Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 59:sta
  1. #1
    Terve!

    Pikkuveli tuossa hieman suunnittelee piikin ostoa niin kumpi ois parempi uutena ostettuna - kestävyydeltään yms - otsikon vaihtoehdoista?
    Mitä maahantuojan sivuilta kattelin niin Hondassa ois parempi takuu, mutta Yamahassa ois taas pikkusen parempi vääntö.
    Honda mahtaa olla suositumpi, ja ehkä parempi jälleenmyyntiarvoltaan.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  2. #2
    Yamaha on ainakin tosi paljon paremman näkönen ku honda, honda melko pieni ja kapea.. Hondasta ei oo kyllä mitään huonoa sanottavaa, oli itellä semmonen, kaikki pelas hienosti. Yamahaa en ole kokeillut, mutta tuskinpa niillä tehoeroilla on näiden pyörien välillä minkäänlaista merkitystä..
  3. #3
    Hondan penkillä tykkää tytöt istuu pidempään. ;-)
    CBR 1000F -89
  4. #4
    Tämmöselle 186cm pitkälle tuo honda oli aivan liian pieni pyörä aikoinaan. Ei mahtunut jalat niille tarkoitetulle paikoille jne. Aikoinaan päädyin honda nsr:ään.. ja sitä voin suositella vaikka alkavatkin vähän vanhan koulun luokkaa olevan, mutta siinä oli jotenkin "ison pyörän tuntua"!
    Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
  5. #5
    Ääni yamahalle. Tota hondaa on monet haukkunut ja näyttää polkupyörältä. Tossa Yamahassa on hyvä ajoasento ja ulkonäkö kohillaan. Lisäksi toi yamaha on nelari, mikä on mielestäni vain plussaa. Oma pikkuveli osti ton Yamahan...
    Bandit 600 -03 -> Gsx-r 1000 -07
  6. #6
    Lainaa (Alottelija Aatu @ Maalis. 24 2009,17:26) kirjoitti
    Ääni yamahalle. Tota hondaa on monet haukkunut ja näyttää polkupyörältä. Tossa Yamahassa on hyvä ajoasento ja ulkonäkö kohillaan. Lisäksi toi yamaha on nelari, mikä on mielestäni vain plussaa. Oma pikkuveli osti ton Yamahan...
    niin näsäriä vai cebaria? Mitäs siitä cebarista on sitten haukuttu ja polkupyörän näkönenhän se kyllä on
  7. #7
    Eiku nelareita noi on sittenkin molemmat
    Mulla ei ole mitään kokemusta muuta kun tosta r125:sta, mutta yleensä olen negatiivista palautetta lukenut noista cbr:llä ajelleilla. Saattais täältä orgistakin löytää jotakin käyttökokemuksia...
    Bandit 600 -03 -> Gsx-r 1000 -07
  8. #8
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Erään 16v-kommentti pyöräkaupassa Hondasta: "Kaikkihan vaan nauraa mulle, jos ajan tollasella."

    Ostakaa Yamaha, se sentään näyttää moottoripyörältä, ja on mielestäni jämäkämmän tuintuinen kuin tuo Hondan moottoroitu polkupyörä.
    Superbike #7
  9. #9
    Kannattaa myös tutustua Kymcon Quannoniin, hakkaa ulkonäöllä ja ominaisuuksilla Hondan mennen tullen eikä laadussakaan ole moittimista. Uuden hinta näyttää pudonneen alle 3 200 euron.
  10. #10
    Ei taida CBR olla edes enää suosituin piikki, on tainnut Yammu kiilata ohi ja aivan ymmärrettävästi, onhan tuo Yamaha sentään moottoripyörän näköinen.
    Suzuki GSX-R 1000 K7
  11. #11
    Itte ottaisin Jammun. Moni ei tykkää CBR:stä juuri tuon pienuuden takia. Näyttää sentään jo ''oikealta'' moottoripyörältä.
    Jos tahtien määrällä ei ole väliä nii voisin suositella NSR:ää.
    Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
    Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
  12. #12
    On kyllä tosi, että Yamaha on *huomattavasti paremman näköinen..

    Onko jollain ihan henkilökohtasta kokemusta just noista pyöristä?Mitäs olette tykänneet?



    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  13. #13
    Eikös NSR oo nykyään ole CBR...(siirtymä 4-tahtiseksi päästöjen takia)? Joka tapauksessa itse aloitin moottoripyöräilyn NSR:llä... Hyvä peli... Yamaha on tosin hienompi... Teinipojan/tytön unelma taitaa olla se Yamaha...



    Hullu se on...

    Harley-Davidson XL1200X Forty-Eight
    Triumph Speed Triple 1050 -09 (white) (ex)
    Honda CB600 Hornet -07 (ex)
    Honda CRF 250 R 2006
  14. #14
    Lainaa (bug85 @ Maalis. 24 2009,18:20) kirjoitti
    On kyllä tosi, että Yamaha on *huomattavasti paremman näköinen..

    Onko jollain ihan henkilökohtasta kokemusta just noista pyöristä?Mitäs olette tykänneet?
    Ite alotin harrastuksen cebarilla, ei valittamista paitsi kytkimen sain poltettua omaa tyhmyyttäni. Toisella omistajalla kilometrejä kertyi 40k eikä ollu konetta vielä avattu eli kestävä moottori siinä on. Ite ostaisin (jos piikin ostaisin) Yamaha juurikin olkonäöllisistä syistä, eihän noistä piikeistä ja tehoista voi samassa lauseessa puhua
    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  15. #15
    Mulla on honda ja ei oo pahaa sanottavaa. Ostin kun uutta painosta sai ja jäi kyllä pikkasen harmittamaan etten odottanut ja ostanu yamahaa. Kieltämättä honda näyttää pieneltä, mutta on se näppärä käsitellä.

    Itse 176cm pitkä ja kantapäät ei yltäny yamahassa maahan, mutta ihan hyvin sillä pystyi ajamaan. Paha sanoa kumpi parempi lyhyen ajon jälkeen.

    Honda taitaa olla 1k€ halvempi, mutta ulkonäössa yamaha vie 10-0. Kummatkin noista vie vähän bensaa ja motarilla ei sakkoja saa.
  16. #16
    ei kannata ostaa katumallia, ei se kulje mihinkään, niin parhaiten oppii ajamaan soralla. osta enska.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  17. #17
    CBR:n ostoperusteita ovat hinta ja 4 vuoden takuu.

    Yamaha on uusi ja tuore design ja pienikin tehoero tuntuu tuossa kokoluokassa. YZF on täysitehoinen, CBR ei ole. Rengaskoon ja ulkonäön suhteen katu-uskottavuus menee täysin Yamahan puolelle.

    Jos piikkinen muoviluoti pitäisi saada, niin oma valintani olisi Yam jos rahat suinkin riittävät.

    Ostoslistalle kannattaa lisätä myös pari vuotta käytetty Honda Varadero. Säännöllisesti huolletussa parivuotiaassa on takuuta jäljellä yhtä paljon kuin uudessa Yamahassa mutta rakkineen koko ja tilat ovat katupiikkien keskuudessa aivan omaa luokkaansa.

    Vaikkei se oikea kuraskootteri olekaan, niin menee soratiellä todella nätisti ja on helppo ajaa.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  18. #18
    Lainaa (bug85 @ Maalis. 24 2009,17:03) kirjoitti
    Terve!

    Pikkuveli tuossa hieman suunnittelee piikin ostoa niin kumpi ois parempi uutena ostettuna - kestävyydeltään yms - *otsikon vaihtoehdoista?
    Mitä maahantuojan sivuilta kattelin niin Hondassa ois parempi takuu, mutta Yamahassa ois taas pikkusen parempi vääntö.
    Honda mahtaa olla suositumpi, ja ehkä parempi jälleenmyyntiarvoltaan.
    Eikö ole parasta antaa pikkuveljen ostaa just se mopo mitä se haluaa?
    Kalifiksi se kuitenkin haluaa Kalifin paikalle.
    Turha meidän maan matosten on yrittää vaikuttaa päätöksiin "kestävyyden, takuun tai paremman väännön avulla".

    Eiköhän se päätös tehdä ihan muilla perusteilla, ja on varmaan tehty jo.

    Meidän rooliksi jää vain haikailla et "vitsi ku olis ollu toi jammu sillonku mä...
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  19. #19
    No noita se lähinnä on katellu, joten päätin täältä hieman kysellä mielipiteitä ja kokemuksia..
    Hänhän se tietenkin päätöksen tekee..

    Ei tuo varaderokaan hassummalta näyttäis, ja oishan se V-2.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  20. #20
    Lainaa (Hannu59 @ Maalis. 24 2009,23:37) kirjoitti
    Ostoslistalle kannattaa lisätä myös pari vuotta käytetty Honda Varadero. Säännöllisesti huolletussa parivuotiaassa on takuuta jäljellä yhtä paljon kuin uudessa Yamahassa mutta rakkineen koko ja tilat ovat katupiikkien keskuudessa aivan omaa luokkaansa.

    Vaikkei se oikea kuraskootteri olekaan, niin menee soratiellä todella nätisti ja on helppo ajaa.
    +1
    Aikuisen kokoiselle ihmiselle Varadero on paljon parempi kuin CBR ja soratiellekin uskaltaa lähteä.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  21. #21
    Ulkonäköääni Yamahalle .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  22. #22
    Käykää istumassa CBF 125M. Sopii pitemmällekin. Ostin sellaisen tyttärelle ja sillä pystyy tällainen 190cm hukkapätkäkin ajamaan. Plussana edukas hinta 2990e.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  23. #23
    Pari kesää sitten CBR125:sta testanneena jättäisin sen väliin. Laite tuntuu jo 180 -senttisellekin aivan liian pieneltä. 70km:n testilenkin jälkeen selkä, niska ja hartiat oli aivan jumissa pari päivää. Lisäksi konetta oli piiskattava koko ajan, että sai mutkapätkällä pidettyä 80-90kmh lasissa. Toista se oli vanhalla NSR:llä, joka jo tuntuu moottoripyörältä.

    Lisäksi separi näyttää omaan silmään sellaiselta halpamopolta, joita on etelä-Euroopan ja Aasian turistirysät täynnä.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  24. #24
    Kiitos scuuba testi laittamista tänne..Pitääpä lukasta läpi, ja sanoa velipojalle..
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  25. #25
    Jopas on kumma juttu, ymmärsinkö oikein, jotta NSR on isompirunkoinen kuin cbr?

    Jos näin on, niin kyllä on nurinkuriset mallimerkinnät,

    Itte oon cebareihin jumahtanut, ensin oli Jammu DT, sen ajo/remppa suhde oli 1/15.

    Sit kesä/iltatöiden takia tartti päästä liikkumaan ja ostin uudenkarhean näsärin. Seuraavaksi uudenkarhean kusiaskeltuascebarin ja nyt koitin taas ostaa jammun, mutta liikkeestä lähtikin mukaan avatarin mukainen cebari.

    Se vaan istuu kuin hanska käteen, ja niin muuten istui aikoinaan näsärikin, tosin pidin aina tankkilaukkua paikallaan, niin pitemmätkin matkat taittui mukavasti makoillessa. Tuli monet lomareissutkin ajettua piikillä.
    CBR 1000F -89
  26. #26
    Itelläki oli ennen tai on se vieläki jossai tuol tallin pohjal nii 03 NSR. Huippu pyörä kyl ja eroa on kun yöllä ja päivällä kun vertaa kaverin separii
    --GsxR:iä--
  27. #27
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (chainese @ Maalis. 25 2009,13:57) kirjoitti
    Jopas on kumma juttu, ymmärsinkö oikein, jotta NSR on isompirunkoinen kuin cbr?
    NSR oli sentään vielä pienen moottoripyörän kokoinen, mutta tuo CBR on lähempänä nykyisten mopojen kuin moottoripyörän kokoluokkaa.

    Jännää muuten, että tuossa Scuuban laittamassa testissä moititaan Yamahaa sporttisesta ajoasennosta. Kyseessä nyt kuitenkin on kyykkypyörä.
    Superbike #7
  28. #28
    no onhan toi cbr nii fillarimainen jos vertaa muhkeempaan jamahaan. separilla ajaneena ni onhan ne silleensti aika laiskoja mut eiköhän noist oo laikoja molemmat. Itte ottasin ehottomasti jamahan
    600rr
  29. #29
    Pakko kyl pistää pieni reps tähän välii... Näin sen jammun liikkeessä ja ihmettelin, jotta huh tuommosen päällä ku joutus 1000km kyykkimään... En siis oo nähny cebaria siitä en tiiä mitään. Mutta että vielä nelarikoneilla nykysin... :-P Kaippa sen saa kulkemaan lujempaa jos päristää huulia samaan aikaan ku ajaa, onhan sporttinen ajoasentokin ja kaikkee :P

    Näsäriinkin oli pakko tilata ekan kauden jälkeen täystehoputki, niin rupes olee mukavampi ajettava.

    Paljos tommonen nelarikyykky jaksaa kelata mittariin?
    CBR 1000F -89
  30.  
  31. #30
    Lainaa (chainese @ Maalis. 25 2009,15:47) kirjoitti
    Paljos tommonen nelarikyykky jaksaa kelata mittariin?
    Sellasta oon kuullu että 130km/ottais.
    Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
    Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen