Sivu: 2 / 54:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12341252 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 1596:sta
  1. #31
    Lainaa (OLd Skuul @ Huhti. 03 2009,23:34) kirjoitti
    Kotarilla ei ole 1200 twiniä.
    On. RC8R.

    Voihan tuo 200hp olla kampiakselitehot höystettynä ram airilla, kuten Kawalla, joka ilmoittaa ZX-10R:n tehoiksi 200hp. Minusta tuo ei olisi ollenkaan mahdoton juttu Bemarilta. Veikkaan, että todelliset (takarengas)tehot pyörivät samoissa noiden muidenkin kilpailijoiden kanssa. Bemarillahan tuon pyörän idea oli 190/190 eli yhtä paljon tehoa kuin painoa. Kuitenkin tuo on vähän tulkinnanvarainen juttu kun tehot ja painot voi ilmoittaa monella tavalla.
  2. #32
    OLd Skuul:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Itsenäinen Suomi,  Helsinki
    Lainaa (ek@ @ Huhti. 04 2009,01:13) kirjoitti
    No kun fiksu olet, niin mikä estää bemaria ottamasta samaa heppamäärää ulos tuosta ilmajäähdytteisestä bokserista? Ei se sylinterien asento määrää yhtään mitään. Itse asiassa kippurat menee kuitenkin samaa rataa tuonne kierrosten rajoittajalle asti. Aika omituista on väittää, että saksalainen insinööri on jotenkin tyhmempi, eikä saa samaa hevosvoimamäärää ulos samoista kuutioista samoilla sylintereillä. Katso vaikka formuloita, missä bemarin litratehot ja luotettavuus olivat parhaasta päästä ennen rajoituksia.

    Onhan tuossa öljyjäähdytys, joten ihan ilmajäähdytteinen kone ei ole kyseessä. Jos moista olet ajanut, niin kyllä se aika vihainen kone on tuonne kierrosten rajoittajalle asti. Sitäkin voinee kiertää, mutta ei liene järkevää, jos käyttö on yhtään pitkäaikaisempaa. Ei ole mitään syytä, miksi ei voisi ottaa samaa tehoa kuin esimerkiksi ducatista. Aika älyvapaata on väittää, ettei se olisi mahdollista. Silloin vaan liikutaan semmoisissa rasituksissa, että katukäyttöön tarkoitetussa pelissä ei ole luotettavuutta.

    HP2 Sportin männät esimerkiksi vaihdetaan 50tkm huollossa. Ei ole määritelty käyttöä. Meikäläisen köröttelyllä on ihan turha homma, mutta koska on kuitenkin ratakäyttöön 24h kisoihin ym. tarkitetusta laitteesta kyse, niin joku raja tuossakin on oltava. Esimerkiksi Ducati tai KTM RC8 tuskin sen enemmän kestävät, vaikka moista ei ole huolto-ohjelmassa.

    Bokserista bemari otti hepoja 160 R1 koemallissa jo iät ajat sitten joskus 80-luvulla, ennen kuin muuttivat säännöt ja homma meni puihin. Siihen aikaan ei Ducati edes päässyt moisiin lukuhin.

    HP tulee siitä, että pyörä on kevyt, loistavat jarrut ja alusta. Painoa on vähemmän kuin monessa kusiaisessa, mutta vääntöä tuplasti. tehokin on jokseenkin sama. Mikä tekee moposta paskan? Itse en ole ajanut yhtään metriä koko 14000km kokemuksella kyseisellä paskalla, että olisivat *tehot loppuneet kesken.
    Siis MITÄ HÄ? *

    ek@:"No kun fiksu olet, niin mikä estää bemaria ottamasta samaa heppamäärää ulos tuosta ilmajäähdytteisestä bokserista?"

    - Enhän minä tiedä.
    Koska olen väittänyt olevani fiksu?


    ek@:"Aika omituista on väittää, että saksalainen insinööri on jotenkin tyhmempi, eikä saa samaa hevosvoimamäärää ulos samoista kuutioista samoilla sylintereillä."

    - Kuka väittää että sakemanneinsinööri on tyhmempi kuin italiaano?
    En ainakaan minä!
    Esitin vain arveluni että hevoset eivät irtoa pokserimoottoristä yhtä helpolla kuin L- tai rivitwinistä.
    Ehkäpä syynä on myös se että pokserimoottori ei sovellu tiukkaan kanttailuun yhtä hyvin kuin kapeampi moottori.
    Olen nähnyt yhden HPMegamoton josta oli irronnut toinen sylinteri mopon kaaduttua.


    ek@:"Aika älyvapaata on väittää, ettei se olisi mahdollista."

    -Kuka sellaista väittää?
    Minäkö?
    MInä kirjoitin seuraavaa:"Jotenkin näyttää siltä että Pemari ei ole pystynyt saamaan twinistään enempää kuin High Performance 133 Hepoa."
    MInä en väittänyt että se ei olisi mahdollista! Todennäköisesti pystyisivät.


    Tässä meni kahvit näppäimistölle:
    ek@:"HP tulee siitä, että pyörä on kevyt, loistavat jarrut ja alusta. Painoa on vähemmän kuin monessa kusiaisessa, mutta vääntöä tuplasti. tehokin on jokseenkin sama. Mikä tekee moposta paskan? Itse en ole ajanut yhtään metriä koko 14000km kokemuksella kyseisellä paskalla, että olisivat *tehot loppuneet kesken."

    * * *
    Jätkä kutsuu HP2Sporttia paskaksi!!! *
    Ihmeellistä!
    Jos 133 hevon pyörää sanoo paskaksi, niin ei maailmassa paljon ole kuin paskapyöriä poislukien Hayapusa ja muut kovat japsit ja Ducatien kovat mallit.

    Me tavalliset kuolevaiset ajellaan vaan alitehoisilla paskoilla mopoilla joissa ei löydy kuin alle puolet HP2Sportin tehoista.
    Joissa myös muut ominaisuudet on NIIN paskoja että ei kannata puhua ees samana päivänä.

    HP2Sport on käsittääkseni pokserimoottorin täydellisen kehityksen huippu. *

    Sen parempaa ei pokserimoottorista saa tehtyä.

    Siksi se on niin upea namu nykyaikaisen kevyt ja kuten kerroit upea alusta ja Prempon jarrut.

    Nyt äkkiä vessaan pesemään suu saippualla kun sanoit HP2Sporttia paskaksi! *

    Oletko jo saanut upean pyöräsi korjattua?
    Wanhanajan rautaiset sylinterikaaret suojaisivat kansia ja pyttyjä *paremmin!

    Suomi on ollut suurimman osan kirjoitettua historiaa vihollistemme Ruotsin ja Venäjän miehittämänä.

    Osallistu maanpuolustustyöhön reserviläisjärjestöissä ja koulutukseen MPKryn kautta!
    IBA.
  3. #33
    voisitte kenties perustella miksi vastaiskumoottorista ei voi ottaa samaa tehoa kuin vaikkapa 90-asteen v-twinistä. Mistä ilma-bensa soes männän yläpuolella palaessaan tietää että "ahaa, nyt ollaankin bokserissa"? Eli jos sylinteriluku on sama, sylinterimitat on samat, venttiilikoneiston mitat on samat jne jne miksi tehoa tulisi erilailla.

    Että Duksun V2-koneesta pystyy ottaa enemmän tehoa kuin bemarin bokserista johtuu ennenkaikkea vesijäähdytys vs. ilmajäähdytys. Harvassa Ducatin ilmajäähypyörässäkään on 200 hv. Mutta toisaalta jos bemu tekisi bokserista vesijäähdytteisen, epäilempä että asiakaspalaute olisi varsin kriittistä, vesjäähdytyshän tuohoaisi moottorin auran täysin. ja näiden asiakaskunta ei taida olla aivan niin tehonnälkäistä.

    tehoa kaipaaville on sit tulossa tämä uusi bemu, joka on käsittääkseni nelisylinterinen eli siinä mielessä boksereiden ja v-twinen vetäminen mukaan ketjuun hiukka outoa?

    no jos arvuutellaan niistä tehoista niin ei 200 hv käsittääkseni teknisesti mahdotonta ole, eikä edes hankalaa päästönormitkin huomioden. kyse on vain siitä tuleeko pyörästä liian hankala ajaa, liian kallis valmistaa tai liian paljon huoltoa vaativa. Mutta
    valmistajalle kyseessä lanseeraus uuteen segmenttiin, niin tuollainen reipas teholukema olisi kyllä hyvää markkinointia.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  4. #34
    Sanoinkin, ettei nykykuosissaan olevasta bokserista helpolla tehdä mitään tehohirviötä.

    Ja koko mosan täysin uudelleen piirtäminen vain, jotta saataisiin aikaan joku mm-kilpakone, ei taida kannattaa sekään, ennemmin kannattaa jo suosiolla tehdä useampipyttyinen, kuten tekivätkin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  5. #35
    Noniin, nyt on mittauskäyrätkin nähty 'paperilla', MO-lehti 5/09. Samassa penkissä mitattu Honda, Yamaha, Kawa, Suki ja MV Agusta. 9000 kierroksen jälkeen bemari menee ohi kaikista muista saavuttaen siis 200PS@12400rpm ja 123Nm@9400rpm. Kawa 182PS, MV 181PS, Suki ja Honda 179, Yamaha 178. Tietysti ilman mitään Ramair-juttuja ja katulaillisessa sarjavalmisteisessa kunnossa. Kyseessä moottoriteho.
  6. #36
    Tuossa myllyssä on jonkinlainen pakko-ohjattu venttiilikoneisto. Onko kellään parempaa tietoa?
    Dixi et animam levavi
  7. #37
    Lainaa (hidas57 @ Huhti. 17 2009,11:48) kirjoitti
    MO-lehti 5/09
    Mikä toi on? Motorrad Online? Onko mitään linkkiä tietoon?
    Dixi et animam levavi
  8. #38
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    ensimmäinen todella kiinnostava BMW... 200PS kaupasta..
    2016 > Triumph 675 team member
    2013 > S1000RR (.. mit DKW-RT175VS im holz schublade)
    2004 > YZF600R (pitkä huolto menossa..)
    R1-2004 (2006 - 2012)
    harrastuksena moottoripyörät, moottoripyöräily, (rata)moottoripyöräily.. kurapyöräilykin kiinnostaa
  9. #39
    Lainaa (ek@ @ Huhti. 17 2009,13:06) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Huhti. 17 2009,11:48) kirjoitti
    MO-lehti 5/09
    Mikä toi on? Motorrad Online? Onko mitään linkkiä tietoon?
    Lehti on Motorrad Magazin MO, Nr 5, Mai 2009. Siis toukokuun numero. Lehtihyllyssä tuo on mutta ei ole netissä edes myynnissä vielä: http://shop.mo-web.de/
  10. #40
    Lainaa (hidas57 @ Huhti. 17 2009,12:48) kirjoitti
    Noniin, nyt on mittauskäyrätkin nähty 'paperilla', MO-lehti 5/09. Samassa penkissä mitattu Honda, Yamaha, Kawa, Suki ja MV Agusta. 9000 kierroksen jälkeen bemari menee ohi kaikista muista saavuttaen siis 200PS@12400rpm ja 123Nm@9400rpm. Kawa 182PS, MV 181PS, Suki ja Honda 179, Yamaha 178. Tietysti ilman mitään Ramair-juttuja ja katulaillisessa sarjavalmisteisessa kunnossa. Kyseessä moottoriteho.
    Hihhih... Sillälailla, oikeen kivasti laittoi kaikille jauhot kunnolla suuhun, itseasiassa pitkälle kurkkuun saakka. *



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  11. #41
    Lainaa (hidas57 @ Huhti. 17 2009,14:18) kirjoitti
    Lehti on Motorrad Magazin MO, Nr 5, Mai 2009. Siis toukokuun numero.
    Onko miten pahasti ohkaisemmat käppyrät kilpailijoihin verrattuna tuohon 9000rpm asti?
  12. #42
    Lainaa (Talttapää @ Huhti. 17 2009,14:41) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Huhti. 17 2009,14:18) kirjoitti
    Lehti on Motorrad Magazin MO, Nr 5, Mai 2009. Siis toukokuun numero.
    Onko miten pahasti ohkaisemmat käppyrät kilpailijoihin verrattuna tuohon 9000rpm asti?
    Tehokäyrä kulkee muiden joukossa tuonne 9000rpm saakka, joskin cebarissa nousu on jyrkempää kuin muissa. Tämä on tuttua muista testeistä. 10000rpm jälkeen bemarin käyrä lähtee nousuun, kun muilla laskee. Ja 11500 jälkeen tulee vielä boosti, joka riittää huippukierroksiin saakka. Punaraja on 14000rpm.

    Vääntökäyrä on gixeriin nähden alapäässä samankaltainen, mutta yli 8000 rpm bemarissa on loppuun saakka vähän enemmän puhtia. Tässäkin välillä 5000-9000 cebari on paras.

    Onhan nuo käyrät tossa vieressä, mutta en nyt lähde kenenkään lehtimyyntiä pilaamaan skannauksilla.



  13. #43
    OLd Skuul:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Itsenäinen Suomi,  Helsinki

    Siis moottoripyörän tekninen huippu on siirtynyt makaronimaasta saksaan.
    Aikas kova.

    Olikos Aprilian RSV4:sessa myös "Vain" 180 pollea.

    Mainostivat että MV Agustan F4CC. Claudio Castiglioni-mallissa olisi myös 200 pollea.
    Mutta se on erikoismalli.

    Ei muuta kuin rispektiä Pemarille.
    Suomi on ollut suurimman osan kirjoitettua historiaa vihollistemme Ruotsin ja Venäjän miehittämänä.

    Osallistu maanpuolustustyöhön reserviläisjärjestöissä ja koulutukseen MPKryn kautta!
    IBA.
  14. #44
    Lainaa (OLd Skuul @ Huhti. 17 2009,14:58) kirjoitti

    Siis moottoripyörän tekninen huippu on siirtynyt makaronimaasta saksaan.
    Aikas kova.
    Aika kova juu, ja heti ekalla yrittämällä. *

    Minusta se todistaa pari asiaa. Sen että nykyset japsikiloset ei nyt NIIN äärimmäisiä sitten olleetkaan kaikesta hypetyksestä ja gramma sieltä / täältä & hevosvoima sinne tänne soutamisesta huolimatta.

    Toinen asia on tietty sitten BMW:n osaaminen. Kuhan vain viitsivät ja katsovat tarpeelliseksi, niin kyllä sakemannit pesee kenen tahansa suun saippualla teknisessä osaamisessa. Näinhän se on ollu jo 2. maailmansodasta lähtien... *

    Nyt sitten vain odotellaan armotonta "alistettujen" vastahyökkäystä kun tuosta uutukaisesta paljastuu jotain lastentauteja ajanmittaa... Mut se on sitten taas vain hauskaa luettavaa ja foorumiviihdetä parhaimmillaan. *
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  15. #45
    Mitenkähän lienee tuon mopon kestämisen kanssa? Ajaako silläkin 100000km suht ongelmattomasti? Aika näyttää.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  16. #46
    En myös oikein ymmärrä tuota hehkutusta kuka saa mitäkin heppoja ulos. MotoGP ottaa 800 cc koneesta sen 250+, niin ei kai se nyt ole kenelläkään mikään haaste ottaa 1000 cc koneesta 200 pollea. Haaste on saada se pysymään läjässä riittävän kauan että katukäyttäjät pitää sitä kestävänä ja toisaalta pitää kustanukset järkevällä tasolla. Sama tilanne on kaikkialla moottorikäyttöisissä laitteissa nykyään, lastuttamalla saadaan tehoja rutkasti enemmän ulos (auto, kuorma-auto, traktori, you name it).
    Jos tuo Bemu noilla tehoilla oikeasti kestää 100 tkm, silloin se on hatun noston arvoinen temppu.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  17. #47
    Niin, mutta eikös näissä kilokyykkyskaboissa nyt yleensäkkin ole sellanen leima et max. 2 vuotta ajetaan jonka jälkeen se kyykkä on auttamaton homosohva ja kuuluu lähinnä museoon. Yli 40 000km ajettuja pidetään jo aivan toivottomina tapauksina jne.

    Joten älkää nyt hyvät ihmiset ees puhuko noista 100 000km lukemista, varmaan 99% tän tyyppisten mopojen ostajista ei koskaan aja tuota kilometrimäärää samalla mopolla. Sen pari kautta ajetaan kun mopo pysyy lehtien testeissä kärkikahinoissa ja näyttää muodikkaalle, sit menee kiertoon ja uusinta kilotykkiä alle vaan... *
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  18. #48
    Lainaa (Yamaha1 @ Huhti. 17 2009,20:09) kirjoitti
    Niin, mutta eikös näissä kilokyykkyskaboissa nyt yleensäkkin ole sellanen leima et max. 2 vuotta ajetaan jonka jälkeen se kyykkä on auttamaton homosohva ja kuuluu lähinnä museoon. Yli 40 000km ajettuja pidetään jo aivan toivottomina tapauksina jne.

    Joten älkää nyt hyvät ihmiset ees puhuko noista 100 000km lukemista, varmaan 99% tän tyyppisten mopojen ostajista ei koskaan aja tuota kilometrimäärää samalla mopolla. Sen pari kautta ajetaan kun mopo pysyy lehtien testeissä kärkikahinoissa ja näyttää muodikkaalle, sit menee kiertoon ja uusinta kilotykkiä alle vaan... *
    Juu..u .,mutta kun aina tulee se seuraava omistaja, ja taas seuraava omistaja..jne, ja ne kaikki toivoo sen edelleen kestävän
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  19. #49
    Lainaa (jarska @ Huhti. 17 2009,20:14) kirjoitti
    Lainaa (Yamaha1 @ Huhti. 17 2009,20:09) kirjoitti
    Niin, mutta eikös näissä kilokyykkyskaboissa nyt yleensäkkin ole sellanen leima et max. 2 vuotta ajetaan jonka jälkeen se kyykkä on auttamaton homosohva ja kuuluu lähinnä museoon. Yli 40 000km ajettuja pidetään jo aivan toivottomina tapauksina jne.

    Joten älkää nyt hyvät ihmiset ees puhuko noista 100 000km lukemista, varmaan 99% tän tyyppisten mopojen ostajista ei koskaan aja tuota kilometrimäärää samalla mopolla. Sen pari kautta ajetaan kun mopo pysyy lehtien testeissä kärkikahinoissa ja näyttää muodikkaalle, sit menee kiertoon ja uusinta kilotykkiä alle vaan... *
    Juu..u .,mutta kun aina tulee se seuraava omistaja, ja taas seuraava omistaja..jne, ja ne kaikki toivoo sen edelleen kestävän
    Niin, tietysti noin... Mutta mutta... Se ensiostaja ne isot rahat BMW.lle pulittaa ostaessaan uuden pyörän.

    Tietty taas sitten jos ei kestä, niin isoja rahoja pulittavat myös tulevat kierrättäjät... Eli hyvää bisnestä! Pelkillä hevosvoimilla tämä malli myy uusia ja paljon, sama millanen rotisko olisi muuten. *
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  20. #50
    Lainaa (Yamaha1 @ Huhti. 17 2009,17:45) kirjoitti
    Lainaa (OLd Skuul @ Huhti. 17 2009,14:58) kirjoitti

    Siis moottoripyörän tekninen huippu on siirtynyt makaronimaasta saksaan.
    Aikas kova.
    Aika kova juu, ja heti ekalla yrittämällä. *

    Minusta se todistaa pari asiaa. Sen että nykyset japsikiloset ei nyt NIIN äärimmäisiä sitten olleetkaan kaikesta hypetyksestä ja gramma sieltä / täältä & hevosvoima sinne tänne soutamisesta huolimatta.
    Kylläpä ne japsit ja tämä uusi bemu vaan melkoisen äärimmäisiä ovat. Usea valmistaja on myöntänyt, että mikäli tuotantokulut ja käyttövarmuus halutaan pitää edes jollain tavalla kuosissa, tämänhetkinen teho on maksimi, mitä em rajoitteet antavat myöden. Luonnollisesti nämä pako/melu yms rajoitteet huomioiden.

    Mikäli väitteesi "ei niin äärimmäisiä sitten olleetkaan" pitäisi paikkansa, olisihan Bemu tietty tehnyt omasta uudesta superistaan vielä toiset 15% tehokkaamman, mikäli se helppoa olisi.

    Hienoa että uusi Bemu haastaa Japan Inc tuotteet kunnolla. Nyt jäämme odottamaan tuotantoversioita kauppoihin, testeihin ja markkinoille.



    .
  21. #51
    Onnittelut jos sen 200 hv saavat. Se on oikeastaan helppoa, jos ei optimoi mitään muuta. Meille kaikille riittänee kuitenkin vähemmän ja varsinkin jos se tulee miellyttävämmällä käyrällä niin että tehoa/vääntöä on alhaallakin jonkin verran. Eli EK:n mainostamat HP2 boxerin tehot 133 hv riittää arjessa yllättävän pitkälle. Mutta väitän, että jos semmoisen jälkeen testaa 186 hv twiniä niin miettii toisen kerran.
    Itse ajattelin pompata tästä kilpavarustelun kierteestä nyt Ducatin 1098R:llä kun se kuitenkin ylittää kaikki minun tarpeet 186 hv/165 kg. Siinä on loppuiäksi peliä nimim. 42v.
    H-D CVO Street Glide 2018, BMW S1000XR ja HP4, KTM 1290SD ja SA1290R, muutama muu ja Kawa H2
  22. #52
    Äääh, pari kesää kun olet Ärrällä ajellut, niin saat siitä tarpeeksi ja on aika ostaa uus menopeli. Viimeistään ennen kuin ns. kalliimmat kilometrit alkavat.
  23. #53
    Täällä on siitä lehden artikkelista mainintaa.
    Dixi et animam levavi
  24. #54
    Lainaa (mikkoyli @ Huhti. 17 2009,23:43) kirjoitti
    Eli EK:n mainostamat HP2 boxerin tehot 133 hv riittää arjessa yllättävän pitkälle. Mutta väitän, että jos semmoisen jälkeen testaa 186 hv twiniä niin miettii toisen kerran.
    On mulla ollut pärrä 250hp:n turbosatsillakin. Jotain näkemystä tehoista sentään on.
    Dixi et animam levavi
  25. #55
    Tehoa kaikissa kilokyykyissä on ollut 99.9:%lle normi sukankuluttajia enemmän kuin tarpeeksi jo koko 2000-luvun. Laitteen hyvyyden tai huonouden ratkaisee se, minkälaisen kokonaispaketin se tarjoaa tehon, rungon, alustan, jarrujen ja ajettavuuden huomioiden, ei se, missä näistä on korkein huipputeho. Hayabusa oli pitkään tehokkain katupyörä, mutta ei sillä ratatouhuissa pärjää kovinkaan pitkälle.

    Ei kyse ole siitä, etteikö koneista saisi vielä nykyistä enemmän ulos, vaan siitä että niiden tekeminen katukäytössä kestäviksi lisätehoilla nostaisi kustannuksia liikaa. Ja toisekseen, kun ei edes nykyisten tehoja pysty ylivoimainen valtaosa hyödyntämään, niin mikä on pointti. Esim. Superbiken MM:ssä on sitten niitä kuskeja, joilla riittää osaminen hyödyntämään kovemmatkin tehot, ja siellä todella nähdään, miten potentiaalisia kilpurin aihioita nämä katupyörät ovat. Vakioina nämä ovat tosiaan vain niitä aihioita.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  26. #56
    Lainaa (pecha @ Huhti. 18 2009,15:38) kirjoitti
    Tehoa kaikissa kilokyykyissä on ollut 99.9:%lle normi sukankuluttajia enemmän kuin tarpeeksi jo koko 2000-luvun. Laitteen hyvyyden tai huonouden ratkaisee se, minkälaisen kokonaispaketin se tarjoaa tehon, rungon, alustan, jarrujen ja ajettavuuden huomioiden, ei se, missä näistä on korkein huipputeho. Hayabusa oli pitkään tehokkain katupyörä, mutta ei sillä ratatouhuissa pärjää kovinkaan pitkälle.
    Ehkä näin on, mutta sillä teholla niitä pyöriä kuitenkin myydään.

    Ei myy sellainen kilokyykky, missä on tehoa vaikka 20 heppaa vähemmän kuin "kilpailijoissa"

    Ei varmaan Busalla tee mitään radalla, mutta tuskinpa vaan sekään olisi niin hyvin myynyt jos tehoa olisi ollut vaikka 100 heppaa.

    En minä olisi tätä nykyistä Bemariakaan ostanut jos tehoja olisi ollut kovin paljon vähemmän, mutta ainakin alustan puoleen tuntuu, että enemmänkin saisi olla.



    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  27. #57
    Lainaa (Ekku @ Huhti. 18 2009,15:52) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Huhti. 18 2009,15:38) kirjoitti
    Tehoa kaikissa kilokyykyissä on ollut 99.9:%lle normi sukankuluttajia enemmän kuin tarpeeksi jo koko 2000-luvun. Laitteen hyvyyden tai huonouden ratkaisee se, minkälaisen kokonaispaketin se tarjoaa tehon, rungon, alustan, jarrujen ja ajettavuuden huomioiden, ei se, missä näistä on korkein huipputeho. Hayabusa oli pitkään tehokkain katupyörä, mutta ei sillä ratatouhuissa pärjää kovinkaan pitkälle.
    Ehkä näin on, mutta sillä teholla niitä pyöriä kuitenkin myydään.

    Ei myy sellainen kilokyykky, missä on tehoa vaikka 20 heppaa vähemmän kuin "kilpailijoissa"

    Ei varmaan Busalla tee mitään radalla, mutta tuskinpa vaan sekään olisi niin hyvin myynyt jos tehoa olisi ollut vaikka 100 heppaa.

    En minä olisi tätä nykyistä Bemariakaan ostanut jos tehoja olisi ollut kovin paljon vähemmän, mutta ainakin alustan puoleen tuntuu, että enemmänkin saisi olla.
    Juurikin näin... Tämäkin foorumi on pullollaan näitä tehobrassailuja ja keskusteluja siitä, miten joku on varttimaililla 0,05 sekkaa nopeempi ku toinen. Ja toiset sitten vääntää sitä ratakierrosta ja n*ssii pilkkua ihan samaan tapaan...

    Ja näissä karkeloissa, se että joku tekee aihion jossa on vakiona 20hv enemmän kuin kilpailijoissa... niin se on aivan valtava harppaus eteenpäin. Enkä jostain syystä oikein usko että tuossa on alustakaan yhtään sen huonompi.

    Ajatelkaas tosiaan jos BMW olisi ottanut tästä rivinelkustaan 150hv ulos? Tuota ei ostaisi kukaan, ja varmaan täälläkin naureskeltaisiin hökötystä kovaan ääneen! Toki, nyt kun tilanne on täysin päinvastainen... Niin monelle tämä varmaan on liian kova pala nieltäväksi. Ymmärrän siis tavallaan täysin tämän yhtäkkisen tehojen merkityksen vähättelyn. *



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  28. #58
    Lainaa (ek@ @ Huhti. 18 2009,15:00) kirjoitti
    Täällä on siitä lehden artikkelista mainintaa.
    Joo, siis kolme kertaa oli tuo uutislinkki jo tyrkyllä...

    Mutta niihin mittauskäyriin ei ole vielä linkkiä.
  29. #59
    Lainaa (Yamaha1 @ Huhti. 18 2009,17:03) kirjoitti
    Niin monelle tämä varmaan on liian kova pala nieltäväksi. Ymmärrän siis tavallaan täysin tämän yhtäkkisen tehojen merkityksen vähättelyn.
    Pöh, eipäs nyt draamailla. Ei kait jonkun merkin teho/tehottomuus mikään punainen vaate/pala nieltäväksi voi kenellekään olla. Eihän.

    Melkoinen veto Bemulta kyllä, mikäli teho- ero on noin mojova. Jotain uutta on keksitty, mikäli kerrotut luvut ovat paikkansapitäviä. Lisätehostahan ei tunnetusti ole koskaan haittaa. Pyörä menee ehdottomasti listalle, mistä seuraava peli valitaan. Toisaalta, se HP2 olisi myös NIIN hieno. Se vaan on myös NIIN kallis.
    .
  30.  
  31. #60
    Vielä uupuu kisamenestystä, muuten ei iso kauppa ala käydä.
Sivu: 2 / 54:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12341252 ... ViimeinenViimeinen