Hankkii kunnolla paalatun kilpipelin ja sitten sen markkinoille tulevan track only version missä on kittiosat valmiina.
muoks. https://www.asphaltandrubber.com/bikes/yamaha-r6-race/
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Hieman harmillista kyllä, jotenkin kierolla tavalla tykkään näistä korkealla laulavista yläkireistä kuussatasista, mutta ei kai se auta kuin siirtyä tulevaisuudessa johonkin maamoottoriin...
Kyllä se pitää olla omin pienin kätösin rystyset verillä pimeässä tallin nurkassa kasaan niputettu sydänverellä kyllästetty teos, eikä mikään tehdasmalli.![]()
Ja asiasta kottikärryyn, toisivatkohan ne lyhyet imutorvet sekä ensiöluistien avaaminen pikkuisen lisää terävyyttä koneeseen ja olisko Woolichin ECU-flässi hintansa väärtti vai perinteinen Power Commander? Tai onko jollain Jammu-gurulla tuohon perinnemalliin jokin kikka vakio Eculle?
Antin kautta onnistuu siis noi kaikki vaihtoehdot ja varmaan joku muukin. Ifitec ei tuohon ecuun pysty tekemään ihmeitä (uudempaan pystyy flässäämään kaikki kit-ominaisuudet ja blipperin), mutta hyvä puoli on että silloin se on täysin "vapaa" ecu ilman rajoituksia. Woolichilla on tiettyjä rajoituksia johtuen noista lisensseistä. Power commanderilla pystyy vain huijaamaan bensakarttoja.
Isoin kysymys on, että mitä tuohon kannattaa tehdä. Onko tarvetta sifterin ohjaukselle jne. Kokemuksesta noi säätäjät oppii tietämään, että mikä systeemi on hinta/laatu suhteeltaan paras mihinkin pyörään ja asiakkaan tarpeeseen.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Mistähän saisi R6 (2008-2016) service manualin Eurooppaversioon? Pelkkä sähkökaaviokin riittäisi positiolistauksineen. Netistä löytyy helposti US-mallin service manual, mutta siinä on eroja mm. ajonestoon liittyen.
Eli netistä löytyvät YZFR6X(C)-versiot service manuaaleista ovat vääriä.
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Tarkoituksena olisi tehdä Yamahaan kytkinmodi ratakäyttöä ajatellen, eli poistaa yksi kolmisakarainen levy ja jättää kaksi paikoilleen. Jos vain otan tuon yhden pois, eihän kytkimen paksuus samalla muutu vai joudunko laittamaan tuon yhden sakarat katkaistuna paikoilleen?
2015 Hayabusa
2015 S1000RR
Se riippuu siitä miten paljon sinne haluaa luistoa ja moottorijarrua (ja kuinka usein haluaa vaihtaa kytkinlevyjä).
Tohon vaikuttaa tosi paljon koko muu setuppi ja tietysti omat mieltymykset. Jos se kolmella jousella tuntuu kovin levottomalta, niin ottaisin yhden jousen pois lisäämättä shimmiä.
Mulla on blipperi ja kittiecun moottorijarrukartat, niin luistoa tarvii kytkimeltä vähemmän.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Mulla on R1 yksi jousi pois ja ri mitään tilalla. Toimii ainakin isommassa myös tuolla tavoin.
---
Ei se nyt varsinaisesti levoton ole jarrussa, tosin hieman lisää kytkimenluistoa jarrutuksessa kaipaisi ainakin kokeilumielessä. Itsellä ei polttoaineen syöttö katkea täysin moottorijarrussa, muuta ei lastulla saatu aikaan kun ei ole kittiecua. Tosin tälläkin sai jo parannusta selkeästi aiempaan. Täytyy kokeilla miten tuo yhden kolmisakaran poisto vaikuttaa, säädetään sitten lisää tallissa kesällä![]()
2015 Hayabusa
2015 S1000RR
Aika erikoinen tuo -21 R6, ratapeli missä valot yms. Mitä ne tekijät on siinä miettinyt?
Onko joku jo hommannu tuollaisen ja jos on niin paljonko pitää purkaa rataa varten?
#73
Yamaha YZF R6R 2007
MV Agusta Brutale 989r 2008
Yamaha YZF R6 2008
www.tomannsport.com
http://www.youtube.com/user/tomann
https://www.facebook.com/sami.tomann
https://www.facebook.com/TomannSport/
Kuinka olette varmistaneet eturattaan kiinnityksen? Mutterin pään saa puristettua akselin pitkittäissuuntaisiin uriin ja kierrelukitetta lisätty, mutta se ei vakuuta, ellei ole uusi mutteri joka irrotuksen jälkeen. Oli nimittäin päässyt jo aukeamaan.
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Tuossa kuvan kera:
http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6671610
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Kyselenpä täältä onko vinkkejä mistä ostaa 18mm kuusiokolokärki 1/2 momenttiavaimeen? Toi mun 2002 R6 vaatii ilmeisesti sellasen työkalun etuakselin irroitukseen, eikä omasta pakista löydy.
Kiitti vinkeistä!
Veikkaisin, että kyseessä on 17 tai 19mm kanta?
Tähän on erilaisia työkalujakin olemassa https://www.storm-motor.fi/tyokalut/...4-mm-chromoly/
Helposti saat tehtyä työkalun sopivasta pultista johon kierrät mutteriparin kierteelle ja kiristät ne toisiaan vasten. Sen kun tunkee nurinpäin akseliin niin muttereista pystyy avaimella kääntämään. Sama idea siis kuin noissa valmiissa työkaluissa.
Toki ihan tavallinen kuusiokolohylsykin toimii.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Vastaava motonetistä vähän Motion Pron versioo halvemmalla: https://www.motonet.fi/fi/tuote/8088...alu-17192224mm
Edit: Ei noi hylsytkään kyl hinnan kiroissa ole: https://www.motonet.fi/fi/tuote/7744...hylsy-19-mm-12
https://www.motonet.fi/fi/tuote/7744...hylsy-17-mm-12
Superbike #7
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Aika mallikohtainen juttu tämä, jossain pysyy kiinni ja joissain ei. Esimerkiksi R-yamahat ja 600/750 GSXR ei tahdo noi eturattaan pultit/mutterit pysyä kiinni rata-ajossa. 98-06 R1 taitaa olla pahin esimerkki, irtoilee mutteri vaikka olisi laitettu lukitetta ja se peltinen lukkoprikkakin lyöty kiinni mutteriin.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Vitosen hylsyn käyn kyllä ostaa pois, saa suoraan momenttiavaimeen. Näköjään omissa googlaustaidoissa on vielä harjaantumisen varaa, kun en millään saanut Motonetin kataloogista ulos sopivaa työkalua, vaikka kuinka koetin, ennen postaamista
edit. no se ongelma olikin varmaan et hain väärää kokoa. On tosiaan 19mm kuten Tumppi mainitsi.
Tuli -06 vuotiseen kutoseen vähän keula ongelmaa. Kävi viime kauden viimeisillä ajoilla kuulumaan ”kolinaa” vasemmasta etupumpusta ja lähemmän tutkiskelun perusteella ulkoputken yläpäässä oleva holkki vaikuttaisi olevan väljä.
Löytyykö tietoa että onko tuossa -08 eteenpäin olevassa R6:ssa samat keula kun tässä vanhemmassa (06-07)? Räjäytyskuvan ja sen antaman tuotenumeron perusteella näin saattaisi hyvinkin olla?! Helpottaisi kummasti uuden osan/pumpun löytämistä jos näin olisi.
Yamaha R6R -06
BMW S 1000 RR -10