Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
    Hallitus anto luvan ostaa mopon. Mieles olis tommonen DL 1000 V-Strommi. Ensin kyllä meinasin Varaderoa, mutta jostakin syystä strommi kuitenkin iskee enemmän. Haluaiskin vielä kommentteja kyseisestä värkistä *
    Koitapa kyntää kyinen pelto, kun liha on heikko ja teräs on melto.

DO YOU SEE ME
    Tuolta voisi löytyä apuja myös. http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?act=ST;f=18;t=84662

Wannabe biker...
    Lainaa (James. @ Maalis. 25 2009,20:36) kirjoitti
    Tuolta voisi löytyä apuja myös. *http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?act=ST;f=18;t=84662
    Kiitos olen lukenut nämä ketjut jo aiemmin.
    Mutta lisää kehuja kaivataan pönkittämään päätöstä *

DO YOU SEE ME
    Katsasta nyt kumminkin myös se 650-kuutioinen! Moni pitää parempana ja ketterämpänä ja hyvin se myy vaikka tonninenkaan ei paljoa enempää taida maksaa. En ainakaan viime kesänä yksin ajellessa isompaa kaivannut ja varmaan tänäkin kesänä tuolla tulee jonnekin päin Eurooppaa lähdetyksi. Ja kuulemma kaksi päälläkin plus matkavarusteissa pärjää "Alppikuninkaalla".

Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
    Meilläon tonninen strommi 02. Käytettynä ostettu, ollut meillä neljä vuotta. Tehty kaksi n.10 000km euroopan reissua kyytiläisen kanssa. Ajoasento on hyvä ja myös kyytiläisen istuma-asento on hyvä. Isäntä sanoo ettei kuorma juurekaan vaikuta ajo-ominaisuuksiin. Kaikinpuolin ollaan tyytyväisiä.
    Lainaa (Halti @ Maalis. 25 2009,21:12) kirjoitti
    Katsasta nyt kumminkin myös se 650-kuutioinen!
    Jees, olen jopa kokeillut viime kesänä. *

Lainaa kirjoitti
    Ajoasento on hyvä ja myös kyytiläisen istuma-asento on hyvä. Isäntä sanoo ettei kuorma juurekaan vaikuta ajo-ominaisuuksiin.
    No tässä on jo kolme hyvää syytä *

DO YOU SEE ME
    Lainaa (Moksu @ Maalis. 25 2009,22:29) kirjoitti
    Lainaa (Halti @ Maalis. 25 2009,21:12) kirjoitti
    Katsasta nyt kumminkin myös se 650-kuutioinen!
    Jees, olen jopa kokeillut viime kesänä. *

Lainaa kirjoitti
    Ajoasento on hyvä ja myös kyytiläisen istuma-asento on hyvä. Isäntä sanoo ettei kuorma juurekaan vaikuta ajo-ominaisuuksiin.
    No tässä on jo kolme hyvää syytä *
    Niin, ja sama pätee aikalailla suoraan Varaderoonkin.
    -- sjm
    Lainaa kirjoitti
    Niin, ja sama pätee aikalailla suoraan Varaderoonkin. *
    Pitää varmasti kutinsa. Etsiskelin ja ihastelin Varreakin pitkään, mutta Strommista on viimeaikoina tullu se ykkös pyörä

DO YOU SEE ME
    Itsellä kans tonninen strommi ja ei voi muuta kuin kehua Aluksi harkitsin pikku strommia, mutta kun ekaa kertaa istahdin nykyisen pyörän sarviin, niin olin myyty. Lähes kaksimetriselle kaverille mukava ajoasento sekä tilaa vielä vaimokkeelle + kolmelle laukulle.
    Mukava matkajuhta, mutta menee kivasti myös kaupungissa.

Suzuki DL 1000 V-Strom 05
    Lainaa (pevete @ Maalis. 26 2009,09:16) kirjoitti
    Itsellä kans tonninen strommi ja ei voi muuta kuin kehua Aluksi harkitsin pikku strommia, mutta kun ekaa kertaa istahdin nykyisen pyörän sarviin, niin olin myyty. Lähes kaksimetriselle kaverille mukava ajoasento sekä tilaa vielä vaimokkeelle + kolmelle laukulle.
    Ergonomiassahan 650- ja 1000-Stromin erottaa vain se, että pienemmän satulasta on leikattu tuuman verran pehmusteita pois. Lisäfyllillä tai ostamalla tonnisen satulan (satulapohjat samat eli passaavat ristikkäin) saa tonniseen ihan saman ajoasennon. Tilat ovat muuten 1:1 (sama runko).

Tällaiselle metriseitenviis-pätkällekin pikku-Stromin ajoasento turhan tiivis; parani kertaheitolla korkeammalla satulalla.
    ...
    On se varmasti loistava valinta. Ite ajelen pikku-stromilla eikä mitään pahaa sanottavaa siitäkään

mullakin on pituutta 190 cm, ja hyvin mahtuu kyytiläinen + kaikki tarvittavat matkasälät kyytiin.
    Life is too short to leave behind.

Kawasaki 300J 2014 - lällis

Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
    Kahdessa edellisessä viestissä näkee hyvin, miten ajo-ominaisuuksia, tehojen takapuolituntumaa (ostanko 100hv vai 105hv pyörän) ja yleisesti mitä tahansa vertailua tehdään vaan siitä omasta näkökulmasta ja fiilistuntumalla.

Tenere-Heikki 175cm varrella ei mahdu kunnolla kuussatkun puikkoihin, kun yli 190cm pituinen mänä laittaa samaan pyörään ongelmitta kyytiin itsensä lisäksi vielä vaimonsa ja tavaransakin.

Tässähän ei ole mitään väärin, mieltymyksiä kaikki tyynni. Sanonpa vain, ettei liikaa kannata liikaa mielipiteisiin päätöstänsä perustaa (varsinkaan jos ei tunne vastaajaa * ).
    Varaeero ja tonninen Stromi on aika samantyyppisiä kamppeita, Hondassa vähän kookkaampi kate, Suikan moottorissa hieman enemmän ytyä. Hondaan saa absit (minkä ainakin itse lasken plussaksi matkapyörässä) mutta jos molemmat ilman absia, se taitaa silloinkin olla hiukan Suikkaa kalliimpi. Kumpainenkin on varsin kyvykäs ja luotettava matkapyörä, on ihan puhtaasti siitä kiinni, kummasta itse tykkää enemmän.

En ylenkatsoisi DL650:kään... itse asiassa aika moni tuntuu ihan viime vuosina huomanneen, että se pystyy hämmästyttävän likelle samaan kuin tonniset. Ei tietysti moottoritiellä kaksipäällä ja täysin matkavarustuksin ole optimaalisin, mutta kuinka suuri osa omasta ajosta sitten on tätä, onkin ihan toinen juttu. Pikkustromi sitä paitsi jaksaa tuon kokoiseksi pyöräksi jopa sellaista ihmeen hyvin, moni muu 650 tuntuu paljon hengästyneemmältä.

650:ssa 2007 ja uudemmat (eli euro3-mallit) on myös tosi bensapihejä, 400 tai jopa 450km toimintasäde vakiotankilla on reissun päällä ihan okei ominaisuus, tonnisen saa viedä huoltikselle jo paljon aiemmin (DL:issä tankin tilavuus on sama).

- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Mulla olisi myynnissä 07 vstrom. Jos kiinnostaa niin tiedot löytyy: http://www.nettimoto.com/729010
    Honda CB 750 -71
    Honda CB 750 -73
    Gaciva Freccia R12 -89
    Yamaha FJ 1200 -89
    Suzuki DL 650 VStrom
    Suzuki DL 1000 VStrom
    Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré
    Lainaa (Frans @ Maalis. 26 2009,18:51) kirjoitti
    Mulla olisi myynnissä 07 vstrom. Jos kiinnostaa niin tiedot löytyy: http://www.nettimoto.com/729010
    Siisti peli, mutta mulle aivan liian tyyris *
    Oon ajatellu jotain alkupään vuosimallia.

DO YOU SEE ME
    Millaisia eroja Vstromilla, Varaderolla ja Aprilian Caponordilla on? Suzuki taitaa olla pirtein näistä ja paras jousitukseltaan?
    Tuo Aprilian Caponord näyttää kans ihan siistiltä *

DO YOU SEE ME
    -LOISTAVAT AJOVALOT V-STROMISSA!
    -YKSINKERTAINEN JA KESTÄVÄ TEKNIIKKA
    -MUKAVA MOOTTORI
    Suzuki m1800r
    Lainaa (susrajan suhari @ Maalis. 28 2009,11:55) kirjoitti
    -LOISTAVAT AJOVALOT V-STROMISSA!
    -YKSINKERTAINEN JA KESTÄVÄ TEKNIIKKA
    -MUKAVA MOOTTORI
    Joo muuten nuo valot onkin sellainen juttu, mitä ei tule ajatelleeksi kovin helposti pyörää hankkiessa. Hyvä pontti!

DO YOU SEE ME
    Mulla on se pienempi versio ja kakspäällä jaksaa hyvin motarillakin. Toisaalta siinä isommassa on parempi keula. En oo vaihtamassa eli ihan tyytyväinen, tosin eka pyöräni.
    R12GS -14
    DL650 -07 ABS
    pv50 * -86
    Suojaakos DL:n katteet sateelta kovin hyvin?
    Wannabe biker...
    olen kallistanut pleksiä reilusti kun alkuperäinen asento aiheuttaa pyörteitä suuremmissa nopeuksissa. Laitoin 26mm holkit alempien kiinnitysruuvvien alle ja lopputulos tällain hyvä. Tosin pituutta löytyy 191 et tapauskohtainen.

Suojaavuudesta: työmatkaani kuuluu 20km motaria ja sade ei haittaa.
    R12GS -14
    DL650 -07 ABS
    pv50 * -86
    Lainaa (James. @ Maalis. 29 2009,20:34) kirjoitti
    Suojaakos DL:n katteet sateelta kovin hyvin?
    Näillä varustein ei kastu kaatosateessa kuin kengät...

... isompi "tuulilasi" ja ala-kate

Suzuki m1800r
    Käytettyä Strommia hankkiessa kannattaa paneutua ilmanputsariin. Aika suuri osa Stommeista on syöny jossain vaiheessa pölyä, eivät nimittäin huolloissa, suodatinta vaihtaessa ymmärrä ottaa tiivistettä vanhasta filsasta. Uusi filsa sitten vuotaa kiitettävästi sontaa.
    KLV
    Lainaa (JMc @ Maalis. 30 2009,20:54) kirjoitti
    Käytettyä Strommia hankkiessa kannattaa paneutua ilmanputsariin. Aika suuri osa Stommeista on syöny jossain vaiheessa pölyä, eivät nimittäin huolloissa, suodatinta vaihtaessa ymmärrä ottaa tiivistettä vanhasta filsasta. Uusi filsa sitten vuotaa kiitettävästi sontaa. *
    Do´h! Tämä on tärkeää tietoa *

DO YOU SEE ME
    Jep ja se putsari muutenkin paskaantuu yllättävän nopeasti. Omastani olen aina vaihtanut jo 12 tkm kohdalla vaikka normi vaihtoväli olis 18 tkm.
    En nyt hirveästi sorateitä könyä mutta kyllä jokakerta filsussa on ollut ihan kiitettävästi isänmaata ja muuta tököttiä.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
    Lainaa (JMc @ Maalis. 30 2009,20:54) kirjoitti
    Käytettyä Strommia hankkiessa kannattaa paneutua ilmanputsariin. Aika suuri osa Stommeista on syöny jossain vaiheessa pölyä, eivät nimittäin huolloissa, suodatinta vaihtaessa ymmärrä ottaa tiivistettä vanhasta filsasta. Uusi filsa sitten vuotaa kiitettävästi sontaa. *
    Eipä kuulosta ainakaan erityisen pätevän huollon toiminnalta tuommoinen, jos ei ilmanputsaria saada asennettua tiiviisti. Missäs huollossa näin perusasiassassakin on näin toheloitu?

2007 eteenpäin muuten huulitiiviste tulee yhdessä putsarin kanssa, sen tosin saa irti ja tilattua erillisenäkin. Vähentänee kuitenkin sähläämisen mahdollisuutta.

Koneeseen saa muuten kätevästi sisälle kaikki kottaraista pienemmät myös vaihtamalla orkkiksen tilalle vapaavirtaussuodattimen, ja jättämällä sen huoltamatta.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Mitähän muuta sitä kannattaa ottaa huomioon, jos meen kyseistä pyörää kattoon? Eli onko jotain tekniikka murheita tai jotakin muuta mitkä pitäis tsekata *

DO YOU SEE ME
    Mitä nyt itse muistelen niin alkupään tonnisissa saattaapi tuo kytkinkori pitää melkoista rallatusta. Sen rakennetta on parannettu myöhemmissä vuosimalleissa. En muista mistä vuodesta alkaen.

Eni vei...itse tuli ajeltua 650:llä ja varsin huoleton peli kyseessä. Kaksi päällä tuli, ohituksiin lähtiessä, kaivattua tonnisen tehoja muttei muuten. 650:n kuluttaa vähempi ja mitat on muuten samat niin ei passaa väheksyä sitäkään. Kantavuutta taitaa itseasiassa olla pikku-stromissa muutaman kilon enemmän kuin isoveljessään...jos sillä nyt jotain merkitystä on, sillä isommassakin on kantavuutta enemmän kuin monessa muussa pyörässä.
  30.  
    No niin, tuli sitten hommattua se tonninen strommi *
    Köröttelin sen tänne etelä-pohjanmaalle tuolta hämeestä
    *
    Notta kiitoksia kaikille asiantuntioille vastauksista.

Prätkä on vuosimallia 2002 ja mielestäni pelaa pirun hyvin. Täytyy kuitenkin vielä käyttää sitä oikeen asiantuntialla. Täytyy tällätä kuva, kunhan ehdin sitä filmata.

DO YOU SEE ME
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen