Sivu: 24 / 65:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14222324252634 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 691:stä 720:een 1943:sta
  1. #691
    Lainaa (jaulis @ Helmi. 09 2010,16:36) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Helmi. 09 2010,16:01) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Helmi. 09 2010,14:45) kirjoitti
    Ei mitään veretseisauttavaa kierrosaikaa bemari saanut testissä:

    PB (March 2010), Cartagenan rata, Guy Martin. S1000RR oli 0.51 s nopeampi kierroksella kuin R1. Tehoero dynossa 18 hp, suoran päässä nopeusero 9 km/h.

    Sitten syyttämään Martinia, joka on enemmän katucruisailija kuin ratapyöräilijä
    Kumpikohan pyörä oli pojalle tutumpi ennestään?

    Oli miten oli, tuosta kyllä huomaa ettei bemarilla kannata lähteä kenenkään kanssa kisaamaan. Kun ei se kulje niin ei. *
    Olisiko tuo ollut montakin sekunttia nopeampi, mikäli olisi ollut reilu testaus?
    Luitko kyseisen artikkelin?

    Aika reilu testi se vaikutti olevan.. Tosin olisi hauska nähdä semmoinen, missä vertailtaisiin samanhintaisia kapistuksia. Eli välirahalla saisi parannella mopoa ja sitten katsottaisiin että kumpi on nopeampi.
  2. #692
    Lainaa (Lauri_S @ Helmi. 09 2010,17:13) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Helmi. 09 2010,16:36) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Helmi. 09 2010,16:01) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Helmi. 09 2010,14:45) kirjoitti
    Ei mitään veretseisauttavaa kierrosaikaa bemari saanut testissä:

    PB (March 2010), Cartagenan rata, Guy Martin. S1000RR oli 0.51 s nopeampi kierroksella kuin R1. Tehoero dynossa 18 hp, suoran päässä nopeusero 9 km/h.

    Sitten syyttämään Martinia, joka on enemmän katucruisailija kuin ratapyöräilijä
    Kumpikohan pyörä oli pojalle tutumpi ennestään?

    Oli miten oli, tuosta kyllä huomaa ettei bemarilla kannata lähteä kenenkään kanssa kisaamaan. Kun ei se kulje niin ei. *
    Olisiko tuo ollut montakin sekunttia nopeampi, mikäli olisi ollut reilu testaus?
    Luitko kyseisen artikkelin?

    Aika reilu testi se vaikutti olevan.. Tosin olisi hauska nähdä semmoinen, missä vertailtaisiin samanhintaisia kapistuksia. Eli välirahalla saisi parannella mopoa ja sitten katsottaisiin että kumpi on nopeampi.
    Joo. Kyseessä kuitenkin vaan ihan leikkisän hyväntuulinen letkautus BMW-Mies Hidas57:lle. Varmaankin aukeni hänelle...*

    Ps. En oikeastaan kaipaa (ainakaan omalle kohdalle) todisteita japsien erinomaisuudesta...

    Edit. Koska on sanomattakin selvää että sini/valkoiset suzukit ovat nopeimpia, kauneimpia ja parhaita ikinä...



    Supermoto
  3. #693
    Lainaa (hidas57 @ Helmi. 09 2010,16:01) kirjoitti
    Kumpikohan pyörä oli pojalle tutumpi ennestään?
    Ei varmaan kumpikaan, kun Martin on ajanut 2006 viimeksi Yamahalla kilpaa, joka ei nykyiseen big bang rytköseen varmaan paljoa auta.

    Sittemmin tormuutus on tapahtunut Bladella Hydrex Honda tallissa.

    Mikä on mielenkiintoista niin Rytkönen ilmeisesti kehittää big bang rakenteen takia paremmin pitoja mutkista ulos kiihdyttäessä. Suorilla tietysti tulee turpaan niin että tukka lähtee...

    Yhdistelmä big bang moottorista ja bemarin hienosta DTC elektroniikasta voisi olla hyvin kiintoisa, ainankin normaalikuolevaisen ajurin kannalta.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  4. #694
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 11 2010,12:50) kirjoitti
    Lainaa (Teuwo @ Helmi. 11 2010,12:26) kirjoitti
    Ei varmaan kumpikaan, kun Martin on ajanut 2006 viimeksi Yamahalla kilpaa, joka ei nykyiseen big bang rytköseen varmaan paljoa auta.
    Mikä on mielenkiintoista niin Rytkönen ilmeisesti kehittää big bang rakenteen takia paremmin pitoja mutkista ulos kiihdyttäessä. Suorilla tietysti tulee turpaan niin että tukka lähtee...
    Yhdistelmä big bang moottorista ja bemarin hienosta DTC elektroniikasta voisi olla hyvin kiintoisa, ainankin normaalikuolevaisen ajurin kannalta.
    Ei se oo big bang, se o cross plane.
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....;st=568
    Eikö tuo Big Plane ja bemarin DTC -yhdistelmä ole sinänsä vähän liiankin protektiivinen pidon kannalta.. *

    Mistään en tiedä, mutta ehkä DTC olisi enemmän paikallaan Suzukin tai näiden muiden tehopyörien vierellä? *Muistelisin jostain myös lukeneeni, että 1098R:ssä ei ole DTC:tä, koska pito-ongelmia ei ollut. *Onko Ducatilla sitten säädöt ja alusta sen verran kohdillaan, että pitoa on? *Tuskin kireä twini tehoa pehmeämmin ainakaan tuottaa.

    Ja jotta ei menisi OT:ksi, niin S1000RR ei iske oikein mitenkään ulkonäöltään.. Ehkä, jos etupää olisi vähän tuoreemman näköinen
    Honda Zoomer
  5. #695
    soveltuisi myös "mchuurre-käyttöön"

    http://www.youtube.com/watch?v=QHPOw-Xmm4o
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  6. #696
    Lainaa (TIJ @ Helmi. 11 2010,16:51) kirjoitti
    soveltuisi myös "mchuurre-käyttöön"

    http://www.youtube.com/watch?v=QHPOw-Xmm4o
    Liian pienet piikit, eihän tuolla pääse mihinkään... Jäisi customillekin jää-stripillä.
    Supermoto
  7. #697
    Lainaa (JAjos @ Helmi. 11 2010,14:05) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 11 2010,12:50) kirjoitti
    Lainaa (Teuwo @ Helmi. 11 2010,12:26) kirjoitti
    Ei varmaan kumpikaan, kun Martin on ajanut 2006 viimeksi Yamahalla kilpaa, joka ei nykyiseen big bang rytköseen varmaan paljoa auta.
    Mikä on mielenkiintoista niin Rytkönen ilmeisesti kehittää big bang rakenteen takia paremmin pitoja mutkista ulos kiihdyttäessä. Suorilla tietysti tulee turpaan niin että tukka lähtee...
    Yhdistelmä big bang moottorista ja bemarin hienosta DTC elektroniikasta voisi olla hyvin kiintoisa, ainankin normaalikuolevaisen ajurin kannalta.
    Ei se oo big bang, se o cross plane.
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....;st=568
    Eikö tuo Big Plane ja bemarin DTC -yhdistelmä ole sinänsä vähän liiankin protektiivinen pidon kannalta.. *

    Mistään en tiedä, mutta ehkä DTC olisi enemmän paikallaan Suzukin tai näiden muiden tehopyörien vierellä? *Muistelisin jostain myös lukeneeni, että 1098R:ssä ei ole DTC:tä, koska pito-ongelmia ei ollut. *Onko Ducatilla sitten säädöt ja alusta sen verran kohdillaan, että pitoa on? *Tuskin kireä twini tehoa pehmeämmin ainakaan tuottaa.

    Ja jotta ei menisi OT:ksi, niin S1000RR ei iske oikein mitenkään ulkonäöltään.. *Ehkä, jos etupää olisi vähän tuoreemman näköinen
    Joitain havaintoja.

    Cross plane on kampuran layout jota löytyy esim. vinosta pinosta V8 moottoreita.

    (vs. flat plane, joita onkin suurin osa nelosten vääräraudoista ja osassa kaseista.)

    Jos halutaan saivarrella Rytkönen on "Long bang"

    Kuitenkin kun big bang termiä alettiin käyttää "bangeröityjen" GP500 mopojen aikaan, ei niidenkään tulittavat pyttyparit sytyttäneet eksaktisti samaan aikaan vaan big bang toiminnallisuuden toteutumiseksi riitti että sytyttävien pyttyparien impulssit tulevat renkaalle riittävän lähekkäin että renkaan runko näkisi ne värähtelymekaniikkansa kannalta yhtenä pitkänä mällinä, jota seurasi "pitkä" lepojakso.

    Kawasoikko kokeili myös normo nelosen kampuralla BB2 konseptin ("Iso twini" 1 ja 4 sytyttää samaan aikaan, samoin 2 ja 3) lisäksi BB3 konseptia jossa keskimmäiset pytyt sytyttivät kuten normo nelosessa mutta päätymmäiset samaan aikaan kuten BB2 hässäkässä.

    Ducun 1098Rssä on traction control, itseasiassa ensimmäisenä tuotantopyöränä.
    (vs. Kawan feedbackitön ennakonmyöhästäjä.)
    Siis siitä huolimatta että V2'en yksi suuri etu nimenomaan on pito, jonka pyttyjen peräkkäisen sytyksen jälkeinen renkaan lepojakso tuottaa.

    Se että big- long- tai whatever bang moottori mahdollistaa suuremmalla teholla kiihdyttämisen ilman pidon menetystä, ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö pitoa voitaisi menettää.
    Ja tämä on tilanne jossa normaalikuolevainen kuski hyötyy elektroniikasta. *

    DTC estää sutimisen, mutta ei voi lisätä pitoa.

    Edelleenkin Fast Bikesin ukkojen mukaan S1000RR DTC, niin nerokas kuin se onkin, ei kuitenkaan täysin idioottivarma.
    Käytännössä siten että esim. sadekelillä aivan älyvapaalla kaasunkäytöllä on mahdollista saada peli sutaisemaan häviävän hetken ajaksi - joka on tarpeeksi jotta perä tulee sen verran ulos että sutimisen loppuessa seuraa high sideri suurella todennäköisyydellä.

    Edelleen kannattaa muistaa että tulemalla mutkaan absurdin ylikovaa voi kummankin pään menettää reilusti ennenkuin keula alkaisi trail brakingissä lukottaa tai perä sutata.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  8. #698
    Lainaa (vetomies @ Helmi. 09 2010,14:45) kirjoitti
    Ei mitään veretseisauttavaa kierrosaikaa bemari saanut testissä:

    PB (March 2010), Cartagenan rata, Guy Martin. S1000RR oli 0.51 s nopeampi kierroksella kuin R1.
    Eikö puoli sekunttia ole radalla lähempänä ikuisuutta kuin pientä eroa? Ainakin siis jos puhutaan kuskeista ja tilanteesta, jossa pyöriin on totuttu ja ne on säädetty. Tietenkin radalla ja säällä on merkityksensä, mutta ainakin joissain olosuhteissa S1000rr kulkee hyvin verrattuna R1:een. Samaan hengenvetoon pitää toki todeta, että R1 kulkee sekin aivan riittävästi.
  9. #699
    Lainaa (Lauri_S @ Helmi. 09 2010,17:13) kirjoitti
    Aika reilu testi se vaikutti olevan.. Tosin olisi hauska nähdä semmoinen, missä vertailtaisiin samanhintaisia kapistuksia. Eli välirahalla saisi parannella mopoa ja sitten katsottaisiin että kumpi on nopeampi.
    Aina sama itqparq. Ei sillä, etteikö tuollainen testi saattaisi olla mielenkiintoinen, mutta se olisi silti vain yksi testi muiden joukossa. Vaikka tämän viestin loppu on vähän turhan kärjistettyä, en tarkoita sitä suoraan vastaukseksi lainaamaani ja lainatun kirjoittajaan, vaan yleisesti tähän puoliturhaan testijossitteluun.

    Jos suska ( tai muu verrattu pyörä, joka kitisijällä on tai ei ole) ei voita. Ja jos paranneltaisi, eikä voittaisi, niin sitten jossiteltaisi, että väärin paranneltu. Jos voittaisi, jossiteltaisi siitä, et sitä toistakin olis pitänyt saada parannella vähän. Baabaabaaa.

    Ladankin saa varmaan kulkemaan kuin bemarin, mutta se on silti vain lada. Bemarinkin saa varmaan kulkemaan kuin Ferrarin, mutta se on silti vain BMW.

    Miksi jonkun merkin tai mallin pitäisi olla absoluuttisesti paras? Eikö se vain ole hyvä, että joku voi ostaa suskan ja joku bemmen. Tietty, jos jollain ei ole varaa bemmeen, mut on suskaan, niin noh se on toinen juttu.
  10. #700
    Lainaa (Teuwo @ Helmi. 11 2010,17:43) kirjoitti
    Ducun 1098Rssä on traction control, itseasiassa ensimmäisenä tuotantopyöränä.
    (vs. Kawan feedbackitön ennakonmyöhästäjä.)
    Siis siitä huolimatta että V2'en yksi suuri etu nimenomaan on pito, jonka pyttyjen peräkkäisen sytyksen jälkeinen renkaan lepojakso tuottaa.

    Edelleenkin Fast Bikesin ukkojen mukaan S1000RR DTC, niin nerokas kuin se onkin, ei kuitenkaan täysin idioottivarma.
    Käytännössä siten että esim. sadekelillä aivan älyvapaalla kaasunkäytöllä on mahdollista saada peli sutaisemaan häviävän hetken ajaksi - joka on tarpeeksi jotta perä tulee sen verran ulos että sutimisen loppuessa seuraa high sideri suurella todennäköisyydellä.
    Niinpä. Jos luistoneston tekee sellaiseksi, että pito ei voi hävitä, niin se alkaa syödä kierrosaikaa. Tärkeintä on saada se optimoitua aivan pidon rajalle, jolloin kuskin järkevällä toiminnalla perä ei häviä alta. Tällöin pidon saa kuintenkin halutessaan takuulla irti esim kallistuksen nopeasti muuttuessa.

    Ducatissa tätä voi testata esim laittamalla DTC asentoon 8. Pyörä rykii ja pätkii niin, että luistoa on mahdoton saada, mutta ei se mene eteenpäinkään. Siirtämällä sen ykköseen, ajo nopeutuu, mutta esim Pirellin slicksillä perä piirtää liikaakin.

    Bemarilla vastaavan eron huomannee mentäessä rain-moodista slicks-moodiin, mutta se ei varmaankaan ryi rain-moodissa samalla tavalla, koska pyörässä on DBW. Älytöntä kaasunkäyttöä ei tarvitse kompensoida sytytystä pätkimällä. Riittää, kun säätää kaasuläppiä.



    - JAM Racing Team -
  11. #701
    Hornigilla on näköjään siisti Remuksen slipari tullut myyntiin:
    Linkki
    Dixi et animam levavi
  12. #702
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 16 2010,12:11) kirjoitti
    Hornigilla on näköjään siisti Remuksen slipari tullut myyntiin:
    Linkki
    Joo, ja vaikutus näyttää olevan samaan luokkaa kuin hapsukahvoilla, eli puhtaasti ulkonäöllinen.
  13. #703
    (poistettu tili)
    Lainaa (ttuttu @ Helmi. 07 2010,20:34) kirjoitti
    Kävin istumassa ja 190 senttiselle ahdas. *
    Kävin ostamassa koska 189 senttiselle tosi tilava
  14. #704
    Lainaa (R2-D2 @ Helmi. 16 2010,13:36) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Helmi. 07 2010,20:34) kirjoitti
    Kävin istumassa ja 190 senttiselle ahdas. *
    Kävin ostamassa koska 189 senttiselle tosi tilava *
    178cm 100kg miehelle tilava vrt. japsikyykyt
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  15. #705
    Lainaa (Matso @ Helmi. 16 2010,13:40) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Helmi. 16 2010,13:36) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Helmi. 07 2010,20:34) kirjoitti
    Kävin istumassa ja 190 senttiselle ahdas. *
    Kävin ostamassa koska 189 senttiselle tosi tilava *
    178cm 100kg miehelle tilava *vrt. japsikyykyt *
    186cm, 108kg ja tilavalta tuntui ropalle, lompakolle ahdas.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  16. #706
    SE OIS SITTEN SIINÄ!!!!
    Tai oikeastaan vielä R.M heinon pajalla, mutta kohta Kotkassa





    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  17. #707
    Komeasti kiertää, jopa venttiilinkoppa poikki/auki sahattuna.
    Painakaa play- nappia niin show alkaa.

    http://www.motorcyclenews.com/MCN....video--

    Delvaccia tuonne väliin vaan vaahtoamaan *



    .
  18. #708
    komee on matso. ttu missä ne kadepillerit
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  19. #709
    Noh-noh Raiteri, säkin oot tuore pussikuski niiin mitä sä täällä kadehdit ketään, häpiä siitä...
  20. #710
    Lainaa (vma @ Helmi. 17 2010,21:01) kirjoitti
    Komeasti kiertää, jopa venttiilinkoppa poikki/auki sahattuna.
    Painakaa play- nappia niin show alkaa.

    http://www.motorcyclenews.com/MCN....video--

    Delvaccia tuonne väliin vaan vaahtoamaan *
    Sääli noita venajousia, mutta Delvacci varmaan hoitaa homman kotiin ;-)

    OT:tota renkutusta katsellessa ei voi kuin ihmetellä miksi 2T-tekniikka ei ole kehittynyt niin että noista liikkuvista palikoista olis päästy eroon...
    <br />
  21. #711
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (peppoone @ Helmi. 19 2010,10:35) kirjoitti
    Lainaa (vma @ Helmi. 17 2010,21:01) kirjoitti
    Komeasti kiertää, jopa venttiilinkoppa poikki/auki sahattuna.
    Painakaa play- nappia niin show alkaa.

    http://www.motorcyclenews.com/MCN....video--

    Delvaccia tuonne väliin vaan vaahtoamaan *
    Sääli noita venajousia, mutta Delvacci varmaan hoitaa homman kotiin ;-)

    OT:tota renkutusta katsellessa ei voi kuin ihmetellä miksi 2T-tekniikka ei ole kehittynyt niin että noista liikkuvista palikoista olis päästy eroon...
    Onhan 2t-tekniikka kehittynyt isojen dieselien osalta, jopa niinkin pitkälle, että niihinkin on lisätty nuo "renkuttimet".
    Superbike #7
  22. #712
    Lainaa (Gari @ Helmi. 19 2010,09:53) kirjoitti
    Noh-noh Raiteri, säkin oot tuore pussikuski niiin mitä sä täällä kadehdit ketään, häpiä siitä...
    Nomutku ne väittää et tos on enemmän tehoa kele
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  23. #713
    (poistettu tili)
    Lainaa (raider @ Helmi. 19 2010,18:36) kirjoitti
    Lainaa (Gari @ Helmi. 19 2010,09:53) kirjoitti
    Noh-noh Raiteri, säkin oot tuore pussikuski niiin mitä sä täällä kadehdit ketään, häpiä siitä...
    Nomutku ne väittää et tos on enemmän tehoa kele *
    Onneks mopo tarttee vielä kuskin

    Mutt kyll kauniimpi on kun teidän zetori tai busa.
  24. #714
    Lainaa (R2-D2 @ Helmi. 19 2010,21:31) kirjoitti
    Lainaa (raider @ Helmi. 19 2010,18:36) kirjoitti
    Lainaa (Gari @ Helmi. 19 2010,09:53) kirjoitti
    Noh-noh Raiteri, säkin oot tuore pussikuski niiin mitä sä täällä kadehdit ketään, häpiä siitä...
    Nomutku ne väittää et tos on enemmän tehoa kele *
    Onneks mopo tarttee vielä kuskin *

    Mutt kyll kauniimpi on kun teidän zetori tai busa.
    niin mut kuskit onki komeita, kumpaakaan ei punnita viikottain neuvolassa eikä olla mitään kuivankesän oravia
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  25. #715
    On se hiano.. noh, tarvii toistaiseksi tyytyy uusvanhaan.. jospa sitä sais piristettyä..
    Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
    ZX12R *-02(ex)
    Suzuki GsxR750W -92(ex)
    I memorize the words to the porno movies
  26. #716
    Lainaa (Matso @ Helmi. 17 2010,19:11) kirjoitti
    SE OIS SITTEN SIINÄ!!!!
    Tai oikeastaan vielä R.M heinon pajalla, mutta kohta Kotkassa *

    Joudun pikkasen vetämään taakse....ensinmäinen "päivitys" tulee softaan ja eivät voi vielä toimittaa pyörää minulle.

    Eli joku sisäänajo softa tulee ekalle tonnille joka sitten tonnin huollon yhteydes poistetaan.

    Softan on tarkoitus rajoittaa prätkä 9000rpm ja hevosia varmaan puolet siitä mitä tallista löytyy.

    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  27. #717
    Sehän on sitten vähä niinku piikillä ajelisi?
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  28. #718
    Mä luin jostain että sisäänajon jälkeen tulee jälleen uusi softa joka rajoittaa kiekat 10000rpm vielä seuraavat 20tkm, sen jälkeen pääsee jo kokeileen pyörää kunnolla.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  29. #719
    Lainaa (jarska @ Helmi. 23 2010,18:51) kirjoitti
    Mä luin jostain että sisäänajon jälkeen tulee jälleen uusi softa joka rajoittaa *kiekat 10000rpm vielä seuraavat 20tkm, sen jälkeen pääsee jo kokeileen pyörää kunnolla.
    Sit lähtee biimeri myyntiin
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  30.  
  31. #720
    Lainaa (jarska @ Helmi. 23 2010,18:51) kirjoitti
    Mä luin jostain että sisäänajon jälkeen tulee jälleen uusi softa joka rajoittaa *kiekat 10000rpm vielä seuraavat 20tkm, sen jälkeen pääsee jo kokeileen pyörää kunnolla.
    Noilla eväillähän saattavat kestää jopa samoja kilometrimääriä kuin japsit... *

    Ps. Kymppi tarjottu, Matso. *
    Supermoto
Sivu: 24 / 65:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14222324252634 ... ViimeinenViimeinen