Mitä eroja on Ducati Monster S4 2003 ja Monster 1000 DS 2003 malleilla? Kumpi on tehokkaampi, entä huoltovapaampi? Kumpi on parempi jokapäiväiseen ajeluun, sopivatko ollenkaan jonkinlaiseen matkantekoon?
Entä onko kokemuksia Multistradasta?
Otsikko on sen verran kutsuva että jatketaan tähän.
Kannattaako ostaa 600monsteria vuodelta 2000 jos huoltokirja on kunnossa ja koeajolla kaikki ok? Onko jotain mitä pitäisi ottaa huomioon ja tarkastaa? Mistä löytyy rungon numero?
<p>BMW S 1000 RR</p>
S4 ja 1000ie erot(terolius @ Maalis. 29 2009,02:03) kirjoitti
1000ie halvempi huoltaa. Matkaa molemilla ajaa samalla tavalla, näihin oli joskus laukkusettiä yms. saatava Ducatin puolelta. Joka päiväiseen ajoon ottaisin ehkä 2-venttiili mallin (1000ie).
S4 on vesijäähdytteinen 4-venttiilikone. 1 000 DS on 2-venttiilinen ilmalla ja pienellä öljynjäähdyttimellä viilennetty kone. Ensinnämainittu on tehokkaampi. Mun tarpeisiin on toistaiseksi riittäneet tuon vähemmän tehokkaan vajaat 70 kW loistavasti.(terolius @ Maalis. 29 2009,02:03) kirjoitti
Kysäisit myös matkan ajamisesta. Muutamaan kertaan tullut heitettyä sellaisia 600-800 km päivämatkoja. Kesäksi olisi aikomus hommata Bags Connectionin tankkilaukku ja Ortliebin penkin alta kiinnitettävät laukut taakse ja ehkä Kriegan reppu. Nykyisen Lowe Alpinen remmit hakkaa tuulessa.
Kaiken kaikkiaan mukava peli. Jos nyt olisin hommaamassa, saattaisin katsella myös Triumphin Street tai Speed Triple -malleja. Tosin se vanhempi Speed Triple on ruma lotjake.
Tuskin tuo noin pieni tehoero kauheasti tuntuu.
Huolto lienee paljonkin monimutkaisempi homma S4:n kanssa? Ajettavuus lienee aika samaa tasoa?
Kyllähän nuo Triumphit ovat hienoja, tietysti nykyaikaisempia pyöriä. Mutta tunnelma ei liene samaa tasoa.
Kahden katsomani pyörän hintaetu on 1500 euroa Monster 1000 puolella, noin saman verran kilometrejä takana ja kunto suunnilleen sama. Onko S4 1500 euron lisämaksun arvoinen
Multistrada on Ducatin käsitys allround-pyörästä. Lievästi omituisen
ulkonäkönsä ja hintansa vuoksi suht. harvinainen. Se omituinen kate
suojaa hyvin, ajo-ominaisuudet huippuluokkaa, 1000 DS maatalous-
moottori on kestävä ja rahalla saa tehoa riittävästi. Joillekin voi
olla pikkusen korkea, mutta on vastaavasti kevyehkö. Puolentoista
kk:n päästä olisi tarkoitus lähteä sellaisella pienelle 6000 km lenkille.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Threadin avaaja taisi kysellä Monsterista eikä Multistradasta..?(aj@ @ Maalis. 29 2009,14:47) kirjoitti
Lienee täysin ostajasta riippuva asia. Mie en luultavasti maksaisi. Jos kuitenkin tuntuu siltä, että ei osaa sanoa, niin on syytä vertailla, mitä muuta sillä 1 500 e lisähinnalla voi saada, ts muihin merkkeihin tai malleihin verrattuna. S4 on harvinaisempi, mutta minusta myös hieman rumempi jäähdyttimistä johtuen. Taitaa myös olla huolloilta hintavampi.(terolius @ Maalis. 29 2009,14:31) kirjoitti
1. viestissä aloittaja kirjoitti:(Mipe @ Maalis. 29 2009,15:14) kirjoitti
(terolius @ Maalis. 29 2009,02:03) kirjoitti
Ottaisin mielummin sinuna tuon M1000:sen. Kokemusta kummastakin. Tykkään itse enemmän 2-venttiilikoneen luonteesta, tasaisemmin vetää alhaalta sekä huolettavuudeltaan helppo.
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Millainen on 07 eli 1100 Multistrada?
Miten 1000 ja S4 eroavat ajettavuudeltaan?
Uusimmassa Bikessa on Tigerin ja Multistradan vertailu. MTS oli S-
malli, eli Öhlinseillä. Eivät nuo MTS:t juuri edes tehoiltaan toisistaan
eroa ja kuten tuossa aikaisemmin mainitsin, saa vanhemmankin kul-
kemaan ja alustaakin voi laitella. Itse asiassa se vakio Showa on
myös täysin säädettävä. Itsellä on edessä se ja takana Öhlins. Pää-
asia, eli jarrut, ovat vanhemmassakin hyvät Brembot. Siinä testissä
muuten paljastuu koeajajillekin semmoinen pikkuseikka että MTS:aa
voi heitellä mutkiin kuin kilpuria konsanaan.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Joku linkitti tänne johonkin aiempaan viestiin noiden välisen vertailun. Taisi olla samat alustan osat, joten eroksi ajettavuudessa jäisi vain se kymmenisen kilowattia. Luultavasti siis hyvin tai täysin samanlaiset ajaa, ehkäpä S4:n kone venyy pidemmälle. Ja lopuksi sitten vielä vastuuvapautuslauseke: en ole kokeillut S4:ää.(terolius @ Maalis. 29 2009,20:04) kirjoitti
Minulta on kohta tulossa myyntiin 07 monster S2R 1000. Osta se. Saat sen 12,8k€. Termin koko setillä ja pienillä modifikaatioilla. Huollettu viime syksynä.
Tämän näköinen: http://www.bikepics.com/pictures/823407/
Laita yv jos olet kiinnostunut.
JO
Meinasi ihan unohtua. MTS 1100:ssa EI ole kuivakytkintä vaan mär-
kä sellainen. Siinä ei siis ole aitoa Ducati-soundia kytkimen rallatuk-
sineen.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Klaukkalalaisessa liikkeessä on myytävänä erittäin hienon näköinen Ducati 1000 SS 2005. Kertokaa tästä mallista. Onko kauhean kyykky? Sopiiko ollenkaan matka-ajoon?
Jaloille on enemmmän tilaa kuin kyykyissä yleensä, mutta asento on melkosen etukeno eli käsille kohtuu raskas hiljaisesa menossa. On äijästä paljon kiinni voiko matkaa ajella ja tietty eri ihmisten matkat on eri pituisia. Minun mielestä asento on taajamiossa huonoimmillaan, moottoritiellä OK ja (suoralla) maantiellä siinä ja siinä matka-ajossa jos ajaa rajoitusten mukaan. Mutkatiellä just passeli. joku koeajo
Hienojahan nuo on ja melkosen luotettavia. Eiku kaupoille, jos ajoasento sopii *
Toinen koeajo
EDIT: Tuossa 1000SS:ä on ilmeisesti kahvojen asento hieman mukavampi kuin muutaman vuoden vanhemmissa SS ja -malleissa, jollainen itselläki oli.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Jos Monsterin ulkonäkö lämmittää sydäntä, niin kannattaa tsekata myös Cagivan Raptor 1000 (tai V-raptor). Suunnittelija on sama, mutta kone on Suzukin TL:stä ja runko MVAgustan. Itsellä ollut pari kesää ja olen ollut erinomaisen tyytyväinen.
S4 sisältää vakiona lisäksi melkoisen määrän hiilikuituosia kuten rapakaaret ja moottorin hihnasuojat. Huoltohintojen ero tulee tuosta 4- venttiilitekniikasta. Ittellä olis juuri edessä toi venttiilien tarkastus, ajattelin kyllä ainakin vilkaista ensin ihan itte, netistä löytyy kyllä hyvin ohjeita. Hihnojen vaihto ei ole ainakaan mikään ongelma. Matkaa taittaa molemmilla ihan samalla tavalla.
Jännää muuten, miten vielä 2003 ilmoitettiin noi tehot takapyörältä. S2r 1000 sama kone kuin tuossa 2003 Monster 1000, mutta "nykytehot" 95hv kun ilmoitetaankin muiden valmistajien tapaan konetehot.
Meneeköhän se noin? Olen käsittänyt että vanhemmassa tonnisessa olisi "laimeampi" moottori tehoiltaa, voin olla väärässäkin.(hd_janne @ Maalis. 31 2009,10:14) kirjoitti
E: vm 2005 M1000:ssa näyttää ducatin mukaan olevan se ~70kw eli sama kun s2r1000:ssa.
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Lsl:llä on SS1000:een kitti, millä saa alkuperäisen korvattua "tavallisella tangolla" jos tuntuu liian kyykyltä. *Koeajon jälkeen tuon tietää ja ilmatkin alkaa sopivasti lämmetä.(terolius @ Maalis. 31 2009,06:35) kirjoitti
Monster M695 > Triumph Sprint ST
Nämä tehot ovat ihan mielenkiintoisia. Myös Multistradassa on ilmoi-
tettu teho tuo sama 84 hp (kone sama), mutta jo *Bike-lehdessä
6/2003, jolloin MTS oli juuri tullut markkinoille, penkitetty arvo kyt-
kimellä oli 96,7 hp ja vääntö 98,1 nm (84 nm). Vastaavasti Suzuki
V Strom DL 1000, ilmoitettu 98 hp ja kytkimeltä 91,7 hp. Honda Va-
radero 94/91,1 hp ja Jammu TDM 900 86,2/80,7 hp. Näyttäisi siltä
että ainakin aikaisemmin Ducati kaunisteli tehoja komeasti alaspäin.
Nykyään taitaa olla niin, että tehot ilmoitetaan juuri niiksi, kuin ne
oikeasti ovatkin.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Eikö kannattaisi ilmoittaa takapyörätehona, tippuu vakuutusmaksut![]()
![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Niinpä.(Jake82 @ Huhti. 01 2009,12:29) kirjoitti
Liekö samasta syystä rekisteriotteessa omamassa 202kg, vaikka tuolla Ducati.com sivuilla on annettu painoksi 189kg, sisältäen akun ja öljyt.
Rekisteriotteen painossa (tai siis omamassassa) on bensatki mukana.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Itte olen 174 ja emäntä 167, molemmille on kyllä sopinu hyvin. Nyt on vaan S4 myynnissä perheenlisäyksen johdosta.
www.nettimoto.com/ducati/monster/929665
tuota kyseistä pyörää on tullut kuolattua, mutta pitäisi saada entinen myytyä *(hd_janne @ Touko. 19 2010,20:06) kirjoitti
![]()
Ducati st4s -05