Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
    Dodiin, lyhyt ja ytimekäs kysymys. Ajattelin vaihtaa jakopään ketjun tässä rempan yhteydessä, kun halvalla oem-osan sain. Nyt kuitenkin kävi perinteiset eli kone on muuten osina (kansi & ryhmä irti), mutta alapäätä en haluaisi halkaista ja tuossa e-mallin ysissä näyttää olevan, kuten vanhemmissakin että ketjua ei pysty tiputtamaan alarattaalta irti, koska liian vähän väliä tuohon alumiini"ulokkeeseen" rattaasta = ketju ei tipu tarpeeksi alas, jotta sen saisi hampailta pois ja pujotettua uutta tilalle.

Nyt kuitenkin luin ulkomaanvoorumeilta ja siellä oli kuulopuheina kirjoitettu, että jotkut ovat dremelillä tuon palasen leikanneet irti tuosta rattaan alta. Mietin josko soveltaisi samaa menetelmää, sillä en näe tuolla oikein muuta tarkoitusta, kuin sen että kun nokilta löysätään ketju, esim. venasäädön yhteydessä niin ei pääse tippumaan pois alakerran "hampailta" niin helposti löysänä ollessaan. Eli löysänä ollessaan ketju lepää tuota uloketta vasten.

Silloin kun ketju on normaalisti kiinni, niin tuolla ulokkeella ei käytännössä ole mitään virkaa?

Jossain pyörissähän onnistuu jo ihan vakiona vaihtaa ketju ilman alakerran purkamista eli joko tuommoista rajoitinta ei alapäässä ole, tai sitten on väljempi eli ketju tippuu löysänä ollessaan pois hampailta.

Olisko raadin mielestä turhan radikaali temppu tehtäväksi?

Kiittää vastauksista hän!

- P

Etkö voisi liittää (sillee väliaikaisesti) uutta ketjua vanhaan ja pyöräyttää kampuraa?
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
    Lainaa (Goofy S @ Maalis. 26 2009,12:25) kirjoitti
    Etkö voisi liittää (sillee väliaikaisesti) uutta ketjua vanhaan ja pyöräyttää kampuraa?
    tuo oem-ketju on "päättymätön" eli ei varmaankaan kovin suositeltavaa pätkäistä, koska liitos tämän jälkeen on aika hankalaa, kun tuommoisen päättymättömän katkaisu tekee siitä tapista (josta junttaat esim. työkalulla irti) käyttökelvottoman. Niittaamista varten tarvitsis sitten erillisen "lukkopalan" ja voi olla aika hiljaista näiden suhteen markkinoilla?

Noita katkaistuja/liitettäviä saa kyllä markkinoilta ja on sitten liitospalat mukana, mutta tuli tilattua tuo oem samalla, kun muita osia tilailin ulkomailta.

Olen tuota tutkaillut muutaman illan ja se uloke on periaatteessa aika turha silloin kun kone on kasassa ja ketjut kireänä. Tuohan ei ole mitenkään verrattavissa itse ketjun muovisiin ohjureihin, sillä mitään tatsia ketju ei tuohon ulokkeeseen siis kiristettynä luonnollisestikaan ota.

- P

Jaahans, eli markkinoilla on koneen sisäisesti dremelöityjä Kawasakeja.

"Mikäs huoltomerkintä tämä on? -Niin, siellä oli semmonen turha alumiininpala niin otin dremelillä pois, kun en viitsinyt tehdä huoltotoimenpidettä oikeaoppisesti."
    Lainaa (Le Motard @ Maalis. 26 2009,13:46) kirjoitti

"Mikäs huoltomerkintä tämä on? -Niin, siellä oli semmonen turha alumiininpala niin otin dremelillä pois, kun en viitsinyt tehdä huoltotoimenpidettä oikeaoppisesti."
    No tjaa, siksipä tuota tulikin kysyttyä. Tuskin tuolta kawasakin tehtailta mulle insinöörit vastailee, mikä on loppupeleissä tarkoitus tuolla rattaan alla olevalla ulokkeella.

