Jep, Akran kokoputki paikoillaan. Kuten aikaisemmin ihmettelin missä on yli 180hv takapyörätehot. Mittausajankohta ei ollut hyvä, jotain 5hv puuttui sen takia, mittautan tehot syksympänä. Pyörään on tullut silloin kilometrejä lisää, ja on hieman viileämpää.(LiguidSnake @ Heinä. 14 2010,22:11) kirjoitti
Mutta hyvin kulkee, eipä tehoja voi oikein hyödyntää katukäytössä. Tai voihan niitä hyödyntää, mutta koko ajan pitää olla varuillaan poliisien takia![]()
Tarkoittaa, että sun pyörässä tulee jostain syystä huipputehot 1000rpm liian aikaisin ja veto on lopetettu liian aikaisin (epätodennäköistä), tai sitten kierroslukutieto on väärin (todennäköistä, tuo käy monessa penkissä).(jarska @ Heinä. 14 2010,23:18) kirjoitti
Lisäksi jälkimmäinen tarkoittaisi sitä, että vääntökäyrä on skaalattu hiukan väärin, koska se lasketaan tehosta ja kierrosluvusta. Eli se vääntökäyrä laskisi tuosta hiukan, jos huipputeho onkin oikeasti siellä missä pitää, eli 13.300rpm kohdalla.
Jos tuo jälkimmäinen on tapahtunut, niin melkeenpä vaatisin uudet vedot, jos mulle tuollaista lappua tarjottaisiin.. Eipä tuollaisesta dynolapusta ole nimittäin mitään iloa, jossa luvut ovat väärin..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Tuskinpa se nyt noilla tehoilla erikoisesti kulkee, kun ei tuo omakaan n. 20hp tehokkaampana kulje *(Pasi K @ Heinä. 14 2010,23:41) kirjoitti
Käytännössä nämä kilokyykyt menee kaikki about samaan tahtiin, pieniä eroja moottorinluoteessa, mutta muuten kulkee hyvin samoihin. Kyllä ne teholukemat pitää ilmeisesti alkaa kolmosella tai nelosella takikselta, niin alkaa oikeasti tapahtumaan.. Onhan täälläkin forumissa kavereita, joilla sellaisia laitteita on ollut tai on edelleen..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Vielä yksi vertailu tehoista (löytyi tuolta toisesta topikista), en tiedä onko jo tässä topikissa:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....00;st=0kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Juu ja jos samaa viestiketjua lukee hieman pidemmälle niin...(Tylyttäjä @ Heinä. 15 2010,08:48) kirjoitti
kirjoitti
My opinions may have changed,
but not the fact that I am right.
Spekulaatioita riittää juu.. Tosin omasta siellä tuli 215hp renkaalta, eikä silloinkaan juuri nakkia lämmitetty.. Eli en tiedä mitä tuosta bemarista olisi jonkun mielestä "pitänyt" tulla siellä, mutta silloin tuli tuo 179hp.(m3ll0n @ Heinä. 15 2010,10:32) kirjoitti
Ihan linjassahan tuo 179hp vakioteho on näihin muihin mittauksiin (esim. KX-Centerissä putkiviritteinen 177hp), koska eroa ei nyt näytä olevan sitä 15-20hp, mitä joissain testeissä on.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Mihin mahtaa tuokin spekulaatio perustua? Vuosi sitten maailmalla tehtyihin mittauksiin? Kyllä tuo on täysin verrattavissa samaan aikaan tehtyihin mittauksiin.kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Tässähän se totuus onkin. Lopetetaan ihmettely ja ollaan tyytyväisiä.(hidas57 @ Huhti. 17 2009,12:48) kirjoitti
![]()
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Jees, mielenkiintoista nämä käppyröiden paukuttelut.
Kaveri paiskaa 177hv takapallolle joka on lähes 200hv kampuratehoa (siis toki oletan et kyseessä on takarengastehoa) ja nyt sitte vingutaan et se on liian vähän...
Jokainenn tässä vaiheessa tietää, että noiden penkkien välisten tulosten vertailu on aivan turhaa, kuumalla säällä 30+ astetta ja vajassa hitosti enemmän ilman patopaineita tulokset voi olla aika erilaiset.
En tosiaankaan tiedä onko biimerissä enemmän tai vähemmän tehoa kun putki+pc viritteisessä 10r:ssä tai gixxussa mut hyvin se on tuntunnu kulkevan.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Ei kai pointti tuo olekaan. Vaan se, että ei näytä Suomessa tulevan sitä 15-20hp tehoeroa japseihin, joka testien mukaan piti olla.. Onhan noita ajettu näköjään samoissa penkeissä ja samoina päivinäkin, ja edelleenkään sitä 15-20hp tehoeroa ei tahdo löytyä..(Matso @ Heinä. 15 2010,11:02) kirjoitti
Tuo 200hp koneelta ei todellakaan ole paljon, tuon verranhan (ja enemmänkin) kiskotaan vanhoista pommeista melko pienillä modeilla. Eikä se mitenkään ihmeelliseltä tunnu tuollainen teho. Kaippa pitää laittaa sellainen 200hp vielä tuohon nokkiin, niin alkaa oikeasti tuntumaan..
