Tää on aikalailla mielipideasia. Kuhan täyttää luokitukset ja vaihtaa riittävän usein ni sillä pitäs pärjätä. Puuilosta on tullut haettua Motulin 5100 10w40 tai 15w50 (alle 40e/4l), motonetissä vähän kalliimpaa.
Pelkästään ton tiivisteenvaihdon takiahan siis ei öljyjä tarvii vaihtaa tai edes valuttaa ulos jos sitä meinasit. Mut tietysti öljyjen vaihto on muuten aina hyväks.
Koitin asiaa udella pikakyssäri-langasta mut se ei oo saanu viel vastauksia. Joo, sinänsä ei ois tarve kyllä vaihtaa viel öljyjä ku alle tonni on katuajossa rullattu vasta noilla öljyillä. Mitens tuo tiivisteenvaihto suoritetaan, pyörä tarpeeksi kallelleen(kuinka kallelleen) ja koppa auki?
Lahjomaton myyttinen sankarihahmo
YZF-R6R -06
&
FZ6-S -05
Ei tarvii olla edes kallellaan, kunhan kone vaan on kylmä ja öljyt valunu takas pohjalle. Öljytikusta voit suurinpiirtein hahmottaa missä se öljypinta on sillon kun kone ei ole käynnissä.
Edellisellä sivulla oli juttua tosta luistokytkimen säädöstä, siinä on kuvassakin kytkin auki öljyt sisällä. Eli noilla ohjeilla, mutta et pura enempää ku ton kopan.![]()
Kiitokset hyvistä vastauksista jälleen!
Damskun kuvasta oli melkoisesti hyötyä, sillä tuli tajuttua käsittämätön aivopieru ennen kuin lähdin talliin turaamaan. Jostain syystä meni nimittäin kopat sekaisin ja tuli ostettua väärä tiiviste![]()
Tänään kävin vaihtamassa oikeaan ja jos huomenna sen sitten asentelisi paikalleen. Samat ohjeet luultavasti pätee magneetonkin puolella.
Lahjomaton myyttinen sankarihahmo
YZF-R6R -06
&
FZ6-S -05
Onko kenelläkään käytössä tällaista Akrapovicin Megaphone sliparia?
http://www.motovationusa.com/mvstore...-Y6SO6T_01.jpg
Mikään näyttävinhän se ei kylläkään ole, mutta olisi mielenkiintoista tietää, että millaiset äänet tuollaisesta lähtee? YouTube on pullollaan videoita, mutta eipä niistä kunnolla selvää saa. Jos jollakin tuollainen on, tai on päässyt livenä kuulemaan, niin olisi kiva kuulla kokemuksista.
Hinnan puolestahan tuollainen on melko edullinen, mutta kannattaako suosiolla ostaa "parempi" (kalliimpi)?
Yamaha R6R '06
Ex. Kawasaki ZX-6R '00
Ei kai ne äänet siitä juur ainakaan voimistu, kun se alkuperänenki "vaimennin" on vaan suora putki. Pienen sävyeron varmaan voi äänessä huomata. Varsinainen äänenvaimenninhan on jo aikasemmin putkistossa, se pyörän alla oleva laatikko. Eli en tohon lähtis pelkkää sliparia muuten vaan vaihtamaan, kun alkuperänenkin on aika siro ja tyylikäs. Tietysti jos se on kaaduttu ruttuun tms. Kokoputkistot sit asia erikseen.
Jep, näinhän se varmasti on.
Tosiaan, naarmujen takia olisin sitä pääasiassa vaihtamassa, kun aikasemmalla omistajalla oli käynyt pieni vahinko. Naarmut tosin ovat niin alhaalla, että eipä ne sieltä ilman suurempaa tarkastelua edes näy.
Tässä taitaa nyt sitten käydä niin, että aikanaan vaihdan siihen kokoputkiston.
Yamaha R6R '06
Ex. Kawasaki ZX-6R '00
Hyödynnetääs lankaa taas; mimmosissa lukemissa teillä pyörii lämmöt normiajossa? Ja jos Damskulla on vielä vakiomittaristo, missä näkyy lämmöt, niin mitä sulla on rata-ajossa ollu?