Mutta luin tosiaan joltain palstalta että näin olisi tehty. Tiedä sitten näistä suomen markkinoista *

En mä tuota suoranaisesti "turhaksi" nimennyt, pistin vain omaa pähkäilyäni asiasta. Olisin toimenpiteen jo suorittanut, jos näin uskaltaisin tuosta vain tehdä. Nyt vain kirjoittelin asiasta, josko joku insinööri tietää tuon ulokkeen perimmäisen tarkoituksen, sillä kyllähän idea kieltämättä houkutti, mutta toki pitää olla täysin varma asiasta ennen kuin jotain tuommoista menee tekemään Tällä hetkellä itse en ole päätymässä kyseiseen ratkaisuun (vanha ketju ihan ok vielä), vaan jätän uuden ketjun odottamaan seuraavaa koneen avaamista, josko sitten olisi alakertaankin muita operaatioita tehtävänä. Tuo operaatio tosiaan oli luettuna sen verta radikaalin tuntuinen että viisaampien mielipiteitä tässä samalla kyselen.

Tuossa tosiaan pointtina se, etten pelkästään uuden ketjun takia jaksa ruveta halkomaan konetta, varsinkaan kun vaihtotarvetta ei vielä oikeasti ole.

- P

Edit: ja kyllä mä nuo huoltotoimenpiteet ihan oikeaoppisesti pyörääni teen, hellällä kädellä ja viimeisen päälle *

Edit2: ja mielenkiinnolla otan vastaan näkemyksiä kyllä tuosta asiasta. Mutuilu ja fakta sallittua..

Edit3: ja olis kyllä pirun kova sana, jos oemin sais vaihdettua jollain ilveellä ilman alakerran halkomista lähteeköhän syttypyörän alla oleva, alaratas irti jollain ilveellä. Tuolloin vois ottaa koko ketjun irti rattaan irroittamalla. Pitääpä tutkia asiaa röiden jälkeen.
    Lisäys samana iltana: no kiinnihän se ratas on kohtuu vahvasti kampiakselissa, eli samaa palasta ovat.. ei siis oteta irti

Lainaa (Perkele @ Maalis. 26 2009,14:12) kirjoitti
    Lainaa (Le Motard @ Maalis. 26 2009,13:46) kirjoitti

No tjaa, siksipä tuota tulikin kysyttyä. Tuskin tuolta kawasakin tehtailta mulle insinöörit vastailee, mikä on loppupeleissä tarkoitus tuolla rattaan alla olevalla ulokkeella.

Mutta luin tosiaan joltain palstalta että näin olisi tehty. Tiedä sitten näistä suomen markkinoista *

En mä tuota suoranaisesti "turhaksi" nimennyt, pistin vain omaa pähkäilyäni asiasta. Olisin toimenpiteen jo suorittanut, jos näin uskaltaisin tuosta vain tehdä. Nyt vain kirjoittelin asiasta, josko joku insinööri tietää tuon ulokkeen perimmäisen tarkoituksen, sillä kyllähän idea kieltämättä houkutti, mutta toki pitää olla täysin varma asiasta ennen kuin jotain tuommoista menee tekemään Tällä hetkellä itse en ole päätymässä kyseiseen ratkaisuun (vanha ketju ihan ok vielä), vaan jätän uuden ketjun odottamaan seuraavaa koneen avaamista, josko sitten olisi alakertaankin muita operaatioita tehtävänä. Tuo operaatio tosiaan oli luettuna sen verta radikaalin tuntuinen että viisaampien mielipiteitä tässä samalla kyselen.

Tuossa tosiaan pointtina se, etten pelkästään uuden ketjun takia jaksa ruveta halkomaan konetta, varsinkaan kun vaihtotarvetta ei vielä oikeasti ole.

- P

Edit: ja kyllä mä nuo huoltotoimenpiteet ihan oikeaoppisesti pyörääni teen, hellällä kädellä ja viimeisen päälle *

Edit2: ja mielenkiinnolla otan vastaan näkemyksiä kyllä tuosta asiasta. Mutuilu ja fakta sallittua..

Edit3: ja olis kyllä pirun kova sana, jos oemin sais vaihdettua jollain ilveellä ilman alakerran halkomista lähteeköhän syttypyörän alla oleva, alaratas irti jollain ilveellä. Tuolloin vois ottaa koko ketjun irti rattaan irroittamalla. Pitääpä tutkia asiaa röiden jälkeen.
    Uskoisin että ulokkeen tehtävä on juuri tuo mitä arvelit. Se pitää ketjun paikoillaan kun yläpäästä annetaan löysää, monessa tapauksessa ihan hyödyllinen uloke. Ota kuva siitä ja linkitä tänne niin pähkäillään lisää.

Le Motardin kommentti kannattaa jättää omaan arvoonsa. Usein tuon tyyppiset kommentit tulee kavereilta jotka huollattavat moponsa vain "asiantuntevissa merkkiliikkeissä".
    -Timo
    Lainaa (hetian00 @ Maalis. 26 2009,16:16) kirjoitti
    Le Motardin kommentti kannattaa jättää omaan arvoonsa. Usein tuon tyyppiset kommentit tulee kavereilta jotka huollattavat moponsa vain "asiantuntevissa merkkiliikkeissä".
    Kawasakin suunnitteluinsinöörit ovat siis väärässä ja koneen sisuskaluja voi mennä dremelöimään noin vain, varsinkin fiksua tuonne jakoketjun lähelle mennä sohimaan
    Lainaa (Perkele @ Maalis. 26 2009,12:37) kirjoitti
    tuo oem-ketju on "päättymätön" eli ei varmaankaan kovin suositeltavaa pätkäistä, koska liitos tämän jälkeen on aika hankalaa, kun tuommoisen päättymättömän katkaisu tekee siitä tapista (josta junttaat esim. työkalulla irti) käyttökelvottoman. Niittaamista varten tarvitsis sitten erillisen "lukkopalan" ja voi olla aika hiljaista näiden suhteen markkinoilla?
    Ainakin ite sain hondurasin jakoketjuun tuon uuden lukkopalan stormilta. Totesivat vaan myydessä samaan hengen vetoon että he eivät sitten ota mitään vastuuta jos menee katkaseen tuon uuden ketjun.

En kyllä näe estettä etteikö tuo ketju kestäis jos sen vaan saa kunnolla niitattua uudelleen tuolla palalla mutta silti saattais kuitenkin olla viisaampi halkasta se kone kokonaan.
    Itte koittaisin etsiä sen sopivan niitattavan lukkopalan. Kestäähän nuo voimansiirrossakin. Huolellisisesti vaan niittaa sen niin kestää sen mitä muukin ketju.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
    Lainaa (Le Motard @ Maalis. 26 2009,19:39) kirjoitti
    Lainaa (hetian00 @ Maalis. 26 2009,16:16) kirjoitti
    Kawasakin suunnitteluinsinöörit ovat siis väärässä ja koneen sisuskaluja voi mennä dremelöimään noin vain, varsinkin fiksua tuonne jakoketjun lähelle mennä sohimaan
    Aika kärkäs tyyli sulla tuntuu olevan.. pidät ilmeisesti ihan uunona? Kohtuu paljon on pärrään juttuja tehty ja ihan mututuntumalla harvemmin tulee tehtyä, siksi monesti hyvä ottaa asioista tämmöistä yleistä pohdintaa ihmisten kesken.

Ei se sitä tarkoita, että olen menossa asian suorilta toteuttamaan. Voisit antaa vähän vahvempia perusteluita, kuin heittää halventavaan sävyyn juttua, oikein hymiöiden kera. Semmoista oikeasti arvostaisi ja sitä voisi kutsua jopa keskusteluksi ja järkeväksi ajatusten vaihdoksi. Ei mua haittaa että tylyttää jonkin asian idioottimaiseksi toteuttaa, mutta vähän parempaa argumentointia kyllä olisi kiva lukea kuin "varsinkin fiksua tuonne jakoketjun lähelle mennä sohimaan". Vahvaa, vahvaa..

Osallistu toki keskusteluun, mutta mun puolesta voit heittää nuo tsättiviestit veke.

- P
    Lainaa (jta @ Maalis. 26 2009,20:23) kirjoitti
    Ainakin ite sain hondurasin jakoketjuun tuon uuden lukkopalan stormilta. Totesivat vaan myydessä samaan hengen vetoon että he eivät sitten ota mitään vastuuta jos menee katkaseen tuon uuden ketjun.

En kyllä näe estettä etteikö tuo ketju kestäis jos sen vaan saa kunnolla niitattua uudelleen tuolla palalla mutta silti saattais kuitenkin olla viisaampi halkasta se kone kokonaan.
    Tjuu paljon noita on niitattuna tehty ja en ole itseasiassa törmännyt muistaakseni yhteenkään tarinaan, jossa olis ketju pettänyt.

Pitää tässä pohtia koko koneen halkaisua, niittaamista (pitää linkki hommata) tai sitten tosiaan jättää homma seuraavia talvia odottamaan.

Kansi ja sylinteriryhmä koneistamolla tällä hetkellä ja kansi tulee samalla tippumaan 0,2mm joten tuon vuoksi ajattelin, josko olis laittanut tuoreen ketjun sisälle, kun tuon 0,2mm edestä tulee lisää "löysyyttä" vanhaan. Noh, pitäs tuossa vanhassakin olla vielä varaa ihan kivasti.

Noh, ans kattoo mitä keksii

- P
    Lainaa (Perkele @ Maalis. 26 2009,21:18) kirjoitti
    Lainaa (jta @ Maalis. 26 2009,20:23) kirjoitti

Tjuu paljon noita on niitattuna tehty ja en ole itseasiassa törmännyt muistaakseni yhteenkään tarinaan, jossa olis ketju pettänyt.

Pitää tässä pohtia koko koneen halkaisua, niittaamista (pitää linkki hommata) tai sitten tosiaan jättää homma seuraavia talvia odottamaan.

Kansi ja sylinteriryhmä koneistamolla tällä hetkellä ja kansi tulee samalla tippumaan 0,2mm joten tuon vuoksi ajattelin, josko olis laittanut tuoreen ketjun sisälle, kun tuon 0,2mm edestä tulee lisää "löysyyttä" vanhaan. Noh, pitäs tuossa vanhassakin olla vielä varaa ihan kivasti.

Noh, ans kattoo mitä keksii *

- P
    Itte antaisin ihan vaikka lentävää, jos vaihtoehtona on ketjun katkaisu ja liittäminen.

Tuo yks uuno taitaa olla noita "hontan" miehiä.
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
    sen kummemmin kawan tekniikkaa tuntematta,voisin näin äkkiseltä väittää että se lipare siellä alhaalla on jonkinlainen lisä ohjuri,että jos vaikka kiristin pettää jostain syystä niin pysyis ketju paikoillaan . mutta en kyllä usko että saat sitä "päättymätöntä"ketjua sinne vaihdettua ilman lohkon purkamista.mulla lähti kans vanhuksesta 0.2 mm kannesta pois enkä vaihtanu ketjua,tosin merkit ei ihan pidä paikkaansa,mut käy ja kukkuu se,mikä on pääasia .samoilla linjoilla olen kyllä minäkin,että kyllä se niittaus siellä kestää
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

`juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
    Lainaa (fj 1200 @ Maalis. 26 2009,21:31) kirjoitti
    sen kummemmin kawan tekniikkaa tuntematta,voisin näin äkkiseltä väittää että se lipare siellä alhaalla on jonkinlainen lisä ohjuri,että jos vaikka kiristin pettää jostain syystä niin pysyis ketju paikoillaan * . mutta en kyllä usko että saat sitä "päättymätöntä"ketjua sinne vaihdettua ilman lohkon purkamista.mulla lähti kans vanhuksesta 0.2 mm kannesta pois enkä vaihtanu ketjua,tosin merkit ei ihan pidä paikkaansa,mut käy ja kukkuu se,mikä on pääasia * .samoilla linjoilla olen kyllä minäkin,että kyllä se niittaus siellä kestää
    Sama juttu kävi tässä iltasella mielessä just kiristimen totaalipettäminen tuli mieleen, niin saattais vähän vähentää tuhoja, kun ei pääsis alhaalla ihan miten sattuu ketju heilumaan. Tuo lipare antaa nimittäin tuollaisenaan jonkinlaisen varmuuden että pysyy hampailla jos yllättäen ketju löystyisi esim. just kiristimen pettäminen, tai hetkellinen "kaasu täysin auki - kiinni" - tilanne jolloin nuo automaattikiristimet voivat läsähtää hetkeksi pohjaan. Kirii nanosekunnissa kyllä takaisin, mutta siinä vaiheessa on jo voinut ketju hypätä yli, tai jos tuolla alhaalla ei tuota liparetta ole, niin jotain pahempaakin.

Laitan kylläkin manuaalikiristimen tuon automaattisen tilalle, mutta kyllä tuo lipare tuonne jää.

Pitää vaikka ens talvena tarkistaa alakerran laakerointi ajan kuluksi ja samalla ketju vaihtoon

- P

ps: oon puntaroinut tuossa pitkään säädettäviä nokkapyöriä ja heittokellon hommaamista, mutta tulin siihen tulokseen että 0,2mm ei vielä niin paljoa ajoituksia muuta, että tarttis tuohon ruveta?

Edit: pistänpäs huomenissa kuvan vielä tuosta, niin kaikki tietää mistä puhutaan. Päivityksenä ja väärinkäsitysten välttämiseksi kaikille -> EN OLE TUOHON RYHTYMÄSSÄ, mutta hauska noita on pohtia

Lainaa (Perkele @ Maalis. 26 2009,21:13) kirjoitti
    Osallistu toki keskusteluun, mutta mun puolesta voit heittää nuo tsättiviestit veke.
    Anteeksi jos mielesi pahoitit, tämä on vain minun mielipiteeni. Jokainen rälläköiköön pyöräänsä mielensä mukaan, ei se minulta ole pois.

Itse joko tekisin tuon kunnolla tai sitten laittaisin sen uuden ketjun hyllyyn odottamaan, että remontti on ajankohtainen/tekisin sen kunnolla. Siivujen höylääminen koneesta mutu-tuntumalta ei minua ainakaan rupea ihan heti kiehtomaan, varsinkaan jos kyseessä on laiskuus.
    Lainaa (mp71 @ Maalis. 26 2009,20:52) kirjoitti
    Itte koittaisin etsiä sen sopivan niitattavan lukkopalan. Kestäähän nuo voimansiirrossakin. Huolellisisesti vaan niittaa sen niin kestää sen mitä muukin ketju.
    ...eli tällä kannalla itsekin olen.

edit: Nuo graafiset hymiöt muuten tällä foorumilla ovat aika 'ilkeitä'. Kieltämättä moni viesti saa aika räväkän sävyn.

Lainaa (Le Motard @ Maalis. 26 2009,22:52) kirjoitti
    Ei niitattava lukkopala ole mikään riski.
    Saman se kestää kun muukin ketju.
    Akselin päät niitataan eli "tyssätään" sen verran että se akseli pysyy paikallaan.

Eli "päättymätön ketju" siististi rälläkällä ja tuurnalla auki.
    Sit niitattavalla lukolla taas kiinni.

pelko pois.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
    Lainaa (Goofy S @ Maalis. 26 2009,22:58) kirjoitti
    Lainaa (Le Motard @ Maalis. 26 2009,22:52) kirjoitti
    Ei niitattava lukkopala ole mikään riski.
    Saman se kestää kun muukin ketju.
    Akselin päät niitataan eli "tyssätään" sen verran että se akseli pysyy paikallaan.

Eli "päättymätön ketju" siististi rälläkällä ja tuurnalla auki.
    Sit niitattavalla lukolla taas kiinni.

pelko pois.
    Tjuu-u, voishan tuota esim. Stormia hättyytellä s.postilla ja kysellä josko noita paloja saa HI-VO tyyppiseen ketjuun edelleen heiltä. Onko esimerkiksi noissa HI-VO ketjuissa eroja paljonkin merkkien välillä, vai ihan samaa vahvuutta/kokoa (standardi) mutta pituudet vain vaihtelee, vai myyvätkö lukkoja "merkkikohtaisesti"?

Tuli hommattua talvella ketjun katkaisuun työkalusarja ja muutamaan kohteeseen tuota jo testannut ja hyväksi todennut. Tuo taipuu myös jakopäänketjun niittaamiseen, joten eiköhän sillä hyvän saisi aikaan.

Kiitoksia vastauksita muuten taas

- P

eikait niitä säätöpyöriä kannata hommata mokoman takia,mulla vaan heitti vittumaisesti sellasen 1/2 hammasta vaikka ajotti kuinka moneen kertaan,jäi vähän arveluttaan..
    mutta ajokausi jo korkattu,ja hyvin tuo tuntuu pelaavan!
    niin muuten saako siinä kawassa sen ketjun vaihdettua sieltä syttypyörän puolelta,jos tota liparetta ei ois?olis nimittäin aika fiksu veto valmistajillta,että sen todellakin sais jotenkin helpomminkin hoidettua,kuin purkamatta koko paskaa
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

`juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
    Lainaa (fj 1200 @ Maalis. 26 2009,23:17) kirjoitti
    eikait niitä säätöpyöriä kannata hommata mokoman takia,mulla vaan heitti vittumaisesti sellasen 1/2 hammasta vaikka ajotti kuinka moneen kertaan,jäi vähän arveluttaan..
    mutta ajokausi jo korkattu,ja hyvin tuo tuntuu pelaavan!
    niin muuten saako siinä kawassa sen ketjun vaihdettua sieltä syttypyörän puolelta,jos tota liparetta ei ois?olis nimittäin aika fiksu veto valmistajillta,että sen todellakin sais jotenkin helpomminkin hoidettua,kuin purkamatta koko paskaa *
    Huomenia, juu jos tuota alhaalla olevaa "liparetta" ei olisi, niin ketjun saisi käytännössä vaihdettua ainakin tässä pyörässä nokat & sytyn irroittamalla ja sitten vanha "ylös" ja uusi "alas" ja pujotus kampiakselin rattaalle ja nokat paikoilleen. Olis kohtuu iisi jopi kyllä tehdä

Kehittäisivät jonkin irroitettavan lipareen tuonne (ruuvattava?) tuonne alas, niin ei olis pelkän ketjun vaihdon takia purettava koko mosaa / katkoa niittailla uutta.

- P
    Jos oikeilla tiedoilla osasin hakee eli 2001 mallin kawan zx-9r ninja niin näyttäis e-ketjulle (liekko sama kuin tuo HI-VO?) olevan noita ketjulukkoja ja 3 euroa hintaa. Merkkikohtasista osista hakemalla löytyi tuo.
    Lainaa (jta @ Maalis. 27 2009,20:13) kirjoitti
    Jos oikeilla tiedoilla osasin hakee eli 2001 mallin kawan zx-9r ninja niin näyttäis e-ketjulle (liekko sama kuin tuo HI-VO?) olevan noita ketjulukkoja ja 3 euroa hintaa. Merkkikohtasista osista hakemalla löytyi tuo.
    Juu sama ketju varmastikin on. HI-VO tietääkseni on ulkomaanelävien kutsumanimi tuolle ketjutyypille, jossa on (paljonkos niitä levyjä nyt olikaan?) n. 4 laattaa/levyä saman tapin varassa..

Kiitoksia tiedoista muuten! En tänään ehtinyt Stormille ottaa yhteyttä ja töissä pukkas sen verta kiirettä, etten ees sivuillensa ehtinyt.

HI-VO eli suomeksi ilmeisesti e-ketju

- P

Mikä vittu on HI-VO ketju? Kawassa tapasin kyllä HYVO ketjun, siis seiskaärrässä.
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
    Lainaa (uijui @ Maalis. 27 2009,22:15) kirjoitti
    Mikä vittu on HI-VO ketju? Kawassa tapasin kyllä HYVO ketjun, siis seiskaärrässä.
    Buahaha, jepulis & pohtimista.. tuohon nimitykseen olen törmännyt tuon ketjutyypin kohdalla niin useesti että alkanut käyttämään tuota. Olisko se sitten tuo "e-ketju" oikeampi nimitys?

Sorry jos mettään meni.. pääasia että puhutaan samasta tuotteesta

- P

Edit: mulla voi välillä olla terminologia pahastikin hakusessa. Noh, kuvat auttaa asiaa.. kertokee joku tietävämpi tuon ketjutyypin suomenkielinen nimi, jos tietoa on yritin muka nohevasti laittaa jotain tyyppiä tuohon, jotta semmoinenkin kaveri, joka ei kawoihin ole seonnut, tietäisi suoraan mistä puhutaan. Sorry väärät termit..

Morse-ketjuinahan noista on ainakin puhuttu yhden valmistajan mukaan, enpä noita virallisempia nimiä ainakaan itse tuntenut.
    Lainaa (Perkele @ Maalis. 27 2009,22:46) kirjoitti
    Buahaha, jepulis & pohtimista.. tuohon nimitykseen olen törmännyt tuon ketjutyypin kohdalla niin useesti että alkanut käyttämään tuota. Olisko se sitten tuo "e-ketju" oikeampi nimitys?

Sorry jos mettään meni.. pääasia että puhutaan samasta tuotteesta

- P

Edit: mulla voi välillä olla terminologia pahastikin hakusessa. Noh, kuvat auttaa asiaa.. kertokee joku tietävämpi tuon ketjutyypin suomenkielinen nimi, jos tietoa on yritin muka nohevasti laittaa jotain tyyppiä tuohon, jotta semmoinenkin kaveri, joka ei kawoihin ole seonnut, tietäisi suoraan mistä puhutaan. Sorry väärät termit..
    Tuostakaan en osaa sanoa että onko tuo e-ketjukaan se oikea nimitys mutta stromilla näkyy olevan noin. Itellä tuon mukaan hondassa a-ketju. Mäkään näistä nyt niin hirveesti tiedä mutta toisaalta nimitys onkin mulle ihan sama kunhan vain on oikee osa.
    Tjööh, auttakaapas taas tyhmää, kun eihän tuo mun Motion-pro kopiovärme eli katkaisu/niittaustyökalu taivu kuin hollow-pin tyyppisiin lukkopaloihin kun taas Stormilta tilatussa palassa on umpinaiset päät (kuten oletettua olikin) ja tuolla työkalulla ei näitä niitata. Menee varmaankin perinteisellä tavalla sitten, eli jotain taustalle (10kg hienosäätöleka) ja naputtelemaan toiselta puolen? Minkälaisella "tuurnalla" tuommoista tasaista päätä olis hyvä ruveta muotoilemaan? Hitto, olis pitänyt tilata kaksi linkkiä kerralla, niin olis voinut treenata

Ei oo kokemusta, kuin noista järeämmistä ketjuista ja ontolla päällä, eli meni työkalulla kivuitta ja tuommoinenhan on helmpompi niitata perinteisinkin konstein.

- P
    Pitäisi onnistua niittaus ihan vasarallakin kovaa alustaa vasten. Niittaukseenhan on olemassa sellaisiakin tuurnia jotka on koveria päästään millä saa sitten siistin niitin pään.
    Tuota minäkin vähän ihmettelen.

HY-VO on Morse Chainin jostain 60't luvulta kotoisin oleva tuote jota löytyy motskarin jakopäiden lisäksi piljoonasta vaihteistosta sun muusta vikineestä.

HIVO ketjusta en ole ikinä kuullutkaan.

Borg Warner on kyllä tainnut sittemmin nielaista koko Morse Chainin.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  30.  
    Lainaa (jta @ Huhti. 16 2009,20:36) kirjoitti
    Pitäisi onnistua niittaus ihan vasarallakin kovaa alustaa vasten. Niittaukseenhan on olemassa sellaisiakin tuurnia jotka on koveria päästään millä saa sitten siistin niitin pään.
    Kiitosta taas kerran jta:lle. Pitää käydä tänään hakemassa tuurnasarja niittaamista helpottamaan. Alkas olla yläkerta muuten kasassa ja päätin vielä tuon ketjunkin vaihtaa, kun kerta tuli tilattua eipähän tuo hukkaankaan mene.

Oli vain suurin osa noista tuurnista tasapäisiä, pitäis jostain löytää sopivan pieni, itse asiassa aika helkkarin pienellä päällä oleva tuurna, joka on sisällepäin kupera että reunat linttaantuis näppärästi.

- P