Aika turhaa jauhamistahan tämä kieltämättä on, monta sivua muutaman hepan tähden, ja kaikki nuo näyttävät melko samaan tapaa työntävänKäytännön suorituskyvyssä ei ole juuri havaittavaa eroa.. Täytyy myöntää, että tuo vakiota n. 45-50hp tehokkaampi pyörä ei juuri sen kummemmalta tunnu kuin vakiokaan. Ehkä vähän äkäisemmän tuntuinen ja kellossa näkyy hieman, mutta eipä juuri muuten mitään ihmeellistä.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Niin ja huom. BMW ilmoittaa vain 193hv konetehoa joten eikös tuo 177hv takaselta ole aika linjassaan ja se, että biimeristä on testeissä saatu ENEMMÄN kun luvattu lienee vain positiivinen asia.(Tylyttäjä @ Heinä. 15 2010,11:35) kirjoitti
Ja kaikkihan me tiedetään, lehtien arviot..useinmiten aiika päin persettä ja tiedot kerätään milloin mistäkin kuten esim seisovan mailin tulokset tai varttimaili vertailut..kiva lukea kunhan muistaa suhtautua kriittisesti tuloksiihin.
Mut hei jatkakaa ihmeessä vääntöä
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Plus olisi kiintoisaa verrata vaikka Fast Bikesin ukolle annettua ja randomia kaupasta haettua 1000RR keskenään.
Edelleen ei ole yksi eikä kaksi kertaa että julkaisutilaisuudessa mopot vetää ja pelaa kuin sokeat orjat ja sitten myyntivehkeistä kaikki ei olekkaan ihan samassa tikissä.
(Vrt. viimevuoden long bang rytkönen)
Jo vuonna nolla taisivat Gallina Suzukin GP500 tallin ukot "vähän sovittaa" lehdistön kokeiltavaksi tuotuja RG500 Suitsakkeita. Toimittajat sitten ihmettelivät kun veto jatkuu oikein soivasti punaiselle alueelle...
Mutta vailla epäilystäkään, onhan se S1000RR tällä hetkellä kyykyistä pähein ja onnittelut kaikille semmoisen haltuunsa saaneille.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Eikös tässä nyt pitänyt verrata niitä vakiotonnisia. Tuntuu, että jengi penkitellyt ainoastaan putkiviritteisiä japseja. Niihinhän tulee se 10hp lisää pelkästään pakopuolta avartamalla. Joten ei muuta kuin uudenkarhea vakio japsi vs. vakio bemu, niin vois se tehoero tulla esiin.
Tosin tämä voi olla vaikeaa, kun jo kaupasta pihaan ajettaessa on ilmestynyt jotain virihässäkkää, mikä oleellisesti muuttaa penkkituloksta.. Ja vaikuttaahan se sirompi kilpiteline persdynoon ainakin 5hp/3nm.
Honda Zoomer
Noniin, tässähän mennään laidasta laitaan, suorastaan törkeää ja edesvastuutonta biimeriltä ilmottaa konetehot alakanttiin, mut toisaalta eihän ne matkineet japseja muutenkaan.(TPM @ Heinä. 15 2010,10:52) kirjoitti
Ostamatta olis jäänyt 204 hepan tehohirviö, pelottaa ajatellakkin millainen peli on alla.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Minkälaisia kaatumatattiksia, lohkonsuojia yms. olette laittaneet näihin? Ja mistä sopivimmin löytynyt?
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Onko kukaan ajannu esim. Ahvenistolla Bemulla ja mitannu akran melut samalla ?
Olisi tarkoitus mennä .ORG ratapäiville (ekaa kertaa) ja ois aika perseestä jos melut ylittää sen maagisen 95dB koksa samaan aikaan ois Alastarolla ajot ja siellähän ei paljon desibelejä ihmetellä.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Kuulin yhdeltä Bemaristiltä että kun oli käynyt Ahvenistolla ratailemassa niin Akran sliparille meni dB:t yli 95:n, mutta vakiolla sentään meni läpi(Matso @ Elo. 25 2010,21:11) kirjoitti
![]()
ZH2 2020
Jeps, eli ilmeisesti 97-98 mittauksessa eli ei asiaa radalle.(Attitude @ Elo. 26 2010,14:40) kirjoitti
Se Ahvenistosta....
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Saako suomesta ostaa uutta 1000S rr:n rata-ajeluun (siis ilman autoveroa) alle 15.000,-€
Tottakai pyörän saa ostaa ilman kilpiä jos niin haluaa.(psi @ Elo. 26 2010,16:36) kirjoitti
Suzuki K6 1000
Nyt ei tarvitse vastata enää kuin siihen onnistuuko alle 15.000,- € niin kysymys on ratkaistu *kirjoitti
![]()
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
Aika tiukille menee. Tietysti jos saat tieliikennevarusteet ja ylimääräiset katteet myytyä, niin sitten kokonaiskustannus voi painua tuon alle.(MRi @ Elo. 26 2010,21:11) kirjoitti
Odottele vaan loka-marraskuuta, niin voi hinnat hiukan tipahtaa.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Aika hyvin on pitänyt hintansa, eivät ole alennusmyynnissä tyyliin japsimerkkien "harmaatuonti"vehkeet. Maksaako bemmit ulkomaillakin yhtä paljon suhteessa japanialaisiin?
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Ei tietysti ihan bränikkää, mutta Saksasta löytyy vähän ajettuja alle tuon.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Mites niitä voiskaan myydä, kun ovat pankkien omistamia(jyk4 @ Elo. 27 2010,10:08) kirjoitti
..sanois kettu pihlajanmarjoista.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.