Joutu syylärin käyttämään korjattavana niin tuli vaihdettua samalla Water Wetterit glykolin tilalle. En vaan yhtään muista lämpömittarin lukemia viime ajokerroilta![]()
Lahjomaton myyttinen sankarihahmo
YZF-R6R -06
&
FZ6-S -05
Matkaa ajaessa lämmöt pyörii siellä 80c paikkeil ja kaupunki pyörityksessä hieman korkeemmalla ja flektihän lähtee pyörimään siinä olikohan nyt 105c hujakoilla..
Yamaha R6 -05
Rata- ajossa siinä 80°c tienoilla samoin kuin kadulla ja kaupungissa nousee herkästi yli 100°c ja tosiaan flekti lähtee pyörimään vasta olisko ollut 105°c.
"Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
Muistaakseni tuo flektin käynnistymislämpötila on 103 astetta. Mutta joo, normiajossa tossa 80 asteen tuntumassa pyörii lämmöt.
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Jees jees, eli ihan normilämmöissä pyörii sitten itselläkin. 74-76 paikkeilla huiteli eilen koeajolla ja taajaamaan tullessa hieman enempi. Viikonloppuna näkee sitten ratalämmötkin, kun on tiedossa ratakauden avaus Alastarossa![]()
Lahjomaton myyttinen sankarihahmo
YZF-R6R -06
&
FZ6-S -05
Nonii uus R6 kuski liittyy keskusteluun. Viikon ollut pyörä alla näin muutaman vuoden tauon jälkee ja hauskaa on ollutTosiaan omassa pyörässä toi megaphone slipari, hieman normaalia kovemmat äänet lähtee ja omaa silmää miellyttää. Voin ensi viikolla yrittää laittaa videoon vaikka youtubeen, sen verran surkeita ovat laaduiltaan muut megaphone videot. Ei siinä kiva vehje, radalle pitäis päästä ulkoiluttamaan!
Ja tosiaan kaksikilpinen vehje kyseessä, sen takia tuo akrapovic on siihen isketty
![]()
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas.
Husqvarna 610, R6R
Ei nyt nopeella kooklettamisella löytynyt. Eli kun virrat pistää päälle kuuluu ihmeellistä piippausta, mitä voisi tarkoittaa? Pyörä toimii muuten kyllä niinkuin pitää. Ei nyt silti kuulosta normaalilta ja ei ennen mielestäni tehnyt sitä..
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas.
Husqvarna 610, R6R
Vuosimallista olis apua, mutta jos on uudempi kuin -07 niin sähköinen kaasu ja imukurkkujen säätöservo ainakin pitää ihmeellistä ääntä kun virrat kytkee.
Onko piippaus jatkuvaa? Kokeile väännellä kaasua kun virrat on päällä, jos ääni muuttuu niin em. aparaatit siellä ääntelee.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Jep eli -07 malli tosiaan, pitää huomenna tutkiskella tota ja koittaa paikantaa ääntä..
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas.
Husqvarna 610, R6R
Eli siinä ei sit ole noita sähköllä säätyviä imutorvia, mutta ride-by-wiren servo siellä saattaapi äännellä.
Jos tosiaan ääni muuttuu kaasua käännellessä niin sieltä se kuuluu. Semmoista piipitystä ja vikinää se pitää normaalisti..
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Joo sieltä servostahan se kuului.
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas.
Husqvarna 610, R6R
Mistä öljynsuodatin ja öljyt R6 2008, mistä ootte ostanu/mitä öljyä käyttänyt?
Yamaha YZF-R6R
morjesta vaan kaikille! oon tässä ittelleni ettimässä ens kesää ajatellen ensimmäistä pärrää ja tätä ilmotusta oon kattellu:
http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf-r6r/1760717
miltä tuo teidän ammattilaisten silmiin vaikuttaa ilmoituksen perusteella? merkkiliikkeen huoltokirja siis löytyy ja muutenkin pidetty kuulemma hyvin. mitenkä kilometrit, kannattaako säikähtää? ja minkälainen tuo olisi ekaksi pyöräksi? kiitokset kaikille jotka viitsii vastata ja valistaa tyhmää![]()
Morjens!
Tämä on jännä harrastus, sillä mitä kauemmin olen ite harrastellu > sitä enemmän kallistun ajatukseen "en koskaan enää hanki itselleni uutta pyörää". Sama ajattelumalli on toki aina ollut tuolla kotilopuolella, mutta vasta nyt kypsemmällä iällä alkaa samaa asennettaa huomata näissä 2.pyöräisissä.
Eli mä en käytettyä säikähtäisi, niihin kun on monesti tehty jo valmiiksi kaikki ne "pakolliset" muutokset. Täs sun valkkaamassasi R6.ssa näyttäis selostuksien perusteella olevan myös niin, että ko. muutostyöt on tehty kunnolla. Vaadi toki paperia puheitten tueksi. Dynokäppyrää sun muuta. Se, että noi muutokset on jo tehty > säästää sulta pitkän pennin, eikä näy varsinaisesti pyörän hinnassa ollenkaan.
Itse en takuuajan umpeuduttua kamalasti tuijottele merkkiliikkeiden leimoja huoltokirjassa. Jos ko. vermeen omistaja on ns."harrastaja", hän todennäköisesti on osannut pitää pyörästä huolta itsekkin pienempien huoltojen merkeissä. Merkkihuolloissa ainoastaan isommat tsekit kiinnostaa, kuten vaikkapa venttiilien välyksien tarkistus jne.
Mitä kilometreihin tulee, niin kusiainen on toki kierroskone & tämä ko. malli vielä sieltä parhaimmasta päästä. En kyllä siltikään jaksa uskoa, että 54 000 rullattua kilometriä olisi tuolle padalle liikaa? Taas jotkut säikähtää tuollasia kilometrimääriä sama millanen matkajuhta olisi kyseessä. Meitä kun on niin moneen junaan.
Aina pitää muistaa, että käytetty ei ole = uusi. Sen kun sisäistää niin voi tehdä hyvällä omallatunnolla kauppoja käytetyistä peleistä eikä tarvitse tippua korkealta vaikka jotain pientä ropaamista olisikin edessä. Jos paskempi tuuri käy niin isompaakin... Mut se isompi remppa voi huonon tuurin kera voi olla edessä vaikka taluttaisit kaupasta ihan raakileenkin kotiin.
Äh olipas pyörittelyä... Vähän vaikea neuvoa toisaalta tällasissa asioissa. 10 vuotta sitten mulla olis varmaan ollu suht pitkä nippu ehdottomia raja-arvoja sulle esitellä? Vaan nykyään tuntuu et aivan yks lysti, tästä harrastuksesta kun voi nauttia niin monella tapaa.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Kilometrit ei minua huoleta ellei tuota ole käytetty säännöllisesti radalla.
Hiukan silmiin ottaa tuo kuristusrekisteröinti ja kuitenkin lisäkilkkeitä noin paljon laitettu.
Lisäkysymyksenä pitää heittää kun on ensimmäinen pyörä niin mikä kortti on käytössä kun nykyisellä A2 kortilla tuota ei saa ajaa.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Ilmoituksen mukaanhan tuo on ainoastaan papereissa 25kW joten vahingon sattuessa edessä on iloinen syytelappu vakuutuspetoksestaA2 kortillahan ei nykyisin saa ajaa millään R6:lla eikä edes edeltäjällä Thundercatilla, olipa kuristus tehty sitten miten tahansa ja mihin tehoihin tahansa. Jos kortti riittää täystehoiseen niin R6R on varmasti hauska pyörä keveytensä ja tehonsa vuoksi.
Kovin lyhyille kuskeille erityisesti nuo 06-07 R6R:t voivat tuottaa ikävän pettymyksen kun jalat eivät maahan yltäkkään, pyörä on huomattavasti korkeampi ja satulaltaan leveämpi kuin monet samanikäiset tonniset. Istuinkorkeus taitaa olla peräti 870mm.
Kilometrejähän tuolla on viellä edessään runsaasti jos huollot vain on tehty kuten pitää. Kannattaa käydä kokeilemassa ja kuuntelemassa. Oman kokemuksen mukaan aivan helvetin hauska pyörä ja kusiaiseksi varsin kiihkeä menijä.
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Entinen kawasakinistista tuli nyt yammujätkä, kun zeta vaihtui 2010 vuosimallin R6R:ään. Kohta varmaan alkaa satelemaan kiperiä kysymyksiä, kun pääsen tutustumaan pyörään syvemmin.
Itellä on pituutta n. 187cm ja sovin ruutoseen hyvin. Jalat napsahtaa just kohilleen ja ajotuntuma on sopivan napakka. Tämä niille, jotka miettivät omaa mahtumista hyttiin, niinkuin itse pähkäilin. Koeajollahan se viimeistään selviää. Kaikinpuolin mukavan tuntuinen pyörä, joka on enemmän kuin kotonaan ensi kesän ratapäivillä. Toivottavasti kuskikin...
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä