Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Tulokset 121:stä 132:een 132:sta
  1. #121
    Olen kierrellyt katsomassa noita selkäpanssareita, mutta en tiedä minkä kokoinen panssari on hyvä!? kuinka ylhäältä ja kuinka alas panssarin olisi hyvä ulottua? ihan jokapäiväiseen ajoon olisi tarkoitus ostella panssari...tulisiko panssarin ulottua tyyliin niskasta, ihan melkein pers'vakoon asti?
  2. #122
    Lainaa (irak @ Heinä. 25 2009,07:48) kirjoitti
    Olen kierrellyt katsomassa noita selkäpanssareita, mutta en tiedä minkä kokoinen panssari on hyvä!? kuinka ylhäältä ja kuinka alas panssarin olisi hyvä ulottua? ihan jokapäiväiseen ajoon olisi tarkoitus ostella panssari...tulisiko panssarin ulottua tyyliin niskasta, ihan melkein pers'vakoon asti?
    Aseta selkäpanssarin vyö heti housujen vyön yläpuolelle tai päälle, jolloin häntäluun suoja ylettyy riittävän alas mutta ei osu penkkiin ajoasennossa. Yläselässä suojan tulisi ylettyä muutaman sentin päähän hartiatasosta, mutta niin ettei kypärä osu suojaan ajoasennossa.

    Karkea mitoitus Forcefieldille on: pituus alle 167 cm = S, 167-177 cm = M ja yli 177 cm = L, mutta selän pituus meillä kaikilla on eri vaikka pituus olisikin sama. Ja kun riittävä iso mies tulee, niin L-kokoinen selkäsuojakin näyttää lähinnä kärpäslätkältä...

    t. Forcefieldin maahantuoja



  3. #123
    Lainaa (jii-äm @ Heinä. 26 2009,00:10) kirjoitti
    Lainaa (compact_d @ Heinä. 25 2009,09:31) kirjoitti
    Karkea mitoitus Forcefieldille on: pituus alle 167 cm = S, 167-177 cm = M ja yli 177 cm = S
    Öö. Yli 177 cm = L, varmaankin?
    Jep, mitähän ajatelin kun tuon kirjoitin - nyt korjattu.

    -Jussi
  4. #124
    Lainaa (compact_d @ Heinä. 25 2009,09:31) kirjoitti
    Aseta selkäpanssarin vyö heti housujen vyön yläpuolelle tai päälle, jolloin häntäluun suoja ylettyy riittävän alas mutta ei osu penkkiin ajoasennossa. Yläselässä suojan tulisi ylettyä muutaman sentin päähän hartiatasosta, mutta niin ettei kypärä osu suojaan ajoasennossa.

    Karkea mitoitus Forcefieldille on: pituus alle 167 cm = S, 167-177 cm = M ja yli 177 cm = L, mutta selän pituus meillä kaikilla on eri vaikka pituus olisikin sama. Ja kun riittävä iso mies tulee, niin L-kokoinen selkäsuojakin näyttää lähinnä kärpäslätkältä...

    t. Forcefieldin maahantuoja
    Kiitos todella paljon! näille neuvoilla lähden seuraavalle katsastus rundille... oon 186 pitkä mutta tällläinen pakkasen raiskaama pulkannaru joten ei ole varmaankaan vaikea löytää sopivaa! kiitos vielä!
  5. #125
    eipä ole tullut moista hankittua saati että päällä pidettyä
    Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
    Nassukirja
  6. #126
    Lainaa (irak @ Heinä. 27 2009,12:29) kirjoitti
    Lainaa (compact_d @ Heinä. 25 2009,09:31) kirjoitti
    Aseta selkäpanssarin vyö heti housujen vyön yläpuolelle tai päälle, jolloin häntäluun suoja ylettyy riittävän alas mutta ei osu penkkiin ajoasennossa. Yläselässä suojan tulisi ylettyä muutaman sentin päähän hartiatasosta, mutta niin ettei kypärä osu suojaan ajoasennossa.

