Tilasin nettipuodista kirkaat vilkunlasit, ja niitä vaihdellessa tuli pieni ongelma: lasit eivät ole tiiviit eivätkä kiinnitysruuvit pidä laseja kunnolla paikoillaan (yllätys yllätys, made in china). Tuleeko siis mieleen jotain teippiä tms. millä tiivistäisin lasit jotteivat huurru eivätkä heilu. Pari milliä saisi olla tiivisteen paksuus. Orkkislaseissa on tiivisteet ja nehän nyt tietysti istuvat paikoilleen oikein hienosti heilumatta yhtään mihinkään. Pitääkö alkaa ikkunatiivisteestä leikkailemaan sopivia...
Tuo on kyllä hyvin yleinen ongelma noiden "tarvike"osien kanssa.
Löytyskö esim. Etolasta sellaista U-kumilistaa minkä vois laittaa siihen vilkunlasin reunaan?
Itselläni on Led-vilkut edessä ja ainakin toisesta tulee kostealla kelillä ja pesun yhteydessä melkoinen huurukotelo. Saas nähdä kuinka kauan kestää.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Mustaa silikonia laitoin omaan led-takavaloon tiivisteeksi
(huom. tosin viimeistelyssä saa olla tarkkana jos ja kun jää näkyvälle paikalle..
tuo takavalon tiivistepinta kun jää katteen reunan taakse..), kun oli jäänyt tiivisteet pois varmaan jo suunnitteluvaiheessa..
Ihan pätevän oloinen, tiedä sitten onko juuri _se_ oikea ratkaisu, mutta tuubi kun oli valmiina, niin..miksei?
"Black Silicone Musta silikoni
Yleiskäyttöinen musta tiivisteaine ulko- ja
sisäkäyttöön. Tiivistää, liimaa, korjaa ja kunnostaa lasia, metallia, muovia ja tiivistelistaa.
Suojaa ja korjaa sähköjohtoja.
Voidaan käyttää pysty ja vaakapinnoille.
Vedenkestävä ja joustava.
Lämpötilankesto –62 ºC - +232 ºC.
Kestää öljyä, vettä, sääoloja, tärinää ja rasvaa.
Tyypillisiä käyttökohteita: Tuulilasit, ovet,
sähköliitokset, saumaukset ja tiivistenauhat."
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
Ymmärsinkö oikein että Kiinalaiset ovat vain pelkät muovit, vailla tiivisteitä. Mitenkäs onnistuisi niiden tiivisteiden siirto alkup.laseista noihin Kiinalaisiin![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
On ne alkuperäistiivisteet sen verran tiukalla liimauksella laseissa kiinni että ei niitä venyttämättä taida saada irti.
Silkkari varmaan tiivistäisi oikein loistavasti, mutta kun niitä polttimoita täytyy ehkä välillä vaihtaa, niin saattaa tuo lasien irrotus käydä hankalaksi. Täytyy kaiketi kierrellä vielä rautakauppoja ja etoloita, josko jotain tarkoitukseen sopivaa löytyisi.