Ostitko bemarin tosiaan sen takia että siinä toivossa että siinä on korkein huipputeho? Tuntuuko pyörä liian laiskalle ajaessa?Hyödyntääkö joku noita vai tarvitaanko niitä dynolappuja vain nakkikiskalla?
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Tuo 170hv takafillariltahan tekee juuri sen 193hv koneelta mitä tehdas lupaakin...(Pasi K @ Heinä. 08 2010,07:56) kirjoitti
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR
Tarkoituksena on osallistua muutamaan nopeusmittaustapahtumaan, ja tietenkin mahdollisimman hyvä huippunopeus. Ei taida noilla tehoilla ylittyä 300km/h. Minulla ei ole tapana pyöriä nakkikioskeilla. Minulla on ollut useampi tonninen kyykkypyörä, joten en ostanut ensimmäistä isoa pyörää, ja vain tehojen takia. Mutta se täytyy myöntää, että hain huomattavasti nykyistä tehokkaampaa pyörää.(jyk4 @ Heinä. 08 2010,08:01) kirjoitti
Tiedän, että nyt ovat takapyörätehot linjassa ilmoitettuun, 193hv moottoritehoon. Mutta kun olin ostamassa pyöriä katsoin mitattuja tehoja, ja koeajopyöräkin tuntui huomattavasti tehokkaammalta kuin R1, niin tuli tunne tässä on seuraava pyöräni.
Ja putkitettuna ero slipariviritteiseen Rytköseen lähes 20hp.(ValeRossi @ Heinä. 08 2010,08:06) kirjoitti
Edit. Eli onhan tuossa jo 10% enemmän tehoa aiempaan verrattuna.
Superbike #7
Esimerkkinä vakio S1000RR, DynoJetin penkissä:(Nitrous @ Heinä. 08 2010,08:29) kirjoitti
Brock Perfomance
Ei ole siitä kyse, että paljonko on eroa R1:seen, vaan siitä että millaisia tuloksia muista Bemareista on saatu.
Missä toi Dynojetin penkki on? Mahdollisesti vois penkittää ton mun pyörän vertailuksi jos kiinnostaa?(Pasi K @ Heinä. 08 2010,08:35) kirjoitti
Suzuki K6 1000
Penkki löytyy Tampereelta KX-Centeristä, josta löytyy Dyno Center Finland(jetwave @ Heinä. 08 2010,08:59) kirjoitti
DC Finland
Jos saisit käytettyä oman pyöräsi siellä, niin se auttaisi huomattavasti epätietoisuutta. Siellä ei ole mitattu muita Bemareita, kuten ei myöskään Tampereella sijaitsevalla Bike Doctorilla.
Mailin "nopeusmittaus" on kiihdytyskisa, jossa paino, välitykset ja kuski merkkaavat paljon. Tuossa vielä mielenkiinnosta taas yksi vertailumittaus (Fast Bikes; nopeudet maileja):(Pasi K @ Heinä. 08 2010,08:28) kirjoitti
Blade Biimeri
0-60 2.94 3.02
0-100 5.56 5.69
1/4 mile 10.32 10.32
1 mile 26.51 26.51
300 olisi noissa olosuhteissa mennyt bemarilla rikki varmaan 1.5-2 mailin kohdalla, blade käytännössä lopettaa kiihtymisen 1 mailin jälkeen.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Osta multa pyörä, niin saat n. 200hp renkaalle tonniseen (no ok, 70cc yli)(Pasi K @ Heinä. 08 2010,08:28) kirjoitti
Ja menee yli 300km/h "heittämällä", vetää jo toimii koko alueella paremmin kuin vakio. Koneella ajettu muutama 100km sen jälkeen kun sinne on laitettu kaikki uudet kamat sisään.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Voiskohan pyörässä olla vielä se sisäänajo-mode päällä?
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
Veikkaan ihan yksilöeroa. Kyllähän noita n. 10hp tehoeroja on muillakin merkeillä yksilöiden välillä. Putkisto kiinni ja säädöt kohdalleen, ja katsoo sitten uudestaan.. Vaikka eipä sitä eroa juuri huomaa, että onko siellä 177hp ja 187hp renkaalla. Kun ei tuollainen n. 200hp renkaallakaan miltään erikoiselta vielä tunnu. Eli ei siltä "täysitehoiselta" Bemariltakaan kannata mitään ihmeitä odottaa.(LeWe @ Heinä. 08 2010,10:30) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Mielestäni on helpompi verrata samassa penkissä penkitettyyn pyörään, kuin johonkin satunnaiseen mittaustulokseen maailmalla. Penkeissä on nimittäin eroja. Eikös tuo n. 20hp tehoero ole ihan linjassa maailmalla tehtyihin mittauksiin.(Pasi K @ Heinä. 08 2010,08:35) kirjoitti
Superbike #7
Ei ole enää rahaa, omat ja varastetut menivät Bemariin...(Tylyttäjä @ Heinä. 08 2010,10:14) kirjoitti
Ajattelin, että jos sopivilla välityksillä pystyisi samoihin huippunopeuksiin kuin samalla tavalla putkiviritetty Haybusa.
Mutta sittenhän sen näkee, kun pääsee kokeilemaan.
Ei ole sisäänajomoodi päällä, silloin pyörä ei kierrä kuin 9000rpm, ja kyllä se poistettiin huollossa.
Samassa penkissä penkitetyt vakio tonniset Suzuki ja Bemari:
http://www.brocksperformance.com/ima...X-R1000_09.jpg
Eroa 18 heppaa, siis vakiona ja Suzukiin, jossa pitäisi olla enemmän tehoa kuin esim. R1:ssä.
Pienenä lohdutuksena itselleni, että kuulemma KX-Centerin dynossa mitattuna pyöräni tehot ovat tonnisten kärkipäässä.
Käytin tuota omaa pyörää KX-Centerissä muutaman kerran aikoinaan. Kokoputkisto + PC: 170hp renkaalta. Sitten paranneltiin vähän kantta ja hiottiin orkkisnokista vähän rajummat, ja hiukan lisää puristuksia: 180hp renkaalta. Silloin oli vielä vakiotilavuudella. Nykyään antaisi siellä n. 200hp renkaalta.(Pasi K @ Heinä. 08 2010,11:57) kirjoitti
Yksi vaihtoehto on, että KX-Center on vaihtanut tässä välillä standardia. Eli oletko selvittänyt sen, onko edellisen pyöräsi samalla standardilla (eli vertailukelpoinen) nykyisen tuloksen kanssa?
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
En ole selvittänyt, että ovatko vaihtaneet standardia, mutta saan huomenna dynokäyrät, josta asia selviää.(Tylyttäjä @ Heinä. 08 2010,12:03) kirjoitti
Luulen että tulokset ovat vertailukelpoisia, koska R1 penkitettiin/säädettiin huhtikuussa. Saan huomenna myös sellaisen graafin, jossa näkyy R1 & S1000RR, yritän saada sen tänne näkyviin lauantaina.
Ei kai kukaan oikeasti luullut pemarin repivän niin helvetisti enemmän tehoja kuin japskit?!? Mainoskikkailua sanon minä, kun niitä ensimmäisiä pyöriä annettiin lehtien testiin.
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Joskus teho nousee pelkästään kun ajetaan lisää kilometrejä uuteen pyörään jos TM:n 40.000 km käyttötestiin on uskominen.
Tekniikan Maailma käyttää mittauksissaan Viaber / Harri Piensalmea.
Kyseessä R 1200 GS
Mitattu teho 1000 km kohdalla 74,6 kw / 7130 rpm
Mitattu teho 40.000 km kohdalla 82,5 kw / 7480 rpm
Mitattu vääntö 1000 km 112,8 Nm/ 5540 rpm
Mitattu vääntö 40.000 km 124,5 Nm / 5460 rpm
Valmistaja ilmoittaa kyseiselle mallille
77 kw / 7500 rpm 115 Nm/5750 rpm
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Kulunut rengas antaa parempia arvoja...
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Takarenkaassa pintaa 60% 40.000km kohdalla tehdyssä mittauksessa. 1000 km kohdalla tehdyssä noin 90 % .(Toippari @ Heinä. 08 2010,13:33) kirjoitti
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Eipä ole juuri eroa, olen kokeillut peräkkäin. Samaa näytti. Kun käyttää jarrullista dynoa ja mittaa tehot jarruvastusta käyttäen, niin esim. renkaan/vanteen painolla ei ole juuri merkitystä. Jos ajetaan ilman jarrua inertiarullalla (varsinkin liian kevyellä), niin silloin sillä on merkitystä, tosin hyvin vähän siltikin (rullan massa on melko suuri verrattuna renkaan/vanteen massaan).(Toippari @ Heinä. 08 2010,13:33) kirjoitti
Itse en ole enää vuosiin käynyt muissa kuin jarrullisissa dynoissa. Pelkällä inertiarullalla "säätäminenkin" on vähän niin ja näin.. Ikävä kyllä suurimmalla osalla taitaa edelleen olla tuollaiset vehkeet, ja sitä kautta säätötuloksetkaan eivät liian monessa paikassa ole kummoisia..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Saan niitä tehoja toki lisää noin kuin pemari on tehnyt; otetaan ne kierroksilla, ala- ja keskikierrosten väännön kustannuksella.(TPM @ Heinä. 08 2010,13:15) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Nyt kannattaisi kiireen vilkkaa ottaa yhteyttä japanialaisiin mp -valmistajiin ja myydä tietosi niille. Josko sitten saisivat hieman BMW:n etumatkaa kiinni ja samalla rikastuisit...(Tylyttäjä @ Heinä. 08 2010,14:04) kirjoitti
Tuo nyt on ihan perusasioita, tuliko se kuitenkin sinulle yllätyksenä? Eli kaikilla tuo on kyllä tiedossa ja kierroslukuja on nostettu jatkuvasti. Bemari rykäs vaan kerralla kunnolla (ja toki sai piikkipaikan "tehokilpailussa"); eli teki oikein lyhytiskuisen koneen, jonka saa kiertämään kivasti ja sitä kautta hyvät huipputehot. Mun mielestä ihan fiksu temppu, ja pyörää sitten myydäänkin helvetisti!(M78 @ Heinä. 08 2010,14:25) kirjoitti
Vertaapa huviksesi tonnisten iskunpituuksia. Esim. Suzuki 57,3mm, Kawa 55mm, Yammu 52,2mm, Honda 55,1mm ja BMW 49,7mm. Bemarissa on esim. Suzukia 15,3% lyhyempi isku. Se on ihan suorassa suhteessa siihen, paljonko konetta voi kierrättää, ja sitä kautta ottaa siitä tehoa ulos.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
No jaa, nykyisen Bladen launchitilaisuudessa projektin vetäjä oli todennut FB toimittajalle että olisi ollut helppo saada pyörästä se n.190 renkaalle, mutta he eivät nähneet siihen tarvetta.[Koska kilpailijat eivät sillä hetkellä olleet menneet niin paljoa edelle.]
Nyt taitaa alkaa olla tarvetta
Kuten tehdas WSB vehkeiden laukasta voi havaita, kyllä japotkin osaa, ongelma lienee enemmänkin konservatiiviset markkinamiehet.
Heruttihan se Bubkakin aikanaan ennätystään sentti kerrallaan ylös, vaikka olisi voinut roikaista kerralla hemmetinmoisen parannuksen - se ei vaan olisi ollut taloudellisesti kannattavinta...
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Ja heti seuraavaksi päästäänkin mielenkiintoiseen asiaan; noinkin lyhytiskuisen ja korkeakierroksisen moottorikonstruktion toteuttamiseen käytännössä. Siinä riittää vieläkin japanialaisilla insinööreillä ihmettelemistä. Toki sinullahan kaikki on kyllä tiedossa.(Tylyttäjä @ Heinä. 08 2010,14:31) kirjoitti
Hmm mennään varmaan kysymään sieltä World Super Bike kilpurin kehitystiimistä kuinka homma hoituu ja sitten ilkeiltä kauppatieteilijöiltä jotta uskovatko tötterön myyvän sillä hintaa mitä se maksaa.
Kilpabiimeriäkin kovemmat haipakat japoneesien tehdas WSB kiikut ainankin toistaiseksi vielä antavat - eli ongelma ei ole osaaminen vaan halu implementoida sitä myyntivehkeisiin.
1000RR elinkaaresta ei ole vielä havaintoa, HP2 tujuimmassa variantissahana taisi olla mäntien vaihtoväli ohjelmassa 50tkm?
Eli suurin hienous koko proggiksessa, minun mielestäni, on BMW rohkeus tuoda perin julma vehje myyntiin.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Kyllähän tuo on totta, mutta ne ensimmäiset testit mitä penkeissä oli tehty tuntuivat erot liian suurilta. Kyllä tuollaiset 10 pollea eroa tuolla kikalla varmasti helposti tuleekin, mutta ajettavuus alakierroksilla on sitten 600:sen luokkaa.(Tylyttäjä @ Heinä. 08 2010,14:04) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Valitettavan totta(TPM @ Heinä. 08 2010,18:22) kirjoitti
![]()
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011
Minua ahdistaisi varmaan enemmän (putkiston hinta + PC:n hinta, osien asennushinta + säädön hinta) / (177-170) eikä niinkään se, meneekö joku tietty lukema jossain tietyssä penkissä rikki. Luulisi kai tuon nyt vähä liikahtavan jo.(Pasi K @ Heinä. 08 2010,07:56) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Tuleeko sinulle yllätyksenä, että jokaisella isolla japanilaisella pyörävalmistajalla on tälläkin hetkellä useita eri vaiheessa olevia proto-moottoreita kehitteillä uusia pyöriä varten? Ei noiden isojen tehtaiden tuotekehitys kaiva nenää ja odota, että kilpailija tekee jotain ja ala vasta sen jälkeen suunnittelemaan uutta.(M78 @ Heinä. 08 2010,17:08) kirjoitti
Bemari pääsi tässä erässä ehkä hieman yllättämään japanilaiset tonnareiden kilpailussa, ei pelkästään moottorillaan vaan etenkin tuolla elektroniikan määrällä ja toimivuudella. Nimenomaan elektroniikka on se asia mitä tässä pyörässä pitäisi hehkuttaa, mutta teho vaan sattuu olemaan seksikkäämpi mainosvaltti. Tuollainen bemarin moottori nimittäin ei nyt sinänsä ole mikään kummallisuus. Eikä tuo lyhytiskuisuus juurikaan yllätä, kun ottaa huomioon, että moottori on suunniteltu samojen heppujen toimesta kuin BMW:n F1-moottorit.
Superbike #7