Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Milläs aineilla olette vaijereita rasvannut?

    Itse ajattelin laittaa aseöljyä kun se on osoittautunut monessa muussakin voideltavassa kohteessa hyväksi.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  2. #2
    Ketjuöljyä spray purkista. Se aseöljy ei kyllä montaa päivää siellä pysy on sen verran lirua.
    Kawasaki zx-10r
  3. #3
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Aseöljy pysyy juoksevana, sitä on tullut käytettyä.
    Dirty Nasty Furriner
  4. #4
    Moottoriöljyä olen käytänyt. Aseöljy on liian ohutta, se valuu pois nopeasti ja mitään sitkostettua rasvaa ei viitsi käyttää kun se kerää pa**aa.
    Helppo homma näin: vaijerin yläpää irti ja pistetään läpi muovipussista. Teipataan pussi kiinni vaijerin kuoreen. Hiukan öljyä pussiin ja jätetään valumaan kunnes alapäästä alkaa tulla öljyä ulos.
  5. #5
    Jotain teflonsprayta korkeintaan jos välttämättä jotain. Nykyvaijereissa on teflonputki sisäpuolella -> rasvasta on enemmän haittaa kuin hyötyä, kun kerää moskaa vaijeriin. Jostain jäänyt mielikuva että se öly tekisi hallaa sille sisäkuorelle myös.



  6. #6
    Näillä ainakin itse pärjään, varsinkin toi neljän euron (Biltema) voitelulaite ei mielestäni mikään paha ostos ollut. Siihen sit saa suihkauttaa mitä litkuu sitten haluu.
    Honda CBR1100XX
  7. #7
    Lainaa (Talttapää @ Maalis. 26 2009,15:28) kirjoitti
    Jotain teflonsprayta korkeintaan jos välttämättä jotain. Nykyvaijereissa on teflonputki sisäpuolella -> rasvasta on enemmän haittaa kuin hyötyä, kun kerää moskaa vaijeriin.
    näin juuri itsekkin ajattelen homman menevän, ei oo tullu rasvattua lainkaan..
    -JAAJAA Racing Team-
  8. #8
    Lainaa (zpete @ Maalis. 26 2009,15:13) kirjoitti
    Helppo homma näin: vaijerin yläpää irti ja pistetään läpi muovipussista. Teipataan pussi kiinni vaijerin kuoreen. Hiukan öljyä pussiin ja jätetään valumaan kunnes alapäästä alkaa tulla öljyä ulos.
    Hifistelyversio tosta.

    Muovisesta limsapullosta yläosa, korkki kiinni, korkkiin sopivalle läpivientikumille sopiva reikä, vaijerin pää kumista läpi, öljyä.

    Ja jos on eripaksuisia vaijjereita, niin tekee pariin korkkiin erikokosen reijän, ja siihen erikokosen läpivientikumin.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #9
    Teflonvaijerit V-Strommissa, voitelu kielletty!
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  10. #10
    Mobilisti lehdessä oli jussin jorinoissa voiteluvihje.

    Vaijerin yläpäähän "suppilo" maalarinteipistä ja ATF:ää truutalla sisään.

    Siis ruiskulla, jossa ei ole neulaa.
    <p>Vanha patu..</p>
  11. #11
    Päädyin sitten olemaan rasvaamatta koska vaijereissa näytti olevan tuo muovinen/tefloninen sisäputki ja liikkuivat muutenkin tosi nöyrästi.

    Eli näillä mennään.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  12. #12
    Jostain tulostimen/kopiokoneen huollosta on jäänyt talliin pyörimään 0,5L pönttö silikoni öljyä.
    Ei vahingoita noita vaijereiden sisuksia ja on liukasta, joskin aika paksua.
  13.  
  14. #13
    Tietysti jos vaijereiden öljyäminen on ohjekirjassa erikseen kiellettyä, ei niitä silloin varmaan kannata rasvata.

    Viime viikonloppuna juuri piti tehdä vaimokkeen pyörään uusi ryypyn vaijeri, kun vanha oli ruostunut yhdeksi puuksi siitä vaijerinkuoren sisällä olevasta muovista huolimatta. Vaijerin alapää jos on sellaista mallia, että vesi ei yksinkertaisesti pääse sieltä pois, niin menee se vaijeri voitelemattomana pilalle.
    XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
    FLHRI, eli Road King -97