Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 50:een 50:sta
    Siinä on se järjestelmä (PAIR) joka päästää ilmaa pakopuolelle moottorijarrutuksessa jotta huurut palaisivat ja saasteet vähenisivät.
    Alkuperäinen kammiovaimennin on suunniteltu pitämään paukkeen paremmin sisällään, sliparilla tulevat kuuluviin.
    Itse epäilin että bensan räjäyttely sliparissa luultavasti edesauttoi villojen vaihtokuntoon menemistä joten tukin järjestelmän villojen vaihdon jälkeen. Riittää kun panee tulpan ilmaletkuun joka on siinä tankin alla tyrkyllä.

Tuolla ohjeita
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
    Tervehdys.

Tuore kortti polttelee taskussa ja GSX-650F vaikuttais aloittelijalle sopivalta pyörältä ja ulkonäkökin miellyttää silmää. Mutta kuinka hyvin pyörä sopii pitkälle kuskille(194/88)? Koeajolle en vielä ole ehtinyt joten ajattelin kysäistä täältä.
    Suzuki GSX750F -06 -> Suzuki GSX1250FA -10 -> Yamaha XT1200ZE Super Tenere 2015 -> 2024- Ei pyörää
    Itse olen 183cm pitkä ja jos tuohon nyt 10cm pistää lisää niin en usko että sen kummalisemmaksi menee tuo ajoasento kuin mitä itsellä. Itse olen ollut todella tyytyväinen pyörään, vaikka suhteellisen halpa onkin niin silti laadukas pyörä ollut.
    Suzuki GSX 1250FA -14

Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
    Onhan siinä aika tilava se ajoasento kun ei mikään oikea kyykky kuitenkaan ole. Eiköhän noita ole liikkeissä aika hyvin sovitettavissa, vaikea lyhyempien arvioida.
    Hyvin vähäisellä mp kokemuksella voin omasta puolestani kehua 650F-mallia.
    Ajoasento ei ole puuduttava ja mutkaominaisuudetkin tuntuvat riittävän uudelleen aloittelijalle mainiosti.
    Polvikulma on melko tiukka itsellekkin, pituutta 185, mutta se on lienee kaikissa saman kokoluokan ja tyypin pyörissä melkein sama. Itse kaipaan hieman lisää tilaa jalkatapin ja vaihdepolkimen väliin (ajokenkä 45).
    Pleksin vaihdoin säädettävään malliin, MRA vario touring, jolla sain hieman ajoviimaa paremmin rikottua.
    GSX650F -08
    Kuinkas konkreettisen hyödyn tuo MRA:n pleksi tarjoaa verrattuna pyörän omaan? Itselläkin on nimittäin käynyt vaihto välillä mielessä. Kuskilla on pituutta 177, joten lisäsuoja voi hyvinkin auttaa.
    Minullakin se oli, olin kyllä tyytyväinen. Tuulen paine helpotti selvästi ilman että melu tai pyörteily lisääntyi merkittävästi. Itsellä pituutta 179, (pitkä selkä ja lyhyet jalat).
    Ei MRA:n pleksi mikään sateentekijä ole.
    Verrattuna originaali pleksiin muodossa tai korkeudessa ei ole eroa, vain se lisäke-spoileri siinä päällä.
    Harmitti maksaa toistasataa yksikköä moisesta, kun luulisi lisäspoilerin pystyvän asentamaan originaaliin pleksiin. Pleksin vaihto sinänsä oli helppo homma.
    Mutta kuten tympeysmieskin kirjoitti, helpottaa tuulenpainetta mukavasti. Eikä tarvitse edes kääntää lisäläppää ihan pystyyn.
    GSX650F -08
    Kyllä niitä MRA:n spoilereita tietääkseni saa irtonaisinakin jos tykkää askarrella paskarrella.
    Oman vaihtopleksin otin savun värisenä niin mielestäni näkökin kohentui samalla ja tuli sikäli lisäarvoa. Ainakin musta/hopea-väritykseen sopi hyvin.
    Lainaa (Tympeysmies @ Heinä. 13 2009,23:45) kirjoitti
    Kyllä niitä MRA:n spoilereita tietääkseni saa irtonaisinakin jos tykkää askarrella paskarrella.
    Oman vaihtopleksin otin savun värisenä niin mielestäni näkökin kohentui samalla ja tuli sikäli lisäarvoa. Ainakin musta/hopea-väritykseen sopi hyvin.
    Jaa saa pelkkiä spoileriosia... Nyt nuukaa harmittaa *
    GSX650F -08
    Otetaampa uppia tälle mallille kun kokemuksia varmaan rupeaa jo olemaan usealla.
    Tuli itse hommattua -08 mallinen peli tänään ja alkutöikseni ajelin 270km ensireissun eikä pahaa sanomista löydy.
    Edellistä pyörästä ja ajosta toki on aikaa muutama vuosi joten perus puutumista oli alkuun.
    Kertokaapa mitä tahasta kokemusta kyseisestä pyörästä lisää: hyvää, huonoa, tarkkailtavaa,..
    Itse lisäilen myös jahka noita kilometrejä tulee lisää.
    Pyörähän on sama kuin vesirosvo, mittaristo erilainen ja katesarja. Itsellä 07 vesirosvo täyskatteella jota juuropassa myytiin GT nimikkeellä. Koneella on kaksi eri luonnetta alle 8t vääntää ja kulkee mukavasti sen jälkeen tulee raaserin mieli. Renkaat on mulla misukat ja taakse vaihdoin pilot kolmosen enkä ole katunu. Öljyinä Motulin 300v esteri ja toimii. Hyviä kilsoja, harmi ettei pääse tällä pyörällä Banu kerhoon johon olen kirjoittanut että kirjoa pitäisi lisätä.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
    Viime keväänä tuli samanmoinen laitettua eikä nyt yhden kauden kokemuksella ainakaan mitään pahaa sanottavaa. Viime kauden pisin lenkki oli Lahti - Sodankylä - Lahti ja ainakin tuosta selvittiin ilman ongelmia. Ennen reissuun lähtöä pyörästä vaihdettiin latausjännitteen säädin (takaisinkutsu).
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
    Onko kellään tietoa tästä?
    http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx/...e#yritys=yarde

Kovasti tekisi mieli vaihta gixeri tuohon jatkuvien selkäongelmien vuoksi, ajoasento tekee tehtävänsä.... minun ajoillani luultavasti riittää tuo 650 kuutioinenkin. Varsinkin kun on kehuttu hyväksi moottoriksi. Miten jaksaa vääntää 2 päällä? Jos joskus rouvakin eksyisi kyytiin, nykyisen kyytiin ei nouse kun on kuulemma huonot matkustaa korkealla...
    Melko pitkä matka vaan jos koeajollekin mielii lähteä.

Honda cbr 600f -05
    ex-->Suzuki Gsx-r 750 -99
    Mulla oli tuollainen ensipyöränä, ajoin jonkun 18tkm vailla ongelmia. Kaksipäällä väännöstä en osaa sanoa, mutta kyllähän tuo viimeistään kierroksia käyttäen sen verran liikkuu kuin takapenkin nopeudenrajoitin sallii.

En tiedä mitä tuolta koeajolta kaipasit, mutta koneen luonteesta saanee kuvaa kun käyt ajamassa saman ikäluokan 650 bandiittia. Teknisestihän nuo ovat samat pyörät, ajoasennossa on vähän eroa ainakin erilaisen tangon takia.
    Samanlainen pyörä mulla ajossa ja 15tkm olen sillä ajanut ilman huolia.
    Loistava yleispyörä jolla pyörii kupungilla ja on tullut käytyä pitkiäkin reissuja ilman selkäkipuja
    Ainoa paha sanottava on kaasun on/off tila. Jos ei kiihdytä niin tahtoo herkästi moottorijarruttaa, mutta sen kanssa oppii elämään ja kun siihen vähän keskittyy niin saa pysymään vedon tasaisena.
    Kaks päällä ei ole tullut oikeastaan ajeltua joten siihen ei vastausta ole.
    <p>Suzuki GSX-R 750 - Honda 125 XR - Kymco 125 Agility City - Suzuki GSX650F - Yamaha FZ8-N - Honda CBR600F</p><p>&nbsp;</p><p>Ennen vanhaan moottoriurheilu oli vaarallista ja seksi turvallista.</p><p>&nbsp;</p>
    Lainaa Länkkä kirjoitti Katso viesti
    Ainoa paha sanottava on kaasun on/off tila. Jos ei kiihdytä niin tahtoo herkästi moottorijarruttaa, mutta sen kanssa oppii elämään ja kun siihen vähän keskittyy niin saa pysymään vedon tasaisena.
    Kaks päällä ei ole tullut oikeastaan ajeltua joten siihen ei vastausta ole.
    Hmm. Ajoin itse tosiaan 2010-vuotisella 18tkm, enkä tunnista kyseistä ominaisuutta omassa pyörässä olleen. Onko ruiskun synkka tarkastettu koska viimeksi? Siitä kun kovin moni kotitarvehuoltaja lipsuu vaikka muuten huoltaisi pyörän paremmin kuin merkkiliike.
    Hyvä peli, mutta "toimivuus" aika herkkä sen suhteen, onko
    säädöt oikeasti kohdillaan vai enemmän tai vähemmän sinne päin.

Kovin tuota PAIR:ia aina parjataan ja pannaan paukuttelu sen syyksi,
    mutta jostain syystä ainakaan ne kaikki Suikat jotka on laitettu toimiviin
    säätöihin, ei paukuta pätkääkään PAIRit paikoillaan ?????

Hieman taitaa olla sama tilanne, kun toiset väittää että peli jolle riittää
    erinomaisen hyvin teknisesti 95:n, toimii "ihan eri tavalla" 98:lla....
    puhumattakaan V-Powerista.

Varmasti toimiikin.... mutta johtuuko se "persesäädöistä" siinä määrin
    että soppien eron huomaa.... ? Lähes poikkeuksetta johtuu.

Asiallisesti huollettuna joka tapauksessa pomminvarma ja luotettava
    peruspyörä. Aika huoletta voi keskittyä rauhassa ajamiseen... eikä... NO NYT SE TAAS....

Kokeilin tuossa "pakasta vedettyä" romplaamatonta Street Tripleä.... jonka kehutaan noin
    yleisesti olevan sellaisenaan varsin "toimivissa säädöissä".
    Nätisti ja lineaarisestihan tuo veti rykimättä.... mutta.

Kaasuun liittyi ainakin tuossa yksilössä omasta mielestä ihmistä syövä "ominaisuus" tuossa kuosissa.
    Kun kaasun "kastaa kokonaan", sitä ei millään konstilla saa avattua siten,
    ettei veto tule nykäyksellä off/on tyyppisesti päälle.
    Toimii tuokin vähän kuin vanha alkusarjan 1.6 Focuksen ruutta.
    Vielä ärsyttävämpää on varmasti pitkässä juoksussa sellainen tilanne,
    jossa tuo ilmiö tulee jo ilman "kokonaan kastamista".

Eiköhän noista 650:ssäkin.... edelleenkin eroon päästä jos ja kun siihen on halua/tarvetta.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Hmm. Ajoin itse tosiaan 2010-vuotisella 18tkm, enkä tunnista kyseistä ominaisuutta omassa pyörässä olleen. Onko ruiskun synkka tarkastettu koska viimeksi? Siitä kun kovin moni kotitarvehuoltaja lipsuu vaikka muuten huoltaisi pyörän paremmin kuin merkkiliike.
    Vuosimallissa 2008 kaasu on On/Off.

Varsinkin loivaan alamäkeen mennään tasakaasulla On/Off.. On/Off.. On/Off.. On/Off.. (nyk nyk nyk)

Huolto ehdotti korjaukseksi Power Commanderia.

Jos on yhtään vetomies tai ajomies niin ominasuuden kanssa oppii elämään ja osaa ennakoida paikat joissa tulee automaattisesti pidettyä pientä kaasua päällä, tai vaihtoehtoisesti kokonaan pois. Esim: alamäkeä ennen hieman vauhtia ja sitten kaasu pois, tai koko alamäki vähän kiihdyttäen.

EDIT: Pyörän ruiskut on synkattu huollossa huolto-ohjelman mukaan mutta ei parantanut tilannetta.
    Viimeksi muokannut: Tuuchen; 29.07.2014 klo 15:49.
  20.  
    Menossa jo kolmas kesä GSX650F:n kanssa. Ajelen lähinnä suunniteltua matka-ajoa tai siirtymisiä paikasta toiseen, kuten Vantaalta Asikkalaan jne. Tulin torstaina (11.6.2015) Norjan eteläisestä keskiosasta. Tuli kierrettyä Geiranger, Trollstigen ja monet, monet muut legendaariset mutkapätkät yhdeksän päivän aikana.
    Mielestäni kysessä on yksi kaikkien aikojen parhaita moottoripyöriä. Ominaisuuden hidasvauhtiseen tai jopa keskinopeaan matkailuun ovat juuri oikeat, hyvät ja tunnolliset jarrut ja ajettavuus eri kuormilla. Katteen takan on kiva lymytä sateella.
    Norjan serpentiiniosuuksilla alaspäin mennessä moottorin voimakkaasta jarrutuksesta on hyötyä, ei tarvinnut liikaa jarruja kuluttaa.
    Pyörään saa myös kunnollisen laukkusarjan, kahvalämmittimet, virran ulostulosarjan ja navigaattorin asennettua.
    Ainoa miinus tulee kaasun on/off toiminnasta osakaasulla ajettaessa noin 80 km vauhdissa ja myötätuulessa.
    Joten summa suummarun, ok pärrä kaikinpuolin.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12