Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Etupumppujen yläpäissä on tuollaiset säätönamiskat. Meikäläisellä ne pyörii ympäri niin monta kertaa kuin jaksaa veivata. Napeissa on numerotkin nähtävästi jäykkyyttä kuvaamassa, mutta eikös sen napin liike pitäisi olla jotenkin rajattu, eikä noin pyöriä ympäri mitään mitään rajoittajaa?

Elikkäs ovatkohan vallan rikki?
    Tomi
    Yritin tuosta Haynesin kirjasta (kattaa tosin vain mallit -98 ... -02) kattoa, ja ilmeisesti siitä säätöruuvista menee pitkä säätötanko iskarin pohjaan. Sain sen käsityksen, että tuon säätötangon alapäässä olis jonkinlainen talttapäisen ruuvimeisselin tapainen pää, jonka pitäis olla iskarin alapään vastaavassa lovessa. Nyt kun sulla pyörä on talvilevossa, voisi olla hyvä aika aukaista tuo pumppu ja kattoo onko se tangon pää esim vaikka poikki, tai sitten ei oo vaan siinä lovessaan.

Tämä on siis ihan manuaalin pohjalta tehty teoreettinen tulkinta, kun omassa GSX 750 nakussa ei moista säätöä, eikä säätötankoa ole lainkaan.

Niin, ja eikös säädettäessä pitäis tuntua naksauksia vaihdettaessa säätöä asennosta toiseen, jos se tanko on kunnossa?
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
    Hämärän muistikuvan mukaan nappuloiden kuuluisikin pyöriä ympäri, mutta pykälät pitäisi tuntua joka numeron kohdalla. Mutta tämä on siis kohtuullisen hatara muistikuva, tästä on muutama vuosi aikaa kun mulla oli tuollainen keula mopossa. Sen kuitenkin muistan iskarin sisärakenteesta, että tuolla napilla valitaan öljynvirtausta kuristava reikä kolmesta eri vaihtoehdosta. Eli säätövaihtoehtoja on tarjolla vain ne kolme, vaikka kuinka pyörittelisi nappulaa.
    Arttu
    Lainaa (ArttuH @ Maalis. 24 2009,13:31) kirjoitti
    Hämärän muistikuvan mukaan nappuloiden kuuluisikin pyöriä ympäri, mutta pykälät pitäisi tuntua joka numeron kohdalla. Mutta tämä on siis kohtuullisen hatara muistikuva, tästä on muutama vuosi aikaa kun mulla oli tuollainen keula mopossa. Sen kuitenkin muistan iskarin sisärakenteesta, että tuolla napilla valitaan öljynvirtausta kuristava reikä kolmesta eri vaihtoehdosta. Eli säätövaihtoehtoja on tarjolla vain ne kolme, vaikka kuinka pyörittelisi nappulaa.
    Juurikin näin. Itse juuri iskarit avanneena totesin tämän omin silmin. Siellä on kolmion muotoinen ontto tikku, jossa on eri seinillä aina eri määrä reikiä, joista öljy menee läpi.
    Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!

Sussu 750F -89
    Selvä,saa siis pyöriä ympäri.
    Ja tuo ontto tanko on myös ehjä ja tapaa iskarin alapäässä olevan kolon kun aikansa pyrittelee, siis takaisin asennettaessa. Otin yläpään irt tarkistaakseni että tanko ei ole poikki.
    Kyllä siitä säätönapista napsauksia kuuluu kun pyörittää. Vielä kun tietäis missä asennossa säätö on löysimmillään/kireimmillään.
    Tomi
  6.  
    Mucho Lochical. Ykkönen on löysin. Arvaa mikä on jäykin? Entä siltä väliltä?

Näin mun seiskapuolikkaassa ja keulahan on, jos ei sama niin ainakin erittäin lähellä. Ainakin Häynesin oppaassa.
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

- Ismo Alanko

K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.