Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 49:sta
  1. #1
    Pitäisi taas kwaakku viedä vena säätöön. Viime talvena melkein kaikki venttiilin säätöpalat piti vaihtaa. Pääseeköhän tänä talvena helpomalla ja halvemalla?? 10tkm ajettu viime säädöstä.
    Suzuki GSX-R 1000 K4 Kawasaki ZX-9r -01 Yamaha YZ 250 -89

    ex:ät
    Kawasaki ZX-9r -94, KMX 125 -89, KX 125 -89 ja KX 80 -88
    Honda CBR 600f -94
  2. #2
    Etköhän pääse..

    Nuo tapaukset on juuri niitä valohoitoa huollossa saaneita..

    Kaveri osti syksyllä 40tkm ajetun zrx:n ja siinä oli myös todella tiukat paikat. Palat oli paksuja, 280+ ja välykset rankasti minimissä, eli kävi kyllä mielessä, että olisko kauheasti viitsitty säädelläkkään?

    Pari vuotta sitten kävin eräästä nimeltä mainitsemattomasta merkkihuollosta kysymässä 9,5mm paloja, ei tärpännyt. Kysyin että kuinka säädätte venttiilit, jos tuon pyörän teille huoltoon ja ilmenee tarvetta säätää?? Ei siihen oikein vastausta saanut.. En syytä ketään ja voi olla että olen käsittänyt jotakin väärin, mutta jotenkin mulla on usko noihin "ammattilaisiin" kokenut inflaation viime vuosina, eikä sitä esim. TM:n mp-huoltovertailu oikein vahvistanutkaan...

    Eli vastauksena kysymykseen. Uskon että pyörä jossa kaikki välykset on pielessä, on vain ollut edellisissä huolloissa "kiireen alla" ja nyt 10tkm asiallisen säädön jälkeen kaikki on aikalailla kunnossa.
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  3. #3
    Vanhojen Wikakasojen ominaisuushan oli venttiilien uppoaminen seeteihin, jolloin ne alkoivat kantaa.

    Ei kai noin tuoreessa liene enää samaa ongelmaa? Itse taitaisin ajella tulevan kauden asiaa miettimättä. Vrt. yli 80tkm xx-hontalla, ei säätötarvetta kertaakaan (juuri tarkistettu).

    Jos siis pyöräsi normaalikäytössä eikä jossain pommitteluhommissa enimmäkseen.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  4. #4
    Lainaa (mopedman @ Maalis. 08 2009,16:38) kirjoitti
    Vanhojen Wikakasojen ominaisuushan oli venttiilien uppoaminen seeteihin, jolloin ne alkoivat kantaa.

    Ei kai noin tuoreessa liene enää samaa ongelmaa? Itse taitaisin ajella tulevan kauden asiaa miettimättä. Vrt. yli 80tkm xx-hontalla, ei säätötarvetta kertaakaan (juuri tarkistettu).

    Jos siis pyöräsi normaalikäytössä eikä jossain pommitteluhommissa enimmäkseen.
    Ei ole vanhojen ongelmaa noin tuoreessa.
  5. #5
    Lainaa (Elmeri H. @ Maalis. 08 2009,16:33) kirjoitti
    Pari vuotta sitten kävin eräästä nimeltä mainitsemattomasta merkkihuollosta kysymässä 9,5mm paloja, ei tärpännyt. Kysyin että kuinka säädätte venttiilit, jos tuon pyörän teille huoltoon ja ilmenee tarvetta säätää?? Ei siihen oikein vastausta saanut..

    Minulla kävi palakokoa myöten sama homma vuosi sitten talvella. Valtuutetusta Suizahuollosta noita nappuloita kyselin. 9,5mm on käsittääkseni esim. Hayabunsan palojen koko.

    Niin sitä vaan ei paloja löytynyt vaikka Busseja samassa pajassa huollettiin. Niissä ei vissiin sitten koskaan tarvitse venoja säätää.
  6. #6
    Lainaa (Talttapää @ Maalis. 08 2009,17:38) kirjoitti
    Lainaa (Elmeri H. @ Maalis. 08 2009,16:33) kirjoitti
    Pari vuotta sitten kävin eräästä nimeltä mainitsemattomasta merkkihuollosta kysymässä 9,5mm paloja, ei tärpännyt. Kysyin että kuinka säädätte venttiilit, jos tuon pyörän teille huoltoon ja ilmenee tarvetta säätää?? Ei siihen oikein vastausta saanut..

    Minulla kävi palakokoa myöten sama homma vuosi sitten talvella. Valtuutetusta Suizahuollosta noita nappuloita kyselin. 9,5mm on käsittääkseni esim. Hayabunsan palojen koko.

    Niin sitä vaan ei paloja löytynyt vaikka Busseja samassa pajassa huollettiin. Niissä ei vissiin sitten koskaan tarvitse venoja säätää.
    Busseja ei kyllä yleensä tarvitse ikinä säätää.

    Jos paloja tarvitsee huoltoliike niin varmasti tilaavat ne palat siihen tai sitten toivon, että kieltäytyvät venttiilin säädöstä suoraan, kun ei palojakaan valmiina ole.

    En kyllä usko, että tarvitsee kawasakin venttiileitä säättää jos vain 10tonnia on ajettu ja ilmanputsari ei kovin paskainen ole ollut!! 20 000km kohdalla ne välyset kyllä tarkistaisin sieltä ainakin sitten..
  7. #7
    Nyt voisi tähän threadiin huudella se kaveri jolta on venojen säätöhuoltoon pyörää viedessä:
    a) kieltäydytty huoltoa tekemästä kun ei ole paloja
    b) kerrottu että: "nyt näyttäisi venoissa olevan säätötarvetta, venttaa viikko niin tilatut palat ovat meillä"

    Epäilisin että merkkihuollossa, josta ei mitään tarvittavan halkaisijan paloja löydy, yleisin huoltotyyppi on:
    c) venojen säätö laskutetaan, mutta venakoppaa ei huollossa edes avata "kun ei Busseja/pyörää X ikinä tarvii säätää"


    Edit. 9.5mm paloja menee ainakin näihin eli pikkaisen ihmeellistä jos valtuutetussa Suzuki+Kawasaki -huollossa ei paloja löydy:

    KAWASAKI STREET
    Model Year
    ZX750H1/H2 Ninja ZX-7 89-90
    VN800A1-A11 Vulcan 800 95-05
    VN800B1-B10 Vulcan 800 Classic 96-05
    VN800C1/C2 Vulcan 800 Drifter 99-00
    VN800E1/E2/E3/E4/E5 Vulcan 800 Drifter 01-05
    ZX1000B1/B2/B3 Ninja ZX-10 88-90
    ZR1100C3/C4 ZRX1100 99-00
    ZX1100C1/C2/C3 Ninja ZX-11 90-92
    ZX1100D1-D9 Ninja ZX-11 93-01
    ZX1100E1/E2/E3 GPz 95-97
    ZX1100F1 GPz (ABS) 1996
    ZX1200A1/A2 Ninja ZX-12R 00-01
    ZX1200B1/B2/B3/B4 Ninja ZX-12R 02-05
    ZX1200C1/C2/C3/C4 ZZR1200 02-05
    ZR1200A1/A2/A3/A4/A5 ZRX1200 01-05
    KAWASAKI ATV
    Model Year
    KSF400A1/A2/A3 KFX400 03-05
    KAWASAKI DUAL SPORT & OFFROAD
    Model Year
    KLX400A1 KLX400SR Dual Sport 2003
    KLX400B1 KLX400RR Offroad 2003
    KAWASAKI PERSONAL WATERCRAFT
    Model Year
    JT1200B1/B2 Jet Ski STX12F 03-04
    JT1500A1 Jet Ski STX15F` 2004

    SUZUKI STREET
    Model Year
    GSX600FN/FP/FR/FS/FT/FV Katana 92-97
    GSX-R750M/N 91-92
    DL1000K2/K3/K4/K5 V-Storm 02-05
    SV1000K3/K4/K5 03-05
    SV1000SK3/SK4/SK5 03-05
    TL1000SV/SW/SX/SY/SK1 97-01
    TL1000RW/RX/RY/RK1/RK2/RK3/RK4 98-04
    GSX-R1100M/N 91-92
    GSX1300RX/RY/RK1/RK2/RK3 Hayabusa 99-03
    GSX1300RK4/RK5 Hayabusa 04-05
    SUZUKI ATV
    Model Year
    LT-Z400K3/K4/K5 Z400 Quadsport 03-05
    SUZUKI DUAL SPORT & OFFROAD
    Model Year
    DR-Z400Y/K1/K2/K3 Offroad 00-03
    DR-Z400SY/SK1/SK2/SK3/SK4 Dual Sport 00-04
    DR-Z400EY/EK1/EK2/EK3/EK4 Offroad 00-04

    YAMAHA STREET
    Model Year
    TDM850 D/DC/E/EC 92-93
    FJR1300AS/ASC/AT/ATC ABS 04-05
    FJR1300R/RC/S/SC/T/TC 03-05
    YAMAHA ATV
    Model Year
    YFZ450S/T 04-05
    YFZ450SET Special Edition 2005
    YAMAHA OFFROAD
    Model Year
    TT250RL/RLC 1999
    TT-R250M/MC/N/NC/P/PC/R/RC 00-03
    TT-R250S/SC/T/TC Offroad 04-05
    WR400FK/FL/FM Offroad 98-00
    YZ400FK/FL Offroad 98-99
    YZ426FM/FN/FP Offroad 00-02
    WR426FN/FP Offroad 01-02
    WR450FR/FS/FT Offroad 03-05
    YZ450FR/FS/FT Offroad 03-05

    HONDA STREET
    Model Year
    VT1000R RC51 00-05
    VTR1000F Superhawk 98-05

    HONDA ATV
    Model Year
    TRX450R ATV 04-05

    HONDA OFFROAD
    Model Year
    CRF450R 02-05
    CRF450X 04-05



  8. #8
    Miksi palasäätöisiä venttiileitä pitäisi säätää, saati edes tarkistaa 10 tkm jälkeen..

    Aiemman Bemuni välykset tarkistettiin 60 tkm lukemissa, säädöt jäi hamaan tulevaisuuteen..



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  9. #9
    Itse olen törmännyt kahdesti sellaiseen kuvioon, että "varaosapuolelta" ei saanut paloja. Näissä liikkeissä mekaanikolla oli oma sarja paloja jotka ei olleet myytävänä.

    Jos pyörän vie venasäätöhuoltoon, niin kannatais aina pyytää että kirjoittavat välykset ennen/jälkeen ylös paperille.
  10. #10
    ihmisiä on varmaan muuten kusetettu näissä säädöissä aika urakalla.

    häpäsy edes perustaa mitään huoltoa, jos ei tilaa palasarjaa.

    en veis ikinä semmoseen joka kehtaa edes sanoa ettei löydy. no en vie muutenkaan, eli se siitä.

    toinen vastaava on kyllä noi perusosat, esim triumphissa. jos liike pitää triumphin edustusta, niin eiköhän kannattas pitää nyt helvetti stefoja hyllyssä. sama trumpan stefa käy varmaan puoleen trumpan pyöristä.

    itse asiassa mullakin on hyllyssä trumpan stefat varmuuden vuoksi(siis ei mulla ole liikettä, se on vaan mun triumphia varten). ei ole mullekkaan konkkaa tehnyt, joten ei voi yksikään liike perustella sitä, ettei yleisintä osaa pitäs hyllyssä. tämä tietysti johtuu osaltaan siitä, kun ei voi luottaa liikkeeseen.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  11. #11
    Katsovat siellä huoltokirjasta, että säädetty kaikki 10 tonnia sitten ja valohoitoa + lasku perään, ellei kustomääri itse seiso vieressä huollon aikana. Silleen se menee, ikävä kyllä.

    Kuinka usein noista tarvitsee välyksiä tarkastaa? 10 tonnia on aika vähäsen mun mielestä
  12. #12
    Lainaa (Talttapää @ Maalis. 08 2009,21:40) kirjoitti
    Nyt voisi tähän threadiin huudella se kaveri jolta on venojen säätöhuoltoon pyörää viedessä:
    a) kieltäydytty huoltoa tekemästä kun ei ole paloja
    b) kerrottu että: "nyt näyttäisi venoissa olevan säätötarvetta, venttaa viikko niin tilatut palat ovat meillä"

    Epäilisin että merkkihuollossa, josta ei mitään tarvittavan halkaisijan paloja löydy, yleisin huoltotyyppi on:
    c) venojen säätö laskutetaan, mutta venakoppaa ei huollossa edes avata "kun ei Busseja/pyörää X ikinä tarvii säätää"
    a) ei toki. paloja saa tilaamalla
    b) henkilö voinee vastata tähän itse, mutta soitin juuri viime tiistaina ko. puhelun ja tänään puhelun siitä että palat tulivat ja pyörä on kunnossa. Joskus samaa palaa menee niin paljon että laatikko tyhjenee. 12 imuventtiiliä tarvitsivat korjausta ja näistä 10 samaa 170 numeron palaa.
    c) toivottavasti ei missään näin.



    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  13. #13
    Ei musta joka huollon edes kannata pitää täyttä palasarjaa varastossa, koska se ei kuitenkaan takaa että juuri sitä tarvittavaa palaa olisi tarpeeksi jos ei sitten pidä älytöntä varastoa paloja joista isoa osaa ei ehkä koskaan tarvita. Mittaavat välykset ja tilaavat tarpeen mukaan, eikä siihen mitään viikkoa mene. Keskusvarastot on sitä varten että varastoivat ja toimittavat.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  14. #14
    Lainaa (Utah @ Maalis. 09 2009,12:03) kirjoitti
    Ei musta joka huollon edes kannata pitää täyttä palasarjaa varastossa, koska se ei kuitenkaan takaa että juuri sitä tarvittavaa palaa olisi tarpeeksi jos ei sitten pidä älytöntä varastoa paloja joista isoa osaa ei ehkä koskaan tarvita. Mittaavat välykset ja tilaavat tarpeen mukaan, eikä siihen mitään viikkoa mene. Keskusvarastot on sitä varten että varastoivat ja toimittavat.
    Kyllä lähtökohta on se, että huolto-osien varastoa täytyy pitää yllä, jos huoltoja myydään. Eli silloin on jotakin pielessä, jos säätöpaloja joudutaan tilailemaan tapaus kohtaisesti? Sehän on periaatteessa sama asia, kuin että puuttuu tarvittavat työkalut myydyn palvelun toteuttamiseksi?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  15. #15
    Lainaa (Elmeri H. @ Maalis. 09 2009,12:20) kirjoitti
    Kyllä lähtökohta on se, että huolto-osien varastoa täytyy pitää yllä, jos huoltoja myydään. Eli silloin on jotakin pielessä, jos säätöpaloja joudutaan tilailemaan tapaus kohtaisesti? Sehän on periaatteessa sama asia, kuin että puuttuu tarvittavat työkalut myydyn palvelun toteuttamiseksi?
    Ei se käytännössä mene noin, eri malleja on niin paljon että on mahdottomuus pitää yllä kattavaa varastoa, ainakin jos ei ole joku maahantuojan suurin korjaamo. Tarvittavat osat saa tilaamalla parissa päivässä, ei se mikään ongelma ole. Tietysti jotain öljynsuodattimia varmaan on varastossakin. Sama se on kaikilla muillakin aloilla, ei omia isoja varastoja juuri kannata pitää.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  16. #16
    Lainaa (Utah @ Maalis. 09 2009,12:32) kirjoitti
    Ei se käytännössä mene noin, eri malleja on niin paljon että on mahdottomuus pitää yllä kattavaa varastoa, ainakin jos ei ole joku maahantuojan suurin korjaamo.
    No jos nyt alkuun ostaa korjaamolle 3 pakkia tarvikepaloja yleisimmillä halkaisijoilla 29mm 7.5mm 9.5mm. Kustannus korjaamolle lienee luokkaa 200-300€ max.

    Jos tuollainen investointi on liikaa suurikokoiselle merkkikorjaamolle niin ei kovin vakuuttavalta kuulosta. Pärnänen & Koira -pajat erikseen.

    Ainakin omassa esimerkissäni oli kyse nimenomaan siitä että paloja ei löytynyt tarviketiskiltä, eikä huollon puolelta yhtään kappaletta mitään paksuutta. Sen nyt vielä ymmärtäisin jos joku tietty koko on pakista päässyt loppumaan, mutta se ettei ole koko pakkia on jo vähän samaa osastoa kuin että öljynvaihtoa varten tilataan litkua 4l kannu kerrallaan.



  17. #17
    Paljonko MP-pajat veloittaa välysten tarkastuksesta ja säädöstä? Kyseessä siis palasäätöiset venttiilit.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
  18. #18
    Mulle ainakin osa pyöräharrastuksen viehätystä on juuri pyörän laitto, näpertely, korjaus, huolto.. En tule koskaan viemään pyörää pajalle minkään huollon takia, ellei ole pakko (esim dyno). Ja mitä en ole ennen tehnyt, on yleensä löytynyt apua kaveripiiristä tai netistä. Näinpä oppii aina lisää ja tietää itse missä kunnossa mopon sisuskalut on.
    -Veturimiehet heiluttaa-
  19. #19
    Lainaa (Talttapää @ Maalis. 09 2009,12:47) kirjoitti
    Lainaa (Utah @ Maalis. 09 2009,12:32) kirjoitti
    Ei se käytännössä mene noin, eri malleja on niin paljon että on mahdottomuus pitää yllä kattavaa varastoa, ainakin jos ei ole joku maahantuojan suurin korjaamo.
    No jos nyt alkuun ostaa korjaamolle 3 pakkia tarvikepaloja yleisimmillä halkaisijoilla 29mm 7.5mm 9.5mm. Kustannus korjaamolle lienee luokkaa 200-300 max.

    Jos tuollainen investointi on liikaa suurikokoiselle merkkikorjaamolle niin ei kovin vakuuttavalta kuulosta. Pärnänen & Koira -pajat erikseen.

    Ainakin omassa esimerkissäni oli kyse nimenomaan siitä että paloja ei löytynyt tarviketiskiltä, eikä huollon puolelta yhtään kappaletta mitään paksuutta. Sen nyt vielä ymmärtäisin jos joku tietty koko on pakista päässyt loppumaan, mutta se ettei ole koko pakkia on jo vähän samaa osastoa kuin että öljynvaihtoa varten tilataan litkua 4l kannu kerrallaan.
    Juuri näin.

    Ei sen varaston ylläpito vaadi alkuinvestoinnin jälkeen juurikaan kuin vaivannäköä. Koska ei nuo palat ole kertakäyttö tavaraa, mikäli varastoon palautuvia paloja ei ole hiottu tms. Jotakin kokoja ehkä joutuu välillä täydentämään, kun taas paksumpia voi alkaa kertyä, varsinkin ensisäädöistä. Mutta jos asiakkaana on vaikka 200 pyörää, niin aika kirjavana luulisi valikoiman pysyvän ihan itsestään?

    Jotenkin se että, paloja ei löydy koko talosta, joka säätötoimintaa harjoittaa, antaa aika oudon vaikutelman suhtaumisesta koko toimintaan..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  20. #20
    Lainaa (Zuhnu99 @ Maalis. 09 2009,20:59) kirjoitti
    Paljonko MP-pajat veloittaa välysten tarkastuksesta ja säädöstä? Kyseessä siis palasäätöiset venttiilit.
    Kyselin tuossa viime kesänä samaa täältä Tampereen päästä, ja hintaa muistaakseni tuli pelkälle tarkastukselle 350€, jos säättämään olisivat alkaneet niin sitten olisi mennyt joku 450€.. Kallista.. Mutta onhan tuo oma moponi melko ahdas huoltaa..
    Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
    ZX12R *-02(ex)
    Suzuki GsxR750W -92(ex)
    I memorize the words to the porno movies
  21. #21
    Lainaa (LiguidSnake @ Maalis. 10 2009,08:56) kirjoitti
    Lainaa (Zuhnu99 @ Maalis. 09 2009,20:59) kirjoitti
    Paljonko MP-pajat veloittaa välysten tarkastuksesta ja säädöstä? Kyseessä siis palasäätöiset venttiilit.
    Kyselin tuossa viime kesänä samaa täältä Tampereen päästä, ja hintaa muistaakseni tuli pelkälle tarkastukselle 350€, jos säättämään olisivat alkaneet niin sitten olisi mennyt joku 450€.. Kallista.. Mutta onhan tuo oma moponi melko ahdas huoltaa..
    meillä on sivulla huoltohinnasto joillekkin tavallisille pyörille. enpä tiedä onko kellään muulla, en ainakaan ole nähnyt. 24th huoltoihin pääasiallisesti kuuluu venttiilien tarkastus/säätö paitsi Yamahan joissain malleissa.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  22. #22
    Atvunlimitedilta tilailee Jenkkilästä soppelin palasarjan itselleen ja tarkistelee ja säätää tarvittaessa, esim. talvihuoltojen yhteydessä. Tuli postikulujen kanssa tuolle sarjalle jotain 60-70€ hintaa eli n. parisataa vähemmän kuin suomessa.

    Tuo tietenni sillä edellytyksellä että haluaa itse näitä rassailla. Mulle tuo on osa harrastusta ja varsinkin talvi-iltoina mukavaa irtiottoa muista asioista. Ymmärrän kyllä täysin niitäkin ihmisiä, jotka haluavat keskittyä pelkkään ajamiseen ja huollattavat pyörän liikkeessä. Win - win tilanne yleensä, eli liike saa hommia ja jotain leivänpäälle kenties kotona + asiakas voi käyttää tuon huoltamiseen menevän ajan johonkin muuhun. Mikä ei nykypäivän hektisessä elämässä ole tyhmempi ajatus sekään.

    - P
  23. #23
    Lainaa (Cterror @ Maalis. 09 2009,11:21) kirjoitti
    b) henkilö voinee vastata tähän itse, mutta soitin juuri viime tiistaina ko. puhelun ja tänään puhelun siitä että palat tulivat ja pyörä on kunnossa. Joskus samaa palaa menee niin paljon että laatikko tyhjenee. 12 imuventtiiliä tarvitsivat korjausta ja näistä 10 samaa 170 numeron palaa.
    Taidat puhua nyt mun koneesta mikä oli säädettävänä

    Kävin hakemassa masiinan tänään pois iltapäivällä, mulle koetettiin kyllä ensin myydä sitä VFR:n konetta kovin * ..mutta olis vaan ollu turhan paljon hommaa istuttaa sitä tuohon Yamahaan *
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  24. #24
    Lainaa (Zuhnu99 @ Maalis. 09 2009,20:59) kirjoitti
    Paljonko MP-pajat veloittaa välysten tarkastuksesta ja säädöstä? Kyseessä siis palasäätöiset venttiilit.
    Omasta maksoin tossa viikko sitten 250e kun säätivät kaikki 16v. Vein tosin paikalle kärryillä melkein kokonaan purettuna. Voin suositella tätä menetelmää jos vain mahdollista sillä helposti tommosen isomman pyörän purkamisessa/kasamisessa menee useampikin tunti ja kun hinnat ovat luokkaa 60e/h niin säästää aika paljon.
    Honda CBR1100XX
  25. #25
    Edellinen pyörä oli 2001 zx9r,ajoin noin 25000km,kyseisellä pelillä.Kaksikertaa otin ventiilikopan irti,ja niistä viimeisellä kerralla vaihdoin kaksi palaa.Toinen oli nippa nappa välyksen alarajan yläpuolella ja toinen oli taas että välystä oli hiukan liikaa,kävi säkä,vaihdoin palat ristiin ja välykset oli ok.Eli ei ne noissa uudemmissa peleissä uppoa seeteihin,no käytin kyllä aikapaljon sitä venttilien suojaksi olevaa lisä ainetta jota lorautetaan tankkiin se pieni tippa.Oliko sillä mitään merkitysta en ole varma.Mutta jos huolto historia ei ole varma niin kannattaa mittata välykset ja merkata ylös,kun homma on kuiteskin aika pieni ja helppo.
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  26. #26
    tarkastelin venojen välykset samalla kun koppa oli irti. kaikki ok.
    pyörä ollu mulla 3v ja 20tkm tullu mittariin.(karvan vajaa 100tkm ajettu)
    kertaakaan oo säätäny ja edellisellä omistajallakaan ollu mitään hajua koska säädetty.
    tän tulevankesän jälkeen ketjun ja kiristäjän vaihtas ni menee taas muutaman vuoden,
    tutulla on pyörä huolto ja sano et 80% menee pelkällä tarkastuksella
    ja mikä siinä maksaa on nimen omaa se purku ja kasaus...
    eriasia tietysti kisa vehkeet jossa kaikki säädöt on nii perkeleen tarkkaa.
  27. #27
    Lainaa (vane79 @ Maalis. 09 2009,21:31) kirjoitti
    Mulle ainakin osa pyöräharrastuksen viehätystä on juuri pyörän laitto, näpertely, korjaus, huolto.. En tule koskaan viemään pyörää pajalle minkään huollon takia, ellei ole pakko (esim dyno). Ja mitä en ole ennen tehnyt, on yleensä löytynyt apua kaveripiiristä tai netistä. Näinpä oppii aina lisää ja tietää itse missä kunnossa mopon sisuskalut on.
    Juuri tästä syystä mulla ei ole mitään hajua mitä noi huollot velottaa.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
  28. #28
    Järkyttäviä nuo liikkeiden tuntipalkat. Tosin autopuolella on kovempiakin että aika hyvin menee vielä tällä osastolla.
    Lunta on ollut jo ihan riittävän kauan.
  29. #29
    Lainaa (Octanis @ Maalis. 20 2009,20:39) kirjoitti
    Järkyttäviä nuo liikkeiden tuntipalkat. Tosin autopuolella on kovempiakin että aika hyvin menee vielä tällä osastolla.
    Missäs liikkessä tollaset tuntipalkat? sinne mie haluan hommiin.

    Tuntipalkka ja tuntivelotus käsittääkseni eri asioita, eikä tollasesta 60€ tunti paljon viivanalle jää kulujen jälkeen
    Elä ja anna muiden roudata.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Cterror @ Maalis. 10 2009,11:32) kirjoitti
    Lainaa (LiguidSnake @ Maalis. 10 2009,08:56) kirjoitti
    Lainaa (Zuhnu99 @ Maalis. 09 2009,20:59) kirjoitti
    Paljonko MP-pajat veloittaa välysten tarkastuksesta ja säädöstä? Kyseessä siis palasäätöiset venttiilit.
    Kyselin tuossa viime kesänä samaa täältä Tampereen päästä, ja hintaa muistaakseni tuli pelkälle tarkastukselle 350€, jos säättämään olisivat alkaneet niin sitten olisi mennyt joku 450€.. Kallista.. Mutta onhan tuo oma moponi melko ahdas huoltaa..
    meillä on sivulla huoltohinnasto joillekkin tavallisille pyörille. enpä tiedä onko kellään muulla, en ainakaan ole nähnyt. 24th huoltoihin pääasiallisesti kuuluu venttiilien tarkastus/säätö paitsi Yamahan joissain malleissa.
    Olipa muuten näppärä tuo teidän lista, harmi vaan kun oma pyörä siitä puuttui...??
    Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
    ZX12R *-02(ex)
    Suzuki GsxR750W -92(ex)
    I memorize the words to the porno movies
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen