Meinasin laittaa vastaukseeni, etten tarkoittanut sinua viestissä. Täällä on sellaisia henkilöitä, joilla ei ole mitään asiaa, mutta pitää kommentoida joka asiaa... Katsot vaikka kymmenen viimeistä sivua tästä topikista, niin sieltä löytyy ihan tyhjänpäiväisiä vastauksia, joilla ei ole mitään tekemistä keskustelun kanssa. Mutta kyllä foorumilta löytyy myös henkilöitä, joilla on myös viestit täynnä asiaa.(Nitrous @ Heinä. 10 2010,17:48) kirjoitti
Mutta, annetaan ihmisten päteä, ajetaan me, joille se on tärkeämpää...
Ja nyt kun olen päässyt enemmän pyörällä ajamaan, niin hyvältä se tuntuu. Keskialueelle tuli 10 heppaa lisää tehoa ja 10 nm lisää vääntöä, olen tyytyväinen "viritykseen", vaikka se on vajaatehoinen.![]()
Nonnih, eli sittenhän homma on menny putkeen! Ajettavuus parani, epäilemättä äänetkin nousi arvoiselleen tasolle ja omistaja on tyytyväinen... Ja tosiaan siitä dynolapustahan saa tehtyä vaikka oivan paperilennokin, menee hyötykäyttöön sitten sekin!(Pasi K @ Heinä. 10 2010,20:57) kirjoitti
Eläkä nyt sitte hyvä hemmo myöskään meikäläisen "pinnallinen harrastus / dynolappu elvistely" kommentistakaan viitsi herneitä vetää. Sehän nyt kuitenkin on vain auttamattoman totta ja vain yksi naurettava osa tätä loistavaa harrastusta... Ei mopoilua tarvi yrittää sen järkevämmäksi naamioida mun mielestä. Ellei joku tosiaan oikeasti tee mettätöitä mökillään MP:llä tms?
Naiset jauhaa vaatteistaan, meikeistään, käsilaukuistaan tms. (mistä ne nyt ylipäätään jauhaa?) , me miehet sitten vaikkapa autoista, hifistä ja täällä mopoista.
Ihan yhtä älyvapaata touhua kaikki tyynni, jossa on kyllä syytä säilyttää huumorintaju mukana... Menee muuten helposti aika naurettavaksi kiukuttelemiseksi asioista jotka ei todellakaan ole sen arvoisia. *![]()
Oikeen kiivaita & tyytyväisiä kilometrejä toivotellen! *
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ainakin Biken testissä 4. vaihteen kiihdytyksissä eri nopeuksiin bemari lyö kaikissa Susukin, ellen väärin lukenut. Muilla vaihteilla mittauksia ei ollut tehty. Löytyisikö mittaustuloksia esim. suurimmalla vaihteella tehdyistä kiihdytyksistä, jotta saataisiin asiasta faktaa. Nähtäisiin kertooko "kotitestaajan persdyno" saman tiedon kuin kello.(Bobo @ Heinä. 09 2010,13:16) kirjoitti
![]()
BMW F800 ST
Honda CBF600 S
Yamaha XJ600 S Diversion
Jos otetaan testi tietystä kierrosluvusta, esim kutosella 5000rpm-> niin voisin kuvitella busan olevan nopein. Mutta sitten taas jos tietystä vauhdista niin 1000cc:t nopeampia. Bemarissa on muihin verrattuna kehno keski ja alakierrosalue mutta jos välitykset on lyhyemmät niin voi kiihtyä samoihin/paremmin
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Tätä juuri hain. On turhaa katsoa kampiakselilla olevaa vääntöä, koska se ei yksistään kerro mikä vääntö on takapyörällä eli se vääntö mikä mopoa vie eteenpäin. Tietääkseni matikka tässä on yksinkertaista. Jos häviöitä ei huomioida:
takapyörällä oleva vääntö=kampiakselilla oleva vääntö x välityssuhde.
Löytyisikö siis niitä mittaustuloksia esim. suurimmalla vaihteella?
BMW F800 ST
Honda CBF600 S
Yamaha XJ600 S Diversion
Varmaan eroa onkin niin paljoa, että sen persedynolla huomaa. Mitä väliä tuolla 6. vaihteen kiihtyvyydellä onko se toisella sekuntia parempi johonkin lukemaan vai ei?
Uuden gixxun ja busan välillä on selkeä persedynoero, gixxeri on 10x herkemmän oloinen lähtemään samalla vaihteella kuin busa. Varmaan sitkeys onkin oikeasti paremmin. Busa vähän lahnan oloinen, tosin halpahan se on...
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Onhan noita mittauksia esitetty jo moneenkin kertaan, mutta tässä yhdet:
6. vaihteen sitkeys, Motorrad-lehden mittaukset
Busa S1000RR
60-100 3,9s 3,4s
100-140 3,2s 3,3s
140-180 3,4s 3,3s
Blade on muistaakseni ollut virkein noissa, 3s pintaan jokainen mittaus. Alle en ole nähnyt minkään menneen. Ei myöskään siis gixxu, eli se siitä 10x paremmasta lähdöstä kuin bussi.
Tuossahan ei vaikuta kuskin kyvyt mitään, kiihdytys aloitetaan tuppi nurin jostain alemmasta nopeudesta ja katsotaan mitä kello näyttää kunkin nopeuden saavuttamisen kohdalla.
Persdyno saattaa fuskata aika paljonkin eri pyöriä verratessa...
Toki keskustelu aina avartaa maailmaa, mutta kannattaako matkapyörää jossa 30% isompi kuutiotilavuus oikeesti/tosissaan verrata ratapyörään? Eikö noissa vaihteet sitä varten että niitä käytetään, vielä ei onneksi ole diesel moottoripyöri markkinoilla.![]()
Suzuki K6 1000
Jos noita matkalehmä vs. sporttipyörä sitkeys hommia ihmettelee, niin kannattaa muistaa että sitten käytännössä noista sporteista vaihdetaan yleensä aina välit järkevimmiksi, eli lyhyemmiksi. (vai onko olemassa sellaisiakin jotka antavat hyvän pyörän mennä piloille vakioväleillä) *(hidas57 @ Heinä. 12 2010,18:29) kirjoitti
Busat yms. matkalehmät taasen eivät oikein tunnu luontevilta lyhyillä väleillä. Eli niitä pitää vaan pitkien välien ansiosta kahvata kovemmin että menevät... Painavia pötköjähän ne on muutenkin, joten ihan ok se on.![]()
Siinä vaiheessa kun jossain perus kilokyykyssä on vaikkapa pelkästään hampaan pienempi eturissa vakiosta, niin käytännön suorituskyky isoimmalla vaihteella maantievauhdeista on jo aivan eri maailmasta kuin jollain perus putkiviri busalla tai zetorilla. (joissa ei muuten samainen muutos väleissä tee käytännössä juuri mitään eroa vakioon) Mailin matkalla tekee tiukkaa nähdä matkalehmiä edes peileistä jos kutosella survotaan kaasu pohjaan jostain 80km/h. Eräs busanisti ei tuota oikein uskonut ennen käytännön testejä. "Testien" jälkeen totesi että ei auta muuta kuin jatkaa K8 busalla ajamista kuten kusiaisella, eli aina kiekat tapissa...*Vastapeluri oli K8 gixxeri josta lähti sen 10hv vähemmän samassa penkissä. Välitys siinä oli -1/+1 vakiosta.
Persdynot luotettavuudeltaan kutakuinkin samaa tasoa kuin saksalaisten lehtien testit.kirjoitti
Ihan oikeasti itse ja porukassa eri mopoja ajamalla ja testaamalla ne käytännön erot selviää jokaiselle, paitsi jos on kovin tummat merkkilasit päässä. *
Ps. Ja ER6 pesee kaikki kutosella kahestakympistä... Jopa doupatulta kusiaiselta maistuvan RR-penarin.
Supermoto
Voihan niitä nyt himpun verrata. Kuitenkin moni tuntuu elävän siinä harhaluulossa että juurikin noita "ratarasseja" pitää aina niin kovasti vinguttaa katuajossa ja nuo matkapötkylät taas menee niin kovasti väännöllä... *(jetwave @ Heinä. 12 2010,20:49) kirjoitti
![]()
Supermoto
Kyselin mittaustuloksia, koska täällä on sanottu bemarin olevan selkeästi hengettömämpi alakierroksilla kuin esim. gsxr1000. Testeissä kello kertoo kuitenkin toista, joten nämä "pesdynomittaukset" taitaa olla lähinnä susukimiesten propagandaa. Laittakaahan tänne niitä testituloksia niin saadaan faktat esiin.
