Selväähän se on, että vakuutusten hinnoissa on aina eroja. Tässä kuitenkin kilpailutin pyörän vakuutukset (täyskasko+liikennevakuutus) 8 yhtiöllä ja tuloksena oli yli 600€n hintaeroja. Uskomatonta, vakuutusehdoissa ja omavastuissa ei sinäänsä suuria eroja, mutta loppusummasta saa puolet pois eri yhtiötä käyttämällä.
Vaivaahan se hieman vaatii kun kaikki käy läpi, mutta kyllä näköjään kannattaa.. *
Sekin tuli yllätyksenä, että kaikista yhtiöistä ei ole edes mahdollista saada kaskoa, jollei keskitä muitakin vakuutuksia yhtiöön. Aikamoista.
Honda VTR SP1 (2. kuski)
ex Kawasaki z750
ex Kawasaki er-5
Pistä tänne järjestys?
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Naurun remakan jälkeen moni vakuutusehdotuksista lenti suoraan roskiin, mutta itselleni ehdottomasti edullisimmaksi tuli Tapiola ja hyvänä kakkosena Pohjola. Sinne kalleimpaan päähän jäikin If, Fennia ja Turva. Lähivakuutuksesta ei niitä kaskoja "ulkopuolisille" kuitata.
Honda VTR SP1 (2. kuski)
ex Kawasaki z750
ex Kawasaki er-5
Arvatkaas kuinka paljon vähemmän saksalaiset motoristit maksavat?![]()
Sunt pueri pueri, pueri puerilia tractant.
Kateellisten ja köyhien puhetta... Kumpi sinä olet?(puimurikuski @ Maalis. 26 2009,15:39) kirjoitti
![]()
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Mites Pohjantähti? Itse sain sieltä ylivoimaisesti parhaimman tarjouksen.
No en uskalla veikata, mutta suomen tarvike hinnatki on niin perseestä revittyjä...
Kaikki missä on mp:n kuva tai mainitaan mp tulee 400% lisä hintaa. Tottakai ne siirtyy sillon vakuutuksiin...
Just tuli muuten UK:sta 9euron visiiri kypärään, suomesta 45euroa. Näin OT:nä..
Pohjantähti tais iteasias jäädä kysymättä, Tapiolan toimistossa hymyilytti sen verran, että tuntu turhalta lähtä enää muita kattelee. Tiiä vaikka ois ollu vieläki edukkaampi *![]()
Honda VTR SP1 (2. kuski)
ex Kawasaki z750
ex Kawasaki er-5
Mulla oli taas If halvin (n.550€)liikenne ja kasko. Sama vakuutus Tapiolassa N.1300€.
Pyöränä Yamaha Dragstar 1100
Suosittelen kysymään myös sieltä vielä. En ole ainut joka on saanut heiltä parhaimman tarjouksen.(EllaÖ @ Maalis. 26 2009,15:54) kirjoitti
Näin OT:na..(Reino6 @ Maalis. 26 2009,15:51) kirjoitti
Mistäs tilasit? Itsekin olisin visiiriä vaille..
Itse suosittelen myös Pohjantähteä, omalla kohdalla selkeästi halvin pyörävakuutus (liikenne+kasko)
Nimim. 560€ säästänyt![]()
x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x
* * * * * * * * * *
Oma vakuutus halpeni Tapiolasta Pohjantähteen vaihtaessa +200€.
Viimeinen tikki oli se hintojen nosto ilmoitus. oliko se nyt liikenne 10% ja kasko 7%, vai toisinpäin..?
Minkäs pyörän se EllaÖ omistaa??
Ei noista vanhoista keskusteluistakaan tuntunu löytyvän..![]()
Pohjantähdestä hyvät kokemukset.. 554e tippu alaspäin vaihdettaessa Pohjolasta.
Yamaha R1 -07
Kilpailutin koko paketin (tänäkin vuonna) ja hintaero halvimman ja kalleimman välillä rapsakat 1.700 euroa... Aktia (ent. Veritas) halvin ja If kallein kuten viimekin vuonna. Mutta aika mahdottomat erot kyllä on...
- Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin -
*** Honda Monkey 125 ***
Turvasta vakuutus oli n. 450€halvempi kuin kilpailijoiden tarjoukset. Super Duken liikenne + kasko, Helsingissä asuva, alle 25v oli n. 700€.
Superbike #7
Johtuisiko nuo isot erot myös siitä, että vakuutusyhtiö on tarkoituksella halunnut hinnoitella tietyt ulos eikä yksinkertaisesti halua vakuuttaa "riskiryhmiä". Vai olisiko vaan hintalaskurit rakennettu ihan päin peetä![]()
xxx
Nordea sai mun vakuutukset tällä kertaa,ja Pohjolasta vaihdan.Näyttäisi siltä että ei niin tehokas pyörä ja asuminen sivummalla sopii Nordealle.
Tuossa oli maininta sakujen vakuutuksista. Niistä en tiedä, mutta
ainakin briteissä ne ovat paljon kalliimpia jos sellaisen ylipäänsä saa.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Mitä nyt olen tässä näitä vakuutuskeskusteluja seurannut, tässä kevään mittaan, niin näyttäis tosiaan siltä, että monet rykkösen omistajat ovat löytäneet halvimman vaihtoehdon Pohjantähdestä, minä mukaan lukien.
Joten rohkenen, tämän johdosta, ehdottaa kaikkia kyykkypyörän omistajia kysymään vakuutustarjousta, kyseisestä firmasta.
Itsellä R1 -04. Liikenne 30% + Täyskasko = 892€
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
kilpailutin itsekin vakuutuksia ja pyörän vakuutukset oli n.
fennia:1300e
pohjola :1300e
tapiola:780e
if:680e
pyöränä yamaha fzs 1000 vm05, 105kw ja 231kg.
liikennevakuutus +kasko
rakentaja Rane
Huhhuh, tarkistimpa sen pohjantähdenkin. Ilman keskittämisiä 500€ kalliimpi ku Tapiola. Paljon on varmasti pyörästäkin kiinni. Tapiolalla siinä mieles kävi hyvin, ku niillä on niin tarkat nämä riskiryhmät mukaanlukien ikä ja sukupuoli. Itse kun jäin vielä ulkopuolelle
ja pyörää ei vielä omista kukaan, mutta erään rekkarin tiedoilla otin selvää vm. -99 r6 pärrästä. Jospa sitä tässä vielä sen oikeanki yksilön löytäis..
Honda VTR SP1 (2. kuski)
ex Kawasaki z750
ex Kawasaki er-5
jotai 450e täyskaskolla, ympärivuotinen. If nimisestä puljustaTuli sellaset 200e säästöä kun lähti turvaste veke.
Kawasaki ZXR750 -95 R.I.P
Mutta mites se ratalippojen korvaus? Ei ymmärtääkseni kovin hyvin korvaa varsinkaan, jos ei ole minkään lainen koulutusajo.(Vihdin Matti @ Maalis. 26 2009,17:36) kirjoitti
Itse siirsin juuri Turvaan tuon yo. asian takia. Joku 400-500e kalliimpi kuin sinulla, mutta Espoo asuinpaikkana taitaa jo nostaa hintaa.
xxx
Yhteisvaraston linttapyörien renkaistakin heti näkee mikä on radalla kaatunut.(tpower82 @ Maalis. 26 2009,21:57) kirjoitti
Ei se vakuutustarkastajakaan mikään blondi ole *
Reiska_SB
Terveisin Reiska
- Kawasaki Z1000SX -
mut se kaatu silloin ku tultiin kotia sieltä raalta(Reiska_SB @ Maalis. 26 2009,22:09) kirjoitti
![]()
![]()
Kawasaki Ninja ZX-10R
n. 1200e liikenne 40% + täyskasko (50%) lunastusturvalla tapiolassa. Tarkoitus tehdä pian tarjouspyyntökierros koko vakuutussetistä.
No kukin tyylillään. Mutta esim. viime vuonna Ahvenistolla kaato ja paikalle tuli ambulanssi vaikka ei hirveän vakava tilanne. Eipä mennyt kauaa, kun paikalle tuli poliisit ja katselivat myös kaadettua pyörää. Veikkaan, että tuossa tilanteessa on aika monessa lapussa tieto missä ko. tapaturma oli sattunut. Siinä onkin sitten pieni ero maksaako vahingosta 15% vaiko 100% *(tpower82 @ Maalis. 26 2009,21:57) kirjoitti
Ja itselläni on ainakin paljon mukavempi olla, kun ei tarvii kusettaa ketään *
![]()
xxx