Sivu: 17 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 71516171819 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 481:stä 510:een 750:sta
  1. #481
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tuurihaukka kirjoitti Katso viesti
    Saat multa halvalla bilteman kolmiosta nostavan (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...nu-2000030177/), jos voit noutaa Helsingistä. Todettu toimivaksi oman R6 kanssa muutaman ratakesän perusteella.
    Tuollaista emäputkesta nostavaa suosittelen, vaikkei itsellä vielä ole. Pitänee hankkia....
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #482
    Emäputkesta nostava vaatii sen että ensin laittaa takapukilla ilmaan että pyörä on suorassa. Sekä ainakin tuo Bilteman malli että takapukin pyörät estetään pyörimästä jollain pönkällä, etupään nostoliike on sellainen että pyörä yrittää rullata takapukin varassa helposti taaksepäin karkuun.
  3. #483
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa HenryT kirjoitti Katso viesti
    Kaikissa on omat puolensa,
    -"piikeillä" oleva malli, nopea, helppo, mahdollisuus irroittaa vanne poistamatta satulaa.
    -kolmiosta nostava, vähän hankalampi käyttää kun pitää sihdata tappia reikään ,antaa mahdollisuuden irroittaa keulaputket,mahdollisuus irroittaa vanne koskematta satulaan (riippuen pukin mallista)
    -kuvan mukainen malli, nopein, helpoin, ei tarvii sihtaa niin paljon kun piikillistä, vanteen irroitus vaatii satulan irroituksen.
    "Satulal" tarkoitat varmaan jarrusatuloita?
    Millä ihmeen konstilla eturenkaan saa pois, irrottamatta jarrusatulat?
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  4. #484
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    "Satulal" tarkoitat varmaan jarrusatuloita?
    Millä ihmeen konstilla eturenkaan saa pois, irrottamatta jarrusatulat?
    Ihmettelin itekin samaa niin piti alkaa googlettamaan. Eli ilmeisesti näin: https://youtu.be/HXhG4RfxEwE
    KTM EXC-F 250 Six Days -15
  5. #485
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tuurihaukka kirjoitti Katso viesti
    Saat multa halvalla bilteman kolmiosta nostavan (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...nu-2000030177/), jos voit noutaa Helsingistä. Todettu toimivaksi oman R6 kanssa muutaman ratakesän perusteella.
    Ei oo hyvä omiin tarpeisiin, muuten kyllä.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  6. #486
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Jos sieltä ei vikaa löytynyt, niin sittenhän sen on oltava muualla vaihteistossa. Toisaalta jos pyörä on seissyt tolkuttoman kauan käyttämättömänä liikkeen rivissä (likaiset öljyt koneessa) on toki mahdollista että sinne vaihteistoon on sittaantunut jotain epäpuhtauksia mitkä siellä kanittaa joko vaihderumpua/siirtäjiä tai itse rattaita.

    Liikkeellähän on vastuu tuon laitteen toimivuudesta, eli sinne vaan kontaktia että mitä tehdään. Ehkä ensimmäinen teko olis selvittää kauanko pyörä on seissyt. Jos on seissyt pitkään, niin öljynvaihto ja uusi yritys voisi olla paikallaan. Liike ei ihan ensimmäisenä ala siitä konetta purkamaan, ehkä todennäköisempi reitti on kaupan purku.


    - T -
    No niin, vähän tilanteen päivitystä.
    Tänään kävin ajamassa pikku lenkin ennen kuin sovin pyörän noudon liikkeeseen tutkittavaksi. Vaihteet toimi kuten pitääkin .
    Voi olla että vaihdevivuston nivelet olivat vähän kankeat tai jotain ja nyt herkistelyn jälkeen alkoivat pelaamaan paremmin. Mutta hyvä niin, nyt vaan odotellaan lämpöisempiä ajokelejä.
  7. #487
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Onkos kukaan kokeillut delvacia R6:ssa?
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  8. #488
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Onkos kukaan kokeillut delvacia R6:ssa?
    Aaaaand here we go again.....
    Superbike #7
  9. #489
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Aaaaand here we go again.....
    Eikös ruutonen kierrä vähän pidemmälle kuin muut, niin en suosittele.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #490
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Aaaaand here we go again.....
    Tissitkin mainittu.
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  11. #491
    Mitkäs oli hyvät kliparit R6:een?
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  12. #492
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    Mitkäs oli hyvät kliparit R6:een?
    Mulla on noi LSL:n tuotteet, ei valittamista. Varmaan kaikki muutkin laadukkaat tarvikekliparit lienee hyviä.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  13. #493
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Mulla on noi LSL:n tuotteet, ei valittamista. Varmaan kaikki muutkin laadukkaat tarvikekliparit lienee hyviä.


    - T -
    Muistelen vaan, että olisko ollu pp-tuningin kliparit jotka joillain katkennu aika vaarallisesti. Joku myös motoparkissa kerran kehu jotain halpoja tarvikeklipareita jotka ollu hyvät... Täytyypä googlailla.
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  14. #494
    Eiks Pp-Tuningil oo ne yhet mitkä tulee päästä kiinni tai jotain. Ite ostaisin ehkä Renthalit ku niissä on kivat aste merkit
    Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
    Ex Daytona 675 07
    Ex honda hornet 900 05
    Ex honda cbr 600f
    Ex kawasaki zx6r 98
  15. #495

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    Muistelen vaan, että olisko ollu pp-tuningin kliparit jotka joillain katkennu aika vaarallisesti. Joku myös motoparkissa kerran kehu jotain halpoja tarvikeklipareita jotka ollu hyvät... Täytyypä googlailla.
    PP-tuning rakenne on sellanen, että kliparin putki on kiinni päästä yhdellä M8:lla. Toimii, mutta virhemarginaali kiristäessä on aika pieni. LSL:t on todella lujaa tekoa. Jos niistä muuttaisin jotain, niin itse tangot vaihtaisin vähän ohuempi seinämäiseen, jotta ne luovuttaisi isoissa kaadoissa helpommin. Nyt omasta pyörästä sai taas painella keulaputkesta pientä soikeutta siltä kohdin pois kaadon jäljiltä. Halvat jos ostaa, niin vaihtaa ainakin pultit varmasti kunnollisiin ja lukitteen kansaa oikeaan momenttiin.. yhdet tuollaiset kiinan kliparit oli katupyörässä joskus ja kyllä ne paikoillaan pysyi edellä mainituin muutoksin. Renthalit vaikutti kans nopealla hypistelyllä ok tavaralta, niillä en tosin ole vielä ajanut.
    ---
  16. #496
    Kiitos tipseistä, täytyy laittaa jotain tilaukseen että sais vähän avattua tota ajoasentoa.

    Toinen kysymys:
    - Kävin tuossa tekemässä vähän "starttitreeniä" tänään, ja samalla kun otin yhden lähdön videolle huomasin, että jotenkin pakoputki röpöttää kiihdytyksissä. Eikö tota AISista johtuvaa putputusta tule yleensä vaan moottorijarrutuksessa?

    - Saattaa toki johtua siitä, että Y-putken liitos voi falskata vähän ja ainakin sliparin kiinnitys falskaa kun siinä ei ole kiristintä kiinni ollenkaan.

    Jos joku haluaa diagnosoida äänestä mistä on kyse, voin laittaa privassa youtubelinkin.
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  17. #497
    Uutena Yamaha-kuskina en ole tottunut kuuntelemaan R6:sia. Äänet olivat vakioputkistolla tosi hiljaiset. Nyt pakoputkiston avartamisen jälkeen jotenkin myös kone kuulostaa ihan Kawasakilta. Onko kylmän koneen osalta normaalit äänet? Modauksina katin poisto, Akran Megaphone ja AIS tulpattu (vain levyt ei tulpattu venakopan sisällä).

    https://youtu.be/r1JfcpCz49A
    Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
  18. #498
    Lainaa Kolmone kirjoitti Katso viesti
    Uutena Yamaha-kuskina en ole tottunut kuuntelemaan R6:sia. Äänet olivat vakioputkistolla tosi hiljaiset. Nyt pakoputkiston avartamisen jälkeen jotenkin myös kone kuulostaa ihan Kawasakilta. Onko kylmän koneen osalta normaalit äänet? Modauksina katin poisto, Akran Megaphone ja AIS tulpattu (vain levyt ei tulpattu venakopan sisällä).

    https://youtu.be/r1JfcpCz49A
    Juu kylmässä koneessa ihan normi äänet, alkaa kiihdytyksessä korkeilla kierroksilla vähän putputtaa. Ei varmaan mitään vakavaa, mutta ärsyttävää kun ei tiedä mistä tulee. En muista kuulleeni tota ääntä ennen katin poistoa.

    Täytynee tilata AIS block platet ja kiristellä toi putki kunnolla paikalleen.

    Ajattelin muuten lähettää ECUn kohta ifitecille, saavat laittaa blipperin samalla.
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  19. #499
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kolmone kirjoitti Katso viesti
    Uutena Yamaha-kuskina en ole tottunut kuuntelemaan R6:sia. Äänet olivat vakioputkistolla tosi hiljaiset. Nyt pakoputkiston avartamisen jälkeen jotenkin myös kone kuulostaa ihan Kawasakilta. Onko kylmän koneen osalta normaalit äänet? Modauksina katin poisto, Akran Megaphone ja AIS tulpattu (vain levyt ei tulpattu venakopan sisällä).

    https://youtu.be/r1JfcpCz49A

    Aika normaalilta kuulostaa. Katteet kun on pois niin noi mekaaniset äänet kuuluu paremmin ja jakopään puolelta kuuluu selvästi voimakkaampana. Putkistomuutokset saa helposti myös venttiilikoneiston kuulostamaan äänekkäämmältä. Eli mekaaniset äänet johtuu tai kaikuu putkea pitkin paremmin korviin.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  20. #500
    Myydään R-6 2008-2015 malliin sopiva apukuskin penkin tilalle tuleva suojakoppa, eli fairing cover.
    Käyttämätön ja väri on candy red, mutta maali päälle jos ei ole oman pyörän värinen.
    Hinta 10 €


    p.045 1164959/ Marko

    Tai kajosma@gmail.com

    Osa on Helsingissä, mutta posti kulkee.
    ER-5
    ZR-7S
    SV 1000S
    FZ-1S
  21. #501
    Millähän kierrosalueella R6:n oma ecu säätää seoksia vakiolamdan arvojen perusteella?

    Käytin R6:n dynossa. Yläpää oli seosten suhteen tontilla, mutta alempana (alle 9500 rpm, mutta lähinnä 5000-6500 rpm) seokset kävivät laihalla. Pyörän oma lamda oli irrotettuna dynossa, joten ecu ei voinut säätää itse alapäätä, vaan heitti seosarvot jostain mistä lie.

    Pyörän muutokset AIS:n poisto, katinpoisto ja slipari.
    Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
  22. #502
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kolmone kirjoitti Katso viesti
    Millähän kierrosalueella R6:n oma ecu säätää seoksia vakiolamdan arvojen perusteella?

    Käytin R6:n dynossa. Yläpää oli seosten suhteen tontilla, mutta alempana (alle 9500 rpm, mutta lähinnä 5000-6500 rpm) seokset kävivät laihalla. Pyörän oma lamda oli irrotettuna dynossa, joten ecu ei voinut säätää itse alapäätä, vaan heitti seosarvot jostain mistä lie.

    Pyörän muutokset AIS:n poisto, katinpoisto ja slipari.
    En tarkkoja arvoja osaa sanoa, mutta tyypillisesti lambda korjaa vain pienellä kaasulla ja kuormituksella ajettavia tilanteita.
    Isolla kaasunasennolla ollaan aina rpm/tps kartalla.
    Superbike #7
  23. #503
    Tässä vielä käyrät...

    https://www.dropbox.com/s/mscj9zwka0...42017.jpg?dl=0

    Menneekö säätöhommiksi?
    Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
  24. #504
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kolmone kirjoitti Katso viesti
    Tässä vielä käyrät...

    https://www.dropbox.com/s/mscj9zwka0...42017.jpg?dl=0

    Menneekö säätöhommiksi?
    Kyl tosta pirusti paremman saa säätämällä. Tällä hetkellä aika ruma tuo AFR ja 9 tonnin kohdalta käyrä tasottuu säätämällä kyllä aika paljon.
    Superbike #7
  25. #505
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Komppaan Esaa, aika hankala on tommosella koneella ainakaan kovaa ajella. Siinä on esim. herkullisimmalla alueella 12,5-14krpm ihan kuollut kohta ja lambda mitä sattuu.

    Onko toi muuten RJ11 vai RJ15? Tosta näyttäis puuttuvan se säätyvien imutorvien tekemä kuoppa..

    Tuosta alimmasta käyrästä näät minkälaisen tuosta saa säätämällä: https://www.facebook.com/21605055173...type=3&theater


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  26. #506
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Onko toi muuten RJ11 vai RJ15? Tosta näyttäis puuttuvan se säätyvien imutorvien tekemä kuoppa..

    Tuosta alimmasta käyrästä näät minkälaisen tuosta saa säätämällä: https://www.facebook.com/21605055173...type=3&theater
    RJ15. Missä sen kuopan pitäisi näkyä?
    Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
  27. #507
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kolmone kirjoitti Katso viesti
    RJ15. Missä sen kuopan pitäisi näkyä?
    Oma (tuo edellinen käppyrä) on siis RJ11, tuossa on RJ15 vakiokoneen esimerkkikäyrä https://www.facebook.com/21605055173...type=3&theater

    Muutenkin noissa käppyröissä on jonkun verran eroa kun on kyse eri moottoriversiosta..


    - T -

    Edit: luulin että kyse oli RJ11 koneesta kun käyrä näytti siltä, eikä kone juurikaan veny imutorvien vuoksi lähellä rajoitinta. Onhan tuossa se kuoppa 13,5k kohdalla, tosin ei niin selvästi kuin yleensä.
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  28. #508
    Kun ny säädöistä puhutaan.

    Mitään tietoa millanen kartta tossa ifitecin ecumodissa tulee vakiona? Mitenköhän hyvin pelaa ton kattipoiston saaneen vakioputken kanssa.
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  29. #509
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Varmaan jotkut ihan perusmapit että tyyliin pyörä lähtee käyntiin. En ajaisi säätämättä metriäkään niillä..

    Noilla säätöhemmoilla on sit parempia mappeja jotka vaihdetaan sinne ennen penkitystä ja penkissä hierotaan sitten tarkemmat pyöräkohtaiset säädöt.


    - T -


    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    Kun ny säädöistä puhutaan.

    Mitään tietoa millanen kartta tossa ifitecin ecumodissa tulee vakiona? Mitenköhän hyvin pelaa ton kattipoiston saaneen vakioputken kanssa.
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  30.  
  31. #510
    Moi,


    Tuli ostettua elämänsä ensimmäinen moottoripyörä, Yamaha R6 vm.04

    Löytyykö mistään suomenkielistä manuaalia? Lontoota ei jaksaisi alkaa vääntämään...
Sivu: 17 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 71516171819 ... ViimeinenViimeinen