-15 malliin ymmärtääkseni kasvoi takarissa vakioksi tuohon 45. Esim gearing commanderin mukaan 190/55 ja 200/60 ero olisi vähän alle 2 piikkiä takana. Eli jos haluaisi saman välin kuin vakiorengastus ja -1 edessä niin pikkuisen pitäisi taakse laittaa lisää.
Mä olen niin laiska vaihtamaan kolmoselta pienemmälle että motoparkin taka- ja lähtösuorilla meinaa jäädä vähän telineisiin nykyväleillä.
En osaa buimurin rattaisiin kommentoida, mutta nuo rengaskokojen korkeudet on ihan mallikohtaisia.
Mulla on nyt 4 eri 190/55 kokoista rengasta ja niitä kun vertaili keskenään niin yli 3cm on halkaisijassa eroa,
eli kannattaa niitä hieman tsuumailla että kuinkas korkea se oikeasti onkaan jos sen mukaan meinaa rissoja vaihtaa.
Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
RSV1000R Factory-04 Radalle
Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Palattaisiinko asiaan.
https://youtu.be/igIvZyXHGZg
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Ei mennyt kauden loputus ihan kuten oli ajatus. Nyt kun tapahtumasta rupeaa olemaan kuukausi ja omat henkiset kolhut on taphtuneesta korjaantunut niin kehtaa puhua julkisestikin.
Syyskuun lopussa päätin että ajan vielä yhden työkeikan moskarilla kun seuraavan päivänä oli tarkoitus ajella mopo talvehtimaan vanhusten lämpöiseen talliin ku omassa on auto projekti vielä levällänsä. No se oli torstai aamu ja lämmintä +4. Laitoin motskarin käyntiin autokatoksessa ja rupesin sitten päällä istuen potkuttelemaan taaksepäin. Katoksen jälkeen piha viettää reilusti kadulle ja rupesin siinä katoksesta pois päästyä kääntämään pyörää, jotta saisin keula edellä lähteä kadulle. Kääntäessä pyörää horjahdin oikealle ja onnistuin potkaisemaan vasemmalla jalalla vaihdepolkimeen.
No jokainen varmaan arvaa jo lopputuleman. Pyörähän ei sammunutkaan kun oli kylmä keli + pyörä oli kallistuneena ja ryyppy päällä kierrokset olivat korkealla. Takarengas rupesi sutimaan ja heitti persuksen sivulle ja siinä se koko komeus oli kyljellänsä. No tulipahan selväksi että Bemarin SOS systeemi toimii, onneksi sen voi keskeyttää.
Vauriot tuosta onnettomasta tapahtumasta järkyttävät. Paikaltaan ku kaadat pyörän niin runko pääsee kosketuksiin maan kanssa, tässä tapauksessa asfaltin. Kaatumatatit olisi pelastanut paljolta ja nämä on ehdottomasti asennettava ennen kuin ajokausi ensi keväänä alkaa.
No vakuutuksethan on kyllä kunnossa, mutta silti kyllä ketuttaa koko tapahtuma. Kustannusarvio korjaukselle 8300 €.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Pelkän rungon hinta on reilut 3600 € + uudet laakerit ja vaihtotyö, niin kyllähän tuosta melkoinen hintalappu tulee. Taidan kuitenkin kallistua siihen että otan kertakorvauksen ja tuttu automaalari saa hoitaa rungon meikkauksen. Kaatumatatti jo melkein yksistään peittää jäljet.
Näyttäisi osiakin saavan suoraan Saksasta ainakin KFM-Motorräderilta, jos ei Suomalaisten jälleenmyyjien hintataso miellytä.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
^Uusin lakkauksen kuplimisen takia Apriliaan tankin.
Suomihinta oli muistaakseni 3200 €, Saksasta 2200 € ja jenkeistä rahdin, veron ja tullin jälkeen 300 euroa.
Tarvittavista muutoksista pyörään kysymystä, onko joku rataillut vakioputkistolla vai pitäisikö katalysaattorista päästä eroon pikimmiten? Tarkoituksena on hankkia kuitukatteet, joten katalysaattorin kuumuus huolettaa, vaikkakin 2015- mallissa katalysaattorit ovat melko pienet verrattuna aiempiin malleihin.
Jos putkisto tai alkukäyrästö vaihtuu, toimiiko vakiolastulla vai pitääkö säätää/hankkia RCK?
2015 Hayabusa
2015 S1000RR
Suosittelen RCKta ihan vaan sen(kin) takia, että kaasuvaste muuttuu paljon järkevämmäksi rata-ajoa ajatellen. Ts flässättynä toimii niin kuin pitääkin vs vakion kaasuvaste tök tök tökkii.
Samoin vakio DTC tökkii. RCKlla saa sitäkin muutettua ihan tarkoitusta vastaavaksi. RCK ei tarkoita sitä että DTC poistetaan, vaan sitä että voit ajella vakiokartoilla tai sitten joillain ihan muilla, ihan miten vaan haluaa.
Plus helposti säädettävä moottorijarrukin, jos tykkää ajella mutkiin esim siten että saa jarrulla säätää vauhdin sinne, vs ecu arpoo sulle jotain moottirijarrua ja vauhti loppuu tai sitten ei ja siinä samalla yrität arpoa sopivaa jarrua siihen vaihtelevan moottorijarrun kaveriksi.
Ts kokonaisuudessaan RCK helpottaa ajoa huomattavasti kun voi keskittyä ihan johonkin muuhun kuin kaasun ja jarrun arpomiseen.
2010 mallinen s1000rr ollut talven purettuna, nyt kun kasasin nii hörähtää mutta ei jää käymään, kun kaasuläppää painaa kädellä nii jää käymään. Eikä siis tee kaasusta mitään. Lähes kaikki johdot oli merkattu ja kaikki tsekattu useampaan kertaan että pitäis olla oikein laitettu. Kaasun asento anturit sekaisin ja vaatiin sopeituksen? Tämä oma veikkaus, mutta netistä noita mukautus ohjeita kattellut ja kokeillut mutta ei vaikutusta. Saako motoscanilla noille jotain tehtyä? Ostin jo lisenssin siihen ja elm327 Bluetooth mokkulan+adapterin mutta en saanut pyörään yhteyttä tolla.. tarvis ilmeisesti olla parempi Bluetooth mokkula? Kuten UniCarScan tai obdlink tms? Olisin jonkun laadukkaamman heti tilannut mutta en suomesta löytänyt eikä viikkoja jaksais semmosta odotella ulkomailta.. olisko jollain tollasta parempaa Bluetooth mokkulaa myydä tai lainata? Tai sitten jos joku tietää mistä Suomesta saisi.
Uskaltaako alkupään RR nykypäivänä ostaa lähinnä ratailua silmällä pitäen? Mahtaako olla kuinka todennäköistä että noista vielä leviää moottori/vaihteisto?
RC8
Tekeekö Gen1:ssä mitään erillisellä blipperillä (vaihto alaspäin ilman kytkintä) ratahommissa?
Ok, pitää harkita blibberiä. Toi shifteri ylöspäin toimii niinkuin unelma Gen1:ssä kun on tottunut vähän vanhempaan pyörään. Taitaa olla blibbereissä toiminnallisuus että blibbaa ainoastaan alaspäin vaihtaessa ja jättää tuon ylöspäin vaihdon BMW:n omalle tekniikalle.
Sitten vähän newbie kysymys. Haittaako akun lataaminen kun akku on kiinni pyörässä? Uskoisin että mitään ongelmaa ei ole ja aiemmassa pyörässä näin tein aina, mutta ohjekirjassa mainitaan ainoastaan akun irrottaminen ja sitten lataaminen. Ajattelin asentaa omasta laatikosta löytyvän pikaliittimen piuhan akkuun niin saa helposti tarpeen tullen latailla.
Laitetaan lisäkysymys, lataako pyörä ainoastaan irtonaista akkua?
Itse en ole nähnyt vaivaa irroittaa akkua pyörästä latauksen ajaksi, ainoastaan uusi akku on latautunut ennen asennusta ulkopuolella.
Autoissakin on akku ollut aina kiinni kaapeleissa kun olen ladannut, vielä ei ole tapahtunut mitään kriittistä noilla väärillä latauskerroilla.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Kun viime vuonna (vai siitä vuosi aiemmin) vein oman talvisäilöön Motovillelle, niin Ville mainitsi että tuon bimmerin ecun puukottamalla siihen sais ohjelmoitua myös blipperin. En tiedä onnistuuko ihan noin vain, vai tarviiko sen erillisen purkin (Woolich?). Joka tapauksessa anturi käsitykseni mukaan toimisi molempiin suuntiin...
Itse mietin hetken, mutta omalla köröttelyllä ja ajomäärillä en vielä raaskinut laittaa euroja tiskiin. Ehkä sitten lottovoittajana
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
10-14 malleissa ei ole anturi kuin shifteriä varten. Puuttuu toiseen suuntaan tiedon välitys ymmärtääkseni.Mutta mulla on projekteihin tai päivityksiin jouten 15-18 malleissa ollut bemarin käyttämätön OEM shifteri/blipperi anturi kaupan. Lähtee edullisesti.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -