Ajatuksissa on ollut vaihtaa putket vuoden 2003 Kawasaki VN 1600 Classiciin... Osaisikohan joku todeta asiasta jotain...?
Tuossa muutamassa liikkeessä pyörähtäessäni (eikä muuten vähentänyt yhtään plussakelien odotusta) niissä tarjottiin Silver Tailejä.
Tavoitteena olisi lähinnä niinkin pinnallinen asia kuin hieman muhkeammat soundit
Vinkkejä hyvistä putkista tai asiantuntevista alan liikkeistä täällä pk-seudulla?
Mä laitoin Vn1500 Drifteriin Raast merkkiset aikast suorat putket. Ihan ok.
No, oikeasti noi pitää ihan helvetinmoista meteliä. Valmistajan nimi kertoo mun mielelstä aika paljon äänimaailmasta. Ostaessa en tajunnut että ihan tommonen tulisi... Ostin... mikä se nyt oli, Kaarinassa Piispanristillä... Muutti just Turkuun Mälikkälään. Olivat tuoneet noita maahan joskus.
Just parhaillaan olen etsimässä putkeen päitä jotka heittäisivät sivulle tai alas. Lokasuoja on aina paskainen kun toi lokasuoja on valkoinen putken pään kohdalla ja putki on aika lyhyt.
Baron Custom Accessories Family Jewels, Scallops on ainut jonka olen löytänyt 60mm putkelle. Onko kellään tietoa muista vaihtoehdoista?
Sytytä miehelle nuotio, hänellä on lämmin koko illan.
Sytytä mies, hänellä on lämmin lopun ikäänsä.
Ameriikan mailta ainakin saa Vance&Hines -mökäputkia. Malleja on useita ja osaan niistä saa tehokkaat vaimennushuilut (Quiet Baffle), jos mökä ahdistaa. Omassa pyörässä on kyseisen valmistajan Cruzerit. Kyseiset edustavat valmistajan edullisimpia putkia. Työn laatu on siistiä, sinistymistä ei näy ja äänet tuovat alkuperäisillä huiluilla mieleen lähinnä Motoparkin ja varttimailin suoran.
Esim. täällä on jotain putkia myynnissä
Kawasaki VN800 Classic -99
Tuli sitten laitettua nuo Silver Tailit. Vaikka suunta on jo oikeansuuntainen, niin muutos ei ole kovin suuri.
En voi suoranaisesti suositella.
Ostin myös Silver Tailit omaan mopottimeen.
Kiinni saan ne tosin vasta viikonloppuna sateen
loputtua joten en vielä osaa äänistä sanoa.
Käsitääkseni sisähuilut vaihtamalla äänet "paranisi"
huomattavasti.
Ja onhan ne e-hyväsytyt jos vaikka tyhmempi
sinivuokko lentäis lankaan vaikka huilut vaihtais.![]()
No niin putket on kiinni, vihdoinkin.
Äänet kyllä parani mut ei "tarpeeksi".
Siispä huilut irti ja villat pois yhtä kierrosta
lukuunottamatta, niin vot jo kehtaa ajella.
Tosin naapuri talon savagessa (800 intruder)
on vieläkin ontommat äänet mut mä oon jo
vanha stara joten nää riittänee mulle naapuri
sovun vuoksi.
Tosin kokeilin myös noita silver tailija paljailla huilullakin
eli ilman villojakin ja nekin mölinät olivat ok.
Ehkä mennään niinkin vielä jonain päivänä.
Tsemppiä!!
Kiitos Muumipapalle vinkeistä. Samanlaisia juttuja olen kuullut aiemminkin puhuttavan, mutta minulle nuo putkien sisäiset asiat ovat hieman vieraita
Siispä pari kysymystä: Ovatko nuo kuvailemasi hommat isojakin hommia? Ja millä vehkeellä ajalet (eli ovatko putket suunnilleen samanlaiset)?
Mutta nyt: nokka kohti Keski-Eurooppaa ;)
Mulla ainakin putkien päät on kahdella kuusiokollolla
kiinni ja niiden etupuolella yksi kuusiokolo joka
on huilun kiinnityt kohta.
Eli ensin päät irti ja huilu tulee ulos ensin vähän kääntämällä
ja sit vetämällä. Ei ole todellakaan iso homma kun ei
tarvi edes otta "putkia" irti.
Kannatta ottaa ensi huilut paljaaksi ja kokeilla niitä
ääni ja sit lisätä tarvittaessa villoja.
Mullahan on puolet pienepi "Varjo" mut saahan ne ääniä
883:sestakin vaikka se ei välttämättä ole edes
moottoripyörä![]()
Kiitos Muumipappa vinkeistä ja rohkaisustaTuli tehtyä, kuten neuvoit: nyt on huilut ilman villoja eikä ääni ole mielestäni mitenkään liian kova, vaan vaikuttaa melkolailla passelilta.
Ja homma oli todellakin helppo tehdä.
Kts!