Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Eli avaimet kateessa talven jälkeen. vm. 97 asti olisi lukko 50€ mutta kyseiseen malliin joka on 2001 nousee hinta 200€.

    Pystyykö lukkoseppä tekemään avaimen jonkin muotin avulla jos vie lukon paikanpäälle?

    Onko jollain tietoa mikä tuossa lukossa on muuttunut vm 97 ja eteenpäin?
    Ongelmana vielä se että menee myös tankinkorkki uusintaa koska sekin vaatii avaimen.
  2. #2
    Ota se lukko mukaan, niin lukkoseppä pystyy tekemään sulle sen avaimen. Saattaa olla helpompaa ottaa vaikka tankinkorkki irti, ei sen tarvitse välttämättä virtalukko olla jos vain sait niitä molempia käytettyä samalla avaimella. En jaksa muistaa mikä aihio oli, mutta ei ollut mikään hirveän harvinainen, joten pitäisi varmaan löytyä ihan hyllystä tai viimeistään tukkurilta.

    Ja mikä tärkeintä, kun teetät niitä avaimia, niin teetä niitä vaikka neljä, mutta älä ainakaan vain sitä yhtä. Niin seuraavalla kerralla voit ottaa vara-avaimen. Vaikka lompakon kolikkotaskuun laitat, nin on reissuillakin mukana.
  3. #3
    Lainaa (yamark @ Maalis. 23 2009,18:21) kirjoitti
    ...Saattaa olla helpompaa ottaa vaikka tankinkorkki irti, ei sen tarvitse välttämättä virtalukko olla jos vain sait niitä molempia käytettyä samalla avaimella...
    Vaikka sama avain kävisikin, niin usein bensatankin korkin lukossa ei ole samaa määrää haittoja mitä virtalukossa.

    -Jay

    Edit: Korjattu tökerö ja keskustelua vakavasti raiteiltaan horjuttava asiavirhe.



    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
  4. #4
    Lainaa (jayr_86 @ Maalis. 23 2009,18:28) kirjoitti
    Lainaa (yamark @ Maalis. 23 2009,18:21) kirjoitti
    ...Saattaa olla helpompaa ottaa vaikka tankinkorkki irti, ei sen tarvitse välttämättä virtalukko olla jos vain sait niitä molempia käytettyä samalla avaimella...
    Vaikka sama avain kävisikin, niin usein bensatankin korkin lukossa ei ole samaa määrää haittalevyjä mitä virtalukossa.

    -Jay
    Totta muuten! Tuota en ottanut huomioon. Kiitos tarkennuksesta, Divarissa on lyhyempi sylinteri tankinkorkissa.
  5. #5
    selvä, pitää ottaa lukko ja tankinkorkki mukaan niin eiköhän se hoidu
    kiitos vastauksista
  6. #6
    eilen pääsin vilkaisemaan lukon kiinnityksiä enkä millään tajunnut miten tuon saa irti. lukon alapuolelta ylöspäin vaikuttaisi menevän "pultit" mutta kun katsoin niin ei ole mitään normaali kantoja joita ruuvata missään. vaikutti siltä että se on jotenkin niitattu kiinni?

    onko kellään kokemusta miten lukot yleensä on kiinnitettynä ?
  7. #7
    Lainaa (diversion600 @ Huhti. 29 2009,08:25) kirjoitti
    eilen pääsin vilkaisemaan lukon kiinnityksiä enkä millään tajunnut miten tuon saa irti. lukon alapuolelta ylöspäin vaikuttaisi menevän "pultit" mutta kun katsoin niin ei ole mitään normaali kantoja joita ruuvata missään. vaikutti siltä että se on jotenkin niitattu kiinni?

    onko kellään kokemusta miten lukot yleensä on kiinnitettynä ?
    Varkaudenestopultit, eli porattava irti. T-kappale irralleen ja porakoneeseen siis.
    ...
  8. #8
    Lainaa (jayr_86 @ Maalis. 23 2009,18:28) kirjoitti
    Lainaa (yamark @ Maalis. 23 2009,18:21) kirjoitti
    ...Saattaa olla helpompaa ottaa vaikka tankinkorkki irti, ei sen tarvitse välttämättä virtalukko olla jos vain sait niitä molempia käytettyä samalla avaimella...
    Vaikka sama avain kävisikin, niin usein bensatankin korkin lukossa ei ole samaa määrää haittalevyjä mitä virtalukossa.

    -Jay
    jos nyt pilkkua nu***taan niin divarissahan ei ole levyhaitta- vaan tappihaittasylinteri.
    Asiaan.
    Lukkoseppä jos olisin niin suhtautuisin hiukkasen skeptisesti siihen että joku tulee lukon kanssa ja haluaa siihen avaimen. Milläs todistaa olevansa oikealla asialla eikä esim. pyörää pöllimässä?
    -kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
  9. #9
    Toisaaltahan saa kyllä ostaa uuden virtalukon avaimineen myös, ja jos todisteita omistajuudesta kaivataan niin löytyy ihan ostokuitista lähtien että sen puoleen ei pitäisi olla ongelmaa

    lukkosepän kautta pääsisi vain paljon halvemmalla kuin se että ostaa uuden luko jonka alkuperäis osan hinta oli yli 200€ + että joutuu nähtävästi tankinkorkin myös uusimaan.
  10. #10
    Tuskin alkavat lukkoliikkessä ihmettelemään tilanetta, kun asiallisesti on liikkeellä. Kuitenkin jos on ottanut jo lukon pois, niin kaippa saisi varastettua pyörän jos haluaisi.

    Ota se yläkolmio pois kohtuu helppo homma, ja vaikka poraat ne isommat ruuvinkannat auki lukon pohjasta, parhaiten onnistuu pylväsporakoneessa. Ne pienemmät pitää muistaakseni vain pohjaa paikoillaan, ei tarvitse avata. Ovat sitten tiukassa eikä meinaa oikeen lähteä vaikka hakkasin taltalla niitä. Ovat ainakin mulla ainakin oli ruuvilukitetta laitettu vaikka mustosuojapultteja käyttivät. Niistä kun lähtee oikeassa momentissa kanta pois, eli ovat varmasti tiukassa.

    Minulla on metallilevy kulkenut mukana tehtaalta asti, jossa on avaimen jyrsintätiedot. Siis semmoinen ihan pieni 20mm pitkä ja non 7 mm korkea johon on stansattu neljä numeroa. Kannattaa katsella ihan varmuuden vuoksi vaikka jostain omistajan käsikirjan tai vastaavan seasta, jos vaikka löytyisi.

    Minun pyörä on vuodelta -99 ja siihen kun tein avaimen niin aihio oli YH35RBR Silcalta, en pysty muistamaan mikä oli Börkeynä, mutta liikkeessä on kääntävät. Aika todennäköistä, että on sama aihio, mutta ei täysin varmaa tietenkään. Helpottaa sitä liikkeen hommaa, kun tietää mistä lähetään veistämään.

    Ja jos on alkanut tulemaan vaikeuksia avaimen käännöössä, niin johtuu pohjahaitan kulumisesta. Voit samalla uusia kaikki haitat, jos niiltä vain löytyy. Aika usein poistavat vain pohjahaitan, niin asia hoituu myös sillä.

    Kohtuu paljon tulee edullisemmaksi teettää uusi avain kuin hakea uudet lukot, kuitenkin kun niitä lukkopesiä on kolme.

    Tsemppiä ja utele jos jotain kysyttävää, vaikka privalla. *
  11. #11
    Ei silti halvin tie, tuntiveloitukset, lukkosepilläkin, on n. 50 euron luokkaa!



  12.  
  13. #12
    Homma hoitui lukkovaasan kautta lähettivät tampereelle lukon ja kolmisen päivää meni niin tuli takas. Hinnaksi tuli 50€ joten halvemmalla säästyi kuin ostamalla uuden lukon sekä tankkikorkin ym.