2015 mopedi, on ajettu paljon ja kytkin kolisee vapaalla. Kalkatus poistuu kun vetää kytkinkahvan pohjaan. Kysymys: Saako korjattua vaihtamalla jouset sekä etu- että takapuolelta?
S1000RR -15 <- CBR 600 F -06 <- CBR 600 F -00 <- Diversion XJ 600 S -01
Siel kytkimessä on semmoinen sisähampaallinen iso ”prikka” (ks jokin avausvideo tai räjäytyskuva)
Yhden tutun emännältä oli ne hampaat öljysumpussa ja kytkin kolisi. Eli kun avaat, niin kurkkaa tuokin.
Jousilevy taitaa olla oikea termi.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuo nro 5?
Oon aika monta videota kattonut kun oon tätä meteliasiaa selvittänyt mutta yhdessäkään ei ole mainittu että tuommoinen olisi syynä. Itsehän ei näistä paljoa ymmärrä ja siksi kyselen.
S1000RR -15 <- CBR 600 F -06 <- CBR 600 F -00 <- Diversion XJ 600 S -01
Ei. Osa on tuon niitatun takaosan ja pyörimissuuntaan vaimentavien jousien seassa kytkinkorin takana.
Laita vaikka privalla numero niin mulla on heittää pari kuvaa whatsappiin.
Siis eihän se välttis ole se, mutta jos kytkin tulee ulos, niin hyvä kattoa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mistä saisi S1000RR Gen 1:seen (2010) jalkatappisarjan jossa olisi käännetty vaihtosuunta. Lisävaatimuksena olisi että vakio seisontatuki pysyisi käytössä. Ostin jo yhden setin käytettynä, mutta se vaatii että seisontatuki pitää poistaa. 2015 vuodesta eteenpäin BMW muutti designia niin että kääntökuvion tekeminen helpompaa.
Itse aikani selailin, mutta tuo seisontatuki oli aina se, joka piti poistaa. Ratkaisin asian niin, että käännetty kaavio R&G:n kääntösarjalla (about 150€, ja 20 min homma) ja myöhemmin vaihdoin nuo orggis tapit toisen mallisiin (merkkiä en muista, ostin tutulta tarpeettomana). Tuo korkeuden säätäminen ois toivottavaa tällaisena taistelubygminä eli persjalkaisena, mutta kun ei ollut / löytynyt niin kompromissillä ollaan menty.
Jos löytyy sellaiset että seisontatuki säilyy, niin vinkkaa täällä. En vielä ole luovuttanut kokonaan...
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Gilles toolingilla on ainakin ollut.
https://www.gillestooling.com/shop/
Viimeksi muokannut: TommoKe; 08.11.2023 klo 14:54. Syy: linkki
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Jonkin verran tullut kaluttua nyt nettiä läpi.
Ainoa jalkatappisarja jonka löysin jossa GP shifting ja seisontatuki säilyy on firmalta nimeltä Attack Performance. Tässä setissa on ilmeisesti valita kääntääkö GP:n vai jättääkö suoran.
* Linkki *
* Linkki keskusteluun jossa kuvia *
Gillesiltä löytyy ilmeisesti palikat jolla voi muuttaa vakio tappisarjan käännetyksi. Ei ollut kyllä kuvaa miten toi toimii käytännössä. Noi vakio tapit tosin on aika liukkaan tuntuiset.
* Linkki *
Esim. PP-Tuningin setissä (ja monissa muissa jossa GP-shift) joutuu ottaa seisontatuen pois.
Gillesi tulee koneen kylkeen kiinni, siellä on reikä siihen käyttöön syntynyt muista syistä. Siinä on joku m10 tms. kierre. Jos on esim.gillesin oma tappisatsi valmiina, siitä puretaan joutavat osat vain pois samalla. Tappiosaksi kannattanee vaihtaa karheamat esim.bola racet tai vastaavat. Miten itse pidon tuntee.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Hmmm..
Itsellä on myös epämääräinen, vielä tutkimaton, haaste joka tuntuu kuin nokkaketju olisi jumissa. Tuntuu sellainen tärähdys aina määräajoin, mutta kytkin pohjassa vaimenee... Eivät isossa huollossa nähneet mitään eikä ketjua ollut tarve uusia.
Oiskohan mullakin noiden suojien alla vaan pultit löysälläKuskilla on ainakin, mutta toisen voi korjata
![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Orggis putkistossa on pakoputken läppä jumissa jota ohjataan servolla (se taaimmainen ennen vaimenninta). Yrittänyt sitä liuottaa auki, mutta ei tunnut aukeavan. Jos jätän sen vaan auki niin onko mitä ongelmia käytännössä
- Kovempi ääni tyhjäkäynnillä?
- Huonompi vääntö alhaalta, mutta onko merkityksellinen?
Kyseessä siis tämä venttiili:
https://www.youtube.com/watch?v=8jJTlq5Bo_s&t=3s
Moro, uusi moto orgin käyttäjä täälä huutelee.
Koitin selailla löytyiskö jostain foorumin syövereistä jotain asian reunalta valmiiksi, mutta ei pistänyt silmään. Olisikohan tämä ketju siis oikea paikka kysellä niitä näitä kun pyörä ainakin täsmää.
Tuli siis tuossa vajaa kuukausi takaperin vaihdettua gsxr tommoseen 2022 vuoden s1000rr ja se on täysin vakio, ja tämähän ei itselle jostain kumman syystä käy. Siihen pitäisi nyt saada äkkiä suoraa putkea ja tehtaan paapan asentamat kuristukset pitäisi saada nypittyä irti. Aika hyvä käsitys on jo että mitä osia tarviin, mutta tuo ecu säätö aiheuttaa päänvaivaa. Kuka noita suomessa säätää? Turbotec sekä Viittaniemi tiedossa, joiden suuntaan käännyn mikäli kukaan ei ohjaa toisaalle. Bren Tuning myös tiedossa, mutta tuollainen jenkkiläinen "bulkkisofta" ei oikein herätä ostohaluja.
Ilmeisesti 2019 ecu on ollut vielä jossain määrin ukitsematon, mutta 2020 eteenpäin näitä on alettu lukitsemaan eri metodeilla. Tietääkö joku foorumilaisista siis jonkun joka olisi virittänyt tuollaisen K67 korisen bemarin ja osaisi ohjata oikeaan suuntaan?![]()
Etelä-Pohjanmaa
S1000RR 2022
Gsx-r 1000 2011 (ex)
Gsx-r 600 2006 (ex)
CB600F Hornet 1999 (ex)
Tämä tuli myös netissä vastaan.
Onko tietoa miten homma toimii? Pitääkö ecu lähettää niille vai tuleeko sieltä joku valmis softa mikä ajetaan jotenkin sitten itse/penkissä pyörään sisälle? Toki näihin sais varmasti vastauksen laittamalla sinne päin viestiä
Onko noista RS2E softista jollain suomessa kokemusta vai onko kenties ratapiireissä hyvinkin yleinen?
Etelä-Pohjanmaa
S1000RR 2022
Gsx-r 1000 2011 (ex)
Gsx-r 600 2006 (ex)
CB600F Hornet 1999 (ex)
Mulla on 2021 vuotinen K67 ja siihen laitettiin Woolichin softa Bike Doctorilla Tampereella. Lopulliset säädöt tekivät tehopenkissä.
Sitte kun näytät samalla suuntaa vaikuttavan kuin itse, niin mulla on HEX GS-911 pulikka jolla saa luettua vikakoodit ja nollattua huollot. Onnistuu myös erii juttujen kalibroinnit jos on tarvetta.
Itse en viitsi öljyn vaihtamisen takia ajella virallisessa huollossa. Taitaa sultakin olla 3 vuoden takuu loppu tai lopuillaan.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Okei täytyypä kysästä bike doctorin suunnalta vieläkö onnistuis. Ilmeisesti hyvin toiminut. Kikkailiko ne paljonkin et säätivätkö esim shifteriä mitenkään vai tekikö vaan polttoaineen syötön sopivaks uudelle putkelle?
Ja joo! Toi koodien luku ja huoltovalojen nollaus kiinnostaa. Oon miettiny itekin että pitäsköhän tommonen tai joku vastaava ostaa, mut hyvä tietää että läheltä löytyy jos tarve yllättää.
Etelä-Pohjanmaa
S1000RR 2022
Gsx-r 1000 2011 (ex)
Gsx-r 600 2006 (ex)
CB600F Hornet 1999 (ex)
Juu, ecu postilla saksaan. Niillä oli muistaakseni sellainen lähtötietokaavake missä käytiin läpi mikä putki sulla on ja mitä pyörään haluat jne.
Rs2e tekemiä ecuja on Suomen radat pullollaan ja porukka tuntuis tykkäävän. Osa ajaa sellaisenaan ja osalla on sitten lisäosia (RCK) jolla pystyy vielä itse hienosäätämään. Uudemmissa (2021-> ?) systeemit kai on jotenkin muuttunut ja RCK:lle ei ole tarvetta.
Essolla joku joskus sanoi, että jonain vuonna Imatranajoissa oli 12 bemaria ja niistä 11:ssä rs2e ecu. Luvut nyt tuli ehkä vähän hatusta.
Rs2e ecun suurin juttu on ajettavuuspuolella eli luistonestoihin, moottorijarruihin jne lyödään sellainen setuppi, että pyörä on radalla sellainen kun kuuluu ja seospuolelta unohdetaan mahdolliset euromikäikinävaatimusten takia tehdyt kompromissit.
Katuajossa noilla tuskin on mitään kovin kummoista merkitystä. Harva taitaa liikenneympyrästä lähteä siten, että pyörä sutii ja keulii kallellaan.
Silloin kuin itse noita vanhempaan versioon selvittelin niin rs2e oli myös ainoa jolta sai pikakaasun vakiokapulaan siten, että rajoittivat myös kaasun liikkeen. Siinä sai itse vapaasti valita kuinka monen asteen kaasun halusi.
Summa summarum: jos radalle ni taipuisin rs2e. Jos virittelyä varten säätöjuttuja niin sitten lähimmältä säätöucolta kysymään miten haluaa tehdä.
E. Yllä oleva siis perus harrastajan silmin. Sinnehän saa halutessaan kelkkoa koko pyörän säädettäviksi ja jos pinkka on kunnossa niin tulevat säätämään pyörää varikolle (tai varmaan vaikka abc:n parkkikselle)