Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Mitenkä saisin takaisin kiillon alumiinin änkkäriin,joka on joskus ollut kirkas ei melkeimpä matta niin kuin nyt?
    Myös käyrät pitäis jollain käsitellä mutta millä?
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  2. #2
    Toimiskohan tuossa hommassa ihan krominkiillotukseen tarkoitettu tahna, vaikkapa Autosol? Saa varmaan ihan autotarvikeliikkeestä ainakin...
    x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x

    * * * * * * * * * *
  3. #3
    Pommittajilta löytyy melko hyvää neuvoa:

    Tekniikka FAQ

    Jos työ tuntuu liian suurelta, kannattaa vilkaista netistä valokuva American Airlines suihkarista, niin suhteellisuudentaju palaa



    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  4. #4
    Jos se änkkäri on jonkun toimesta vedetty ihan peiliksi, niin autosolilla ja soppelilla huopalaikalla esim. tulee takaisin kiilto. Hommaahan tuossa on, mutta ei mitään verrattavissa esim. koko rungon kiilloittamiseen

    Jos taas ei ole ollut peilinä, eli normipinnasta tummentumat pois, niin tuosta taas en tiedä, että mikä aine / menetelmät soveltus parhaiten.

    - P
  5. #5
    Tuossa olis tuommoista linkkiä:

    http://metku.net/index.html?path=mod...shuttle/index2

    Itseltä löytyy kaapista tuota perus "metal polish&restorer" - tököttiä ja mitä nyt kerran sitä testasin pieneen alumiinipalikkaan, niin hoiti kyllä hommansa.

    Aika kallistahan tuo tökötti kumminkin on, joten kannattaa varmaan tsekata ihan perus Motonet/Biltema - valikoima. Löytyy varmaankin vastaavaa alumiinin kiillotukseen tarkoitettua tököttiä sieltäkin, joka hoitaa homman yhtä hyvin..
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  6. #6
    liuottimella paskat ensin pois ja sitten rikkihapolla ja painepesurilla. näin ainakin raskaan kaluston putket, vanteet ja tankit



    käytössä:
    Honda VT1100 ACE

    vanhat:
    Yamaha FZR600
    Honda CB750 SevenFifty
    Honda XL600V Transalp
    Yamaha FJ 1100
    Suzuki TS250
    Suzuki DR600
    Suzuki GSX750F
    Yamaha XT600
    Yamaha XTZ660
    Honda VTR1000f
    Honda VT750 ACE
  7. #7
    Autosolilla tuli vaimentimesta erittäin hyvä ja väliputkikin mikä oli sellainen ruskea ennen käsittelyä niin muutti värinsä tyystin,voikohan autosolilla käsitellä myös alkukäyrät,nekin on ollut varmaan uutena kirkkaat,mutta nyt yhtä ruskeat kuin sliparin väliputki vielä tänä aamuna.
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  8. #8
    Lainaa (busai @ Maalis. 24 2009,17:09) kirjoitti
    Autosolilla tuli vaimentimesta erittäin hyvä ja väliputkikin mikä oli sellainen ruskea ennen käsittelyä niin muutti värinsä tyystin,voikohan autosolilla käsitellä myös alkukäyrät,nekin on ollut varmaan uutena kirkkaat,mutta nyt yhtä ruskeat kuin sliparin väliputki vielä tänä aamuna.
    Ne on sen verran arassa paikassa että muuttavat väriä lämmön jne. vaikutuksesta aika nopeasti. Mutta sinällään, voi kyllä.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  9. #9
    Metal polish on TODELLA hyvää tavaraa. Niitä on erimerkkejä, mutta joku krominkiillotusaine kuitenki, esim. Autosolia olen viimeks käyttänyt. Joskus kiillottanu koko alakerran koneesta ja hyvin on kiilto pysyny vaikka lämpee ja siitä jää alumiiniin pieni pinta eli ei pääse hapettumaan niin herkästi, se on ainakin oma kokemus.

    Saa kaiken alumiinin kiiltämään hyvin kun jaksaa tehdä työtä, ensin maalit pois ja sitten mahdollista hiontaa, brilloa, polishilla vikana ja AVOT

    Kiillotinpa viimeksi putken lämpösuojat joista ei irronnu pinnote muutakun hiomalla alkuun 80-paperilla, että hiukan meni tunteja, mutta hyvä tuli!
    BMW R850R
  10. #10
    Oiskohan noista ohjeista mitään apua?

    http://www.intruderclubfinland.fi/clubpag....us.html

    - Kari
    BMW HP2 Megamoto -07
  11. #11
    Kyllähän alumiinin saa upeesti kiiltelemään jollain metallin kiilloutustahnalla (joku mainitsi Autosolin). Toimii mutta ei kauaa ku alkaa hapettumaan ja/tai lämpötilat vaikuttaa pintaan.
    Edit: kiillotatte uudelleen esim. Autosolilla niin huomatte miten mustaa mönjää on taas rätti täys...

    Yks vaihtoehto on jaksaa jumpata noiden kiillokkeiden kanssa silloin tällöin.

    Toinen vaihtoehto vois olla pyyhkiä varovasti ja pehmeästi ja samansuuntaisesti sileetä alumiinipintaa teräsvillalla (tai patapata tai mitä niitä nyt onkin). Saat nätin pinnan ja se pysyy sellaisena kun sivelet siihen viimeksi Sinolia.
    Toki joudut toisinaan toistamaan tuon käsittelyn mut ei oo iso homma.
    Sinoli (elikkäs tenttu eli viina (vapaa suomennus)) poistaa epäpuhtaudet huokosista (nehän siellä tummenis...)

    Joihinkin kohteisiin Teräsvilla + Sinol vois olla oiva konsti.
    Muistelkaapa vaikka esim. aiempia bleidejä. Niiden isot pöntöt sai siisteiksi em. konstilla. Tai miksei c-mallin kymppiärränkin orkkisputken. Tai 12R,mahtiputket!!!



    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  12. #12
    Pari lisäjuttua vielä:

    Joo, Biltemasta löytyy tosi tehokasta metallin kiillotustahnaa ihan perinteisestä tuubista.
    Ei maksa paljoo mut varoitan, haisee tosi pahalta. Paino sanalla tosi.

    Toinen ajatus tuli siitä että niin helppoa kuin alu onkin työstää niin jossain kohdin rosteri, esim. jäykempänä tavarana puolustaa paikkaansa. (esimerkkinä vaikkapa siro akkukotelo tai äänenvaimentajan kiinnike.
    Nimittäin, sen lisäksi että rosteriosan voi tehdä paljon ohuemmaksi niin se on myös tosi paljon helpompi kiillottaa tai pitää kiiltävänä (rosteri ei hapetu niin pahasti kuin alu)

    Tämän kallisarvoisen ohjeen myötä toivotan Teille kaikille hyvää ötyä!



    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  13.  
  14. #13
    Tuossa alumiinin kiilloituksessa on tosiaan se ongelma, että reagoi hapen kanssa ja oksidoituminen alkaa käytännössä heti. Tuota voi estää esim. mainitulla Sinolilla, tai vahaamalla pinnan ja jotkut vetää lakan päälle. Itse en lakkaa vetäisi päälle, sillä oksidoituminen alkaa tosiaan heti ja melko varmasti, vaikka on lakka päällä, niin jossain vaiheessa se alumiini muuttaa väriään ja on sitten lakan alla ja uudelleen käsittely menee hankalaksi.

    Vanteissa olen tehnyt keväisin käsittelyn autosolilla ja sitten vahannut silloin tällöin pinnat. Pysyy kesän kohtuullisen näköisenä noin toimien.

    - P