Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
    Noviisikysymys polttimon vaihdosta. Manuskassa annettu ohjeet että pitäisi ottaa mittaristo irti kun vaihtaa ajovalopoltinta. Jos tätä ohjetta ei noudata niin onnistuuko vaihto jotenkin esim. alakautta. Aina vähän arveluttaa noiden klipsujen avaaminen (mittaristossa) ettei hajota niitä. Kuinka helppo poltin on vaihtaa esim. maantiellä vai onko parasta ajaa pitkät päällä lähimmälle pajalle? Pyörä ollut vasta sen verran lyhyen aikaa etten ole ehtinyt (uskaltanut) kokeilla vielä ja mun tuurilla tietenkin se poltin hajoaa ajon aikana.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
    "Kun xenonien kanssa tuossa pelailin, niin polttimoita pääsi käpistelemään irrottamalla mittariyksikön. Otin lisäksi sen katteen mustan suojamuovin (siinä mittariston ympärillä, mittariston ja varsinaisen katteen välissä) pois, niin oli enemmän tilaa puuhastella. Mittaristossa oli pikaliitin, missä klipsin vapauttamalla irtosi koko johtonippu. Eli ruuveja auki ja mittaristo pois, mittariston johtonippu pikaliittimestä irti - siis sikäli kun 1200S aukenee samalla tavalla kuin GSX1250FA."

http://www.suzukibandit.org/index.ph...69471#msg69471
    Kawasaki Versys 650
    Lainaa Wannabe-motoristi kirjoitti Katso viesti
    "Kun xenonien kanssa tuossa pelailin, niin polttimoita pääsi käpistelemään irrottamalla mittariyksikön. Otin lisäksi sen katteen mustan suojamuovin (siinä mittariston ympärillä, mittariston ja varsinaisen katteen välissä) pois, niin oli enemmän tilaa puuhastella. Mittaristossa oli pikaliitin, missä klipsin vapauttamalla irtosi koko johtonippu. Eli ruuveja auki ja mittaristo pois, mittariston johtonippu pikaliittimestä irti - siis sikäli kun 1200S aukenee samalla tavalla kuin GSX1250FA."

http://www.suzukibandit.org/index.ph...69471#msg69471
    Kiitoksia. Ilmeisesti noudatettava manuskan ohjetta elikä mittaristo pois. Olen ajatellut vähän tuota xenon hommaa koska mulla on kotilossa xenonit. Onhan ne aivan ylivoimaiset verrattuna tavallisiin tuikkuihin (niin mun kotilo sen verran vanha ettei siihen saa ledejä lasereista puhumattakaan). Millaiset xenonit sulla on ja kuinka iso homma oli asentaa ne? Katulailliset ne eivät kai ihan ole.
    Tuo lainattu txt ei ole minun kirjoittama, että jospa kyselisit tuolla bandit-foorumilla lisää niin saisit varmaan enemmän vastakaikua
    Kawasaki Versys 650
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Millaiset xenonit sulla on ja kuinka iso homma oli asentaa ne? Katulailliset ne eivät kai ihan ole.
    Itse asensin xenonit GSXR:ään. Mittariston irroittaminen, vanha lamppu pois, xenon tilalle ja johtojen yhdistäminen. Vaikeinta oli löytää tuolle bellastille fiksu paikka, jotta sai piiloon.

Aikaa meni kaikkiaan suunnitteluineen ja varsinaisine töineen noin 45min, joten ei todellakaan mikään iso homma ainakaan itsellä. Nakupyörissä tuos bellastin sijoittaminen ja jemmaaminen voi olla vähän työläämpää...

ja www.xenonkauppa.fi oli paikka, josta itse ostin omani. 3 vuotta käytössä enkä vaihtais pois.

Laittomathan noi on, mutta ainakin mä näen pimeällä. Vanha tuikku oli onneton.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

Noviisikysymys polttimon vaihdosta. Manuskassa annettu ohjeet että pitäisi ottaa mittaristo irti kun vaihtaa ajovalopoltinta. Jos tätä ohjetta ei noudata niin onnistuuko vaihto jotenkin alakautta.
    Ainakin gsx650f polttimon vaihto onnistui ihan helposti alakautta, jos ei oo ihan järjetön lapiokoura, ja tekijällä on mitään ajatusta siitä miten ne polttimot yleensä irtoaa.
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Itse asensin xenonit GSXR:ään. Mittariston irroittaminen, vanha lamppu pois, xenon tilalle ja johtojen yhdistäminen. Vaikeinta oli löytää tuolle bellastille fiksu paikka, jotta sai piiloon.

Aikaa meni kaikkiaan suunnitteluineen ja varsinaisine töineen noin 45min, joten ei todellakaan mikään iso homma ainakaan itsellä. Nakupyörissä tuos bellastin sijoittaminen ja jemmaaminen voi olla vähän työläämpää...

ja www.xenonkauppa.fi oli paikka, josta itse ostin omani. 3 vuotta käytössä enkä vaihtais pois.

No olishan se pitäny arvata; Knakulta löytyy aina vastaus, kiitoksia paljon.

Muoks. Vaihdoitko molemmat polttimot xenoneiksi vai ainoastaan lähivalon?

Muoks 2. Niin laittomathan ne varmaankin on mutta onneksi mopoja ei tarvi katsastaa Suomessa (ainakaan vielä) toisin kuin esim. Englannissa. Eipä taida sinivuokot olla kiinnostuneita valoista.
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Ainakin gsx650f polttimon vaihto onnistui ihan helposti alakautta, jos ei oo ihan järjetön lapiokoura, ja tekijällä on mitään ajatusta siitä miten ne polttimot yleensä irtoaa.
    Tätä ehdotettiin HPM:ssäkin (ei ollut kyseessä huoltokaveri) ja aattelin sitten tarkistaa kun manuskassa mennään yläkautta.
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    No olishan se pitäny arvata; Knakulta löytyy aina vastaus, kiitoksia paljon.
    Kiitä vasta sitten, kun homma on hoidossa.

PS. Mukava lukea, että kevään aktiivisin kirjoittaja on vihdoin pyörän päällä. Stay safe ! Ja tuu letkoille, jos ja kun sellaisen vetäsen.

Ja lähivalon vaihdoin. Pitkille ei ollut tarvetta.
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

PS. Mukava lukea, että kevään aktiivisin kirjoittaja on vihdoin pyörän päällä. Stay safe ! Ja tuu letkoille, jos ja kun sellaisen vetäsen.
    Joo, meni kyllä manian puolelle tää stananmoinen odottelu. Joo, letkoille tullaan ja toivottavasti tuon Ahveniston jälkeen tulee vauhtiakin hieman lisää (nyt mennään kyllä tikkarivauhtia).

Ja lähivalon vaihdoin. Pitkille ei ollut tarvetta.
    OK, näin mä vähän arvelinkin.

Ei tainnut kortsulle olla käyttöä viime viikon kanoottireissussa.
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    OK, näin mä vähän arvelinkin.

Ei tainnut kortsulle olla käyttöä viime viikon kanoottireissussa.
    Kuten kolleegan henkiinjäämiskurssilla opetettiin: siihen voi tallettaa 5 litraa vettä !

Mutta vastaus sun kyssäriin: EI. Ilman preventiivejä mentiin.
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

Kuten kolleegan henkiinjäämiskurssilla opetettiin: siihen voi tallettaa 5 litraa vettä !

Mutta vastaus sun kyssäriin: EI. Ilman preventiivejä mentiin.
    OK, hyvä. Mutta tolle kortsullehan löytyi taas uutta käyttöä. Tänään ois kyllä tarvittu vettä päivällä. No, ehkä sitä ei viitsi raahata tuota kortsua mukana vesisäiliönä.

Eilen tuli ajeltua mm. Kivenlahden tunnelin läpi ja eihän noi mun mopon valot näkyneet tunnelissa ollenkaan (tunneli kylläkin valaistu) joten aika tuikuilta ne tuntuu vaikuttavan. Täytyy vakavasti miettiä noita xenoneita. Onks siinä ballastissa mitään valmista liitintä millä sen saa kytkettyä suoraan mopon sähköihin vai jouduitko tekemään uusia kytkentöjä?

