Mitenkä saisin takaisin kiillon alumiinin änkkäriin,joka on joskus ollut kirkas ei melkeimpä matta niin kuin nyt?
Myös käyrät pitäis jollain käsitellä mutta millä?
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Toimiskohan tuossa hommassa ihan krominkiillotukseen tarkoitettu tahna, vaikkapa Autosol? Saa varmaan ihan autotarvikeliikkeestä ainakin...![]()
x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x
* * * * * * * * * *
Pommittajilta löytyy melko hyvää neuvoa:
Tekniikka FAQ
Jos työ tuntuu liian suurelta, kannattaa vilkaista netistä valokuva American Airlines suihkarista, niin suhteellisuudentaju palaa
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Jos se änkkäri on jonkun toimesta vedetty ihan peiliksi, niin autosolilla ja soppelilla huopalaikalla esim. tulee takaisin kiilto. Hommaahan tuossa on, mutta ei mitään verrattavissa esim. koko rungon kiilloittamiseen
Jos taas ei ole ollut peilinä, eli normipinnasta tummentumat pois, niin tuosta taas en tiedä, että mikä aine / menetelmät soveltus parhaiten.
- P
Tuossa olis tuommoista linkkiä:
http://metku.net/index.html?path=mod...shuttle/index2
Itseltä löytyy kaapista tuota perus "metal polish&restorer" - tököttiä ja mitä nyt kerran sitä testasin pieneen alumiinipalikkaan, niin hoiti kyllä hommansa.
Aika kallistahan tuo tökötti kumminkin on, joten kannattaa varmaan tsekata ihan perus Motonet/Biltema - valikoima. Löytyy varmaankin vastaavaa alumiinin kiillotukseen tarkoitettua tököttiä sieltäkin, joka hoitaa homman yhtä hyvin..
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
liuottimella paskat ensin pois ja sitten rikkihapolla ja painepesurilla. näin ainakin raskaan kaluston putket, vanteet ja tankit
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
Autosolilla tuli vaimentimesta erittäin hyvä ja väliputkikin mikä oli sellainen ruskea ennen käsittelyä niin muutti värinsä tyystin,voikohan autosolilla käsitellä myös alkukäyrät,nekin on ollut varmaan uutena kirkkaat,mutta nyt yhtä ruskeat kuin sliparin väliputki vielä tänä aamuna.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Ne on sen verran arassa paikassa että muuttavat väriä lämmön jne. vaikutuksesta aika nopeasti. Mutta sinällään, voi kyllä.(busai @ Maalis. 24 2009,17:09) kirjoitti
Metal polish on TODELLA hyvää tavaraa. Niitä on erimerkkejä, mutta joku krominkiillotusaine kuitenki, esim. Autosolia olen viimeks käyttänyt. Joskus kiillottanu koko alakerran koneesta ja hyvin on kiilto pysyny vaikka lämpee ja siitä jää alumiiniin pieni pinta eli ei pääse hapettumaan niin herkästi, se on ainakin oma kokemus.
Saa kaiken alumiinin kiiltämään hyvin kun jaksaa tehdä työtä, ensin maalit pois ja sitten mahdollista hiontaa, brilloa, polishilla vikana ja AVOT
Kiillotinpa viimeksi putken lämpösuojat joista ei irronnu pinnote muutakun hiomalla alkuun 80-paperilla, että hiukan meni tunteja, mutta hyvä tuli!![]()
BMW R850R
Oiskohan noista ohjeista mitään apua?
http://www.intruderclubfinland.fi/clubpag....us.html
- Kari
BMW HP2 Megamoto -07
Kyllähän alumiinin saa upeesti kiiltelemään jollain metallin kiilloutustahnalla (joku mainitsi Autosolin). Toimii mutta ei kauaa ku alkaa hapettumaan ja/tai lämpötilat vaikuttaa pintaan.
Edit: kiillotatte uudelleen esim. Autosolilla niin huomatte miten mustaa mönjää on taas rätti täys...
Yks vaihtoehto on jaksaa jumpata noiden kiillokkeiden kanssa silloin tällöin.
Toinen vaihtoehto vois olla pyyhkiä varovasti ja pehmeästi ja samansuuntaisesti sileetä alumiinipintaa teräsvillalla (tai patapata tai mitä niitä nyt onkin). Saat nätin pinnan ja se pysyy sellaisena kun sivelet siihen viimeksi Sinolia.
Toki joudut toisinaan toistamaan tuon käsittelyn mut ei oo iso homma.
Sinoli (elikkäs tenttu eli viina (vapaa suomennus)) poistaa epäpuhtaudet huokosista (nehän siellä tummenis...)
Joihinkin kohteisiin Teräsvilla + Sinol vois olla oiva konsti.
Muistelkaapa vaikka esim. aiempia bleidejä. Niiden isot pöntöt sai siisteiksi em. konstilla. Tai miksei c-mallin kymppiärränkin orkkisputken. Tai 12R,mahtiputket!!!
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Pari lisäjuttua vielä:
Joo, Biltemasta löytyy tosi tehokasta metallin kiillotustahnaa ihan perinteisestä tuubista.
Ei maksa paljoo mut varoitan, haisee tosi pahalta. Paino sanalla tosi.
Toinen ajatus tuli siitä että niin helppoa kuin alu onkin työstää niin jossain kohdin rosteri, esim. jäykempänä tavarana puolustaa paikkaansa. (esimerkkinä vaikkapa siro akkukotelo tai äänenvaimentajan kiinnike.
Nimittäin, sen lisäksi että rosteriosan voi tehdä paljon ohuemmaksi niin se on myös tosi paljon helpompi kiillottaa tai pitää kiiltävänä (rosteri ei hapetu niin pahasti kuin alu)
Tämän kallisarvoisen ohjeen myötä toivotan Teille kaikille hyvää ötyä!
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Tuossa alumiinin kiilloituksessa on tosiaan se ongelma, että reagoi hapen kanssa ja oksidoituminen alkaa käytännössä heti. Tuota voi estää esim. mainitulla Sinolilla, tai vahaamalla pinnan ja jotkut vetää lakan päälle. Itse en lakkaa vetäisi päälle, sillä oksidoituminen alkaa tosiaan heti ja melko varmasti, vaikka on lakka päällä, niin jossain vaiheessa se alumiini muuttaa väriään ja on sitten lakan alla ja uudelleen käsittely menee hankalaksi.
Vanteissa olen tehnyt keväisin käsittelyn autosolilla ja sitten vahannut silloin tällöin pinnat. Pysyy kesän kohtuullisen näköisenä noin toimien.
- P