    Karkea mitoitus Forcefieldille on: pituus alle 167 cm = S, 167-177 cm = M ja yli 177 cm = L, mutta selän pituus meillä kaikilla on eri vaikka pituus olisikin sama. Ja kun riittävä iso mies tulee, niin L-kokoinen selkäsuojakin näyttää lähinnä kärpäslätkältä...

    t. Forcefieldin maahantuoja
    Kiitos todella paljon! näille neuvoilla lähden seuraavalle katsastus rundille... oon 186 pitkä mutta tällläinen pakkasen raiskaama pulkannaru joten ei ole varmaankaan vaikea löytää sopivaa! kiitos vielä!
    Oman selkäsuojani tilasin tältä Kokkolan kaverilta. Itsellä pituutta 188 ja aikamoinen kusimato muuten. L-koossa on onneksi varaa kasvattaa elintasomahaakin, mutta ajopuvun joutuu sitten kyllä vaihtamaan.

    Aluksi tuntu oudolta, mutta kun sitä kesän on pitänyt, niin eipä se menoa haittaa. Mukavasti lämmittää selkäpuolta viilenevissä kesäilloissa.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  7. #127
    Tänä kesänä tuli ekaa ratapäivää varten hommattua Dainesen selkäsuoja, ja sen jälkeen olen käyttänyt aina ajaessa (pl. todella lyhyet siirtymät, esim. työpaikalta lounasravintolaan n. 500m). Hieman hiostavahan tuo on, varsinkin lämpimällä kelillä, mutta ihan hyvin menee mukana. Ajotakkien alkuperäiset telttapatjat nähtyäni en halua enää jättää selkäpuolen suojausta niiden varaan.
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  8. #128
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Kyllähän tuo on lähes aina päällä. Työmatka-ajossa ei tule käytettyä.
    GAAAAAZ!!!!
  9. #129
    Dainesen wave ollut tähän asti päällä, nyt tän kesän vähäiset ajot on mennyt ilman ku intissä tottu ajelemaan pelkkä kypärä ja hanskat suojavarustuksena. Jos saisi vedettyä panssarin vyötäröhihnaan ja yläreunaan 2 nepparia/paikka ja takkiin sopiviin kohtiin vastakappaleet niin olisi aika helppo pitää takissa kiinni ja siirtää tarvittaessa takista toiseen. Mielessä kävi myös siirtyminen suojapaitaan, mutta jäi hankkimatta kun on tuo pyöräkin nyt myynnissä, sitten katellaan uudestaan kun tulee seuraava mopotin tilalle.
    Dainesen suoja on muuten hyvä mutta vyötäröhihnan tarra kulahtaa yhdessä ajokaudessa täysin loppuun. Luulin ratkaisseeni ongelman kun vedin isot nepparit siihen tarrapintaan, mutta nekin meinaa revetä irti kohta.
    990 SM -08
  10. #130
    Lainaa (NinjaSamu @ Elo. 04 2009,01:38) kirjoitti
    Dainesen wave ollut tähän asti päällä, nyt tän kesän vähäiset ajot on mennyt ilman ku intissä tottu ajelemaan pelkkä kypärä ja hanskat suojavarustuksena. Jos saisi vedettyä panssarin vyötäröhihnaan ja yläreunaan 2 nepparia/paikka ja takkiin sopiviin kohtiin vastakappaleet niin olisi aika helppo pitää takissa kiinni ja siirtää tarvittaessa takista toiseen. Mielessä kävi myös siirtyminen suojapaitaan, mutta jäi hankkimatta kun on tuo pyöräkin nyt myynnissä, sitten katellaan uudestaan kun tulee seuraava mopotin tilalle.
    Dainesen suoja on muuten hyvä mutta vyötäröhihnan tarra kulahtaa yhdessä ajokaudessa täysin loppuun. Luulin ratkaisseeni ongelman kun vedin isot nepparit siihen tarrapintaan, mutta nekin meinaa revetä irti kohta.
    Alpinestarsin Bionicissa kulahtaa myös.
    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
  11. #131
    Itse kävin hakemassa Forcefieldin suojan uuden Berikin nahkatakin kaveriksi. Vanhemmassa Cloverin RC100 nahkatakissa on hyvä paikka kunnon kovalle suojalle ja tuossa nykyisessä kankaisessa STR:n takissa on myös kunnon suojalle paikka. Joskus harrastuksen alkuvuosina ajelin vain takin retkipatja suojana, mutta ei enää oikein tunnu hyvältä ajatukselta...
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

    Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
  12.  
  13. #132
    Turvallisuus ennen kaikkiaan liikenteessä
    Suojatkaan ei henkilöä pahenna, kyllä niitä mp lippoja näkee liikenteessä aika paljon.
Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345