Muoks: Kävin tuolla xenonkaupan sivuilla. Cobra sarjan valokuvasta ei oikein selviä millainen liitin ballastissa on. Sarjan hinta ei ollut mitenkään paha.
    Minä tässä olen pähkäillyt H4 bi-xenonia tonniseen K3:een, jossa lähivalot on erillisessä H7:ssa ja vain pitkät H4:llä. Jos poistaisi kokonaan tuon H7:n ja laittaisi bi-xenonin tuon pitkien H4:n tilalle, tulisko siitä hyvä? Vähän joutuisi johtotöihin, kun pitäisi vetää lähivalojen piuha tuohon H4-kantaan, mutta sehän nyt ei ole mitenkään iso homma. Valoa lähinnä ajattelin, että toimiiko tuo alempi heijastin lähivalolle ollenkaan, vai pitäisikö sitten samalla laittaa xenon-projektori heijastimen tilalle.
    Elät vain kerran, jos uskallat. Kilon Gixeri.
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Eilen tuli ajeltua mm. Kivenlahden tunnelin läpi ja eihän noi mun mopon valot näkyneet tunnelissa ollenkaan (tunneli kylläkin valaistu) joten aika tuikuilta ne tuntuu vaikuttavan. Täytyy vakavasti miettiä noita xenoneita. Onks siinä ballastissa mitään valmista liitintä millä sen saa kytkettyä suoraan mopon sähköihin vai jouduitko tekemään uusia kytkentöjä?

Muoks: Kävin tuolla xenonkaupan sivuilla. Cobra sarjan valokuvasta ei oikein selviä millainen liitin ballastissa on. Sarjan hinta ei ollut mitenkään paha.
    http://www.youtube.com/watch?v=wl2-8qUjefI

Tuolla videolla näkyy miten asennetaan GSXR:ään. Pyörän omaan liittimeen bellastin johdot kiinni (ja teippiä ympäri eristeeksi). Ei ole lainkaan hankalaa, koska minäkin osasin. Haastavin kohta oli keksiä kumpi on plus ja kumpi miinus -piuha.
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

Tuolla videolla näkyy miten asennetaan GSXR:ään. Pyörän omaan liittimeen bellastin johdot kiinni (ja teippiä ympäri eristeeksi). Ei ole lainkaan hankalaa, koska minäkin osasin. Haastavin kohta oli keksiä kumpi on plus ja kumpi miinus -piuha.
    Kiitoksia. Jää nyt vähän myöhemmälle tää projekti kun vedin mopon nutulleen tänään jarrutreeneissä. Onneks mulla on yleismittari niin selviää kumpi on plus ja kumpi miinus.
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Molempiin vaan xenoni, ja h4:n tilalle kiinteä polttimo, ei liikkuvaa.
    No ei. Pitkät tulee jättää halogeeneiksi, koska xenonin täyden valotehon saavuttaminen kestää useita sekunteja. Se on mahdollista saada syttymään nopeastikin (kuten alkuperäisasennuksissa), mutta mattimeikäläiseltä ja tavalisilla jälkiasennussarjoilla homma ei onnistu.

Miklikselle sanoisin, että unohda moinen viritys ja laita vain sen H7:kan tilalle xenon. Se kaukovalon heijastin ei ihan varmasti sovellu lähivaloksi. Jos haluat parantaa kaukovaloa ja saada näyttämään sen xenonilta, niin laita siihen sinertävä H7 lamppu. Ja jos hifistellään (kuten hmm..), niin myös parkkipolttimon voi vaihtaa sinertävän sävyiseksi.
    Ainakin Philipsiltä löytyy "Xenon ultimate effect, Blue vision ultra" kahden H7:kan sarja, joka sisältää myös siniset parkkipolttimot.

Edit: Eiku tilalle siis sinertävä H4, jos sieltä kerran sellainen löytyy.. Tuli vielä mieleen, että voisihan se kaukovaloumpio toimiakin lähivalona, jos siellä kerran on H4 poltin.. Senhän voisit kokeilla väliaikaiskytkennällä. Laita H4 lampun lähivalo palamaan ja katso seinää vasten millainen kuvio syntyy.
    Voi kyllä mennä pyllylleen sekin.. H4 liikkuvat polttimot kun eivät ilmeisesti (kuultua ja luettua) anna kunnollista kuviota. Vaan voi olla vanhaakin tietoa, kaikki kehittyy..
    Viimeksi muokannut: J@ck; 21.07.2014 klo 11:49.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    No ei. Pitkät tulee jättää halogeeneiksi, koska xenonin täyden valotehon saavuttaminen kestää useita sekunteja. Se on mahdollista saada syttymään nopeastikin (kuten alkuperäisasennuksissa), mutta mattimeikäläiseltä ja tavalisilla jälkiasennussarjoilla homma ei onnistu.
    Tämän takia juurikin ajattelin tuota bi-xenonia. Mutta jos tuo alempi heijastin ei toimi lähivaloille, pitää asentaa projektori polttimon ympärille. Projektorin asennushan ei tietysti ole ihan pieni projekti, mutta mitäpä sitä ei insinööri tekisi aikansa kuluksi.
    Miklis ennättikin näköjään vastata sillä aikaa, kun tekstiä lisäilin..

Ainakin minulla H7:jen tilalle asennetut xenonit ovat olleet täysin ok valokuvioltaan, eivätkä ole häikäisseet. Olen laittanut xenonit kahteen Bemuun ja yhteen kotiloon (Honda), siis ihan tavallisiin H7 heijastinumpioihin. Valojen suuntauksen on toki oltava olla kohdallaan, eikä vain sinne päin..

Laadussa on eroja ja unohtaisin halpahallien sarjat. Täältä http://www.xenonkauppa.fi/ olen hankkinut kaikki sarjat ja kokemusten perusteella uskaltaisin suositella. Saa asiallista neuvontapalvelua myös puhelimitse ja ihan suomen kielellä.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 21.07.2014 klo 10:37.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Tuo GSX-F:n valoratkaisu oli tosiaan vähän hassu, kun siinä on H7 lähivalona ja H4 pelkkänä kaukovalona. Sitä en suorilta muista, että oliko tuo pitkä toteutettu H4:n kaukovalo- vai lähivalolangalla. Jos kaukovalolla, niin sittenhän tuollainen "kiinteä" korvikexenoni ei siinä toimi oikein alkuunkaan, kun sen polttopiste on on kaiketi lähivalon kohdalla.
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Molempiin vaan xenoni, ja h4:n tilalle kiinteä polttimo, ei liikkuvaa.
    Komppaan äRRää, ei mitään kiinalaista missä on liikkuvaa mekaniikkaa, se ei vaan toimi.
    Kokemusta on H4 hi/lo xenoneista.

Miten olis vaihtoehto LED?
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
    Valoteholtaan ja -kuvioltaan järkevää lediä en vielä oo nähny. Muistaakseni valot oli ihan kohtuulliset, kun laittoi nuo +100% extremepowerit polttimoiks ja huolehti valojen oikeasta suuntaamisesta. Huollossa suuntasivat ihan miten sattuu, varsinkin pitkä näytti puunlatvoihin, puolikas taas turhan lähelle.
    Ledeistä ei oikein tunnu olevan vielä vaihtoehdoksi.

Tällainen näyttäisi hyvinkin helpolta askartelulta ja näin äkkiseltään tuntuisi fiksummalta kuin pelkkä polttimon vaihto. Hintaakaan ei ole paljoa enempää kuin tuolla xenonkaupan muutossarjalla.
    http://www.retrofitlab.com/projector...tor-kit-1.html

Tuossa polttimo on kiinteä. Projektorissa on solenoidi, joka liikuttaa varjostinta, jolla saadaan vaihdettua valokuvio lähi-/kaukovaloksi. Pienen tutkiskelun jälkeen näyttäisi, että tuo Morimoton prjektori on aika laadukas ja sitä uskaltaisi käyttää.

Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tuo GSX-F:n valoratkaisu oli tosiaan vähän hassu, kun siinä on H7 lähivalona ja H4 pelkkänä kaukovalona. Sitä en suorilta muista, että oliko tuo pitkä toteutettu H4:n kaukovalo- vai lähivalolangalla. Jos kaukovalolla, niin sittenhän tuollainen "kiinteä" korvikexenoni ei siinä toimi oikein alkuunkaan, kun sen polttopiste on on kaiketi lähivalon kohdalla.
    K3 Gixerissä kaukovalo on H4:n kaukovalolangalla. Lähivalolankaa ei käytetä ollenkaan, kun lähivalot on tosiaan sillä erillisellä H7:lla.
    Varmaan projektorilamppukin on ok, mutta eipä tuolla projektoriviritykselläkään saa valoista yhtään laillisempia.. Jotenkaan en oikein sisäistä, miksi tuollaiseen muutostyöhön pitäisi ryhtyä, kun valojen parantamiseksi löytyy todella hyvä ja helpompikin keino.. Niin no, saahan tuolla ehkä paremman kaukovalon aikaan..
    Jotenkin ajatukset jumiutuu omaan pyörään, jossa on H7 kaukovalopolttimoita kaksin kappalein. Pitkät päällä palaa siis xenon + 2 kpl H7 lamppua, joiden valoteho on kyllä kohtuuhyvä.

Kun laitoin ensimmäiseen ässään muutossarjan, niin ihmettelyineen siinä meni pari tuntia. Nykyiseen ässään ei enää tarvinnut miettiä ballastille paikkaa ja asennus kesti alle tunnin.

Vielä katsoin tuon projektorilampun asennusvideon. Hyvinkin helppoa askartelua kaikkine umpion uunissa sulatuksineen..? No huh, enpä uskaltaisi moiseen ryhtyä.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 22.07.2014 klo 13:02.
    Route 66 - 2006.
    Varmaan projektorilamppukin on ok, mutta eipä tuolla projektoriviritykselläkään saa valoista yhtään laillisempia.. Jotenkaan en oikein sisäistä, miksi tuollaiseen muutostyöhön pitäisi ryhtyä, kun valojen parantamiseksi löytyy todella hyvä ja helpompikin keino.. Niin no, saahan tuolla ehkä paremman kaukovalon aikaan..
    Jotenkin ajatukset jumiutuu omaan pyörään, jossa on H7 kaukovalopolttimoita kaksin kappalein. Pitkät päällä palaa siis xenon + 2 kpl H7 lamppua, joiden valoteho on kyllä kohtuuhyvä.

Kun laitoin ensimmäiseen ässään muutossarjan, niin ihmettelyineen siinä meni pari tuntia. Nykyiseen ässään ei enää tarvinnut miettiä ballastille paikkaa ja asennus kesti alle tunnin.
    Niin, tuo parempi kaukovalo siinä houkuttelee. Minulla ei riitä luottamus siihen, että H4:n kaukovalo tuottaisi yhtään lisää valoa sen yläpuolella loistavaan lähivaloxenoniin verrattuna. Jos siis laittaisi vain tuohon lähivalon H7:n tilalle xenonin. Toisaalta, voisihan nuo molemmat polttimot korvata bi-xenonilla...

Vielä katsoin tuon projektorilampun asennusvideon. Hyvinkin helppoa askartelua kaikkine umpion uunissa sulatuksineen..? No huh, enpä uskaltaisi moiseen ryhtyä.
    Minulla on autohommista kokemusta muutaman umpion avaamisesta ja kasaamisesta, eli sen puolesta tuo umpion purku ei pelota yhtään. Tuo uunitus tuossa videolla tehdään vain, jotta tiivistemassa lasin ja umpion pohjan välillä pehmenisi helpommin avattavaksi. Saa sen raavittua auki lämmittämättäkin tarvittaessa.

Kiitos vielä Knaku, helpoltahan tuo näytti. Pari kertaa oon ajellu tunneleissa ja mopon tuikku ei näy ollenkaan. Nyt täytyy kyllä panna tilaukseen tuo ksenon. Tuo ksenonkaupan sivusto on nyt jostakin syystä nurin. Olikos muuten eri vaihtoehtoja tuolle lampulle (muistelen että oli valittavana eri värilämpötiloja)?
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Kiitos vielä Knaku, helpoltahan tuo näytti. Pari kertaa oon ajellu tunneleissa ja mopon tuikku ei näy ollenkaan. Nyt täytyy kyllä panna tilaukseen tuo ksenon. Tuo ksenonkaupan sivusto on nyt jostakin syystä nurin. Olikos muuten eri vaihtoehtoja tuolle lampulle (muistelen että oli valittavana eri värilämpötiloja)?
    Tuolla sai valita kaikkea välillä 4000 - 12000K (muistaakseni) Eli kynttilän keltaisesta aivan liilaan oli vaihtoehdot.

Ps. laita www. -alkuun, mulla toimii kyllä kun just kokeilin. Ilman ilmoittaa ettei verkkosivu ole käytössä...
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

30.  
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Muistaakseni autojen orgit on 4700K ja eli nappaat vaan 5000K niin on valotehoiltaan hyvät.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen