutta konetta. En tiiä miten shadowissa mahtuu tekemään, mutta kyllä sen jollain purkaa, kun se on kasattukkin. Tiivisteet tarttee uusia ainaki tän jälkeen. Mut ei tosiaan oo kait sitten isookaan riskiä, jos kerta kone on täysin sökö ja menossa roskiin. Elä ny kuitenkaa heti osta uutta masiina, entäs jos onki sähkövika :-) Ootko kattonu tuleeko kipinää?
    CBR 1000F -89
  13. #13
    Niinkuin tässä jo moni ehdottelikin, pistä nyt ihmeessä ensin paloiksi se vanha kone ja katso mikä siellä on vikana. Jos tuosta jää jo sormi suuhun, niin sen suurempaa rakentelua ei kannata alkaa edes miettiä, kyllä männänvaihto pitäisi olla aika rutiinihommaa jos meinaat ihan vierasta konetta alkaa shadowiin sovittelemaan. Ei tuota tarvitse edes etukäteen osata jos tilat ja työkalut löytyy joko omasta takaa tai joltain muulta käyttöön. Joko alkuperäinen huolto-ohjekirja, tai kolmannen osapuolen opus on hyvä olla käsillä, niillä pärjää hyvin, jos on kärsivällisyyttä, aikaa ja vielä joku jolta kysyä jos meinaa tulla vaikeaa.

    Käytä energiasi siihen, että laitat sen pyörän hyvään kuntoon niin mekaanisesti kuin kosmeettisesti, sitten vain pyörä myyntiin ja uutta tulille. Helpommalla pääset ja varmasti tulee jotain opittua myös matkalla.
  14. #14
    Kunnolla kiinnileikanneen moottorin korjaus on kallista ja vaatii ammattitaitoa että se toimii myös. hondan osia saa tilattua David Silver Sparesilta Englannista järkevään hintaan. Tässä yksi hyvä liike ulkomailta, on toki muitakin.
    Mielestäni tuo kannattaisi vaan korjata niin pitkälle kun on mahdollista itse ja sitten myydä pois.
    Ei tuohon oikein mitään järkevää V2 moottoria saa, CB 350 on erilainen, CM400 kanssa. Honda TransAlpin 600cc V2 on aivan liian isokokoinen ja painava piikkiin. Jos runkoa lähtee rälläköimään ja hitsaamaan, niin pitää olla saletti ennen sitä että sen voi uudella moottorilla muutoskatsastaa, jarrut esim voi joutua vaihtaan isompiin. Huom jos voi niin kannattaa tälläset selvittää ekana.
    Kiinalaisia 250 V2 moottoreita on muuten ollut jossain kustomeissa Regal vaimikäseoli. Näissä ei se tehopuoli karkaa liian isoksi tuohon runkoon nähden.
    Tulishan siitä ihan persoonallinen pötpötin 250-350 singlemoottorillakin, paljon helpommin yksipyttyisen moottorin löytää.
  15. #15
    kone auki ja loppuu spekulaatiot. jos sitä ei itse viitti aukomaan alkaa niin joensuun moottorikoneistamolle soitto. kysy sieltä kustannusarvio ja muuta tietoa. heidän kauttaan saat männät ja tiivisteet sekä öljyt ja muut mitä siihen mahollisesti tarvitsee. varmasti helpompi ja halvempi ruljanssi kuin uuden käytetyn (arveluttavan) moottorin etsiminen, soveltaminen ja säveltäminen muutoskatsastuksineen ja muine harmeineen.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  16. #16
    Lainaa (mkoo @ Huhti. 15 2009,09:08) kirjoitti
    Kunnolla kiinnileikanneen moottorin korjaus on kallista ja vaatii ammattitaitoa että se toimii myös. hondan osia saa tilattua David Silver Sparesilta Englannista järkevään hintaan. Tässä yksi hyvä liike ulkomailta, on toki muitakin.
    Mielestäni tuo kannattaisi vaan korjata niin pitkälle kun on mahdollista itse ja sitten myydä pois.
    Ei tuohon oikein mitään järkevää V2 moottoria saa, CB 350 on erilainen, CM400 kanssa. *Honda TransAlpin 600cc V2 on aivan liian isokokoinen ja painava piikkiin. Jos runkoa lähtee rälläköimään ja hitsaamaan, niin pitää olla saletti ennen sitä että sen voi uudella moottorilla muutoskatsastaa, jarrut esim voi joutua vaihtaan isompiin. Huom jos voi niin kannattaa tälläset selvittää ekana.
    Kiinalaisia 250 V2 moottoreita on muuten ollut jossain kustomeissa Regal vaimikäseoli. Näissä ei se tehopuoli karkaa liian isoksi tuohon runkoon nähden.
    Tulishan siitä ihan persoonallinen pötpötin 250-350 singlemoottorillakin, paljon helpommin yksipyttyisen moottorin löytää.
    No tuon moottorin vaihdon voi kyllä oikeasti unohtaa, jos
    a) aikoo ajaa laillisella vehkeellä
    b) myydä sen joskus pois

    Moottorin toki saa vaihdettua isompaan, mutta
    a) jos hitsaat, todistukset luokituksen mukaisesta hitsauksesta (ja oikeista materiaaleista) vaaditaan

    b)jos moottori on samasta mallisarjasta. Tällöin on vaihdettava tilalle ko. mallin jarrut, jousitus ym.
    Jos ei ole samasta mallisarjasta, saa vaihtaa, kunhan iskutilavuus ei kasva yli 25%, tehot yli 20% ja moottorin paino yli 20%. Päästömääräysten täyttymisestä vaaditaan dokumentti.

    d) kantavuus putoaa, koska lisääntynyt moottorin paino vähennetään siitä, sattaa mennä yhdelle rekisteröidyksi ajopeliksi

    Ajoneuvoveroa tulee maksettavaksi, koska luokka vaihtuu, eikä ole alun perin maksettu kuin piikin mukainen vero

    Summa summarum. Pane kone kuntoon ja jatka ajamista hyvällä pelillä tai myy pois ja osta isompi. Molemmat ovat a) viisaampia b) halvempia ratkaisuja kuin koneen vaihto.

    Heitä privaa, jos tarvit apuja koneen korjaamisessa.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  17. #17
    tämä on joku provo...

    tai no, näyttää kysyjä olevan liperistä, joten ehkä se on tosissaan.


    kaiken saa myytyä, laske hintaa.

    oikeastaan lähtökohta on juuri perinteinen, pyörässä on vika, en voi korjata sitä, joten suunnittelen entistä suuremman projektin, vaihdan moottorin ja rakennan pyörästä sen isomman pyörän jonka haluan. pikkuvaivalla.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  18. #18
    Vistiketjun aloittaja vaikuttaa vain vähän n00b:lta teknisissä asioissa, rikkinäisen moottorin korjaaminen osaavalle ihmiselle on todennäköisesti helpompaa, kuin toisenlaisen moottorin rakentaminen siihen runkoon..
    Pelkällä moottorilla kun ei pitkälle aina pötki vaan saattaa joutua muokkaamaan motskarin sähköjä ja polttoaineen syöttöä kyseiselle moottorille sopivaksi..
    Amerikkalaisissa ohjelmissa ne näyttää istuttavan mitä vain moottoreita minnekkä vain, mutta todellisuudessa se vaatii pirusti työtä ja suunittelua sen kameran kuvan ulkopuolella.

    ja todennäköisestihän pyörä sen jälkeen täällä kotisuomessa kelpaa vain montulla ajoon.
    Suzuki PV50 x2 -88&-89 :P -> Yamaha TZR 125 -89 -> Honda CB 350 Twin -72 -> Yamaha FZR 600 -90 -> Honda CBR 600F -99
    - Ruuvaamista rakastan lähes enemmän kuin ajamista
  19. #19
    Tosin oishan siinä viragossa vai shadowissamikäsenytoli lukkoperä vakiona, että ehkä siihen saisi sen "isomman" 1300 korollan koneen laitettua. Keskijakopään nopat pitää kyllä sitten vaihtaa karva-mallisiin.
    CBR 1000F -89
  20. #20
    Jos tuon pistää vaikka hajonneena projektina myyntiin jää jotain ++++euroja näppiin. Se on kuitenkin taloudellisesti paremmin kun alkaa kevarista vängätä MOOTTORIPYÖRÄÄ. Moottoripyörän voi sitten ostaa sellaisen kun haluaa rahalla. Helppoa, varmaa ja laillistakin.

    Bemarin vanos kone on hyvä niin pitkään kuin ei ole vikoja, getracin vaihdelaatikolla vois kulkee hyvästi. M sportin perä on tiuha, joten sillä kiihtyvyyskin saadaan kohilleen.

    125 shädowiin tais saada 170cc pytty sarjan, paa sellaset jos entiset on kaputt.
  21. #21
    Lainaa (Repa @ Huhti. 14 2009,21:55) kirjoitti
    Mäntä puhki. Veto häviää, ei jaksa käynnistyä ja huohottaa öljyt pihalle.

    Öljyn väri ei kerro asiasta paljon mitään, kun ne mustuvat ajan kanssa joka tapauksessa.

    Paljonko olikaan kilometrejä mittarissa?

    t.Repa
    ajettu 34t ja rapiat päälle

    En mie sitä meinannu ite täysin purkaa ym vastaavaa tehä. Mulla on sukulainen joka harrastuksenaan aukoo moottoreita ja on kyhänny pikku piha mopon ja kovasti muokannu mopoja ja vanhaa traktoria koirjaillu tän tästä, nämäkin vain esimerkkeinä. Pää tarkoitus olis se moottori asennetuttaa jollakin ammattilaisella. Oishan sen hinnan alentaminen yksi mahdollisuus. Pitää laittaa katsastukseen ja esittää että tällainen vika tuli ja sit sanoa että selvittävät syyn. Jos vika on olematon nii sit myyntiin ja uutta alle. Jos isompi, sit mietitään sormi suussa mitä tehään jos kerta se moottorin vaihto on noin iso homma mitä annatte käsittää.



    Honda VT 125cc Shadow
  22. #22
    Lainaa (^^Anzku @ Huhti. 15 2009,22:56) kirjoitti
    En mie sitä meinannu ite täysin purkaa ym vastaavaa tehä. Mulla on sukulainen joka harrastuksenaan aukoo moottoreita ja on kyhänny pikku piha mopon ja kovasti muokannu mopoja ja vanhaa traktoria koirjaillu tän tästä, nämäkin vain esimerkkeinä.
    "Näin on ennenkin korjattu ja aina on hommia riittäny"
    Vizi, vizi.

    Tonnilla myyntiin vaan ja kohti uusia haasteita.
  23. #23
    Lainaa (^^Anzku @ Huhti. 15 2009,22:56) kirjoitti
    En mie sitä meinannu ite täysin purkaa ym vastaavaa tehä. Mulla on sukulainen joka harrastuksenaan aukoo moottoreita ja on kyhänny pikku piha mopon ja kovasti muokannu mopoja ja vanhaa traktoria koirjaillu tän tästä, nämäkin vain esimerkkeinä. Pää tarkoitus olis se moottori asennetuttaa jollakin ammattilaisella. Oishan sen hinnan alentaminen yksi mahdollisuus. Pitää laittaa katsastukseen ja esittää että tällainen vika tuli ja sit sanoa että selvittävät syyn. Jos vika on olematon nii sit myyntiin ja uutta alle. Jos isompi, sit mietitään sormi suussa mitä tehään jos kerta se moottorin vaihto on noin iso homma mitä annatte käsittää.
    Katohan sitte vierestä, ettei laita dieselin suuttimia tuohon Shadowiin. Niissä kun on aika kovat paineet. Ei tiedä kestääkö tuo kone semmoisia...

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  24. #24
    Lainaa (^^Anzku @ Huhti. 15 2009,22:56) kirjoitti
    ajettu 34t ja rapiat päälle
    En sitten malttanut...

    Ajettu 34t ja rapiat ja lisääkin tonneja ja rapioita päälle olisi ollut aika paljon tiedossa jos olis joskus öljyt vaihdettu tai edes muistettu tarkastaa että sitä on tarpeeksi ja moposta olisi muutenkin huolehdittu jollain tavalla eikä vaan ajettu ja väsätty ns. pielavetisiä.

    Ei ne laitteet pärjää yksinään, kyllä niistä täytyy vähän huolehtiakin.



    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  25. #25
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Huhti. 17 2009,09:46) kirjoitti
    Lainaa (^^Anzku @ Huhti. 15 2009,22:56) kirjoitti
    ajettu 34t ja rapiat päälle
    En sitten malttanut...

    Ajettu 34t ja rapiat ja lisääkin tonneja ja rapioita päälle olisi ollut aika paljon tiedossa jos olis joskus öljyt vaihdettu tai edes muistettu tarkastaa että sitä on tarpeeksi ja moposta olisi muutenkin huolehdittu jollain tavalla eikä vaan ajettu ja väsätty ns. pielavetisiä.

    Ei ne laitteet pärjää yksinään, kyllä niistä täytyy vähän huolehtiakin.
    Mullakin oli tuollainen. Asianmukaisesti hoidettuna ja huollettuna. Takasylinteristä meni mäntä puhki 27 tonnin kohdalla.

    Vaikka vehje on hyvä, niin se vaan on pieni ja joutuu koville, ainakin "nopeassa matka-ajossa". Pari sataa heppaa kun olis lisää, ja johan alkais kestämään, kunei tarttis ajaaa koko ajan tuppi nurin. Edellyttäen että tietysti kuutioitakin olisi vähän enemmän.

    Eli tuon 34 tonnin kohdalla tämä lienee ihan hyväksyttävä homma. Oireet olivat hyvin omassa samanlaiset. Eli sinänsä pikkujuttu vaihtaa mäntä, kun ei siitä muuta säry.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  26. #26
    Lainataas vanhaa...
    Moottorin vaihto kiinnostaisi piikkiin, josta alakerta leiponut (pyörä menisi keväällä siskolle). Olen katsellut purkaamojen tarjontaa, mutta näyttää olevan lähes aina purettu osiin. Mistähän ulkomailta löytyisi kokonaisia moottoreita? Pari löysin ebayn kautta, mutta kilometrejä oli liikaa.
    Pyörä on siis Yamaha yzf-r125 2010 ja ajettu 14tkm, eli kilsat sais olla suht samaa luokkaa (esim.10-15tkm).
    Vinkkejä??
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  27. #27
    Lainaa JuSu1978 kirjoitti Katso viesti
    Lainataas vanhaa...
    Moottorin vaihto kiinnostaisi piikkiin, josta alakerta leiponut (pyörä menisi keväällä siskolle). Olen katsellut purkaamojen tarjontaa, mutta näyttää olevan lähes aina purettu osiin. Mistähän ulkomailta löytyisi kokonaisia moottoreita? Pari löysin ebayn kautta, mutta kilometrejä oli liikaa.
    Pyörä on siis Yamaha yzf-r125 2010 ja ajettu 14tkm, eli kilsat sais olla suht samaa luokkaa (esim.10-15tkm).
    Vinkkejä??
    kokeile sellasta kun mc husset köllken herning,tanskassa tai laita mobile.de sinne kolaripyörät sitä kautta löytyy osiakin
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
  28. #28
    Lainaa JuSu1978 kirjoitti Katso viesti
    Lainataas vanhaa...
    Moottorin vaihto kiinnostaisi piikkiin, josta alakerta leiponut (pyörä menisi keväällä siskolle). Olen katsellut purkaamojen tarjontaa, mutta näyttää olevan lähes aina purettu osiin. Mistähän ulkomailta löytyisi kokonaisia moottoreita? Pari löysin ebayn kautta, mutta kilometrejä oli liikaa.
    Pyörä on siis Yamaha yzf-r125 2010 ja ajettu 14tkm, eli kilsat sais olla suht samaa luokkaa (esim.10-15tkm).
    Vinkkejä??
    Löytyyhän näitä, tuossa on heti alkupäässä vajaa 1300 km ajettu -12 mallin kone. http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_od...4780&_from=R40
  29. #29
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JuSu1978 kirjoitti Katso viesti
    Lainataas vanhaa...
    Moottorin vaihto kiinnostaisi piikkiin, josta alakerta leiponut (pyörä menisi keväällä siskolle). Olen katsellut purkaamojen tarjontaa, mutta näyttää olevan lähes aina purettu osiin. Mistähän ulkomailta löytyisi kokonaisia moottoreita? Pari löysin ebayn kautta, mutta kilometrejä oli liikaa.
    Pyörä on siis Yamaha yzf-r125 2010 ja ajettu 14tkm, eli kilsat sais olla suht samaa luokkaa (esim.10-15tkm).
    Vinkkejä??
    Miten pahasti moottori on särkynyt? Jos ei mitään isoa ole rikki niin yleensä vanha kannattaa korjata.

    Joku aika sitten korjasin juuri tuollaisen koneen ja siihen oli osat todella edullisia.. Sit olis ainakin kone minkä kunnosta voit olla 100% varma. Vaihtomoottorin ostaminen on aina riski ja et koskaan voi tietää niistä kilometreistä ja todellisesta kunnosta.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  30.  
  31. #30
    Mc huset, ei löytynyt oikeanlaista moottoria. Sitten nuo "lontoon" ebayn moottorit, ovat monesti semmoisia, jotka eivät lähetä suomeen. Kysyin kyllä yhtä kiinnostavaa, mutta katotaan mitä vastaa.
    Vaurioista ei vielä ole tietoa kun konetta ei ole avattu, mutta alakerta ilmeisimmin leiponut. Kyllähän se tietysti avataan ja sitten katotaan mitä tehdään, mutta ajatuksena vaan kiinnosti tuo uusi kokonainen moottori vaan paikalle ja menoks...
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen