Miten niin huonompaan?(kepa09 @ Touko. 14 2009,22:57) kirjoitti
Muistaakseni se K100rs, mikä mulla oli tärisi melkoisesti ja kaasuun vastaavuus oli aika onnetonta, kun se meno loppui juuri silloin kun sen luuli vasta alkavan![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Nyt on KEPAlla mennyt taas aamu- ja iltasienet sekaisin?(kepa09 @ Touko. 14 2009,22:57) kirjoitti
Onkos kuuluisampaa tärisijää kuin K100? Siksihän niksmanni teki K75n () jota moni piti huomattavasti käyttökelpoisempana mopedina kuin katujyrä-K100'aa. Että "lippulaiva".
<p>2002-2014</p>
Tästä se lähtee:
Video
Alkaa oikeasti vähän kiinnostaa. Mitenkähän sitä kestäisi ketjuja....
Dixi et animam levavi
Ei tuolla voi matkailla! Tuskin saa sivulaukkujakaan? Emmää tuallaasesta perusta.![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Kyykyn makuun päästäkseni kävin Suzukin koeajotapahtumassa testaamassa ensin Hujabuusan ja sitten Gixxerin, ihan näiden kahden vertaamiseksikin. Kyllä saa aika levollisin mielin olla, ei tarvii kyykkyä ostaa, edes pemaria. Vaikka se hieno olisikin.
Ai miten niin? No on se maantiellä melko hassua vetää otsalumpio edellä tuulta vasten, etupyörä mahan alla koko ajan kortin menoa varoen, kun ei homma tunnu miltään alle 8000 kierroksen. Sitten kun se tulee kelloon, niin keula lähtee lentoon ja kuski siinä ylimpänä. Hyvät näköalathan sieltä on ja antaahan se voiman tuntua tietty, kun joutuu kaasun kanssa varomaan.
Ja sitten jarrutus. En muistanutkaan enää, että tavanomainen keula kumartaa jotain 10cm vähänkin tehokkaammassa jarrutuksessa.
Ei olisi uskonut, että sellainen virne tulee naamalle kun palasin oman pyörän puikkoihin sellaiseen kevyesti etukenoon mutta tilavaan ajoasentoon ja etupyöräkin oli taas paikallaan siellä edessä. *Eikä edes kahvaa kääntäessä tullut kyykkyjä ikävä.
Asiaan. Tollanen tutkielma sattui silmiin: http://hellforleathermagazine.com/2009....ul.html
On hieno mopo ja todella vakuuttava teknisesti. Ja ilmeisesti kohtuullisen hintainenkin. Miksi kaikki ei laita tällaista pyörää? Ei taida päästä vielä Suomessa missään testaamaan?
Ducati 749s -06
No kerro meille tietämättämille, mikä pyörä antaa alle 8000 rpm, esim 7900, enemmän tehoa kuin Hujabuusa ja gixxer? HD?(hidas57 @ Touko. 18 2009,08:57) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Olet vissiin busalla ajanu c-kartalla,omasta mielestäni busassa kyllä tapahtuu alle 8000 kierroksen jo aika paljonki,nimittäin tuossa vilkaisin penkityslapusta että maksimivääntö on 7500 kierroksen kohalla 153 nm takasella.(hidas57 @ Touko. 18 2009,08:57) kirjoitti
Gsx-r 750 -01
Yzf-r1 -06
Hayabusa -08
Itselleenhän se pyörän ostaa eikä muille?(Toippari @ Touko. 18 2009,17:54) kirjoitti
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Nyt en kyllä ymmärtänyt pointtia, mutta ei se mitään.(Toippari @ Touko. 18 2009,18:14) kirjoitti
En osta kyykkypyörää minäkään. En edes Ducatia![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Ei se aina ole edes rahasta kiinni. On niitä periaatteitakin, vaikka kyllä niistäkin joskus luistetaan...(Toippari @ Touko. 18 2009,18:27) kirjoitti
Ei tartte edes kokeilla, kun ei ole sille "kyykkypyörälle" mitään tarvetta valmistusmaasta riippumatta.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Jotkut viihtyy yksin ja jotkut laumassa. Laumojakin on erilaisia.(Toippari @ Touko. 18 2009,18:40) kirjoitti
Valinnanvapautta on onneksi vielä olemassa ainakin pyörien suhteen.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Noniin, provotyyppinen kirjoitukseni sukisuki-koeajostani sai sapiskaa sen verran, että osa on ilmeisesti jopa sensuroitu.
Oikeastaan pointti oli se, että jos pitää ajaa maantiellä niin epämukavasti kuin noilla mainituilla koeajopyörillä ja ne suuremmat tapahtumat alkaa vasta lain tuolla puolen, niin ei sovi mulle. Vaikka ovatkin ihan hienoja pyöriä.
On tosiaan niin, että oikein mukavan ajoasennon ja yhtä hyvän suorituskyvyn alle 160km/h maantiellä saa muullakin kuin kyykyllä.
No sitten taas vähän asiaa. S1000RR tehokäyrä vs muita kyykkyjä:
![]()
Kyllähän tuollainen Biimeri kelpais. Ennemmin sellainen kuin esim. KTM, joista on poikinut koneita jo parin tuhannen kilometrin jälkeen. Bemari on ainakin luotettavuudestaan kuuluisa
. Eikä jälleenmyyntiarvo käytetyissäkään laske kovin helposti.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
On kyllä vakuuttavan näköiset käppyrät bemarissa. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä vertailussa myös Aprilian ja Ducatin vastaavat. Cebarin kone näyttää myös erittäin hyvältä. Joutunee käymään tuo abs-bleidi testaamassa, sen verran hienon näköinen tuo vääntökäppyrä "ihmismäisillä" kierroksilla on.(hidas57 @ Touko. 19 2009,09:32) kirjoitti
Ducati 749s -06
Provokäppyrät, ei noi valaise, kun mainosmiehen mielen.
Oli näemmä protossa ajovalot vielä tolkuissaan.
1000
MO-lehtikin laittoi nyt mittauksensa näytille: http://www.mo-web.de/index.php?id=389
Tuo aiempi käyrä oli samasta paikasta. Siinä vaan oli muitakin samassa penkissä mitattuja mukana.
Eipä nykykyykkäreitä voi enää maantiepyöriksi sanoakaan muuten kuin vähän pyöristämällä asioiden kulmia. Voi niillä maantiellä ajaa mutta ei niitä siihen ole tehty. Ne on tehty radalle ajettavaksi kovaa, ja uudet mallit kehitetään yhä selvemmin radalle, jotta ne menestyisi kisoissa ja myisi menestyksen perässä massoille (katukäyttöön, hups...). Kehityksen suunta näkyy niin ajoasennossa kuin moottorissa, voimantuoton painopiste menee koko ajan ratakäytön vaatimusten perässä kierrosalueen yläpäätä kohden, maantieajon kannalta oleellisemman ala- ja keskialueen kustannuksella. Tästä oli talvemmalla dynolappuakin näytillä jossakin alan brittilehdessä, '03 R1 pesi lähinnä vastaavat nykykyykkärit mennen tullen, gikseri (muistaakseni) pääsi tasoihin 5000 kierroksen kantturoilla, mutta 10r otti poskeen 7000:een asti.(hidas57 @ Touko. 19 2009,09:32) kirjoitti
Vastaavasti katukäytössä todella hyvin katuajoon soveltuvat matkalehmät alkavat olemaan ikäviä vehkeitä ajaa ratapäivien kallistuskulmilla, missä hauskuus ja kunnon ajomeininki vasta alkaa. Niillä voi toki ajaa rataakin, omalla Zetorilla on tullut ajettua katurenkailla lenkki maastossakin missä ei ole ollut mitään tien kaltaista pohjaa. Menihän se jotenkin, mutta toinen kerta saa jäädä tekemättä. Ei soveltunut siihen käyttöön.
No, selväähän tämä on, kunhan tuli taas hetki vältettyä työntekoa.
1000
Uusimmassa Bikessä juttua S1000RR:stä "Amazing performance a claimed standing start kilometre 17,9s ( Bike recently tested 2009 R1 at 19,4s).
No kyllä kesän Masterbike testi näyttää mikä tämä on muihin verrattuna. Ei vaan meinaa tuonne SBK puolelle löytyä sitä puuttuvaa, että ehtis palkintopalli taistoon. Nyyh.
Olikohan tämävideo jo täällä. Ei voi muistaa:
Video
Dixi et animam levavi
Tosta markkinoiden kevyimmästä (race?) ABS:stä olisi kiva tietää lisää. Oliko siinä kolme moodia vai mitä se sanoi?
Hatunnosto epäsymmetrisestä mutoilusta. Kulmikkuus on seksikästä ja teknoporno maukkaan saksalaista.
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Taytyy sanoa etta lahes kaikkia pyoria on tullut kokeiltua /omistettua v.-72 lahtien ,mutta tama uusi BMW olis kylla omistamisen arvoinen.Harmi ettei faijan nimi ollut Von ....(ek@ @ Kesä. 07 2009,23:56) kirjoitti
The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
Täytyy myöntää, että ainoa asia tilaamasta on tuo ketjuveto...
No halunsa kullakin. ..on kyllä niin porno vempula, että oksat pois. Tuommoista mulkosilmäpiraattilookkia ei olisi odottanut näille markinoille. Tosin tuo luistonesto, abs, ym high tech tekee tästäkin mulkosilmästä haluttavan ihan varmasti.
Dixi et animam levavi
Joko on uusi Performance Bike haettu lehtikioskilta? Siinä hehkutettiin sekä S1000RR:ää, että toisessa jutussa Bemarin ABS-jarruja (K1300S pesi jarrutestissä ratapyörät). Bemarikuskeilla on sen verran vähän ilonaiheita, että pienikin lisä kannattaa hyödyntää.(ek@ @ Kesä. 08 2009,03:01) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Hinta Saksassa 15 150€, vastaavasti uudet japsikiloset n. 14 tonnia. Alkaa kieltämättä polttelemaan...![]()
ruotsissa näkyy olevan noin 15500...(Turder @ Kesä. 08 2009,17:52) kirjoitti
![]()
Honda cbr 954 rr -03
kyykyllä kunnes maha ei enään mahu kyytiin
Noo, bemarikuskit on olleet tietoisia jo pitkään esim tosta jarrujutusta. Sellaisethan ne jarrut on olleet jo vuosia. Nyt on joku kyykkypyörälehtikin sen huomannut, sana leviää.(vetomies @ Kesä. 08 2009,16:06) kirjoitti
Olikos se tuo testi jossa mainittu raskas matkapyörä K1300S tarjosi kelpo esimerkin myös kulkupuolesta niille ratapyörille? Saattoi se olla jokin niistä muista testeistäkin. Ja radalla tuo S1000RR näyttänee, että pemari taittuu myös mutkiin. Eikä sekään kovin uutta ole, radallakin pemareilla on menty jo vuosia lujaa.
Selvähän tämä.
![]()
![]()
![]()
Ei sentään. Sen verran lehti teki myönnytystä, että totesi:(hidas57 @ Kesä. 09 2009,08:43) kirjoitti
1300S destroys the notion that BMW only makes bikes for slow old duffers. This is for fast old duffers
Absin toiminta oli kaikissa pyörissä huonoa nimismiehen kiharalla ja sitä kuvattiin ilmaisulla "extremely disconcerning". Muualla, ja erityisesti märällä pinnalla sen sijaan toimivat paremmin kuin käsi.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.