Muutaman kerran olen Kuvalla asioinut, ainakin jotain rengashommia ja selkäpanssarin hankkinut. Ihan ok palvelua sieltä saanut.
Mäpä varaan sieltä ton bmw rt :n sit ku niitä aletaan heittämään pihalle.![]()
Mitään en oo ottanu.
Käytiin siellä kaverin kanssa puolilta päivin. Silloin ainakin toimi normaalisti. Hän osti sieltä nahkapuvun. Oli hyvän näköinen (varsinkin Myyjä) ja sai edullisesti. Ei siellä mikään viitannut konkurssiin. Siias tänään 15.8 -014
Ei kai konkurssi tarkoita sitä, että lappu tulisi luukulle välittömästi... Aika kauan konkurssimyyntejä voidaan jatkaa jne voi olla että konkurssipesä myydään ja liiketoiminta jatkuu normaalisti vrt mummin pullapuoti.
Yamaha YZF-R6 -13
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R 600 -99
Tosi on. Kyllä sellainen uutinen Keskisuomalaisesta löytyi, kun huolellisesti etsin.
Paskempi juttu. Yritys on toiminut alalla 53 vuotta. Netti sivuilta en löytänyt, enkä löytänyt hakua, ja näköislehdestä en osaa linkittää.
No voi perkele, jos nyt kiinni menee.
Mun kantapaikka, jota käytän edelleen 95% mp-asioissani, vaikka täällä TRE-suunnalla jo vuosia olen asustellutkin.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Kuten seppo02 kirjoitti, niin YTJ:stä voi aina tarkistaa tilanteen eli tuolla on virallinen tieto onko yritys konkurssissa vaiko eikö. Ja Kuvan Moottoripalvelu näyttää olevan tästä päivästä 15.8. alkaen konkurssissa: klik.
Ja kuten myös mainittiin niin konkurssipesä voi jatkaa toimintaa mikäli se ei huononna velkojien tilannetta ja on muuten järkevää esim. jos on toiveita myydä liiketoiminta jollekin, en nyt yhtäkkiä löytänyt mutta olikohan puoli vuotta vai peräti vuosi minkä enimmillään konkurssipesä voi toimintaa pyörittää.
Hotelli Keurusselkää pyörittää konkurssipesä nyt viidettä vuotta. Mutta tänä syksynä se loppuu, ellei ostajaa ilmaannu kohta puoleen.![]()
Tuollaista firmaa millä on varmaan varastoa niin prätkissä kun tarvikkeissa ja varusteissa kannattaa ehdottomasti pyörittää eikä toiminta edes juuri heikenny jos konkurssipesän valvojalla on vähänkään faktat näpeissä (kokemusta näinä aikoina luulisi olevan...). Toista on valmistavassa teollisuudessa jossa juuri ei pysty konkurssivalvonnassa investoimaan vaikka tulisi kuinka nousukausi
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Harmi että meni nurin. Pesä yleensä pyörittää toimintaa jos tappioita ei tule lisää, niin kauan kunnes joku ratkaisu löytyy. Liekkö merkki siitä että varsinkin maakunnissa alan liikkeet on tiukoilla. Pitäisi melkeen olla kaikkien merkkien edustus jotta pysyisi hengissä...
BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
Kilpailu on kovaa. Olen asioinut kuvalla ensimmäistä kertaa joskus 80 luvun alussa nassikkana. Jatkuvasti haettiin osaa mopoon. Pari viikkoa sitten "vanhana asiakkaana" schuberttiä ostamassa. Kuvan tiukka hinta jäi joku seitsemän kymppiä kalliimmaksi, kuin halvin Suomalainen. Kypärän sain seuraavana pnä. Arvaan, että hintatietoiset nettiostajat, minilaman matalat myyntimärät ja jykylän lisääntynyt kilpailu vaikuttivat konkslaaviin. Prosessiosaamista firmassa kyllä oli. Ja on. Kaikkea hyvää Liisalle, Timolle ja Rikulle.
Kuva ei ollut viimeinen alan "ruumis" joita tulee varmaankin seuraavan vuoden aikana.
Osa liikkeistä myös lopettaa moottoripyörien myymisen ja keskittyy muihin tuotteisiin. Minulle on kerrottu että heidän katteet on niin pienet ettei kannata ja että esim. Hondaa ei voi enää myydä ja kehotetaan hakemaan se kehätien varresta. Onko se homma pelattu pelkästään Bike Worldille. Jos ko. merkillä ei ole jälleenmyyjiä maakunnissa niin vaikuttaako se myös huoltojen ja varaosien saatavuuteen. Onko sitten pakko ostaa ne nettikaupoista tms.
Saattaa olla muna/kana-ilmiötäkin.
ikävä mutta ei millään tavalla yllättävä uutinen, 2008 alkanut lama sai taas yhden uhrin,
kuvan ilmoitettu henkilöstön määrä ihmetyttää minua - 11 (bike forum 5), ilmeisesti kuvalla oletettiin että tämä lama tästä jollain tapaa vielä kääntyy nousukaudeksi, 2010 olisi pitänyt puolet porukasta laittaa pihalle,
helppo tietenkin jälkikäteen jossitella mutta suomalaiset jotenkin tuntuu olevan liian naiveja oman tilanteensa suhteen, työpaikka katsotaan olevan ihmisen perusoikeus - vaikka se ei sitä ole, nyt yrittäjä ja työntekijät todennäköisesti menettävät työpaikkansa, kun vaihtoehtona olisi ollut hieman kapeampi leipä yrittäjälle ja parille työtekijälle,
jeah!
Katteet on pieniä, ja jotta myös uusien pyörien myyminen olisi mitään mieltä, täytyy mukana olla muita "pieniä puroja", joista yrityksen tulosta raavithan kasaan; vara- ja huolto-osat, ajovarusteet, renkaat, mahollisesti muita pienkoneita, -laitteita jne jne. Ja tietysti se ammattitaitoinen ja joustava huoltopalvelu. Ja kaikki tuo oikein mitoitettuna.
Nykyisin "kilpailuttaminen" on kohtuullisen helppoa mistä päin Suomea tahansa, jopa rajojen ulkopuolelta, joten pitkäjänteisen konseptin rakentaminen ja palvelujen mitoittaminen kannattavaksi on äärettömän haastavaa etenkin ison potentiaalisen ostovoiman ulkopuolelta, lähinnä tarkotan siis täällä maakunnissa. Palvelua pitäisi olla laidasta laitaan, mutta miten saa varaston kierron järkevällä tavalla kannattavaksi, miten hyville työntekijöille oikeita hommia ympäri vuoden...haluja tähän kauppiailla on, mutta monet tekijät eivät tee tuosta yhtälöstä heleppoa. Hinnoittelussa täytyy myös olla nopea ja herkällä markkinakorvalla; mikäli teet välirahatarjouksen satasella pielhen 15 teur kaupassa, niin se karkaa ehkä muualle...saamatta jäisi myös ajovarusteista tuleva muutaman kympin kate, jatkossa mahollisesti huoltopalveluista jäävä osa jne jne.
Toishaalta jos otat kiinni uuden mp:n kaupan vaihtolaitteen "pitkällä" rahalla eli pienemmellä välirahalla, niin pahimmassa tapauksessa asiakas ilmoittaa, että thats deal moottoripyörän osalta, mutta löysikin ajovarusteet nettikaupasta vähän halvemmalla ja ottaa ne sieltä. Puhumattakhan, että renkaat saa jostain eteläeuroopasta jopa satasen halvemmalla kuin siitä lähikaupasta. Ja jatkossa tullee kilpailuttamaan huoltopalvelut myös laajemmalla alueella.
Katetta jäi uuden pyörän kaupasta satanen. Ja vaihtolaite, joka koristaa lattiaa pitkään, mikäli siitä haluaa saada edes sen vaihtohyvityksen verran.
Ei ole helppoa.
Mutta uskon edelhenki, että kun tavalla tai toisella kulurakenne saadaan kohilleen, jaksamme palvella asiakkaitamme, pidämme huolen siitä, että tavaraa on hyllyssä, perustelemme hinnoittelumme, joustamme ja saamme joustoja niin rahoitus-, tavarantoimittaja- kuin työntekijäpuolilta, niin tämä homma pelaa.
Näissä palveluitten "katoamisissa" tai vähenemisissä kun usein käy niin, että kärsijöitä yrittäjien ja työntekijöitten lisäksi ovat ne lähialueen asiakkaat. Motoristit. Vaikka sitä ei välttämättä heti huomata.
Pidetään myös ne lähialueen kivijalkaliikkeet ostopaikkoina, niin lähipalvelut löytyvät siitä huudeilta, aidosti varmasti halutaan palvella motoristeja.
Nyt ja jatkossa.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Toki tilanne on se, että Suomen markkinat ovat täynnä mopoja. Menossa oleva lama estää uudet hankinnat. Jos rahaa ei kansalla ole, ei sille asialle mitään voi. Suomessakin näitä marmoritiskejä on siellä täällä, eikä kaupan teko kiinnosta (mukaan luettuna myös tuo Kuva).
Kuva poistettu, kuvat/valokopiot lehtiartikkelista ovat tekijänoikeuksien vastaisia!
-terv. moderaattori pupu
Viimeksi muokannut: pupu; 20.08.2014 klo 22:04. Syy: poistettu tekijkänoikeuksienvastainen kuvalainaus
https://reissu.org
Viimeksi muokannut: pupu; 20.08.2014 klo 22:07. Syy: poistettu tekijkänoikeuksienvastainen kuvalainaus
<p>2002-2014</p>
Tuli vain mieleen. Aika moni "nettikauppa" joista itse olen viimeisen 1-2 vuoden aikana tavaraa tilaillut, ovat olleet eurooppalaisia kivijalkaliikkeitä, joilla vain tuo bisnes on viety ja ylläpidetty myös netissä. Useimmiten ei ole edes tarvinnut myydä järkyttävillä alennuksilla, vaan luotettavan oloinen kauppasivusto toimivine maksu/toimitusvaihtoehtoineen, ylläpidetty valikoima ja _hiukan_ alle ohjehintojen on riittänyt meikäläisen päätökseen.
Tähän ovat harvat kotimaiset pystyneet/havahtuneet - vaikka luulisi että näin pienen populaation maassa homman tulisi mennä etunojassa siihen suuntaan. Se perusnettisivun ylläpitäminen ja sinne kerran vuodessa "nyt heinäkuussa -10% ajokamoista"-ilmoitusten lätkiminen on so last season. Sillä välin joku verkkokauppa.com tekee tulosta eikä muut yritykset vaan tajua...
PS. ja senkin kerran kun kotimaiset liikkeet laittavat pystyyn nettikauppoja, aivan liian usein siellä mennään samalla ikivanhalla idealla että netissä myydään "ohjehinnalla" ja paikanpäältä ostamalla neuvotellaan ne alennukset. Hei haloo....miettisivät hiukan![]()
Viimeksi muokannut: AyrtonO; 19.08.2014 klo 12:28.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
näille "koko netti pitäisi räjäyttää" -tyypeille voi vaan todeta, että se juna meni jo...
En tiedä mikä osuus on käytettyjen mp:den hinnoittelupolitiikalla konkurssissa ? Herkimmät säikähtävät eivätkä edes käy katsomassa ...
Nettikaupan sivujen ylläpito on kallista. Jos itsellä ei ole taitoa rakentaa sivuja niin harvalla mp-alan kauppiaalla on taloudellisia resursseja palkata mainosalan taitajaa. Jos ostaa palvelut ulkopuoliselta nettisivujen ylläpitäjältä niin joka kaupasta maksetaan proviikat. Jos vaikka katsot mitä maksaa yrittäjälle Nettimotossa ilmoittaminen vuositasolla, tuhansia. Kauppaa ei kuitenkaan tehdä talviaikana juurikaan, silti maksetaan.
Pankin/luottokunnan maksupääte on myös kauppiaalle kuluerä. En tiedä tietääkö asiakas muovilla maksaessaan että jokin näkymätön kuorii maksusta osan. Itselläni (EidemOy) ei ole edes maksupäätettä. Maksupäätteen vuokra 42,90€/kk + ALV + luottokunnan proviikat. Jos kauppaa tehdään 6kk vuodessa ja kaikista laitteista ja palveluista maksetaan 12kk vuodessa niin haastetta riittää.
Tuntematta Kuvan tapausta tarkemmin niin ainahan konkurssin syynä on tuloja suuremmat menot. Kaksi tuntemaani, kymmeniä vuosia mp-alalla toiminutta yrittäjää on tulevan talven aikana ajamassa alas liiketoimintaansa, kauppa ei mp-alalla kannata.
Kummasti vaan tuolla maailmalla hyvinkin pienet firmat pyörittää nettikauppoja (samoin Suomessa, harrastetoimintaan keskittyneet kauppiaat). Pääosa ilmaisilla ostoskorisysteemeillä. Tietysti jos nämä valmiit ratkaisut ei kelpaa, tai tuttavapiiristä ei kerta kaikkiaan löydy sitä ilmaista tekijää, niin kalliiksi tulee.
Nämä yrittäjien suosimat "ilmaiset" kotisivupalvelut kun eivät noita tarjoa (eikä se "ilmainen" kotisivukaan synny ja päivity ihan itsekseen).
Osa harrastetoiminnastakin on sortunut malliin, jossa sivuston ylläpito ja hostaus nielee valtaosan kerhon tuloista (no onneksi noi rahat menee useimmiten pienelle sisäpiirille).
Maksupäätteet, Visa- ja PayPal-kulut on varmasti myös noiden ulkomaisten postimyyntien maksettavana (ja siirretty tuotteen hintaan), silti hinnat on kilpailukykyiset.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Jokuhan tässä systeemissä mättää jos renkaat ja varaosat saa muualta EU-alueelta viikossa kotiovelle parhaimmillaan (pahimmillaan) -50% Suomen hintoihin nähden. Ei siitä voi minusta asiakkaita syyllistää että ostavat hilut sieltä mistä ne edullisesti ja nopeasti saa.
Ehkä maahantuojat jossain vaiheessa havahtuu että ehkä ne rojut olisi tänne pohjolaankin syytä hinnoitella järkeviksi?
Ite oon onneksi siinä onnellisessa asemassa että läheltä löytyy hyvä ja edullinen rengasfirma (Kumiveikko) sekä ammattitaitoinen ja hinta-laatu-suhteeltaan erinomainen huolto (MJL-huolto), että on voinut hyvillä mielin tukea kotimaista yrittäjyyttä. Varaosat olen kyllä surutta tilannut muualta, sillä Aprilia-hilut Suomessa on hinnoiteltu ihan käsittämättömällä kaavalla (esim. paperinen laturin kopan tiiviste 53e).
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Harmittava uutinen näin paikalliselle. Suurin osa omista hankinnoista tullu tehtyä täältä ja ainakin omasta mielestä hinnatkin olleet ihan kohtuulliset. Vaimon pikkukawan renkaatkin olivat edullisemmat kuin muissa paikallisissa, tälläkin forumilla kehutuissa paikoissa varsinaiset rengasliikkeet mukaan luettuna. Kaikkea hyvää henkilökunnalle!
Honda VFR750F -93
Sanoisin että tuo "ylläpito on kallista" oli tilanne vuosia taaksepäin. Nyt markkinoilla on läjäpäin kohtuuhintaisia verkkokauppasovelluksia ja yrityksiä jotka nimenomaan tarjoavat pk-firmoille noita palveluina pikkurahoilla palkkakuluihin verrattuna. Mainosalan taitajaa? Pöh, eihän verkkokaupan pyörittämiseen tarvita mainostoimistoja sen enempää kuin kivijalkaliikkeenkään - melkein vähemmän. Nettimoto on oma bisnesmallinsa, jos siellä haluaa olla, se on oma juttunsa. Samoin kuin joku ebay. Se talviaika - niin. Huomaatko - ajattelet että nettikaupan asiakkaat ovat niitä samoja naapurikylä poikia jotka ennen kävelivät kauppaan. Entäpä jos, kuten vaikka mainitsemani verkkokauppa.com, muuttaisimme ajatusta että asiakkaita voi nettikaupan kautta tulla huomattavasti lisää Suomen rajojen ulkopuoleltakin, ympäri vuoden. Jos valikoima, maksu- ja toimitustavat ovat kohdallaan. Itseasiassa tässä Suomessa ollaan muissakin nettikaupoissa jotenkin hassussa jamassa - ollaan netissä vain suomeksi ja vain kohdennettuna suomalaisille ostajille. Ikäänkuin käytetään uusista mahdollisuuksista vain 10%. Jos bisnes on pientä, kaikki kulut ovat kalliita. Siksi sitä myyntiä pitäisikin tavoitella lisää ja hyödyntää niitä netin mahdollisuuksia, eikä vain mennä nettiin ja myydä niille samoille asiakkaille jotka ennen kävelivät sisään.
Luottokunta kustannuksineen on ikävä näppylä ahterissa, tiedän, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Paypal ja muutamat muutkin tarjoavat tosin aivan kohtuullisen kiertotien nettikaupassa.
Mutta joo. Maailma muuttuu ja kauppiailtakin vaaditaan aivan uusia taitoja. Oman myyntifirman pyörittäminen entisen hevosmiehen kielitaidoilla ja rajoittuneella ajatusmaailmalla pitää nykymaailmassa bisneksen kioski/pizzeriatasolla.