Jään myös mielenkiinnolla odottamaan, että japanilaiset tai muut valmistajat ottavat laitteistaan 20 hv enemmän, jotta saavat bemarin tehoetumatkan kiinni, kierroslukua nostamatta. Jotain on keksittävä sillä eväät on vähissä, jos tilavuutta ei kasvateta, ahtamista ei käytetä ja pelin on käytävä normaalibensalla, jolloin puristuksia ei voida nostaa.
Dukati muuten aikanaan käytti mainonnassaan termiä paras vääntö-paino suhde termiä. Pitää toki paikkaansa, että tonnisiin verrattuna kuutiotilavuudeltaan suuremmassa koneessa oli enemmän vääntöä, mutta kun se tuli alemmilla kierroksilla eli teho oli pienempi, välitys teki sen, että renkaalla vääntöä ei enää olekaan kuten tonnisissa. Tästä syystä suorituskykykin jäi heikommaksi.
BMW F800 ST
Honda CBF600 S
Yamaha XJ600 S Diversion
Vääntöeron näkee suoraan mitatuista käyristä; ei se ole mitään "propagandaa". Siinähän sitä faktaa on, dyno se kertoo mitä sieltä koneesta tulee. Ja se vääntökäyrä tuntuu suoraan ajossa. Kiihdytystesteihin vaikuttaa välitykset, eli uskoisin Bemarissa olevan tietty tiheämmät välityksetkin, koska kiertää enemmän.(Ottopoika @ Heinä. 13 2010,08:42) kirjoitti
Toki japsit ottaa sitten tarvittaessa myös ne lisätehot kierroksilla; niinhän se on tähänkin saakka mennyt. Kierroslukuja on nostettu jatkuvasti, niin 600cc kuin 1000cc luokassa. Eipä tosiaan ole vaihtoehtoja, jos tehoja halutaan jatkuvasti lisää. Bemari nyt vaan otti kerralla kunnon harppauksen, ja teki 1000cc koneen 600cc ideologiallaMun mielestä ihan fiksu temppu (pääsivät tehokilvassa kärkeen, eli myy kuin häkä), tosin se menee silloin tietty ala- ja keskikierrosten väännön kustannuksella. Eli jos se on tärkeää katuajossa (monille on), niin bemari ei ole järkevä valinta.. Itse kyllä myös tykkään kunnolla jo alhaalta vääntävästä koneesta, eli en välttämättä kyllä tosta bemarin kierroskoneesta lämpenisi.. Mutta jotkut muut ominaisuudet vaikuttavat kyllä hyviltä!
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Fysiikan lait.. Busassa enemmän massaa(hidas57 @ Heinä. 12 2010,18:29) kirjoitti
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Kempeleen dyno pukkas tällasta:
![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Mielenkiintoista... Huipputeho tulee jo n. 12.200rpm, kun maailmalla testeissä yli 13.000rpm. Eli onko tuo kierroslukutieto varmasti oikein, mistä se otettiin (arvioitiinko välityksien ja renkaan/rullan pyörimisnopeuden kautta vai mitattiinko sytkäpulssista?).(jarska @ Heinä. 14 2010,14:43) kirjoitti
Esim. tässä huipputeho tulee 13.300rpm:
Tuo onkin loogista, että tehoeroa kilpailijoihin tehdään ottamalla tehot korkeammilla kierroksilla. Tuossa sun käyrässä huipputehot tulee samoilla kiekoilla kuin joissain japsi-kilosissa, ja tehotkin on melko samoja..
Mitenkäs muuten Pasi K: millä kiekoilla sulla tuli huipputeho? KX-Centerissähän otetaa kierrosluku ainakin suoraan sytkäpulssista, eli se on varmasti oikein..
Voiskohan olla, että näissä jossain testi-yksilöissä olisi ollut vielä pykälää rajummat nokat ja/tai eri ajoituksilla.. Kun näyttää että näissä Suomi-vehkeissä ei ihan hirveesti löydy enempää kuin japseista, vaikka testeissä Bemarin etu on ollut yleensä jopa 15-20hp seuraavaan.. Ei näytä ainakaan täällä menevän ihan niin..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Jep, ei ihan linjassa noiden maailmalta valuneiden käppyröiden kanssa...
TT:n penkissä raapaisee kutakuinkin saman huipputehon sliparilla varustetulla K7 gixxerillä. Isoin ero tuleekin sitten tuolla 8000rpm alapuolella jossa gixxeri pesee 10-0.![]()
Supermoto
Mä en näistä mitään ymmärrä, kunhan vein mielenkiinnosta penkkiin, seurailin vaan vierestä, kyl se jotain piuhoja kytki jonnekkin.
Taitaa olla kaikilla Suomessa matalatehoiset mallit.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Pitäishän tossa uudessa bemussa voimaa olla, jos huippukuskin avustamana mennään jenkeissä 8.49@160 mph....Siis pitkällä swingillä perusputkivirinä....Kummaa ettei enempi voimaa kuin k7 sliparivirissä? Lisää vaan vertailuja....ni saadaan totuus selville...onko vaan myyntikikka tuo 20hv ero, mistä puhutaan!
Hayabusa K9 Harmaa/Hopea Tuned by Ecueditor
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
Joku onnellinen bemun omistaja ottaa nyt susukimiehen tai jonkun muun japskin mukaan ja penkittää samana päivänä, samassa penkissä. Sit ei tarttis sen kummemmin arpoa, vaan vois suoraan kattoo onko se ero sitä 15-20Hp:n luokkaa vai ei.
My opinions may have changed,
but not the fact that I am right.
Mää voin tuoda ton oman putkiviritteisen 10R:n Tampereelle penkkiin, jos on kiinnostusta.(m3ll0n @ Heinä. 14 2010,17:08) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Joo, hirveitä alitehoisia mopoja kaikki penarit. Pitääkin laittaa seuraavaksi honda niin jaksaa myös ylämäkeen. *(jarska @ Heinä. 14 2010,16:41) kirjoitti
![]()
Supermoto
Tähän täytyy tarkentaa vielä sen verran että kaikista kovimmat kyydit WSBssä - toistaiseksi - on tuottanut Max Biaggin luotsaama RSV-4, jolla on irronnut 205,2mph eli n.330,2km/h kisassa.(Teuwo @ Heinä. 08 2010,17:32) kirjoitti
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Mää olen melkoisen varma et siinä sisäänajosoftan poistossa rukattiin jotain muutakin näihin Suomessa myytäviin malleihin, ajattelivat ettei tuo pohjoisen kankea kansa tarvii niin paljoa tehoja, ei ne niitä edes älyä mitata ja sitäpaitti kasaavat sen vaan täyteen laukkuja ja käyttävät tourinkiin.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Muistin mukaan -09 talven aikana penkki on kalibroitu, joten ei suoraan voi verrata nykyisiä käppyröitä nuihin vanhempiin.(mjtee @ Heinä. 14 2010,17:33) kirjoitti
https://www.mprengas.fi
Minun pyörästä saatiin 177.3hv:ta 13300rpm:n kohdalla, siis KX-Centerin penkissä. Vakioputkella huipputeho suunnilleen samoilla kierroksilla.
Eiks sulla ollut akran täysputki?(Pasi K @ Heinä. 14 2010,21:57) kirjoitti
Mulla oli samassa mestassa, ja mitattiin tossa alkukesästä 173 hv takaselta akran -putkella.
Laputkin löytyy jostain..
Mutta uskoisin että toi 177hv takarenkaalle, riittää normi kaupunkiajoon. Ei muuta kun kovaa ajoa.
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Ok, sitten tuossa käyrässä (jossa huipputeho tulee 12.300rpm) on varmaan kierrosluku väärin, kuten vähän epäilinkin.. Ihmeellisen aikasin oli nimittäin veto lopetettukin.(Pasi K @ Heinä. 14 2010,21:57) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kyllä varmasti riittää, mutta helvetin törkeää kusetusta. Kyllä sen saatanan pitää Suomessakin lykätä sen 20hv enemmän gummille niin kuin jenkeissä tai Saksassa.(LiguidSnake @ Heinä. 14 2010,22:11) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Tosiaan eka kerta kun penkissä käytin ja kolme eri vetoa, joka kerta tuli tunne noviisilla(mulla) ettei veto ihan rajoittimelle kunnolla mennyt, sitäköhän tuo sitten tarkottaa?(Tylyttäjä @ Heinä. 14 2010,22:12) kirjoitti
![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi